Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 9 listopada 2010 
    

Obniżka cen kart Radeon HD 5970


Autor: Zbyszek | źródło: Xtreme News | 15:03
(48)
W odpowiedzi na dzisiejszą premierę kart GeForce GTX 580 firma AMD zdecydowała się na cichą obniżkę cen kart Radeon HD 5970. Sugerowana cena detaliczna kart została obniżona o ponad 100 dolarów, z dotyczasowego poziomu 599 USD. Dzięki temu karty można nabyć w Europie już za około 390 Euro, podczas gdy dotychczas ich cena wynosiła przeciętnie około 480 Euro. Dla porównania sugerowana cena detaliczna kart GeForce GTX 580 wynosi 599 USD w Stanach Zjednoczonych oraz 479 Euro na rynkach europejskich. Warto dodać, że niektórzy partnerzy handlowi Nvidii sprzedają swoje karty taniej, za kwotę do około 5% niższą od sugerowanej.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. :)) (autor: Piontas | data: 9/11/10 | godz.: 20:58)
    Święta będą udane :)

  2. Niesamowite !!! (autor: pomidor | data: 9/11/10 | godz.: 21:23)
    Jeden GPU od Nvidii, pokonuje dwa zbuczki od AMD. No ale z kiepską wydajnością, bez physiksa, tesselacji nie mają prawa tyle kosztować.

  3. @pomidor (autor: Piontas | data: 9/11/10 | godz.: 21:24)
    ten geforce 580 w 3 na 9 testach pokonuje radeon 5870 weź to pod uwagę :)

  4. znajdziesz i wiecej testów (autor: cyferluu | data: 9/11/10 | godz.: 21:29)
    jak sie wkrótce przekonasz,gdzie GTX580 pokonuje lub dorównuje HD5970. już są ogromne rozbieżności w testach,lecz tylko osoba naiwna ślepo będzie trąbić radeon SUX itp. itp. tak wiec...idę zapalić :D przyjdę jak będzie więcej komentarzy typu @2 sobie przed snem poczytam :D

  5. PIĘKNIE PIĘKNIE!!! (autor: Qjanusz | data: 9/11/10 | godz.: 21:34)
    AMD HD5970 nie dość że potrzebuje mniej prądu niż GTX580/GTX485, jest od niego wydajniejszy, to okazuje się że jest jeszcze sporo tańszy :D

    Święta nieVIdia będzie miała po byku ;-)

    A przed nimi jeszcze gorzkie trzy piguły do przełknięcia: HD6950, HD6970 i HD6990


  6. to świadczy o jednym (autor: emuX | data: 9/11/10 | godz.: 21:39)
    AMD okradała klientów zawyżoną ceną HD5970, skoro sama premiera GTX580 potrafiła obniżyć cenę.

    pamiętajcie że kolejne edycje sterowników dadzą GTX580 +10% wydajności.


  7. @Qjanusz (autor: emuX | data: 9/11/10 | godz.: 21:43)
    nie kłam, GTX580 jest wydajniejszy od HD5970 co pokazują testy:

    http://nvision.pl/...010/162/1289307651ranking.png

    teraz cena się zrówna i HD5970 i GTX580 będą kosztowały tyle samo, ale u nV mamy lepszą teselację, fizyks, jest cichsza i brak problemów z mikroprzycięciami jak w każdej karcie dwuprocesorowej. Także wybór jest oczywisty.


  8. @Piotruś (autor: Qjanusz | data: 9/11/10 | godz.: 21:45)
    to prawda.

    AMD z braku jakiejkolwiek konkurencji zapodało cenę z sufitu na HD5000.

    Mimo zawyżonej ceny, zgarnął do dzisiaj lekką ręką 90% rynku DX11

    Dlatego ważne jest, aby obydwie firmy miały konkurencyjne produkty.

    Kapiści???


  9. #7 ... (autor: Qjanusz | data: 9/11/10 | godz.: 21:53)
    testy z labika i zagranicznych portali niezbicie wskazują na blamaż kotleta od nieVidii.

    Wydajność gorsza, teselacji tyle co kot napłakał (GTX580 został mocno wykastrowany z GPGPU w porównaniu do GTX480 - gdybyś zapomniał), cisza to kwestia zastosowanego chłodzenia (komora to TOP schładzaczy bez LQ) a mikroprzycięcia widzi tylko fanbojska brać, bo już na pewno nie użytkownicy kart.

    Masz rację wybór jest oczywisty. I jak zwykle będziesz jednym z pierwszych który go zrealizuje ;-)


  10. @Qjanusz (autor: emuX | data: 9/11/10 | godz.: 21:55)
    czyli intel też z braku konkurencji ma wysokie ceny? Wpadłeś ślepo zapatrzony w AMD fanboju.

  11. @10 (autor: Piontas | data: 9/11/10 | godz.: 21:59)
    a ty myślisz że gdyby intel miał konkurencje to by miał takie ceny jakie ma?

  12. @Piotruś (autor: Qjanusz | data: 9/11/10 | godz.: 22:05)
    Intel z braku konkurencji w segmencie TOP też ma wysokie ceny. Tak samo jak Athlon 64 FX również z braku konkurencji posiadał nieprzyzwoitą cenę.

    To są podstawowe prawa rynku.
    Laureat dowolnego gimnazjum dysponuje taką wiedzą.

    Ale co ja "zapatrzony w AMD fanboju" mogę o tym wiedzieć ;-)


  13. @Qjanusz (autor: emuX | data: 9/11/10 | godz.: 22:09)
    to jednak przyznajesz że AMD jest gorsze.

  14. @UP (autor: Piontas | data: 9/11/10 | godz.: 22:11)
    jeśli chodzi o samą wydajność to jest gorsze, jeśli chodzi o stosunek wydajności do ceny to jest dużo lepsze niż intel

  15. @Piotruś (autor: Qjanusz | data: 9/11/10 | godz.: 22:13)
    Przyznaję? Przecież to oczywiste że Intel nie ma konkurencji w najwydajniejszych segmentach CPU zarówno w desktopach i rynku mobile.

    Napisz mi kto tak sądzi??? Sam pierwszy go wyśmieję!


  16. @Piontas (autor: Qjanusz | data: 9/11/10 | godz.: 22:16)
    najwydajniejsze segmenty średnio interesują się ceną.
    Tam ma być najwydajniej i nic poza tym się nie liczy. Jest to co prawda bardzo mały segmencik, ale w tym przypadku AMD nie ma czego szukać przelicznikiem wydajność/cena. Ten liczy się w średnim segmencie, w którym Intel rozłożony jest na łopatki.


  17. @Piontas (autor: emuX | data: 9/11/10 | godz.: 22:17)
    chyba wręcz odwrotnie. Weź takiego i5 760 i porównaj np. do X6 1055T. Cena ta sama, a i5 wręcz wybija się zwłaszcza w grach. Przykłady możńa mnożyć.

  18. "przyznajesz że AMD jest gorsze." (autor: Qjanusz | data: 9/11/10 | godz.: 22:18)
    @Piotruś, a pozwól że zadam Ci jedno pytanko.

    Co wg Ciebie jest lepsze. Najnowszy np Opel Astra, czy bolid F1 Ferrari?


  19. @Qjanusz (autor: emuX | data: 9/11/10 | godz.: 22:19)
    podałem przykład wyżej, w tej samej cenie masz i5 760 i X6 1055T kosztuje tyle samo a i5 jest wydajniejsze, także gadanie o opłacalności AMD jest śmieszne. Za tyle samo dostajesz mniej.

  20. @Piotruś (autor: Qjanusz | data: 9/11/10 | godz.: 22:26)
    Twój przykład jak zwykle z dupy wzięty i ponownie przetrawiony.

    Ceny:
    cena i7 650 pln
    http://www.ceneo.pl/8261790

    cena X6 610 pln
    http://www.ceneo.pl/6776178

    wydajność:
    http://www.anandtech.com/bench/Product/147?vs=191

    wnioski? Z intelikiem za większą kaskę dostajesz mniej. Tak jak pisał Piontas i tak jak to wiedzą wszyscy normalni ludzie.

    A co do mojego pytania?


  21. emuX (autor: Piontas | data: 9/11/10 | godz.: 22:28)
    AMD jest o jakieś 50 zł tańsze, ale weź pod uwagę nie sam procesor tylko procesor + płyta główna, i tu zieloni wygrywają i to dość znacznie

  22. @Up (autor: AmigaPPC | data: 9/11/10 | godz.: 22:39)
    Niektórzy CPU Intela montują np. w uchu :))
    Dlatego im się tanio wydaje.


  23. @Qjanusz, Piontas (autor: emuX | data: 9/11/10 | godz.: 22:45)
    z twoich testów wyraźnie widać że w rozrywce i5 760 wygrywa z X6 1055T a taki jest odbiorca procesora za około 600zł.

    Co do płyt to porządne płyty z USB 3.0 kosztują podobnie pod obie podstawki.


  24. @Qjanusz, Piontas (autor: emuX | data: 9/11/10 | godz.: 22:46)
    warto dodac że i5 760 popiera mniej energi i świetnie się podkręca zmiatając nawet wyższy model po OC.

  25. Wiecie co... (autor: Jarek84 | data: 9/11/10 | godz.: 22:49)
    doszedłem do wniosku, że szkoda ptactwu odpisywać. Wogóle dochodzę do przekonania, że szkoda się tu silić na cokolwiek "inteligentnego" - ot typowy flame-posting do odstresowania po ciężkim dniu w pracy ewentualnie podczas pracy.

    Szkoda, bo udawało się tu znaleźć normalnych ludzi o ogromnym zasobie wiedzy - teraz ich jakby nie widać.

    Dobranoc.


  26. @Jarek84 (autor: emuX | data: 9/11/10 | godz.: 22:59)
    dobranoc, zwłaszcza ze twój zasób wiedzy to krzyczenie o kotletach i inne mądrości.

  27. no nie zawiosłem się jak pisałem w @4 (autor: cyferluu | data: 9/11/10 | godz.: 23:33)
    bezpolemiczne dobranoc... ahoj do zobaczenia w kolejnym newsie o NV/intelu/AMD

  28. @emuX (autor: lamik91 | data: 10/11/10 | godz.: 02:08)
    Intelowskie babole wybijają się w grach...na AMD też idzie pograć ;) a jeśli chodzi o resztę to intel leży i kwiczy... do tego dochodzi tańsza płytka i niestety przegrałeś ;) teraz Dobranoc

  29. Ciekawe kiedy (autor: sew123 | data: 10/11/10 | godz.: 07:12)
    do naszych sklepow dotra te obniżki ???

  30. hahahah (autor: bananowy song | data: 10/11/10 | godz.: 07:40)
    580 ledwo dorównuje poprzedniej generacji kart od AMD. 6xxx zmiecie je z powierzchni ziemi ;)

    http://www.benchmark.pl/...za_w_rodzinie-3387.html


  31. ... (autor: waluss | data: 10/11/10 | godz.: 07:51)
    No i nie zapomnijmy o tym, że teraz pakuje się więcej w grafikę niż CPU. Dzień dobry

  32. Jasny gwint... (autor: Pron! | data: 10/11/10 | godz.: 08:22)
    Festiwal troli.

  33. szok, jednoprocesorowy GTX580 (autor: Sony Vaio | data: 10/11/10 | godz.: 08:55)
    w paru testach zgniata 5970, u amd alarm 5 stopnia, odpalili lotus123 i przeanalizowali ponownie sytuacje i wyszlo, ze musza obnizyc ceny, by przetrwac. Sklepy co magazynowaly tonami te karty licza straty, GTX'y dowoza tonami i wszystko schodzi na pniu. U mikolaja zainstalowano dodatkowa tasme produkcyjna by nadazyc z zamowieniami.

  34. @up SHIT!!! (autor: Qjanusz | data: 10/11/10 | godz.: 09:02)
    a już miałem nadzieję że Cię zbanowali...


    "w paru testach zgniata 5970" - a w większości dostaje baty. I to od starej karty, która lada dzień doczeka się następcy :-)


  35. @Qjanusz (autor: Sony Vaio | data: 10/11/10 | godz.: 09:07)
    nie zycz drugiemu co Tobie nie mile ;)

    Stara czy nie, ale w amd maja dwa jadra, Nvidia ma jedno, ale dobre :D


  36. Do czego to już doszło (autor: pomidor | data: 10/11/10 | godz.: 09:31)
    Ludzie tak dużo czasu spędzają na trolowaniu, że już mówią sobie dzień dobry i dobranoc. Może teraz redakcja TPC wprowadzi przerwy na obiad, kolację, herbatkę i odpoczynek :)

  37. Prawda zawsze jest gdzieś po środku zaś... (autor: Gatts | data: 10/11/10 | godz.: 09:37)
    dla Mnie najbardziej wiarygodne testy są na stronie - http://www.techpowerup.com/...orce_GTX_580/27.html
    Jak do tej pory nigdy się nie zawiodłem dlatego odwiedzam tą stronę gdy tego potrzebuję.
    A patrząc na wyniki szkoda mi Nvidii bo lepsza byłaby sytuacja gdyby Mieli najwydajniejsze GPU.


  38. @Sony Vaio (autor: Qjanusz | data: 10/11/10 | godz.: 09:41)
    "nie zycz drugiemu co Tobie nie mile" - a tu masz rację. Sorki :-)

    AMD ma dwa jaja bo taka jest koncepcja AMD. Łączenie mniejszych GPU. Przy GF100 pięknie się to sprawdziło. A że jeżeli jest to jeszcze tańsze niż 1 GPU od nVidii... dlaczego by nie?

    Tylko pamiętaj że za rogiem czai się jednocipowy 6970 :-)


  39. 5970 (autor: DTOsman | data: 10/11/10 | godz.: 09:41)
    ma mniejsze minimalne fps, nedzną teselację, brak psiksa i mikroprzyciecia. Wybór jest oczywisty GTX580!

  40. @DTOsman (autor: Qjanusz | data: 10/11/10 | godz.: 10:01)
    5970 pobiera mniej prądu, jest wydajniejszy, wystarczającą teselację, najlepsze na świecie wsparcie OpenCL, Eyefinity, najlepsze stery pod słońcem, brak mikroprzycięć (posiadacz HD5970 siedzi obok i śmieje się z Was - teoretyków multiGPU)..... I JEST TAŃSZY NIŻ MNIEJ WYDAJNY I POBIERAJĄCY WIĘCEJ PRĄDU GTX580/485 !!!

    Wybór jest oczywisty :-)


  41. ale ale DTOsman (autor: Qjanusz | data: 10/11/10 | godz.: 10:03)
    zaraz ponowne rozdanie kart z obozu AMD :-)
    nie zapominaj o tym że przyrównujesz igiełkę od nieVidii ze starociem od AMD :D


  42. te najlepsze stery (autor: DTOsman | data: 10/11/10 | godz.: 10:29)
    chyba zbyt długo pod tym słońcem stały i dostały udaru, dlatego support AMD wygląda tak jak wygląda, muszą ratować się hotfixami, które przynoszą masę nowych bugów. Teselecja w 5970 to smiech na sali, do tego zenujący minimalny fps i mikroprzyciecia które są faktem. Nie bez powodu ludzie wymieniali 5970 na GTX480 swego czasu. GTX580 nowy król wydajności i jakości!

  43. @emuX (autor: bmiluch | data: 10/11/10 | godz.: 10:37)
    nie jest ważne kto ma rację, ale jaka jest racja

    prawdę fajnie znać (potem możesz sobie zrobić z nią co Ci się podoba)

    a Ty co?
    szukasz tylko dowodów na udowodnienie swoich tez
    może i znajdziesz, ale sam wiesz, że nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością - tak długo jeżeli interesuje Cie tylko jej wycinek

    zrób sobie test - znajdź 5 testów stawiających w różnym świetle GTX580 - czy podasz potem 5 linków, czy tylko wybierzesz ten który jest najlepszy dla nvidii?


  44. @42 (autor: Jarek84 | data: 10/11/10 | godz.: 10:51)
    Aha, NV nie wydaje nowych wersji sterów i hotfixów które są NON WHQL??

    Skoro w HD5970 z dwoma tesselatorami ma tak marną teselację, to co powiesz o 15 teselatorach w GTX 480 które tak wyglądają w koronnym benchmarku


  45. errata 44 (autor: Jarek84 | data: 10/11/10 | godz.: 10:54)
    sorki paclem gladzik tu link do ostatniej mysli:

    http://www.hardwarecanucks.com/...0-review-18.html


  46. @DTOsman (autor: Qjanusz | data: 10/11/10 | godz.: 11:07)
    "Nie bez powodu ludzie wymieniali 5970 na GTX480 swego czasu"

    Żart miesiąca :D


  47. ... (autor: DTOsman | data: 10/11/10 | godz.: 11:25)
    "Skoro w HD5970 z dwoma tesselatorami ma tak marną teselację, to co powiesz o 15 teselatorach w GTX 480 które tak wyglądają w koronnym benchmarku"

    Co to za bzdurna logika? Nie liczy się ilość, bo to są zgoła odmienne architektury. ATI było łatwiej zrobić jeden, a NV podzielić. Tak samo, jak 480 SP GTX480 > 1600 SP HD5870. To jak sobie firmy dzielą i nazywają to jedno. Liczy się efekt końcowy, a ten jest wszystkim znany HD5970 w teselacji ledwo radzi sobie z GTX470. Nie ma co serwować mi testów z jednej stronki i to ustawieniach z teselacją na low lub normal, gdzie jest jej tyle co kot napłakał.


  48. @47 (autor: Jarek84 | data: 10/11/10 | godz.: 14:03)
    'Nie liczy się ilość, bo to są zgoła odmienne architektury'

    Tak, to po co tyle teselatorów w każdym GPC u Nvidii?
    Poza tym wg Ciebie prces teselacji różni się jakoś na kartach NV i AMD?
    Inna arch -nie znaczy najlepsza - widać to chociażby po budowie shaderów u obu producentów... w zależności od zastosowań lepsze będą VliWy badz szybkie skalary.
    Wąskim gardłem w przypadku obecnych Radeonów jest słaba wydajność rasteryzacji. Co do zenujacego poziomu teselacji, to nie widze roznic miedzy 'jakoscia' teselacji, w szybkości oczywiście jest, ale wydajność u NV nie jest wprost proporcjonalna do "ilości tranzystorów" zaszytych w krzemie.

    Zobaczymu co AMD wykrzesze z podonej ilości tranzystorów w Caymanie.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.