Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 16 listopada 2010 
    

AMD dołącza do grupy rozwijającej MeeGo OS


Autor: Wedelek | źródło: Xbit Labs | 11:05
(28)
Na konferencji MeeGo AMD ogłosiło, że ma zamiar wspólnie pracować z Intelem oraz Nokią nad rozwojem systemu operacyjnego o tej samej nazwie. Zbudowany w oparciu o jądro Linux OS ma trafić do przyszłych platform mobilnych i systemów wbudowanych nowej generacji. Chęć współpracy jest kolejnym krokiem zmierzającym do upowszechnienia się architektury Fusion. Dzięki wspólnym pracom nad tym projektem procesory z rodziny Atom nie będą jedynymi CPU x86, obsługiwanymi przez nowy system operacyjny.

Jest to o tyle ważna informacja, że jeszcze w tym roku AMD planuje oddać w ręce użytkowników dwa nowe APU z niskim TDP: Ontario oraz Zacate, a w przyszłym roku zobaczymy układy Krishna oraz Wichita.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. bardzo dobry pomysł (autor: Qjanusz | data: 16/11/10 | godz.: 11:09)
    zarówno dla AMD (maja wpływ na konstrukcję i działanie potencjalnego OSa pod swój hardware), jak i dla samej Nokii (może w końcu puszczą z dymem badziewnego i przynoszącego same straty Symbiana)

  2. @UP - zgadza się. (autor: TeXXaS | data: 16/11/10 | godz.: 11:23)
    Symbian był fajny, ale lata temu teraz to pomyłka. Programowanie pod to coś - tragedia. Dobrze, że w asm nie trzeba stukać, ale wiele lepiej nie jest. W stosunku do tego co mam dla Androida pod Eclipse'a - dno i 4 metry mułu.
    BTW: Na innych serwisach są newsy, pclab nawet przetestował - nowe apu AMD. Aż się boję pomyśleć jakie pyskówki będą na twojePC :(


  3. @up (autor: Qjanusz | data: 16/11/10 | godz.: 11:28)
    labik dostał przepustkę do Austin - stąd mini test
    Teścik na TPC też pewnie będzie w swoim czasie. Tak jak pyskówki :-/


  4. ... (autor: Aamitoza | data: 16/11/10 | godz.: 11:45)
    Swoją drogą na PClabie jest test zacate ;)

    http://pclab.pl/art43879.html

    Nie ma rewelacji, ale prezentuje się zdecydowanie lepiej od atoma D510 z ionem jeżeli chodzi o możliwości jak i pobór energii.


  5. To jest tradycja AMD (autor: pomidor | data: 16/11/10 | godz.: 11:46)
    polegająca na wpychaniu się do projektów Intela. Zresztą nic dobrego tam nie wniosą, bo nie inwestują w oprogramowanie tylko czekają aż inni to zrobią. Chodzi im tylko o to aby logo AMD, znajdowało się na liście twórców systemu.

  6. @pomidor (autor: bmiluch | data: 16/11/10 | godz.: 11:51)
    Czy sugerujesz, że Intel pozwala AMD "wpychać się" do "swoich" projektów?

    Sugerujesz, że Intel jest na tyle słaby lub głupi by sobie na coś takiego pozwalać?
    Założę się, że prawda jest nieco inna i udział AMD w projekcie jest na rękę Intelowi lub nie ma w tej sprawie zbyt wiele do gadania.


  7. @Up (autor: AmigaPPC | data: 16/11/10 | godz.: 11:59)
    Nie, @Pomidor sugeruje, że obiektywizm jest dla niego martwym pojęciem.

  8. ??? (autor: Qjanusz | data: 16/11/10 | godz.: 11:59)
    troll napisał:
    "Chodzi im tylko o to aby logo AMD, znajdowało się na liście twórców systemu"

    Natomiast dyrektor wykonawczy projektu twierdzi:
    "Platforma MeeGo została stworzona z myślą o zupełnie nowej klasie urządzeń mobilnych, która przed firmami takimi, jak AMD otwiera szerokie możliwości rozwoju kolejnych generacji rozwiązań obliczeniowych – powiedział Jim Zemlin, dyrektor wykonawczy Linux Foundation. – Jako członek Linux Foundation, AMD będzie ważnym i cennym wsparciem dla projektu MeeGo – dodał. "

    może konkurs na ocenę wiarygodności szanownych przedmówców?
    ;-)


  9. Minimalni tylko co 2 krok wiecznie spoznieni (autor: morgi | data: 16/11/10 | godz.: 12:08)
    Atom wkracza na docelowe pola zwyciestw i nareszcie army czuja presje czasu, topor katowski nad ich a15 juz wisi, to bedzie miazdzaca egzekucja w 32 a zwlaszcza 22 nm.

  10. up@ Zacate (autor: wind | data: 16/11/10 | godz.: 12:08)
    całkiem przyzwoite wyniki ma ten procek:)

    mi się podoba


  11. @bmiluch (autor: pomidor | data: 16/11/10 | godz.: 12:25)
    Chodzi mi o to że Intel wymyślił i rozkręcił parę koncepcji. Do nich potem przyssało się AMD, po tym jak inni pokonali początkowe i najtrudniejsze problemy.

  12. pomidorek (autor: Qjanusz | data: 16/11/10 | godz.: 12:42)
    a to nie było tak że koncepcja CPU+GPU (CPU+mogół graficzny w wykonaniu intlika) była zaanonsowana przez samo AMD w momencie przejmowania ATI wiele lat temu?

    Czyż nie wygląda to tak, że to intelik na szybkiego połatał koncpecje ściągniętą od samego AMD?
    Oczywiście pośpiech wyszedł Intelowi w praktyce, tak jak to widać.

    AMD przeczekał i nie puścił BETY jak intelik, konsekwencją czego są takie linki jak z labika

    :-)

    A czy to nie intelik ściągnął od AMD koncepcję x64 w serwerach i musiał na kołku zawiesić swoje marne EPIC? Dać Ci linka?

    Tak więc jest jak sam widzisz. Marne i słabe AMD wymyśla piękne koncepcje, które przyjmuje rynek, a intelik na szybkiego KOPIUJE, łata w swoją implementację i udoskonala

    Co marny intelik? RamBusy, BTXy???

    Pomidorek, Twój post to strzał w łodyżkę :D


  13. Qjanusz (autor: Aamitoza | data: 16/11/10 | godz.: 13:00)
    Poza tym, czy to nie AMD przed intelem zastosowało kontroler pamięci w CPU? Czy nie AMD zastosowało przed intelem HT zastępując i wąskie FSB?

    I jedni i drudzy wprowadzili wiele innowacji i na pewno nie jest tak jak pisze pomidor.


  14. @Aamitoza (autor: Qjanusz | data: 16/11/10 | godz.: 13:03)
    Dokładnie.

    oczywiście nie można Intelowi zabierać jego rewelacyjnych koncpetów jak chociażby turbo w multicore.


  15. @13 (autor: zeek | data: 16/11/10 | godz.: 14:40)
    a procki X2 ? one byly sporym przelomem

  16. a w czym sie bedzie ten Meego tak roznil (autor: josefek | data: 16/11/10 | godz.: 15:02)
    ze potrzeba do niego specjalny Microp przystosowac, juz raz AMD bral udzial w pewnym projekcie, na ktorym nie tylko stracil ale pozwolil swoim konkurentom doskonale intertessy robic...
    problemem wszystkich wydan Linuxa jest instalowanie programow i urzadzen, a co do programow to Android jest tego doskonalym przykladem i nawet do polowy Symbiana nie dorasta...


  17. Aamitoza (autor: morgi | data: 16/11/10 | godz.: 15:05)
    Wrong, kontrolery byly na dlugo przed x86, nawet Intel przymierzal do proca pod koniec lat 90, ale mozna bylo osiagnac znacznie wiecej bez tego typu udziwnien, nawet teraz mozna, ale nie ma co upchac na krzem i trzeba wrzucac co sie da.

  18. @josefek (autor: Qjanusz | data: 16/11/10 | godz.: 15:35)
    należy więc rozumować, że Meego nagle stał się nic nie warto projektem, bo zaczął go wspomagać AMD???

    Co ma wspólnego dowolna dystrybucja Linuxa z MeeGo od strony użytkownika?


  19. C18- nie latwo distra linux do (autor: josefek | data: 16/11/10 | godz.: 16:01)
    netbookow dostosowac, np Ubuntu do acer aspire one 110L, chociarz to co funcjonuje , funcjonuje duzo lepiej niz pod windows.
    a co meego to co oni chca zrobic,....jeszcze jeden android albo tez symbian na linuxie, sprobuj go zainstalowac,,,


  20. @josefek (autor: Qjanusz | data: 16/11/10 | godz.: 16:07)
    Ale o co Ci chodzi???
    Androida nie da się zainstalować i nie sprawdza się w urządzeniach mobile? Chyba żartujesz...
    Skąd wiesz co chce dokładnie zrobić Linux Foundation z MeeGo?

    Pisz proszę trochę jaśniej, bo nie sposób odczytać tego co masz na myśli.


  21. @Qjanusz (autor: AmigaPPC | data: 16/11/10 | godz.: 17:04)
    z tego co czytam w komentarzach @Josefka to są one tylko ładnie ubraną w słówka krytyką AMD i pochwałą Intela i nVidii.
    Mało w nich obiektywnej oceny dorobku, za to dużo zaczepek - choć trzeba przyznać, że napisanych rozsądnie.


  22. C20- chodzi mi o meego (autor: josefek | data: 16/11/10 | godz.: 18:43)
    mozn go zaistalowac, sproboj,co nowego nc nowego nie widze...jeszcze jeden sosob aby apple nasladowac...

  23. C 21 - jakoby prawdziwym powodem (autor: josefek | data: 16/11/10 | godz.: 18:54)
    opoznienia kladow graficznych firmy AMD bylo przez Hectora niepisane zobowiazanie z nowymi arabskimi wspolnikami o usunieciu isralskiego chefa ATI, dopiero Dirk robiac tego Zyda VP i szefem kart graficznych rozwoj hd5000 i fusion w ruch puscil, ale stracone 2lata si widzi...

  24. @up (autor: Qjanusz | data: 16/11/10 | godz.: 22:03)
    "tego Zyda" ???

    ki diabeł :-)


  25. ten israelczyk Haim teraz (autor: josefek | data: 17/11/10 | godz.: 09:11)
    P w ADM-ie a przedtem szef a ATI, ktrego araqbscy wspolnicy Hectora chcieli na sile z ATI-AMD zwolnic, co o dwa lata rozwoj ukladow graficznych opoznilo....po odejsciu Hectora prawdziwy rozwoj sie zaczal, a tak pozatym chyba przytaczajac przyklad Via z przed dwoch lat chciales miedzy liniami powiedziec ze prawie wszystko od ceny zalezy, to co zawsze usiluje napisac, bo w firmie pracuje,ktora jakosc zawsze z cena powiazuje....

  26. proponuje pozostać przy AMD-Intel (autor: bmiluch | data: 17/11/10 | godz.: 09:21)
    problemy arabsko-żydowskie zostawmy innym

  27. jak dlugo te problemy obce (autor: josefek | data: 17/11/10 | godz.: 09:59)
    amd i intelowi sa calkowicie sie z tym zgadzam....aby tak bylo...

  28. @josefek (autor: popierdulka1234 | data: 19/11/10 | godz.: 12:48)
    ty jong ciong pong któremu kazali polski pisac ?????????

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.