Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 25 listopada 2010 
    

Technologia 3D niebawem w IGP Intela


Autor: Zbyszek | źródło: TweakTown | 21:39
(56)
Obecnie dwaj główni producenci kart graficznych w swoich najnowszych układach graficznych oferują obsługę obrazu stereskopowego, popularnie określanego skrótem 3D. Mowa o Nvidii i jej technologii 3D Vision oraz firmie AMD i jej rozwiązaniu o nazwie AMD HD3D. Niejako w tyle pozostaje Intel - procesorowy gigant zalewa rynek ogromnymi ilościami zintegrowanych układów graficznych, które jednak nie udostępniają podobnej funkcjonalności. To ma się zmienić wraz z nadchodzącą rodziną procesorów Sandy Bridge i chipsetów H65 oraz H67. Nowe IGP zintegrowane w układach będzie już oficjalnie obsługiwać obraz stereoskopowy. Rozwiązanie otrzyma nazwę Intel InTru 3D.

Płyty z chipsetami H65 i H67 zostaną wyposażone w złącze HDMI 1.4, a ponadto w pudełku oprócz nich, płytek ze sterownikami i innymi akcesoriami znajdziemy również... okulary stereoskopowe. Poniżej zdjęcia sklepowej wersji płyty ASRock z chipsetem Intel H67:


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. znajcie łaskę pana (autor: Qjanusz | data: 25/11/10 | godz.: 22:34)
    anaglify to prezent nie w kij dmuchał.
    Rozwiązanie iście Intel InTru 3D.
    Wszystko do siebie pasuje. Nie mam żadnych pytań i nawet złośliwy nie będę.


  2. To całe 3D to zawracanie głowy (autor: Grave | data: 25/11/10 | godz.: 22:38)
    taki "zapychacz" żeby można było znowu odwlec w czasie wprowadzenie istotnych innowacji technologicznych (np. telewizorów OLED).

    A tak - zwykły gadżet, ale za to ile kasy można zbić.

    Producenci odtwarzaczy DVD sprzętowych i software-owych, producenci telewizorów, producenci programów do edycji filmów, producenci aparatów i kamer, producenci monitorów komputerów, a także producenci GPU - wszyscy mogą "bezboleśnie" odświeżyć swoje produkty minimalnym wysiłkiem i wyciągnąć kasę z klientów 2x za praktycznie to samo.

    Szczerze wkurza mnie to 3D, bo wolałbym lepszy obraz 2D niż bawienie się w jakieś pseudo innowacje, które nie są do niczego potrzebne.

    Wyjątkiem jest IMAX i podobne kina - tam ekran jest na tyle duży, że efekt 3D może zrobić wrażenie choć i tu tylko w filmach specjalnie kręconych, których klatka filmowa zajmuje całą przestrzeń ekranu IMAXA (od podłogi do sufitu). Natomiast wprowadzenie tego 3D wszędzie gdzie się da uważam za totalne nieporozumienie.

    Czejam jeszcze jak producenci telefonów komórkowych wprowadzą "3D" do zdjęć filmów i wyświetlaczy swoich produktów.

    I potem takie nagłówki "ZUUUUPEŁNA NOWOŚĆ, pierwszy TELEFON TRZY - DE!"


  3. A ja tylko nie rozumiem (autor: Wedelek | data: 25/11/10 | godz.: 22:40)
    co się tak znów uwzięli wszyscy na to 3D. Obraz stereoskkopowy próbowano nam już wcisnąć kilkukrotnie z wiadomym skutkiem. Osobiście uważam aktualnie serwowaną nam technologię 3D jako totalną pomyłkę. Mam nadzieję, że ta nieszczęsna fala 3D minie w miarę szybko.

  4. @Grave (autor: Wedelek | data: 25/11/10 | godz.: 22:42)
    Zgadzam się z Tobą w tej kwestii w całej rozciągłośći.

  5. ahahahhhaha (autor: RusH | data: 25/11/10 | godz.: 22:46)
    Intel serwuje technologie prosto z 1853, na miare ich IGP

  6. wersje TOP płyt głównych pod LGA1155 (autor: Qjanusz | data: 25/11/10 | godz.: 22:54)
    będą posiadały 30 sztuk sekcji zasilania i wersję De-Luxe okularów 3D
    http://upload.wikimedia.org/...tereoscope_1861.jpg


  7. Intel ?! (autor: Conan Barbarian | data: 25/11/10 | godz.: 22:58)
    O jakiej technologii 3D jest mowa? Intel nie produkuje GPU - produkuje jedynie zbuczki graficzne nazywane pobłażliwie IGP.

  8. Conan Barbarian (autor: Grave | data: 25/11/10 | godz.: 23:27)
    Pierwszym GPU był GeForce, skoro Geforce. Żeby Intel HD graphics albo najnowszy IGP w Sandy Bridge nie zasługiwał na taką nazwę musiałby być GORSZY od pierwszego GeForce'a.

    Krótko mówiąc - przesadzasz i to o wieeeele.....

    Zresztą skoro IGP Intela uważasz za "zbuka" to jak nazwiesz IGP AMD (obecne)? Wydajnościowo wcale nie są lepsze, a z IGP z Sandy Bridge przegywają o klasę....

    Więc skoro już tak nazywasz, to IGP AMD też nazwij zbukami.

    Sorry, ja rozumiem personalne sympatie lub antypatie, ale to nie powód żeby pisać jakieś bzdury tylko po to żeby wyrazić swoją niechęć do firmy i jej produktów.

    Nie podoba się - nie kupuj. Jest kochane AMD jako alternatywa zawsze możesz wybrać. Ale opinie o IGP Intela są mocno przesadzone i twią jeszcze w stereotypach sprzed kilku lat, tymczasem Intel ostatnio z każdą generacją robi spore postępy.

    Zresztą pierwsze testy SB jasno wskazują, że od premiery SB do premiery Llano to Intel będzie mieć szybsze IGP.

    Jeszcze pare lat temu taka sytuacja w ogóle była traktowana jako niemożliwa do zrealizowania, a tymczasem efekt odgrzewania po 5 razy tych samych IGP-owych kotletów przez AMD w połączeniu z postępami Intela - właśnie widać.

    I żeby było śmieszniej to wydawało się że po odgrzaniu IGP w chipsetach serii 8 AMD da sobie spokój i po 3 latach zaprezentuje coś nowego.

    A tu znowu "niespodzianka" - chipsety serii 9xx to po raz kolejny odgrzane kotlety.


  9. @Grave (autor: Conan Barbarian | data: 25/11/10 | godz.: 23:30)
    Zgadzam się z Tobą. Już pisałem, że nie należy się podniecać. Czekam na Sandy Bridge i trochę mnie poniosło na wieść o obsuwie premiery. Mam nadzieję, że to jednak ściema.

  10. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 25/11/10 | godz.: 23:31)
    nie bierzesz jednej ważnej sprawy pod uwagę.
    Mianowicie na IntelHD nie pograsz z różnych powodów a na odgrzewanej niewątpliwie integrze AMD - bez problemu.


  11. @Grave (autor: Qjanusz | data: 26/11/10 | godz.: 00:18)
    po raz kolejny coś Ci się kolego pomyliło.

    Ileż to razy można. Nie raz pisałem Ci że zbuczek to gówienko, które to co robi, robi to na drodze emulacji. Linki, przykłady i opisy poszły jak groch o ścianę.

    Jeszcze raz: zbuczek nie posiada żadnego SP. Wszystkie obliczenia stery ładują na barki CPU. Dlatego są przekłamania, błędy i niepowodzenia podczas uruchamiania gierek. O jakości anozo i AA nie wspomnę. Zaawansowane efekty to tylko najprostsza emulacja substytutu tego, co powinno pojawić się na ekranie.

    Dlatego zbuczek nie wie co to np OpelCL. Do tego kiepska jakość sterów i support.
    Te układziki nadają się tylko do wyświetlenia pulpitu i odtwarzania video HD. W żadnym razie nie do grania w gierki 3D

    Tym układzikom niestety bardzo daleko do finezji i koncepcji wykonania IGP konkurentów. Nawet jeżeli metodą siłową kiedykolwiek miałyby im dorównać mocą przetwarzania/emulacji na CPU.


  12. 3D jest OK (autor: grafenroot | data: 26/11/10 | godz.: 01:09)
    i cieszę się że wspiera to następny producent. Jestem fotografem amatorem i zawsze brakowało mi trzeciego wymiaru (tzw. głębi) w zdjęciach z gór. Teraz może się to wreszcie zmieni :)

  13. Qjanusz (autor: Grave | data: 26/11/10 | godz.: 01:17)
    Masz nieaktualne dane - zarówno HD graphics jak i IGP w Sandy Bridge mają sprzętowe SP.

    Emulowane software-owo shadery czy T&L były w poprzednich generacjach IGP Intela, ale obecnie tak nie jest.

    Nie wyklucza to oczywiście wsparcia CPU dla IGP, ale to raczej nie powinno dziwić, skoro zbliżamy się do premiery układów od AMD jak i Intela które w jednym kawałku krzemu łączą GPU i CPU. Oba układy mogą a wręcz POWINNY ze sobą współpracować i się wspomagać.

    Co nie zmienia faktu że shadery w IGP Intela są obecnie sprzętowe.


  14. @#11 (autor: grafenroot | data: 26/11/10 | godz.: 01:22)
    Podpisuję się pod tym dwoma rękoma :) Dodam, że intel GMA4500 nie jest w stanie wyświetlić w programie Leica Virtual Explorer prawidłowo np. mapy Tatr (renderowane w 3D - nie stereoskopowe :) ). Częściowo zamiast gór wyświetlał czerwone "plamy" - artefakty.

  15. skoro do gierek się nie nadaje IGP Intela (autor: Grave | data: 26/11/10 | godz.: 01:22)
    to co powiesz o IGP AMD. W końcu IGP w Sandy Bridge (ten który wg Ciebie się do niczego nie nadaje) jest dużo szybszy w grach od odgrzewanego po kilka razy IGP AMD, który jeszcze zagrzeje miejca w chipsetach serii 9xx.....

    A co do OpenCL to wymień mi CHOCIAŻ KILKA (np. 3) programów z których korzysta przeciętny użytkownik PC które korzystają w sposób widoczny w praktyce, z OpenCL....

    Bo wiesz... sama teoria to trochę mało. Narzędzie które w praktyce ma nikłe zastosowanie jest (na obecną chwilę) niewiele warte....

    Co do sterów - Anand testował IGP w SB, nie mieli żadnych zastrzeżeń ani do jakości obrazu w grach ani sterowników (chociaż te były jeszcze wczesne).

    W sumie tak jak pisałem - negatywne opinie o IGP Intela są mocno przesadzone.


  16. @#15 może i przesadzone (autor: grafenroot | data: 26/11/10 | godz.: 01:36)
    co nie zmienia faktu zaistniałej sytuacji którą opisałem w #14. Po zmianie grafiki na Ati (AMD) HD 6850 wszystko działa jak powinno.

  17. "Pierwszym GPU był GeForce" (autor: RusH | data: 26/11/10 | godz.: 02:15)
    erm skad ta bzdura? Pierwszy to akurat byl 3dfx, bo deakceleratora Virge nie licze. Nvidia to najpierw miala Rive 128 ktora bardzo lubila sie wieszac na plytach z VIA, a intel pierwsze GPU AGP i740 ktore konkorowalo zarowno z Riva jak i 3dfxem pod wzgledem szybkosci (i z riva pod wzgledem gownianych sterow i wieszania)

  18. kura jego mac (autor: RusH | data: 26/11/10 | godz.: 02:16)
    kurowalo

  19. @#17Chłopie przesadziłeś :P (autor: grafenroot | data: 26/11/10 | godz.: 03:09)
    Pierwszy akcelerator 3D to był Virge 3D marki S3. Jeśli chodzi o GPU to był GeForce 256.

  20. @Up (autor: pebal | data: 26/11/10 | godz.: 04:17)
    Virge 3D to był deakcelerator a z tym GeForce 256 to żeś przestrzelił dwie generacje bo wcześniej były Riva TNT i Riva TNT2. Nie zmienia to jednak faktu, że pierwszymi akceleratorami 3D na rynku były karty firmy 3dfx z układami Voodoo.

  21. Ekrany 3 D wrazenie robia,ale (autor: josefek | data: 26/11/10 | godz.: 07:12)
    nie kazde oczy ogladanie dlugotrwale pozwalaja, cena okolo 10 tys tez nie wesola jest, ogladajac w sklepach te quasi 3 D , bez okularow juz glebokosc imaginy zauwazyc mozna, oczom nie szkodzi i cena polowa jest....prawdziwe 3 D to holografia....

  22. "free gift" (autor: Sandacz | data: 26/11/10 | godz.: 07:46)
    - taki sam gift to ja kiedyś dostałem z 6-pakiem piwa! Ale gest ma wujaszek intel ;-)))

  23. c.d. (autor: Sandacz | data: 26/11/10 | godz.: 07:51)
    No ale na tym forum są też tacy co pewnie będą zachwyceni - nie zdziwię się jak będą paradować w tych okularkach po mieście - w końcu to bryle od samego giganta! Tylko czy kolory 'soczewek' nie będą robić złej reklamy???

  24. brawo Intel za wprowadzanie (autor: Sony Vaio | data: 26/11/10 | godz.: 08:52)
    przełomowych technologii i wspieranie rozwoju. Grafika nabiera niespotykanej do tego czasu jakości, a dołączane za darmo kolorowe okulary pozwolą spojrzeć na szarą rzeczywistość kolorami tęczy. Okulary z racj niezwykłych właściwości podwajających szczegóły, zalecane są podczas odczytywania paska z wypłatą, Intel uszczęśliwia ludzi na każdej płaszczyźnie. Zarobki jak koszmary, załóż intelowskie okulary.

  25. @Redakcjo (autor: Vitorek | data: 26/11/10 | godz.: 09:08)
    Czy nie wydaje Wam się że osoba pisząca wyżej jest osobą niezrównoważoną psychicznie? Ja już od dawana odnoszę takie wrażenie. Jego posty najczęściej nie wnoszą do dyskusji nic. Najczęściej są swoistą obrazą waszej ciężkiej pracy, jak i obrażają nas użytkowników. Zwłaszcza tych trzeźwo myślących, i najczęściej starających się walczyć z kłamstwem tego i jemu podobnych użytkowników. Czyż nie straciliście już kilku cenionych weteranów tego portalu na rzecz kretyństwa i błazenady? Kłamstwa i naginania rzeczywistości? Wprowadzania w błąd mniej zorientowanych użytkowników? A co z obrazą PLEBSU (czyt. biedniejszej części społeczeństwa) na temat którego zwłaszcza SV niejednokrotnie wypowiadał się z pogardą? Czy naprawdę jesteście tak krótkowzroczni? To co DO CZASU było w miarę zabawne (mogło napędzać odwiedziny), teraz robi się nie do zniesienia. Tendencja może się obrócić z tragicznym skutkami! Ludzie tutaj mają dosyć kretyństwa! To serwis IT! Najbardziej cenieni tego portalu tracą cierpliwość! Żenua!

  26. @Grave - ja mam nieaktualne dane? (autor: Qjanusz | data: 26/11/10 | godz.: 09:59)
    Może po prostu nie mam niebieskich okularków, albo nie jestem fanbojem.

    Te Twoje pierdoły z palca wyssane na temat niebieskiego zbuka graficznego i OpenCL już bokiem wychodzą.

    Przykład praktycznego OpenCL dla ludzi? Chociażby przeglądarki internetowe. Lada dzień będzie to standardem. A do wspomagania sprzętowego GPGU, IE9 czy Firefox Alfa 3.7 potrzebuje "DirectX10-compatible graphics card with WDDM 1.0 driver"

    http://www.bit-tech.net/...gets-direct2d-support/1

    Żeby nie było. Intel ma DX10, ale jest to totalnie oszukana i wydmuchana właściwość (zupełnie tak samo jak powiedzenie że Intel ma kartę graficzną 3D - to zwykły zbuczek do drukowania obrazu na ekranie), ponieważ:
    "wynika to z wciąż realizowanych przez moduł graficzny Intela operacji werteksowych na drodze emulacji, które realizowane są w sterownikach przez procesor. W układzie graficznym Intela wciąż brakuje też sprzętowych zunifikowanych shaderów"

    http://www.benchmark.pl/....-2580/strona/7839.html

    Widzisz Grave? Otellini wmówił Ci bajeczkę. Intel ma gówno a nie sprzętowe shadery. Wszystko to emulacja, ściema i substytut 3D.

    Napisze to po raz ostatni: GMA to zwykły interfejs do wyświetlania grafiki na monitorze. Nie ma żadnych zaawansowanych sprzętowych funkcji do grafiki 3D. Całe te 3D z GMA to nic więcej jak obróbka CPU i emulacja niskich numerków DX i OpenGL. W połączeniu z marnej jakości sterami dostajemy to, co dostajemy.
    Dlatego w życiu nie można napisać o zbuczku że to GPU.


  27. @add (autor: Qjanusz | data: 26/11/10 | godz.: 10:04)
    zresztą całe te 3D w wykonaniu mocarnej grafiki Intela, jest adekwatne do gadżetu dorzucanego do płyty.

    Trójwymiar Intela z całym tym jego "interfejsem graficznym" wart jest całe gówno, czyi tyle, ile koszt przepaśnych, gratisowych okularków:
    http://allegro.pl/...-hurtowa-od1-i1321755835.html


  28. Qjanusz (autor: Grave | data: 26/11/10 | godz.: 16:06)
    "Przykład praktycznego OpenCL dla ludzi? Chociażby przeglądarki internetowe. Lada dzień będzie to standardem."

    Nie interesuje mnie praktyczne zastosowania OpenCL w przyszłości, tylko praktyczne zastosowanie NA TERAZ. Nie podałeś ANI JEDNEGO takiego przykładu.

    A Ty mi wyjeżdżasz z IE 9 beta i FF 3,7 Alfa..... To rzeczywiście rozpowrzechnione zastosowanie jak cholera....

    Odnośnie shaderów podaj jakikolwiek inny link od tego którym ciągle się wachlujesz bo zawiera on bzdurę. Jeżeli masz rację to podobne stwierdzenie o software-owo emulowanych shaderach w HD graphics na pewno gdzieś znajdziesz.

    A jak nie... to znaczy że podpierasz się nierztelnym linkiem i tyle.

    "GMA to zwykły interfejs do wyświetlania grafiki na monitorze."

    Pieprzysz. To GMA w najnowszej wersji jest szybsze od IGP AMD rzekomo cudownego (odgrzewanego kilka razy....).

    Shadery są sprzętowe począwszy od HD graphics, a tym bardziej w IGP SB które oparte jest na nowej ulepszonej architekturze.

    Pisanie o GMA że nic nie robi tylko zwala całą grafikę na CPU jest po prostu kłamstwem i Ty dobrze o tym wiesz, chyba że jesteś większym debilem niż udajesz....


  29. Jeszcze link (autor: Grave | data: 26/11/10 | godz.: 16:13)
    Bo sam masz klapki na oczach i fakty do Ciebie nie docierają o ile nie są po Twojej myśli

    http://www.anandtech.com/...-three-wins-in-a-row/7

    "This is still a very early look. Drivers and hardware both aren't final, but the initial results are very promising. Sandy Bridge puts all current integrated graphics solutions to shame, and even looks to nip at the heels of low end discrete GPUs. For HTPC users, Clarkdale did a good enough job - but for light gaming there wasn't enough horsepower under the hood. With Sandy Bridge you can actually play modern titles, albeit at low quality settings."

    "Sandy Bridge's integrated graphics is good. It's fast enough to put all previous attempts at integrated graphics to shame and compete with entry level discrete GPUs. The fact that you can get Radeon HD 5450 performance for free with a Core i5 2400 is just awesome. As I mentioned before, you won't want to throw away your GTX 460, but if you were planning on spending $50 on a GPU - you may not need to with Sandy Bridge."

    http://www.anandtech.com/...three-wins-in-a-row/13

    To odnośnie szybkości działania i jeszcze odnośnie sterowników:

    "Note that despite the early nature of the drivers, I didn't notice any rendering artifacts or image quality issues while testing Sandy Bridge's integrated graphics."

    To są fakty z testu, spróbuj je podważyć zanim napiszesz kolejny stek bzudr wyssanych z palca i Twojego durnego łba.


  30. Luz (autor: morgi | data: 26/11/10 | godz.: 17:04)
    czyli w biurach i wiekszosci kompow odblokowane zostanie granie w 3D, dobry ruch, ale Intel zawsze wie co robi. Potestujemy od stycznia.

  31. @Up (autor: pebal | data: 26/11/10 | godz.: 17:59)
    "Intel zawsze wie co robi."
    Jasne a najlepszym tego przykładem był Pentium 4.


  32. @pebal (autor: trepcia | data: 27/11/10 | godz.: 01:34)
    I larrabe.

    @grave

    "Szczerze wkurza mnie to 3D, bo wolałbym lepszy obraz 2D"
    Masz rację, 3d pchają dosłownie wszędzie, czy się to komuś podoba czy nie. A rewelacji nie ma żadnej.
    A co do dobrego 2D to IPS + podświetlenie diodami LED (Full LED with local dimming).


  33. @Grave (autor: Qjanusz | data: 27/11/10 | godz.: 18:27)
    OpenCL teraz? Proszę bardzo:
    MOSIX, CyberLink’s MediaShow Espresso, Mac OS X, Folding@home, CyberLink PowerDirector 7, wtyczki do ArcSoft TotalMedia Theatre, z 10 dostępnych Video Converterów, Autodesk, Windows Vista/7 (DirectCompute), Photoshop, Adobe Premiere Pro, Octane Render (aktualnie CUDA, ale nowa wersja będzie posiadała OpenCL) i sporo szrotu pod pingwina

    Co do innego linka udowadniającego że GMA to gówno? Proszę bardzo:
    http://www.anandtech.com/...architecture-exposed/5

    Grave, niech niebieska główka wpuści w końcu do siebie informację, że gówniany zbuczek graficzny nie ma Shaderów. Tam całą robotę odwalają bloczki "EU" - "makes extensive use of fixed function hardware"
    Gówniane GMA mapuje funkcje DX i wrzuca na emulator SP, czyli na barki EU. Tu właśnie jest źródło ogromnej ilości błędów podczas generowania sceny 3D i problemów z uruchamianiem gierek.

    I przestań w końcu kłamać. Nawet Twój przyjaciel morgi wytknął Ci błąd. Tutaj w komentarzu nr 52:
    http://twojepc.pl/news22269.html

    Tak więc widzisz przyjacielu, nie masz absolutnie racji i podważasz moje linki. Sam natomiast walczysz zwrotami typu "debil" i "durny łeb"...

    Spoważniej człowieku w końcu i dorośnij do dyskusji. Teraz zachowujesz się jak przedszkolaczek.


  34. hehe (autor: RuMuN | data: 27/11/10 | godz.: 21:27)
    Okulary w sam raz do przegladania za 3 lata demotyworów kiedy 50% ludnosci (oprocz kraj 3 strefy:P) beda miec triDe w domach, nie zdziwie sie jak pojde do jakiegos kuzyna a on bedzie siedziec w okluarkach papierowych :D lub nowosc napedzanie rynku Tibia3d :D 2d wyswietlane w 3d :D tanio a oszczednie :D

  35. Qjanusz (autor: Grave | data: 27/11/10 | godz.: 22:11)
    Największym i oczywistym kłamstwem to jest TO co napisałeś Ty:

    "Napisze to po raz ostatni: GMA to zwykły interfejs do wyświetlania grafiki na monitorze."


    Odnośnie OpenCL to korzystają z tego obecnie te aplikacje co z CUDA, a nawet mniej. Nadal jest to GARSTKA aplikacji....

    A Folidng@home to już mogłeś sobie darować, bo dla użytkownika komputera użyteczność tego pomysłu jest zerowa.


  36. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 28/11/10 | godz.: 12:02)
    Co nie zmienia faktu, że GMA (czy nawet IntelHD) nie nadaje się do normalnego użytkowania.
    Jeżeli jesteś obiektywny to popatrz sobie na listyę gier, które w ogóle nie uruchamiają się na tym "wynalazku" natomiast bez większego si działają na kotletach IGP AMD.

    Teraz odpowiedz sobie na pytanie kto kłamie? Intel podając, że jego pryszcz graficzny jest zgodny sprzętowo z różnymi wersjami shaderów, czy redaktorzy portali, którzy pryszcza testowali i jednoznacznie ocenili - DO GIER KOMPLETNIE SIĘ NIE NADAJE.


  37. AmigaPPC (autor: Grave | data: 28/11/10 | godz.: 13:41)
    Tak, redaktorzy przetestowali i napisali coś takiego, może przetłumaczę, bo chyba nie zrozumiałeś:

    ""Sandy Bridge's integrated graphics is good. It's fast enough to put all previous attempts at integrated graphics to shame and compete with entry level discrete GPUs. The fact that you can get Radeon HD 5450 performance for free with a Core i5 2400 is just awesome."

    "IGP w Sandy Bridge JEST DOBRE. Jest wystarczająco szybkie żeby ZAWSTYDZIĆ SWOJĄ WYDAJNOŚCIĄ WSZYSTKIE OBECNE IGP (!!) i konkurować z dedykowanymi kartami z najtańszego segmentu.

    Fakt że wraz z Core i5 2400 dostajemy za darmo IGP o wydajności Radeona HD 5450 jest niesamowity. "

    To było o WYDAJNOŚĆI

    A fragment o STEROWNIKACH

    "Note that despite the early nature of the drivers, I didn't notice any rendering artifacts or image quality issues while testing Sandy Bridge's integrated graphics."

    Warte odnotowania, że pomimo tego że mamy do czynienia z wczesnym produktem i wczesną wersją sterowników, NIE ZAUWAŻYŁEM ŻADNYCH BŁĘDÓW RENDERINGU CZY PROBLEMÓW Z JAKOŚCIĄ OBRAZU podczas testu IGP w Sandy Bridge.


  38. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 28/11/10 | godz.: 16:32)
    widzę, że różne testy czytaliśmy, Ty jeden (bardzo "życzliwy" dla Intela i co zabawne tylko ten jeden test podajesz jako uzasadnienie Twojego bezkrytycznego wysławiania GMA pod niebiosa) ja kilkanaście innych, które jednoznacznie dyskwalifikują GMA jak nieużyteczne dla graczy.
    Zresztą co Ci będę tłumaczył Ty jesteś wszechwiedzący .
    Wystarczy w opisach gier sprawdzić na jaki sprzęcie da się je uruchomić i pozamiatane, 2 na 10 da się uruchomić na IGP Intela choć o komfortowym graniu nie ma mowy.
    A żeby to ścierwo od Intela dorównało do najmarniejszego kotleta AMD do jakiej wartości zegara trzeba było dojechać?
    Oczywiście (wg Ciebie) nie ma to żadnego wpływu na CPU, z którym jest zamknięte w jednej obudowie.

    Oby tak dalej nowy Sulac0/Opson667 nam rośnie.


  39. AmigaPPC (autor: Grave | data: 28/11/10 | godz.: 16:42)
    Po prostu nikt poza Anandem nie testował jeszcze Sandy Bridge stąd tylko jeden test. Skąd Ci miałem wziąć inne skoro takowych nie ma??

    W tym teście problemów nie było.

    Oczywiście nie mogłeś sobie odmówić zasugrowania niedwuznacznie że skoro w arcie jest napisane dobrze o najnowszym IGP Intela to jak nic art musi być sponsorowany, bo jest bzdurą.


  40. *co jest bzdurą (autor: Grave | data: 28/11/10 | godz.: 16:42)
    j.w.

  41. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 28/11/10 | godz.: 16:51)
    Czy ja gdziekolwiek napisałem o SB?
    Napisałem o INTEGRACH Intela, które nie nadają się do gier.

    Jednocześnie chciałem Ci uświadomić, że IntelGMA i HD występuje też w innych procesorach Intela - nie tylko w SB.

    Przykro mi więc, że sam nie wiesz do czego pijesz, a odnośnie Ananda i testów Intela tam prezentowanych to mam swoje (negatywne) zdanie na ten temat z powodów zupełnie prywatnych.


  42. @Grave (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 11:01)
    przestań się w końcu ośmieszać, bo o ile CPU Intel ma dobre, to gloryfikowanie GMA jest po prostu pomysłem karkołomnym i z góry skazanym na porażkę.
    Zbuczek to łagodne określenie.
    GMA jest interfejsem do drukowania grafiki 2D na ekranie, z programową emulacją efektów 3D.

    A co do tych sprzętowych shaderów, to już przyjąłeś argumentację, czy za jakiś czas znów mam się spodziewać kolejnej próby kłamstwa w tym temacie?


  43. cdn... (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 13:23)
    zresztą producenci jeszcze przed premiera poznali się na mocy zbuczka śniadego bicza:
    http://pclab.pl/news44027.html


  44. Qjanusz (autor: Grave | data: 29/11/10 | godz.: 15:19)
    "GMA jest interfejsem do drukowania grafiki 2D na ekranie, z programową emulacją efektów 3D. "

    To jest oczywiste kłamstwo

    Poza tym jak, geniuszu wyjaśnisz fakt, że najnowsza wersja tego "interfejsu do drukowania grafiki 2D" jest KILKADZIESIĄT % SZYBSZA od aktualnie najszybszego IGP AMD?? NO JAK DO CHOLERY??

    @43 - i co chciałeś udowodnić? Pokazałeś tylko tyle że do laptopów ze średniej i wyższej półki daje się dedykowane GPU. IGP zostaje dla najtańszego segmentu, albo dla ultra-mobile.

    Z CPU AMD i dedykowanymi GPU też można znaleźć podobne przykłady i tak samo można udowadniać miernotę IGP AMD (w tym wypadku bardziej zasadne bo IGP w SB jest dużo szybszy niż aktualne IGP AMD).


  45. @Up (autor: AmigaPPC | data: 29/11/10 | godz.: 15:30)
    będą miarodajne testy to zobaczymy co ten pryszcz jest warty, na razie takich niema więc nie ma o co kruszyć kopii.

  46. AmigaPP (autor: Grave | data: 29/11/10 | godz.: 16:08)
    A miarodajne będą oczywiście tylko te w których IGP Intela przegra, tak?....

    Wiesz to trochę tak jak z dochodzeniem do "prawdziwych przyczyn" pewnej katastrofy lotniczej z ostatnich miesięcy - będziemy dochodzić tak długo "prawdy" jak długo nie dojdziemy do konkluzji że to był zamach i wtedy TO BĘDZIE PRAWDA.

    A że w teście Ananda Intel śmie wygrać z AMD nie tylko na polu CPU ale także IGP i na dokładkę radzi sobie w paru przypadkach spokojnie nawet z dedykowaną kartą AMD to... najlepszy "dowód" że test jest niemiarodajny :-D


  47. @Grave (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 16:10)
    żaden dostępny zbuczek nie jest szybszy od IGP AMD.
    Może być szybszy, do czasu wyjścia APU, przy czym wydajność ta będzie adekwatna do różnicy 1 ciężarówka vs 100 zaprzęgniętych wołów.

    intelik swój wynik osiąga metodą siłową, pakując kolejne tysiące tranzystorów do EU. Zero geniuszu. Wszystko idzie na barki CPU, które Intel ma wydajne. Czyli emulacja i kolejne problemy z softem.

    Rozumiem że już dowiedziałeś się że intelik nie posiada tak zaawansowanej technologii jak shader hardware. To bardzo dobrze. Rokujesz na poprawę :-)

    ps. osobiście miernotą nazwałbym rozpaczliwą próbę argumentacji nieprawdy przez agresję ;-)


  48. Qjanusz (autor: Grave | data: 29/11/10 | godz.: 16:28)
    Ty forsujesz tezę o 100% software-owym (sic!) renderingu u Intela (czyli wg Ciebie WSZYSTKO co ma do liczenia IGP liczy CPU, bo IGP, znowu wg Ciebie nie ma sprzętowych jednostek obliczeniowych) , co jest kompletnym idiotyzmem i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

  49. @Grave (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 16:36)
    zbuczek ma EU a to są jednostki obliczeniowe, więc piszesz kolejną nieprawdę. Tyle tylko że EU nie robią tego co SP, czyli natywnie nie wykonują poleceń DX.
    EU liczą pixeke i odpowiadają za wyświetlenie go na ekranie - najogólniej rzecz ujmując. Wykonują ostatni krok rendererowanej sceny. Całość efektu, instrukcje DX, scena 3D to zasługa CPU i softu - dlatego intel nie ma DX11 i masę problemów z odpaleniem i działaniem gierek w 3D.

    To że podrasują drivery pod zbuczka dla jednej gierki, nie oznacza że inna będzie chodziła prawidłowo.


  50. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 29/11/10 | godz.: 17:05)
    miarodajne (dla mnie) porównanie testów kilku/nastu portali po premierze sprzętu.
    Natomiast dla Ciebie to 1 (słownie jeden) test sprzętu, którego nie ma.
    Przestań więc toczyć pianę i nie bądź świętszy od papieża.

    A szczerze zwisa mi, które IGP będzie wydajniejsze.
    I tak nie kupię żadnego wynalazku ze zintegrowanym w procesor pryszczem czy kotletem.

    A jak szukasz zaczepki to przejdź się lepiej wieczorem po osiedlu zamiast mnie prowokować do utarczek z Tobą (bo nie mają one żadnego sensu nie potrafisz przyjąć do wiadomości, że w większości wypadków kłamiesz jak @Morgi) na bank coś załapiesz :)


  51. @Grave (autor: ligand17 | data: 29/11/10 | godz.: 21:49)
    pier...isz jak potłuczony. W te chwili siedzę na IntelHD Graohics (Core i%) i jest to taki sam syf, jak GMA. World in conflict (gra ma ile? 4 lata?) działa jedynie w najniższej rozdzielczości i w zerowych detalach i z max. fps < 30. Nie da się grać nawet w starsze gierki - C&C nadal sypie artefaktami, Planescape:Torment ledwo zipie w 1440x900 (gry z zeszłego tysiąclecia!!!). Więc nie wciskaj kitu, że Intel jest cacy, to zwyczajnie kłamiesz.

  52. @ligand17 (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 22:17)
    to co piszesz jest efektem tłumaczenia instrukcji DX na dane dla EU, które następnie posiłkuje się mocą obliczeniową CPU.

    GMA nie wspiera natywnie DirectX, co objawia się problemami w uruchamianiu gierek, jak również z błędami podczas renderingu. Intel chcąc aby gierka dała się odpalić, musi pochylić się specjalnie nad nią w sterach. Niestety bardziej zaawansowane instrukcje DX10 zastępuje efektami, które dają kiepski efekt na ekranie.

    "Projektanci układu zapewnili co prawda wsparcie dla bibliotek graficznych OpenGL 2.1, ale układ jest zgodny tylko z bibliotekami DirectX 10. Brak w nim obsługi DX 10.1, o DX 11 nie wspominając. Wynika to z wciąż realizowanych przez moduł graficzny Intela operacji werteksowych na drodze emulacji, które realizowane są w sterownikach przez procesor. W układzie graficznym Intela wciąż brakuje też sprzętowych zunifikowanych shaderów, które są niezbędne do uzyskania zgodności z bibliotekami DX 10.1 i DX 11."
    http://www.benchmark.pl/....-2580/strona/7839.html


  53. @Grave - co do Twoich REWOLUCYJNYCH zmian zbuczekHD vs starszy zbuczek (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 22:22)
    "Niestety, jeśli chodzi o możliwości generowania obrazu 3D to zintegrowana z procesorami Clarkdale i Arrandale kość graficzna niewiele się różnią w stosunku do poprzednika. Nie ma zatem co liczyć na znacząco lepszą jakość i szybkość nowego modułu graficznego. Widac to zresztą w specyfikacji. Modyfikacje sprowadzają się zasadniczo do nieznacznego zwiększenia szybkości taktowania układu z 800 do 900 MHz oraz dodania dwóch potoków renderujacych"

    koniec o kropka. Rewolucje tożsame ze swądem starego zbuka i jakości papierowych okularków 3D za 1 PLN z VAT w detalu.


  54. Qjanusz (autor: Grave | data: 29/11/10 | godz.: 23:16)
    Tylko że w newsie jest mowa o IGP w Sandy Bridge tymczasem Ty piszesz o zmianach w HD graphics vs 4500HD i tu ich rzeczywiście nie ma poza OC (z grubsza)

    Natomiast układami gdzie zmiany były znaczące był właśnie G45 (GMA 4500HD) względem G33, oraz teraz kolejna znacząca zmiana - z HD graphics na IGP Sandy Bridge.

    HD graphics jaki został wprowadzony rok temu był zasadniczo podkręconym G45, który to G45 wprowadzał sporo zmian względem swojego poprzednika

    "While not the first DirectX 10 part from Intel, the X4500HD integrated graphics engine has been built from the ground up to deliver highly-optimized 2D and 3D graphics performance from applications based on Microsoft DirectX 10 and includes fully-compliant Shader Model 4.0 pixel pipelines with full support for the latest Aero desktop experience included in Windows Vista Premium or better."

    http://www.anandtech.com/show/2541/2


  55. @Grave (autor: Qjanusz | data: 29/11/10 | godz.: 23:24)
    w #33 masz odniesienie się do zbuczka w śniadym biczu

    To jest ten sam syf co wcześniej, tylko bardziej zoptymalizowany.


  56. @Grave (autor: AmigaPPC | data: 30/11/10 | godz.: 11:21)
    użyteczność "wynalazku" Intela doskonale podsumował @Ligand17 w #51.

    Uważasz, że pryszcz z SB coś tutaj zmieni? śmiem wątpić bo jak już wspominałem wystarczy spojrzeć w opisy gier na jakim sprzęcie można je uruchomić kotlety AMD są w 9/10 przypadków akceptowalne natomiast pryszcze Intela w 2/10.

    Teraz pomyśl (to nie boli) i ponownie pomyśl i odpowiedz sobie dlaczego tak się dzieje.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.