Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 2 grudnia 2010 
    

Rambus znów w natarciu


Autor: Wedelek | źródło: Xbit Labs | 12:47
(20)
Firma Rambus, właściciel znaczącej ilości patentów dotyczących układów scalonych postanowił raz jeszcze ostrzelać konkurencję, która nielegalnie korzysta z ich rozwiązań. Tym razem na celowniku znalazły się firmy Broadcom, Nvidia, Freescale, STMicroelectronics, LSI oraz MediaTek. Zbiorowy pozew w tej sprawie wpłynął do International Trade Commission (ITC) oraz do sądu stanu Kalifornia. Rambus chce, żeby ITC przeprowadziło śledztwo w tej sprawie i orzekło, że wyżej wymienione firmy naruszyły patenty z rodziny Dally oraz Barth, należące rzecz jasna do Rambusa.

W pierwszym przypadku chodzi o nielegalne wykorzystywanie PCI Express, Serial ATA, Serial Attached SCSI (SAS), oraz interfejsu DisplayPort. W przypadku rodziny Barth zostały naruszone prawa do kontrolerów DDR, DDR2, DDR3, mobilnych DDR, LPDDR, LPDDR2, oraz GDDR3. Jeśli ITC zdecyduje się poprzeć pozew, Rambus będzie mógł zakazać importu do USA wszystkich produktów naruszających jego patenty, do czasu ich wykupienia. Jeszcze groźniej brzmi pozew złożony w sądzie w Kaliforni, w którym producent żąda zadośćuczynienia za straty spowodowane przez produkty, które już zostały sprzedane bez należytej opłaty za wykorzystanie technologii Rambus’a.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: Wujofefer | data: 2/12/10 | godz.: 12:58)
    Czy ta firma cokolwiek produkuje?
    Po nieudanej akcji Rambusa i Intela ze swoim P4 i super drogimi pamięciami jakoś tak przycichło o nowych produktach tej firmy i jedyne o czym słychać to o kolejnych pozwach i wytaczanych procesach. Ta firma chyba z tego się utrzymuje. :/

    ps. ile Nvidia płaci Rambusowi od grafiki? Bo z tego co pamiętam mieli nakaz sądowy by wypłacać jakąś kasę.


  2. @Wujofefer (autor: Marek1981 | data: 2/12/10 | godz.: 13:21)
    z tego co pamiętam 1-2$ od sztuki.
    A co do samej firmy to chciano ja wykiwać, nie udało się to do końca a teraz Rambus się odgrywa.


  3. Patenty to głupota (autor: pomidor | data: 2/12/10 | godz.: 13:27)
    Każdy kto zgłasza się do biura, powinien udowodnić że wynalazek kosztował go dużo wysiłku lub pieniędzy. Patentowanie zamieszczania obrazków na stronie lub jednego kliknięcia myszką, to kompletny bezsens. Urzędnicy pewnie biorą w łapę, jeżeli na to pozwalają.

  4. Rambus (autor: Conan Barbarian | data: 2/12/10 | godz.: 13:31)
    Technologie tej firmy to zwykła ściema, którą pewna (podejrzana) firma o nazwie Intel miała okazję już przetestować wraz ze swoim najlepszym chipsetem w historii o nazwie i820. Rambus przebija jednak Intela w swoich praktykach rynkowych i ktoś powinien w końcu dać tej firmie nauczkę.

  5. @pomidor (autor: Promilus | data: 2/12/10 | godz.: 13:43)
    Nie. Taki system patentowy to są właśnie realia USA. Ot opatentuje... 25 latek mija, przedłuży patent... tak jak Intel z x86 ;) można sobie opatentować słówko 'face', można opatentować koło albo dwuklik, interfejs okienkowy i ogółem same idee bez jakiejkolwiek fizycznej reprezentacji... Debilizm, ale to nie ja takie prawo patentowe wymyśliłem.

  6. No i dobrze... (autor: Shamoth | data: 2/12/10 | godz.: 13:54)
    Zakażą importu do USA jakichkolwiek produktów opartych nawet w szczątkowej mierze na rzekomym patencie Rambus'a, to wrócą do dalekopisów i glinianych tabliczek bo wszystko co było jest lub będzie będzie miało według tego Trolla znamiona naruszenia ich patentów,
    A już na pewno nie pozwolą na terenie USA produkować czegokolwiek co łamie rzekome prawa patentowe...


  7. he he (autor: Qjanusz | data: 2/12/10 | godz.: 14:05)
    ciekawe kiedy RamBus opatentuje pozycje na kucki podczas oddawania stolca.

    I rzecz jasna zacznie egzekwować swoje.

    @Wedelek, z nVidią już się w sądzie dogadali. Chodzi o to samo, czo może nowy pozew?


  8. Patenty to czyste zło (autor: fanzboj | data: 2/12/10 | godz.: 14:06)
    Kiedyś dawno temu, kiedy inwencja leżała po stronie zdolnych jednostek może miały sens. Dziś służą tylko wielkim korporacjom. By wykosić konkurencję zdobyć monopol. Zwykły człowiek choćby geniusz nie jest w stanie skorzystać z patentowej machiny. Oglądałem kiedyś program na Discovery o jakimś odkrywcy fajnego odkurzacza, któremu cudem się udało. Choć dzięki Japończykom bo wszystkie amerykańskie firmy/instytucje chciały go tylko wydymać. Właściwie to go dymają nadal. Pamiętam także wypowiedź jakiegoś wysokiego oficjela z dawnego ATI, który stwierdził że pojawienie się trzeciego gracza na rynku grafiki jest niemożliwe ze względu na patenty. Nawet wielki Intel ma ciężko. ATI i Nvidia naruszają sobie na wzajem wiele patentów ale nie spierają się o nie bo nie ma to dla nich sensu. Natomiast inni po prostu nie są w stanie przeskoczyć tego problemu i dlatego w grafice już zawsze będą tylko te dwie firmy.

  9. @up (autor: Conan Barbarian | data: 2/12/10 | godz.: 14:39)
    Odkurzacz bezworkowy Dyson

  10. ... (autor: Aamitoza | data: 2/12/10 | godz.: 15:37)
    Nie ogarniam was ludzie. Rambus opatentował swoje pomysły, które przedstawił w JEDEC. A to że JEDEC je wykorzystało bez opłaty licencyjnej, to już sprawa firm należących do JEDEC. Chytry 2x traci - mogli zapłacić rambusowi 15lat temu to teraz nie mieli by żadnych problemów. Mieli nadzieję, że ich wykiwają? No trudno, teraz niech płacą za swoje krętactwo. Krytyka rambusa jest całkowicie bezpodstawna w tym wypadku.

  11. ... (autor: doxent | data: 2/12/10 | godz.: 15:45)
    Rambus tak naprawdę przecież niczego nie wymyślił samodzielnie tylko wykorzystał to co inni nie zdążyli opatentować. Chyba jedynym słusznym wyjściem z sytuacji byłoby wykupienie Rambusa w całości i jego wchłonięcie np. przez intela albo grupę firm które zrzuciłyby się razem i wydały jakieś niecałe 3 miliardy $ na wykup akcji i przejęcie firmy.

  12. ... (autor: Aamitoza | data: 2/12/10 | godz.: 15:48)
    i tak - rambus nadal projektuje i rozwija technologię - firma działa na takiej samej zasadzie co AMR - wyprzedaje licencje na produkcję ich projektów - między innymi pamięci XDR i XDR2.

    A tak swojądrogą XDR2 jak na razie jest szybsze od GDDR5 - najszybsze kości GDDR5 to 6Gbps, a XDR2 do 12Gbps. Co więcej nawet XDRy są szybsze ~7Gbps.


  13. doxent (autor: Aamitoza | data: 2/12/10 | godz.: 15:50)
    bzdura. Rambus opatentował swoje pomysły jeszcze przed pokazaniem ich w JEDEC, więc ciężko, żeby opatentował pomysły kogoś innego. Naczytałeś się bzdur i teraz bez sensu je powtarzasz.

  14. @Aamitoza (autor: Qjanusz | data: 2/12/10 | godz.: 17:38)
    na dzień dzisiejszy ciężko stwierdzić co było pierwsze: kura czy jajko. Opinie są podzielone w necie i to mocno. Fakt jednak jest taki, że to RamBus wygrywa w sądach a nie oponenci.

  15. hmm - ich własna strona www mówi wszystko o nich (autor: Dabrow | data: 2/12/10 | godz.: 17:48)
    "Rambus - The leader in technology licensing for consumer electronics applications"

  16. @Qjanusz (autor: Wedelek | data: 2/12/10 | godz.: 18:22)
    Sprawa stara pozew świeży

  17. jak zwykle (autor: emuY | data: 2/12/10 | godz.: 19:38)
    newsów o tej firmie nie powinno być tu, bo firma już nie komputerowa - na forach prawniczych powinny się znaleźć.

    Czy w ogóle był jakiś news o nowinkach technologicznych Rambusa ostatnimi czasy ???


  18. @emuY (autor: Qjanusz | data: 2/12/10 | godz.: 22:51)
    z nowinek technologicznych Rambusa ostatnimi czasy, to tylko jedna: dobranie się do kasy nVidii rzecz jasna nowym, technicznym sposobem, bo stary najwidoczniej nie działa:
    http://twojepc.pl/news20292.html


  19. @up (autor: emuY | data: 3/12/10 | godz.: 11:30)
    Czyli nic się w tej kwesti niezmieniło :D

    "Rambus", a powinno być "Bambus"


  20. JEDEC nie użyło tego co zaproponował Rambus (autor: TeXXaS | data: 3/12/10 | godz.: 13:10)
    Oni olali Rambusa. A teraz płacą. Głownie chodzi o szeregowy dostęp do pamięci. To trochę tak jak SATa vs. ATA. Do pewnego momentu dostęp równoległy jest lepszy, ale powyżej - lepiej jest przesyłać szeregowo. Rambus to opatentował, potem poszedł do JEDEC, ale oni to olali. No, a teraz np. nVidia używa tego w swoich kartach graficznych...
    Cwaniaczki z miodkiem w uszach.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.