Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 6 grudnia 2010 
    

Problemów AMD z Caymanami ciąg dalszy


Autor: Wedelek | źródło: Nordic Hardware | 07:52
(53)
Rok 2010 był dotychczas bardzo udanym okresem dla działu AMD zajmującego się produkcją kart graficznych, a wyniki z „frontu” były wręcz rewelacyjne. Wygląda jednak na to, że końcówka roku przyniesie ze sobą nieco dziegciu w postaci problemów z kartami graficznymi z rodziny Cayman. Jeśli wierzyć doniesieniom, to AMD miałoby w segmencie TOP pójść częściowo w ślady Nvidia i jej GPU Fermi. Problemy te nie są zresztą obce żadnemu entuzjaście, a Radeony HD 6900 już raz zaliczyły opóźnienie i zamiast pojawić się 21 listopada ich premiera została przesunięta na 50-ty tydzień roku. Niestety wiele wskazuje na to, że koncern z Sunnyvale może nie rozwiązać wszystkich problemów przed nowym rokiem.

Prawdziwą bolączką jest w tym wypadku układ zasilania Radeona HD 6970, który wciąż ma się dawać we znaki inżynierom AMD, a producent nie chcąc popełnić błędu rywala może raz jeszcze przesunąć premierę. Szczęśliwie problem ten ma już nie dotyczyć słabszej odmiany Caymana, to jest modelu HD 6950. O kolejnych doniesieniach z obozu „czerwonych” będziemy was informować na bieżąco, tym bardziej, że pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że już 7 grudnia światło dzienne ujrzy GeForce GTX 570 od Nvidia.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Może chociaż (autor: krzysiek_mil | data: 6/12/10 | godz.: 08:25)
    HD 6950 ukaże się 13 grudnia...

  2. Nic nowego, slaby amd, slabe karty (autor: Sony Vaio | data: 6/12/10 | godz.: 08:55)
    papierowe terminy. Koniec roku to same porazki. 6870 i 6850 slabsze od poprzednikow, brak nastepcow, a Nvidia odcina kupony. GTX460 i GTX570 opanowaly rynek. Ludzie zawsze doceniali solidnosc i jakosc, niektorzy nabierali sie na taniosc, ale po taniosci pozostal tylko smrodek.

  3. A świstak (autor: grzegorp | data: 6/12/10 | godz.: 09:02)
    siedzi i zawija je w te sreberka.

  4. Sony Vaio (autor: pzgr 40/42 | data: 6/12/10 | godz.: 09:04)
    dzięki tobie słowo debil nabrało nowego znaczenia

  5. Moderacja (autor: krzysiek_mil | data: 6/12/10 | godz.: 09:05)
    zróbcie coś z kłamcą SV, proszę.

  6. Moderacja (autor: AmigaPPC | data: 6/12/10 | godz.: 09:08)
    nie rusza "naganiaczy" mimo tego, że kłamią w bez mała 100% swoich wypowiedzi.
    Kasa się liczy dla Moderatorów.


  7. @krzysiu jakie klamstwa (autor: Sony Vaio | data: 6/12/10 | godz.: 09:08)
    czy to nie prawda, ze 6870 jest wolniejszy od 5870 i 6850 wolniejszy od 5850? To nie prawda, ze w ten sposob amd oszukuje klientow. Przecietny klient nie wie, ze tu jest oszustwo i kupi z mysla, ze nowsza generacja jest szybsza. Miernota to i musi oszukiwac.

  8. @7 SV (autor: krzysiek_mil | data: 6/12/10 | godz.: 09:09)
    Sony, a czy ty wiesz czego następcą są 6870 i 6950?

  9. up 6870 6850 (autor: krzysiek_mil | data: 6/12/10 | godz.: 09:10)
    miało być.

  10. @8 kogo to obchodzi czyim nastepca? (autor: Sony Vaio | data: 6/12/10 | godz.: 09:12)
    Klient jasno widzi po numerkach, Gdyby 6870 nazwali 6850, a 6850 np 6830, to wszystko bylo by ok, a tak jest to oszukiwanie ludzi. Ile procent kupujacych siedzi na portalach i jest w temacie? A ilu wezmie cennik do reki, porowna cyferki i wybierze nowszy produkt? Nieczysta zagrywka i tyle.

  11. @10 (autor: arco2006 | data: 6/12/10 | godz.: 09:19)
    a ile razy nV sprzedawała ten sam czip i pod innym numerkiem? I co powiesz mądrego.
    Tak samo wolno jednej i drugiej, a ty nic nie masz do gadania, lepiej firmy wiedzą co robią niż ty.


  12. @Sony Vaio (autor: AmigaPPC | data: 6/12/10 | godz.: 09:22)
    "...Miernota to i musi oszukiwac..." - doskonale siebie określiłeś.

    Nic dodać nic ująć.


  13. @12 Rozumiem, ze w swoim sklepiku ladnie (autor: Sony Vaio | data: 6/12/10 | godz.: 09:26)
    wciskasz ludziom 6850 i 6870 w ramach wyzszosci i taniosci amd. Stanowcze nie kretaczom.

  14. @13 Sony (autor: krzysiek_mil | data: 6/12/10 | godz.: 09:29)
    kupowałeś w tym sklepie, słyszałeś opinie,żeby oceniać?

  15. @Sony Vaio (autor: AmigaPPC | data: 6/12/10 | godz.: 09:33)
    Nie, klient (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu) może sobie sprawdzić wydajność i sam ocenić co go interesuje.
    Nic nie muszę wciskać, na chleb i trochę masła do niego i mi i moim pracownikom wystarcza.

    Powiem Ci więcej miernoto, klient dostaje równorzędny sprzęt od sklepu na czas naprawy uszkodzonego (gwarancyjna bezpłatnie, pogwarancyjna 20 pln).


  16. AmigaPPC (autor: pzgr 40/42 | data: 6/12/10 | godz.: 09:39)
    to sie nazywa sklep... :)

  17. @Up (autor: AmigaPPC | data: 6/12/10 | godz.: 09:41)
    takie działania przyciągają klientów, więc na nudę nie narzekam.

  18. Głupi ten SV, oj głupi... (autor: Kenjiro | data: 6/12/10 | godz.: 09:43)
    Ojciec cię nie kocha, a matka bije, że takie bzdury pleciesz?
    GTX 570 opanowało rynek, ale chyba rybny. Jedyną rozsądną kartą od nVidii jest 460, cała reszta jest nieopłacalna, tak samo jak w tej chwili seria 68xx jest obarczona podatkiem od nowości.
    Ceny z dystrybucji:
    Gainward GF GTX 460 768MB ~ 540 brutto
    PALIT GeForce SMART GTX 460 1GB ~ 575 brutto
    Gainward GF GTX 470 1280MB ~ 875 brutto
    Różnica +50% w cenie pomiędzy 460 1GB a 470 nie przekłada się na wydajność. Tak samo jak różnica pomiędzy 6850, a 6870, gdzie zresztą ceny są kosmiczne.

    P.S. Ceny z dystrybucji nie są super wyżyłowane, ot, takie są, zawsze można znaleźć lepsze.


  19. o ile te ploteczki okażą się pradwą (autor: Qjanusz | data: 6/12/10 | godz.: 09:46)
    to o wiele lepiej poczekać i dopracować projekt, niż ośmieszać się przed światem jak nVidia z Fermi.

    Ci co oczekują najwydajniejszej grafiki, poczekają nawet z dwa miesiące, jeżeli będzie taka potrzeba.

    Dzieciarnia za kieszonkowe i składki z komunii kupi wydajność wydmuchaną wałkami w sterach, czyli mocno grzejącą się wersję kotleta GTX570/580.

    Jeżeli ktoś oczekuje prawdziwego potwora wydajnościowego, z porządnym wsparciem, porządnymi sterami i chce należeć do ekskluzywnego klubu TOP, ten poczeka na HD6970
    :-)

    Tych niecierpliwych, którym nie straszna kiepska jakość tekstur, błędy w sterownikach i grających tylko w 3DSMarki, zapraszamy do zielonej konkurencji. Najnowszy kotlecik GTX570 już skwierczy radośnie na patelence i czeka debila, który go kupi... ;-)


  20. Obiektywnie, (autor: Pijar | data: 6/12/10 | godz.: 09:50)
    pomijając specyficzna retorykę, SV ma rację jeżeli chodzi o nazewnictwo kart. ATi zrobiło już coś takiego (R9600 był słabszy niż 9500). Fakt że Nvidia w ostatnich latach celowała w tego typu praktykach niczego nie zmienia. Obie firmy uprawiają w tej dziedzinie zaawansowany marketing (z dobrym skutkiem - Nvidia miala dzieki temu często "nowości" a ATI /AMD mógł podnieść cenę średniego segmentu w taki sposób by konsumenci przyjęli to jako okazję).

  21. @20 odnosiło sie do@7 (autor: Pijar | data: 6/12/10 | godz.: 09:52)
    ...

  22. @Pijar (autor: AmigaPPC | data: 6/12/10 | godz.: 09:52)
    tylko, że AMD o zmianie , czym ona jest podyktowana i jakiej karcie ze starej serii dany model będzie odpowiadał informowała przed wprowadzeniem zmian.
    NV natomiast kotletowała cichaczem do czasu aż się partnerzy handlowi zbiesili.


  23. AmigaPPC (autor: Pijar | data: 6/12/10 | godz.: 09:55)
    Zgadzam sie, to fakt, AMD robi to w lepszym stylu.

  24. @Pijar (autor: AmigaPPC | data: 6/12/10 | godz.: 09:57)
    skoro to już uzgodniliśmy :) to odnieś się jeszcze raz do "prawd" zawartych w #7.

  25. @AmigaPPC (autor: Pijar | data: 6/12/10 | godz.: 10:09)
    Cóż, moim zdaniem treść #7 jest prawdziwa tyle że wywiedziona z nieprawdziwych przesłanek (w rzeczywistości R6850 i R6870 nie są następcami R5850 i R5870 - zwrócił na to uwagę krzysiek_mil)

  26. Nic dziwnego że mają problem z zasilaniem (autor: pomidor | data: 6/12/10 | godz.: 10:12)
    W końcu żre to tyle prądu, że standardowe elementy nie wytrzymują. Widać że dywizja graficzna po połączeniu z AMD, zepsuła się moralnie. Kotlety, opóźnienia, slajdziki, brak kompetencji.

  27. Chcieli sie przymierzyc do Fermi (autor: morgi | data: 6/12/10 | godz.: 10:16)
    to doswiadczyli co to znaczy pretendowac do topu, niestety cen to nie poprawi, jest kryzys, waluty cenowo w ciemnej d, a przede wszystkim fabryka ma nieudolny proces.

  28. @pomidołek (autor: Promilus | data: 6/12/10 | godz.: 10:18)
    225W to mniej niż GF100 więc co się rzucasz jak pchła na grzebieniu? Padło ci całkiem zielone logo na mózg?

  29. @twojepc (autor: emuZ | data: 6/12/10 | godz.: 10:19)
    To że osbonik Sony Vaio może nieskrępowanie, kłamać i ubliżać innym bardzo dobrze pokazuje jakim portalem jesteście. Kasa dla was jest najważniejsza. Nie zasłaniajcie się jakąś wolnością wypowiedzi, bo każdy widzi co jes tutaj grane. Tutejsi administratorzy są zakałą polskiego internetu.

  30. @pomidor (autor: Qjanusz | data: 6/12/10 | godz.: 10:19)
    to nie news o nVidii. Pomyliło Ci się.

  31. @26&27 (autor: Pijar | data: 6/12/10 | godz.: 10:25)
    Podejrzewam że jest wręcz odwrotnie - AMD nie chce wypuścić na rynek niedopracowanego produktu tj. AMD nie chce się przymierzać do Fermi (z całym szacunkiem dla miłośników Fermi)

  32. @Pijar (autor: AmigaPPC | data: 6/12/10 | godz.: 10:28)
    "...To nie prawda, ze w ten sposob amd oszukuje klientow. Przecietny klient nie wie, ze tu jest oszustwo i kupi z mysla, ze nowsza generacja jest szybsza...." - to też jest prawda?

    Przypominam - ustaliliśmy już kiedy i o czym AMD informowało potencjalnych klientów.


  33. @AmigaPPC (autor: Pijar | data: 6/12/10 | godz.: 11:03)
    SV ma dzisiaj słabszy dzień :) więc należy mu odpuścić gimnazjalne przemyślenia i retorykę mając w pamięci ze bywał w lepszej formie. Wiadomo że oszustwa nie ma o czym wspomniał nawet SV (czemu, z właściwą sobie konsekwencją, w następnym zdaniu zaprzeczył ). Chyba nie ma sensu traktować serio takich wynurzeń.

  34. @Sony Vaio (autor: Qjanusz | data: 6/12/10 | godz.: 11:04)
    AMD oszukuje klientów, którzy to dając się oszukać przecierają oczy ze zdumienia i nie mogą się nadziwić, jak mogli do tej pory przechodzić obojętnie obok bezapelacyjnie lepszej jakości obrazu, sterów bez błędów, lepszej wydajności i szacunku dla Klienta. I to za kasę mniejszą niż wydaną na buble, których używali do tej pory.

    Klienci są wdzięczni AMD za te oszustwa, które uświadamiają klientów jak niewiele trzeba, żeby z zatęchniałej i zamieszkałej przez zielonych goblinów grobli, przenieść się na piaszczysta i czystą plażę, na której człowiek może cieszyć oko pięknymi i ostrymi jak brzytwa obrazkami.
    ;-)


  35. @Pijar (autor: AmigaPPC | data: 6/12/10 | godz.: 11:04)
    Też tak myślę.

  36. @Pijar (autor: Qjanusz | data: 6/12/10 | godz.: 11:05)
    po prostu SV i kilku mu podobnych, zostali z samego poniedziałku zaatakowali kilkoma dobrymi newsami od AMD.

    Dla trolla nie ma gorszego początku tygodnia. Trzeba jakoś odreagować ;-)


  37. @Qjanusz mylisz się (autor: Sony Vaio | data: 6/12/10 | godz.: 11:10)
    gorszy może być padający śnieg i paraliż ulic, trzeba odreagować ;)
    Dziwne, że czerwoni nie chcą wypuścić nowego produktu przed przyjazdem Miedwiediewa, przeciez czeka ich inspekcja.


  38. Pijar (autor: morgi | data: 6/12/10 | godz.: 11:21)
    Po ekscesach z wczesniejszych serii, musza latac zeby nabic w butelke wiecej ludzi. Drugi raz taka ilosc problemow nie przejdzie, moze przynajmniej naprawia problemy z funkcjonalnoscia, typu GSOD, vpu recovery i wymiana ccc, a konczac na cataclysm z oszustwami jakosciowymi.

  39. sie pokłócili jak zawsze;P (autor: Diamond Viper | data: 6/12/10 | godz.: 11:22)
    Ja tam powiem wam wolę wiedzieć, że coś jest nie tak i nie wypuszczają - chociaż nie oszukują - chociaż z tym do końca też nie można być pewnym - ale na pewno nie stosują tego, co Nvidia z pierwszą generacją Fermi - pudełka, przesuwanie terminu o pół roku, czy wreszcie po roku przyznanie się do błędu - to było akurat żałosne z ich strony - bo pomijając fakt nieudanych kart mogli chociaż przyznać się na początku do błędu, tak ludzie by im wybaczyli - no a tak cóż.. opinia jaka jest taka jest

  40. SV... (autor: Qjanusz | data: 6/12/10 | godz.: 11:23)
    pokręciło Ci się zupełnie.

    Radki nie są produkowane w PL, więc o jakiej inspekcji piszesz?

    A co do wizyty Red Barona, to tez nie ma sensu się czepiać. Hayat zarobi, mieszkańców pisuar-landii po raz kolejny szlag trafi, a drobni handlarze balonikami i gwizdkami zarobią na "obrońcach narodu" maszerujących procesją dookoła czerwonej ambasady.

    Same pozytywy jak widzisz ;-)


  41. @co do praktyk rebrandingu (autor: Mariosti | data: 6/12/10 | godz.: 11:24)
    gf435m => gf540m, nvidia to potrafi nawet do wyższej półki to samo gpu "odświeżyć".

  42. @morgi (autor: Pijar | data: 6/12/10 | godz.: 12:02)
    Nie jestem informatykiem lecz tylko użytkownikiem więc nie wiem co to jest GSOD czy ccc (domyślam się że nie chodzi ci o handel butami). Nie zaobserwowałem w okresie ostatnich 3 generacji znaczących problemów, wiec nie wiem jakie ekscesy masz na myśli. Natomiast lepiej chyba poczekać jeszcze miesiąc bądź dwa, wypuścić dopracowany produkt i nie mieć zwrotów, niż bić pianę na pudełkach by potem się okazało że karty sprzedają się dobrze tylko wśród eskimosów (którzy nie wyemigrowali). Prawda?

  43. no cóż ?! (autor: emuY | data: 6/12/10 | godz.: 13:09)
    raz na wozie, raz pod wozem...

  44. Sztuczne budowanie... (autor: BeHQ | data: 6/12/10 | godz.: 16:54)
    ... boskości produkty. Niby troska o klienta? Niby mamy myśleć, że finalnie produkt będzie bez skazy? Ideał wydajności? Ikona energooszczędności? Marketing AMD spisuje się na 1000+.

    Tak skromnie rzuciłem liczbą. Nie ma matematycznego odpowiednika aby to pozytywnie wyrazić liczbą. + dlatego, że prawie uwierzyłem w te kłamstewka o kłopotach i serduszko mocniej mi zabiło na myśl o milionach zawiedzionych i rozczarowanych dzieciach NEo, które nic innego nie robią, jak tylko czekają na nowe produkty AMD.

    Argentyński serial "Karty miłości".
    Uwaga, opowiadam następny odcinek: AMD pokona "RAKA" na karcie 6970. Obejrzymy bohatera zdrowego... .


  45. @BeHQ (autor: Qjanusz | data: 6/12/10 | godz.: 17:19)
    po prostu AMD swoja kartą nie chce się splamić jak nVidia gniotami Fermi.

    najwidoczniej wielcy z AMD doszli do wniosku że ich logo jest więcej warte niż napis na zielonym dropsie.
    To źle?


  46. @UP (autor: BeHQ | data: 6/12/10 | godz.: 17:26)
    QJ - przecież to, co się dzieje obecnie wokół kart graficznych to więcej niż śmiech.

    Twierdzisz, że nie chcą się splamić jak NV. No bo po to ten news właśnie był. " "Dbamy" o klienta. Doimy $ jak każdy." Otoczka troskliwej i przejmującej się kokoszki.

    NV ostatnio ripostowała, że AMD walą w CH. ze sterownikami. Kwestia idiotycznego suwaka w sterownikach. Było o co?

    Najadacie się drodzy Użytkownicy tymi pustymi kawałkami?


  47. @BeHQ (autor: Qjanusz | data: 6/12/10 | godz.: 17:38)
    oczywiście że każda firma zarabia kasę i chce jej zarabiać jak najwięcej. Ameryki nie odkryłeś.
    Różnica tylko w tym, co firma daje w zamian. Produkt BETA GPU (spytaj Piotrusia Strusia EMU dlaczego dał się nabrać i sprzedał GTXa Fermi prędzej niż kupił), czy dopracowany i posiadający jak najmniejsza liczbę błędów gotowiec na rynek?

    Kto chce jeść puste kawałki, temu smacznego. A śmiech jest wokół tłumaczenia fanboja, a nie wokół kart graficznych.


  48. A ja wiedziałem (autor: scoobydoo19911 | data: 6/12/10 | godz.: 19:56)
    że tak będzie
    nv jak sie spóźnia źle
    ati jak sie spóźnia dobrze
    gratuluje "obiektywizmu"


  49. powiem tak (autor: Mario2k | data: 6/12/10 | godz.: 20:25)
    Niech to czekanie sie przynajmniej oplaci
    zeby nowe Radki 6970 przynajumniej czesciowo dorownaly GTX 580 i byly konkurencyjne cenowo
    bedzie OK

    Swoja droga opoznienie premiery o1-2 tygodnie bedzie ich kosztowac miliony USD
    ( zakupy pod choinke )


  50. update (autor: Mario2k | data: 6/12/10 | godz.: 20:27)
    A bym zapomnial ;)

    ponoc problem z podwyzszeniem zegarow co by wydajnosc dzwignac o 10% , sekcja zasilania tego nie chce uciagnac :/ aczkolwiek chlodzenie daje rade ,to tyle przeciekow od chinczykow


  51. Wg Chinczyków (autor: Jarek84 | data: 6/12/10 | godz.: 23:58)
    3D Mark 2011
    HD6970 > GTX580
    3D Mark Vantage
    HD6970 < GTX580

    zapowiada się na bardzo wyrównaną walkę w high-endzie :]


  52. @Mario2k (autor: Qjanusz | data: 7/12/10 | godz.: 10:09)
    to może mieć sens.

    Po wydaniu GTX580, AMD zaczęło się mocno spinać z 6970.

    @scoobydoo19911
    nv jak się spóźnia źle
    amd jak się spóźnia źle
    jeżeli opóźnienie jakiejkolwiek firmy ma na celu eliminacje błędów karty - dobrze
    jeżeli mimo to wychodzi karta z błędami - źle

    CLEAR?


  53. Dziwne by bylo, gdy choc raz podano (autor: josefek | data: 10/12/10 | godz.: 07:01)
    do publicznej wiadomosci ze AMD problemow nie ma........to ze Google w swoim PC Atom bedzie uzywal, cos o tym swiadczy...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.