Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 7 grudnia 2010 
    

Oficjalna premiera procesorów AMD Phenom II X6 1100T


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 13:25
(43)
Firma AMD wprowadza dzisiaj na rynek trzy nowe procesory. Pierwszym z nich jest flagowy 6-rdzeniowy Phenom II X6 1100T Black Edition taktowany zegarem 3,3 GHz. Układ jest produkowany w 45-nanometrowym (nm) wymiarze technologicznym, ma 6MB pamięci podręcznej trzeciego poziomu (L3) i odblokowany mnożnik oraz technologię Turbo Core która może zwiększać taktowanie do 3,7 GHz. Procesor można zamontować na podstawce AM3, a w przyszłości również na AM3+. Wskaźnik TDP wynosi 125W, natomiast cena 265 USD. Oprócz tego do sprzedaży trafia dwurdzeniowy Phenom II X2 565 Black Edition (3,4 GHz, TDP 80W) z 6MB pamięci L3 i odblokowanym mnożnikiem oraz trójrdzeniowy Athlon II X3 455 (3,3 GHz, brak pamięci L3, TDP 95W). Ceny układów wynoszą kolejno: 115 i 87 USD.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Znowu te żółwie przylazły (autor: pomidor | data: 7/12/10 | godz.: 14:02)
    Po co AMD wypuszcza te kotlety, skoro i tak już wszyscy wiedzą, że Intel w tej samej cenie oferuje większą wydajność. Pewnie nie dotarło do nich że jest już i7, i pewnie cieszą się że w końcu pokonają C2D :)

  2. @1 a wiesz (autor: krzysiek_mil | data: 7/12/10 | godz.: 14:12)
    co to jest średni segment marudo?

  3. bardzo fajna oferta. (autor: Qjanusz | data: 7/12/10 | godz.: 14:14)
    Mamy najmocniejszego 6 core od AMD w cenie do 1 kPLN, które w pewnych zastosowaniach zostawia w tyle absolutnie nieopłacalnego i za drogiego, kosztującego ponad 3,5 kPLN Intel Core i7 980X:
    http://www.benchmark.pl/...-3464/strona/12281.html

    do platformy dla gier, idealne i najwydajniejsze rozwiązanie.

    Tańsze nowinki X3 z kolei pięknie dają się odblokować na 4 core. Bardzo dobre OC i rewelacyjna cena!

    Intel może tylko przyśpieszać premierę śniadego bicza.


  4. pomidor (autor: Aamitoza | data: 7/12/10 | godz.: 14:15)
    intel oferuje - o ile zamykasz się w grach albo tandetnie napisanych aplikacjach ;]

    http://nvision.pl/...2010/176/12917130073dsmax.png

    http://nvision.pl/...s/2010/176/12917130077zip.png

    http://nvision.pl/...s/2010/176/1291713007x264.png

    Na szczęście nie tylko grami żyją ludzie.


  5. @Amitoza (autor: pomidor | data: 7/12/10 | godz.: 14:29)
    Czy sądzisz że przeciętni ludzie częściej używają 3dStudio czy Excella i gier ? Bo ja uważam że tego drugiego. Zresztą nawet w 3d studio szściopak AMD wyprzedził o włos czteropaka intela i to wolniej taktowanego.

  6. @up (autor: lamik91 | data: 7/12/10 | godz.: 14:46)
    Idioto ! czy sądzisz że przeciętni ludzie kupują procesor za około 1zł do excella i gier ? ;>

  7. ... (autor: cyferluu | data: 7/12/10 | godz.: 14:46)
    pomidor... widocznie ci "wszyscy" to tylko ty lub nieliczni OTRODOKSYJNI fani intela.

    AMD ma w firmie wielu specjalistow którzy wiedza co robią nie bez powodu pracuja w AMD. tak wiec do gier MAD jest bardzo słusznym wyborem bo w grach akurat AMD spisuje sie świetnie.

    nie nie będę rozdrabiał sie na drobne poszczególnymi testami bo to nie ma sensu... nie każdy analizuje 10 serwisów i 100 testów. Ludzie róznież patrzą na cenę...całego zestawu jaki mogą złożyć. czasami opłaca się kupić tańszy mniej wydajny procesor i nadgonić płyta głowną ilościa pamięci RAM czy kartą graficzną, wielkością dysku twardego itp itp


  8. ... (autor: Aamitoza | data: 7/12/10 | godz.: 14:47)
    4ro pak intela ma HT, co praktycznie niweluje róznice w rdzeniach.

    Poza tym ile niżej taktowany? Core i7 870 ma 3,2Ghz z turbo dla wszystkich 4 rdzeni (mnożnik 22+2). Phenom ma 3,3Ghz dla 6 rdzeni. Przy czym phenom nie wyprzedził o włos, a był 15% szybszy - idąc takim rozumowaniem, to sandy bridge nie jest również ledwo "o włos" szybszy od bloomfielda ;]


  9. @up miało być za 1k ;D (autor: lamik91 | data: 7/12/10 | godz.: 14:47)
    ...

  10. pomidor (autor: morgi | data: 7/12/10 | godz.: 16:21)
    Maja to na co ich stac, a ze na mizerie i bigos to akurat strawa dla fana.

  11. Aamitoza (autor: morgi | data: 7/12/10 | godz.: 16:24)
    Jest dokladnie odwrotnie, Intel ma przewage gdzie liczy sie wydajnosc na watek i wielowatkowa, tam gdzie podzielone sa jak siekiera czy cepem na rowne porcje tam ma szanse zaistniec zlom.

  12. morgi (autor: Aamitoza | data: 7/12/10 | godz.: 16:31)
    Wiemy, że wszystko od interla jest cudowne. Ale tam gdzie liczy się wielowątkowość intel ssie i 4 rdzenie intela z HT dostają od 6 rdzeni amd. A do samej dyskusji wrócimy wraz z premierą bulldozera i wtedy zobaczymy czyja wielowątkowość jest "lepsza".

  13. znowu ta żałosna stara architektura (autor: emuX | data: 7/12/10 | godz.: 16:34)
    + wysoka cena i 6 jaj AMD =< 4 jaja intela.

  14. @Piotruś Struś (autor: Qjanusz | data: 7/12/10 | godz.: 16:58)
    co nie zmienia faktu że CPU od AMD potrafi wyprzedzić tego od intelika kosztującego 3,5 razy więcej :-)

    żeby wszystko było tak "żałosne"...


  15. @Qjanusz (autor: emuX | data: 7/12/10 | godz.: 17:21)
    najbardziej żałosny jest HD5970 przegrywający z 6 razy tańszym GTS250:

    http://nvision.pl/...-Articles-388-ndetails-4.html


  16. @emuX (autor: rainy | data: 7/12/10 | godz.: 17:32)
    To słowo jak ulał pasuje do Ciebie - morgi czy jemu podobni, to mimo wszystko jednak nie ten poziom.

    Wiarygodność serwisu, które pierwsze litery są skrótem nazwy Nvidia, jest z całą pewnością ogromna.

    Btw, podpowiem Ci, bo zapewne sam na to nie wpadniesz: najwyraźniej w tej grze, CF nie działa w przypadku HD 5970 (jest wolniejsza niż HD 5870).


  17. kolejny nieoplacalny cyborg (autor: Sony Vaio | data: 7/12/10 | godz.: 17:37)
    zamiast t800, wypuscili 1100t, jest bardziej elastyczny od starego, ale brakuje mu mocy.

    w microcenter us i7 950 jest za 199$, co nie pozostawia zadnych zludzen, o oplacalnosci.

    tylu tu obroncow amd, daliby sie chyba zbadac i pokroic swojemu mentorowi. Zawsze dobrze radza, x6 do PS i 3D, X4 do gier, a x3 - odblokuja na x4 i tez do gier. amd powinno wypuscic jakis nowy biosik do odblokowywania zwojow w czerepach swych fanow.


  18. @Sony Vaio (autor: rainy | data: 7/12/10 | godz.: 17:41)
    Przepraszam, jednak się pomyliłem - prezentujecie podobny poziom z emuX.

  19. @Piotruś (autor: Qjanusz | data: 7/12/10 | godz.: 17:52)
    czy to przypadek, że jesteś chodzącą wizytówką największej sprzedajnej k...y polskich portali o tematyce IT?

  20. @Sony Vaio (autor: Qjanusz | data: 7/12/10 | godz.: 17:55)
    wiemy wiemy... nadrabiasz taką trochę dorabianą złośliwością, która nic dodać nic ując, wynika zapewne z łupienia przez intelika podobnych ficzerków, które klientela AMD ma gratiss :-)

    Ale nie martw się. Jak AMD złoi tyłek intelowi w segmencie TOP, jest spora szansa że i AMD wprowadzi zdrapeczki na dobro ;-)


  21. pewnie tak, (autor: Sony Vaio | data: 7/12/10 | godz.: 18:03)
    wtedy te zdrapeczki beda do catalyst, bedzie mozna wybrac gre, ktora bedziemy w stanie normalnie uruchomic. Bylby to hit - zdrapujesz jedno pole - jedna gra dziala.

    Jak wprowadza, to moze kupie.


  22. @Sony Vaio (autor: Qjanusz | data: 7/12/10 | godz.: 18:07)
    nie trafiłeś :D

    Intel nie ma w swojej ofercie ani jednego (nawet pół) układu GPU, więc jeżeli chodzi o rywalizację, to minąłeś się jak jarkacz z belvederem ;-)

    strzelaj dalej. Niebieska zdrapka przewiduje jeszcze jedną próbę odpowiedzi.


  23. no nic innego mi do glowy nie przychodzi (autor: Sony Vaio | data: 7/12/10 | godz.: 18:12)
    amd prockow nie ma, jakies tam jednostki obliczeniowo-rachunkowe, wiec szukalem w innej dziedzinie.

    Niech zadecyduje najlepsze pudelko :D


  24. Qjanusz (autor: Grave | data: 7/12/10 | godz.: 18:12)
    Szkoda że nie dodałeś, że w tym samym teście gdzie 980X przegrywa z Phenomem z tymże Phenomem wygrywają SŁABSZE modele Core i7 (a dlaczego tak jest masz w nawiasie przy wynikach). Ale oczywiście o tym nie napiszesz....

    Zgodzę się że ten 980X jest kompletnie nieopłacalny, ale prawdą jest też że jest obecnie najszybszym desktopowym CPU i AMD (poza wyjątkami potwierdzającymi regułę) nie ma do niego startu pod względem wydajności.

    A jak się nie da pokonać wydajnością to zostaje walka ceną, co też AMD robi z niezłym skutkiem.


  25. ... (autor: Adex1234 | data: 7/12/10 | godz.: 18:26)
    nic tylko czekać na Bulldozera, tutaj zachwytu nie ma - chociaż ceną może zawalczą

  26. ciekawe testy emu (autor: Krax | data: 7/12/10 | godz.: 19:10)
    nvision jak zwykle sie popisla:D

    gtx 580: 60 klatek
    gts 250 : 59.8 klatek fajnie masz....
    chyba donich napisze zeby mi ta 250 sprzedali


  27. up. (autor: Krax | data: 7/12/10 | godz.: 19:18)
    smiem nawet powiedziec ze gra chodzi na procesorze (i7930)...a wiele wyjasnia tez to:
    "Słowem wyjaśnienia. Dlaczego na wykresach znajdują się tylko karty AMD? Ponieważ aktualnie tylko na nich udało nam się wymusić włącznie AA w tej grze. Na kartach zielonych niestety AA nie działa w związku z czym prezentacja ich wyników mijałaby się z celem" takie cos na portalu pro nV jestem pod wrazeniem:E


  28. marudzicie (autor: buceek | data: 7/12/10 | godz.: 20:14)
    Wiadomo że i7 980X jest wydajniejsze od AMD, pojedyncze wykresy nic nie zmieniają bo to samo tyczy się HD5890 też najwydajniejszy ale są wykresy na których jest gorszy a to że obie konstrukcje są nie opłacalne to powinni wiedzieć wszyscy...
    Procki AMD jednak nie są złe:) ich X3 jest chyba najbardziej opłacalnym wyborem, w jego cenie od Intela nie dostaniemy nic lepszego. No i jeszcze jest ten "GRATIS" (Boże jak nie lubię tego określenia) a raczej loteria na której obyty człowiek może wygrać dodatkową moc wartą drugie tyle.


  29. Aamitoza (autor: morgi | data: 7/12/10 | godz.: 21:30)
    Taaa, zwlaszcza ta przepasc miedzy pseudo 6core a rasowymi od Intela. Mnie tez juz powoli nudza te rzady i7 od ponad 2 lat zaden z nich nie zostal obalony, a powoli juz kreche na nich idzie. Jednak jest to dla brandu i giganta korzystne, a to oznacza, ze rynek ma sie swietnie, oby tak dalej bylo, czyli zlomy do utylizacji.

  30. morgi (autor: cyferluu | data: 7/12/10 | godz.: 21:50)
    pseudo to znaczy coś udaje coś czym nie jest... tak więc pomyliłeś się... bo amd x6 ma 6 fizycznych pełnoprawnych rdzeni...

    trochę mnie to uderzyło gdyz nie mam nic przeciw twoim wypowiedziom każdy ma prawo pisać o firmie X czy Y jak lubi ale to zastosowanie słowa "pseudo" to chyba do intela było co? bo do AMD nie masz wręcz prawa go zastosować... tam nie ma nic pseudo!!!


  31. @morgi (autor: Conan Barbarian | data: 7/12/10 | godz.: 22:09)
    Wpadł mi do głowy pomysł, że na tym moim E8400 przeczekam SB-ka i dotrwam do Ivy Bridge. Możesz zawiadomić niebieskiego SZERYFA, że jeden proc mniej można wyprodukować?

  32. Conan Barbarian (autor: Grave | data: 7/12/10 | godz.: 23:46)
    po co czekać do Ivy Bridge skoro po nim wejdzie Haswell, albo wiesz... przeczekaj Haswella i kup jego 16nm wersję, albo.... lepiej poczekaj i kup 16nm model nowej generacji... albo.... daruj sobie krzemowe zabawki i poczekaj na grafen - to będzie postęp :-D

    Zatem.... Twój E8400 ma jeszcze przed sobą .... jakieś 20 (?) lat posługi w Twoim komputerze :-DD


  33. trochę bezsensowna oferta :/ (autor: emuY | data: 8/12/10 | godz.: 00:08)
    ciekawe ile jeszcze będą takie o 100 MHz klepać - może do 4 GHz wyjdą. Trochę nudno u AMD z prockami, a szkoda że tak daleko tzra czekać na spycha :/

  34. pytanie do Morgiego... (autor: Sandacz | data: 8/12/10 | godz.: 00:13)
    Morgi - pytanie - co prezentuje wyższy iloraz inteligencji: twój mózg czy procesor Intela (żeby nie było że cie nie doceniam niech będzie i7)?

  35. nie odraazu rzym zbudowano (autor: Krax | data: 8/12/10 | godz.: 08:19)
    a bo co u konkurencji postep z procka na procka widac? nowe atomy niczm od starych nie roznia

  36. @ Krax (autor: Sandacz | data: 8/12/10 | godz.: 08:40)
    "a bo co u konkurencji postep z procka na procka widac" - dla morgich i spóły dodanie 1 (słownie: jednego) tranzystora do kolejnego CPU przez intela już jest rewolucją, przełamywaniem barier i szczytowym osiągnięciem technologicznym.

  37. @morgi (autor: rookie | data: 8/12/10 | godz.: 09:07)
    Nadeszła wiekopomna chwila - zgadzam się z morgim. Złomy do utylizacji - czyli atomy, celerony, pentiumy, i3 - wszystko do pieca i niech się nie pokazuje światu na oczy :)

    Wracając do artykułu: 1100 T jest za***isty w kodowaniu multimediów - szybszy od i7 965 - procka kosztującego ponad 2500 pln !
    http://guru3d.com/...enom-ii-x6-1100t-be-review/11
    ''If you are the kind of guy that that likes a spicy PC, plays the occasional game, yet has a strong focus on compute performance, content creation and multi-media transcoding etc. then nothing available in the market to date can do what the X6 processors manage for this kind of money. The Phenom II X6 processor series just loves to create, edit, render, encode / decode applications on your PC and oozes with value with the six embedded CPU cores. '' I żadne lewe hyperthreadingi niebieskich nie zastąpią 6 prawdziwych rdzeni o dużej wydajności oferowanych przez AMD.


  38. cyferluu (autor: morgi | data: 8/12/10 | godz.: 09:29)
    Fizycznie to ma problem z wydajnoscia, a 6core pseudo bo prezentuje sie jak quad ze sredniej polki, z podniesionym zapotrzebowaniem na prad. W jakim celu wprowadzono ta pomylke, nikt nie wie, bo to kompletna porazka na pelnej lini, ale co mieli produkowac pelno wolnych linii produkcyjnych, zalegajace rdzewiejace zlomy, los przesadzony w serwerach kulawy pies tego nie obsiusial nawet.

  39. @up (autor: rookie | data: 8/12/10 | godz.: 09:43)
    ''pelno wolnych linii produkcyjnych, zalegajace rdzewiejace zlomy, los przesadzony w serwerach kulawy pies tego nie obsiusial nawet.''

    Dobrze opisałeś sytuację ze słabą sprzedażą 6 core od intela. Są po prostu kilkukrotnie za drogie i tyle. I nawet morgi to widzi.


  40. morgi (autor: Aamitoza | data: 8/12/10 | godz.: 11:25)
    Twoje porównanie nie ma sensu, bo ten procesor nie ma wydajności jak quad ze średniej półki. quad ze średniej półki, to i5 760. A quady którym dorównuje phenom X6 mają taki bajerek zwany HT, który przyspiesza ja o około 20% w zastosowaniach wielowątkowych, co jednak nie wystarcza na 6 prawdziwych rdzeni i w takim 3dsmaxie czy kodowaniu wideo phenom jest o 10-15% szybszy przy podobnych zegarach.

  41. Aamitoza (autor: morgi | data: 8/12/10 | godz.: 20:46)
    No wlasnie, nie ma startu do quad fizycznych, z podwojnym watkiem czy bez z OC lekkim czy bez. Turbany to masakra dla kilku benchow kupic kaszane, to tylko fan moze wtopic tyle kasy, krecic i upalic kiepskie plyty. Nie mialo i nie ma przyszlosci fenomkowy bubel, musza pozbyc sie tego szajsu, oby na cos wydajniejszego, albo przynajmniej oszczedniejszego.

  42. @ up (autor: Sandacz | data: 9/12/10 | godz.: 06:55)
    "fan moze wtopic tyle kasy, krecic i upalic kiepskie plyty" - czy jest na tej sali psychiatra ewentualnie egzorcysta?, bo jeśli nie to tym egzemplarzem zajmie się prokurator.

  43. a propos Morgi (autor: Sandacz | data: 9/12/10 | godz.: 06:57)
    - gdzie jest odpowiedź na moje pytanie z posta nr 34?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.