Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 9 grudnia 2010 
    

Specyfikacja techniczna Radeona HD 6970


Autor: Wedelek | źródło: Softpedia | 18:21
(36)
Do sieci wyciekła nieoficjalna specyfikacja techniczna najmocniejszego z Caymanów, który trafi do modelu Radeon HD 6970. News ten pochodzi ze strony Fudzilla, której zdarza się podawać nieprawdziwe informacje, chociaż akurat w tym wypadku wszystko wydaje się być jak najbardziej "OK". Specyfikacja techniczna Caymana XT różni się tylko nieznacznie w stosunku do poprzednich informacji jakie pojawiały się wcześniej w tym temacie. Wytwarzany w 40nm procesie produkcji w fabrykach TSMC Radeon HD 6970 ma być zbudowany w oparciu o architekturę shaderów VLIW4 i wyposażony w dwie jednostki odpowiedzialne za tesselację. GPU zostanie wyposażone w 1536 procesorów strumieniowych, 32ROP'y, 96 jednostek teksturujących, 128 Z stencil i 24 bloki SIMD.

Układ graficzny wspomogą 2GB pamięci RAM typu GDDR5 o przepustowości 5,8 Gb/si połączone z pozostałymi elementami 256-bitową szyną danych. Nowy Radeon ma pobierać maksymalnie 250W, chociaż AMD ponoć deklaruje że w większości grach będzie to około 190W, natomiast w IDLE'u karta zużyje 20W. GPU będzie tykać z częstotliwością 880MHz, a wydajność ma wynosić 2.7 TeraFlops w przypadku obliczeń zgodnych ze standardem IEEE754-SP, oraz 675 GigaFlops w przypadku IEEE754-DP. Co ciekawe AMD planuje wyposażyć swój układ w podobne zabezpieczenie jak w Geforce'ach z rdzeniem GF110, jednak w tym wypadku użytkownik będzie mógł je wyłączyć.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ciekawe w jakim rozmiarze gpu (autor: shadowxxz | data: 9/12/10 | godz.: 18:33)
    się zmieścili z tym...
    A tak poza tym jest pomyłka w przepustowości ramu, 6GB/s to ma mój stary x300


  2. amd (autor: cyferluu | data: 9/12/10 | godz.: 18:59)
    możesz korzystać lecz nie musisz i możesz zmienić... a nie to co NV nawet jak nie chcesz korzystać to musisz bo nie zmienisz ...

    LET START A FLAME WAR...!!! GO SOLDIERS :D
    normalnie ciekaw jestem co przeczytam jutro tam poniżej tego komentarza :D


  3. Ciekawe ile ten Cayman ma tranzystorów (autor: Grave | data: 9/12/10 | godz.: 19:21)
    Stawiam że 2,5 mld :-D

  4. TwojePloty.pl (autor: daver | data: 9/12/10 | godz.: 19:22)
    Ile do premiery i oficjalnych specyfikacji/testow? tydzien? dwa? Zlituj sie Wedelek, bloga zaloz (w pierwszej osobie i tak juz piszesz).

  5. grave (autor: Aamitoza | data: 9/12/10 | godz.: 19:35)
    Pewnie właśnie gdzieś koło tej wartości. Jak ostatnio liczyłem porównując bartsa co cypressa, to wyszło, że 6SIMD to 450M tranystorów. + powielenie Graphics engine, UTDP - 10% mniejsza wielkość SPU, można stwierdzić, że dodatkowe zmiany wyrównają różnice w wielkości SPU, więc układ powinien być o około 300-350M tranzystorów więcej od cypressa.

  6. ... (autor: trepcia | data: 9/12/10 | godz.: 19:38)
    Najmocniejszy Cayman i tylko 1536 procesorów strumieniowych? No way! To ile ich bedzie miał 6950? I co z wartości 1920?

  7. Ojciec (autor: Sony Vaio2 | data: 9/12/10 | godz.: 21:11)
    cię nie kocha, a matka bije, że takie bzdury pleciesz?
    GTX 570 opanowało rynek, ale chyba rybny. Jedyną rozsądną kartą od nVidii jest 460, cała reszta jest nieopłacalna, tak samo jak w tej chwili seria 68xx jest obarczona podatkiem od nowości.
    Ceny z dystrybucji:
    Gainward GF GTX 460 768MB ~ 540 brutto
    PALIT GeForce SMART GTX 460 1GB ~ 575 brutto
    Gainward GF GTX 470 1280MB ~ 875 brutto
    Różnica +50% w cenie pomiędzy 460 1GB a 470 nie przekłada się na wydajność. Tak samo jak różnica pomiędzy 6850, a 6870, gdzie zresztą ceny są kosmiczne.

    P.S. Ceny z dystrybucji nie są super wyżyłowane, ot, takie są, zawsze można znaleźć lepsze.


  8. UWAGA !!! (autor: pomidor | data: 9/12/10 | godz.: 21:13)
    Nie stawiajcie środków łatwopalnych w pobliżu tej karty. Może dojść do samozapłonu, a po uruchomieniu furmarka nawet do eksplozji.
    Dziękuję za uwagę
    Pomoc BHP


  9. eeeee... KOTLET (autor: Qjanusz | data: 9/12/10 | godz.: 21:40)
    ;-)

    "News ten pochodzi ze strony Fudzilla, której zdarza się podawać nieprawdziwe informacje"
    Ja bym napisał ręcz że Fudzilli zdarza się czasami napisać coś prawdziwego :-)


  10. głupie pytanie (autor: Deathraw | data: 9/12/10 | godz.: 21:41)
    Jak to jest z tymi procesorami strumieniowymi?Kiedyś (jak w moim 4850) było tak że aby uzyskać rzeczywistą liczbę jednostek cieniujących trzeba było przez 5 podzielić dane od amd(nie pamiętam coś ze potrafiły 5 operacji na raz wykonywać, albo 5 razy szybciej?!).W każdym razie ta liczba tutaj jest rzeczywistą liczbą?Bo 1536 na 5 mi się nie chce podzielić nijak.

  11. @pomidor (autor: zomb1e | data: 9/12/10 | godz.: 21:41)
    Pochwaliłeś się nam informacją, że przerabiałeś niedawno w gimnazjum na chemii materiały łatwopalne. Jednak nie słuchałeś uważnie nauczyciela i nie masz pojęcia co to samozapłon.

  12. @Deathraw (autor: accerian | data: 9/12/10 | godz.: 22:11)
    Otuż w radeonach 6970/6950/6990 zastosowane nowe układy 4d zamiast 5d. I żeby otrzymać prawdziwą ilość jednostek cieniujących liczbę 1536 należy podzielić przez 4 co nam daje 384

  13. uuu (autor: morgi | data: 9/12/10 | godz.: 22:22)
    czyli 24 fajki, 20% wiecej niz slynne padniete dx11 hd5k, moze bedzie w teselacji te 100%, czy wiecej bo powinno byc duuuuzo wiecej.

  14. @13 (autor: Jarek84 | data: 9/12/10 | godz.: 23:52)
    a jak tam z teselacją u Intela?

    A na koniec The power is here:
    http://forum.notebookreview.com/...ay-wanna-c.html

    ciekawe co siedzi w mobilku - pochodna Bartsa???


  15. Jarek84 (autor: Grave | data: 10/12/10 | godz.: 00:43)
    W integrach (przynajmniej na razie) teselacja nie ma najmniejszego znaczenia, bo nawet bez niej trzeba ostro zjeżdżać z detalami i rozdzielczością obojętnie czy na IGP AMD czy Intela.

  16. @Grave (autor: lamik91 | data: 10/12/10 | godz.: 02:54)
    Na intelowskich bardziej trzeba zjeżdżać... :)

  17. @pomidor (autor: Sony Vaio2 | data: 10/12/10 | godz.: 03:35)
    radziłbym uważać na sklep ram.net.pl... Czekałem na wysyłkę (nie przesyłkę - kurier dowiózł paczkę następnego dnia) 3 tygodnie! W dodatku w środku nie było kabla sieciowego (to był komputer w częściach za 1200zł, a kabel kosztował tylko 13zł, ale kradzież boli). Oczywiście reklamacji nie uznali (dobrze, że w ogóle na nią odpowiedzieli po tygodniu). Jeśli już ktoś chce ryzykować i u nich kupować, to radzę wybrać - jako sposób zapłaty - gotówkę przy odbiorze (może wtedy będzie im bardziej zależało).
    BTW. Proponuję wpisać w googlach "forum ram.net.pl" - już pierwszy link wszystko wyjaśnia...


  18. @15 (autor: Jarek84 | data: 10/12/10 | godz.: 08:34)
    Ja to jak najbardziej rozumiem, tylko denerwuje mnie jak jakiś smerf opowiada o tym jaka to teselacja powinna być u AMD, siedząc na integrze od intela. Idąc tokiem rozumowania człowiek z klapakmi na oczach to mógłbym powiedzieć, że wzrost u Intela zawsze będzie równy 0 - wszak 0 x domniemana wydajność przyszłych graf od Intela = 0 :]

    Pomijam już fakt że gra napisana pod DX11 - nawet bez użycia teselacji - będzie działać szybciej niż ta napisana pod DX10 w tym samym systemie.


  19. @Jarek84 (autor: Promilus | data: 10/12/10 | godz.: 08:43)
    I gra napisana z użyciem teselacji dla tego samego poziomu detali i takiej samej ilości poly będzie szybsza od tej bez teselacji ^^ Czy to na kartach AMD, czy na kartach NV.

  20. @19 (autor: Jarek84 | data: 10/12/10 | godz.: 09:38)
    Fakt, z tym że zestawiłem DX10.x vs DX11 dla tych nie "DX11 ready" ;)

  21. Podsumowujac (autor: morgi | data: 10/12/10 | godz.: 10:27)
    20-25% wiecej niz pseudo dx11 hd5k, czyli tyle ile sie Nvidii udalo wysuplac z naprawionego przez fabryke Fermi, no i nadal mamy to samo pytanie co polatali, czy znowu ta sama zdechla architektura tylko do konsolowych konwersji?

  22. @SonyVaio2 (autor: pomidor | data: 10/12/10 | godz.: 10:38)
    Ostatnio sporo kupowałem w morele i było w porządku, bez żadnych przestojów. Jedyne przestoje jakie miałem (ok, tygodnia) to KDO, ale to dziura.

  23. Grave (autor: morgi | data: 10/12/10 | godz.: 10:52)
    Wg ich papierow ich zapozniony chip ma
    2.64B tranzystorkow, palnik sie zanosi.


  24. @morgi (autor: pebal | data: 10/12/10 | godz.: 12:15)
    Jeżeli ATI ma zdechłą architekturę, to jaką architekturę miała dotychczas Nvidia, będąca za ATI daleko w tyle?

  25. Qjanusz (autor: Sony Vaio2 | data: 10/12/10 | godz.: 12:27)
    Tak odemnie trochę nie chce mi się wierzyć że grafa która ma policzyć jakieś dwa razy więcej danych od mojej rozdziałki jest w stanie dzięki prockowi utrzymać fps dla pierwszego z wykresów wydajności.

    ale fakt przy takich ustawieniach jak moje jest 19,8 fps wynik podsumowany jako rank:e czyli totalnie niegrywalny więc niema się czym podniecać.

    bez fiziki średnie fps 34 rank:d "pogrzeb sobie i ustaw niższe detale bo też sobie nie pograsz"

    po tym teście mogę sądzić że kupowanie tej grafy do monitorów fullhd to wybór tylko dla umysłowo nieprzygotowanych do życia grafa równie cienko spisuje się w niskich rozdziałkach przy max detalach.

    podsumowanie
    cienki procek cienka grafa, trzeba wydać trochę więcej


  26. @SV2 (autor: Qjanusz | data: 10/12/10 | godz.: 12:38)
    ???

  27. @Qjanusz (autor: accerian | data: 10/12/10 | godz.: 13:21)
    Sv2 pewnie mówi o Mafii 2. Tylko zapomniał że benchmark ma się ni jak do wydajności grafiki.
    Po 1 bechmark jest przepełniony efektami fizycznymi które mają niby być przyśpieszane przez Nvidie. Prawda jest taka że ma się to nijak do rzeczywistości. Na 5970 na maksymalnych ustawieniach razem z filtorawaniem i fizyka na medium jest od 30 do 80 fps. Po dołożeniu 9800gtx+ specjalnie tylko do liczenia fizyki. Rezultat był taki że użycie gforca było na poziomie 5%-8% a ilość klatem wzrosła może o max 2.


  28. @Jarek84 (autor: Gigant | data: 10/12/10 | godz.: 13:53)
    Zacznijmy od tego, że Intel nie ma teselacji. ;)

  29. pebal (autor: morgi | data: 10/12/10 | godz.: 15:21)
    Zdechla, oznacza bez przyszlosci i innowacyjnosci, klepanie starych pomyslow, ktore eksploatuja rozwiazania z dawno skompromitowanego OSa i konsolizacje gier do kompow.

  30. @morgi (autor: pebal | data: 10/12/10 | godz.: 16:10)
    Nie zawsze nowsze rozwiązanie jest lepsze. Dobitnym przykładem jest architektura procesora Pentium 4.

    A swoją drogą o jakim skompromitowanym OSie piszesz?


  31. A nie napiszecie o specyfikacji R6950? (autor: geordie | data: 10/12/10 | godz.: 16:15)
    Mojej następnej karcie?

    Fudo już podał............


  32. pebal (autor: morgi | data: 10/12/10 | godz.: 19:04)
    Architektura Netburst jest genialna, ale w realizacji niemozliwa, bo krzem nie wytrzymal wyzszych zegarow. Czas zvisly juz minal, powinni produkowac dx11 full power, a nie stickery.

  33. @morgi (autor: pebal | data: 10/12/10 | godz.: 19:27)
    Genialna architektura, która nie sprawdza się w praktyce - dziękuję, postoję. Wolę mniej genialną a bardziej wydajną.

  34. @Morgi (autor: AmigaPPC | data: 10/12/10 | godz.: 20:00)
    a z produkcji stickerów/zdrapek słynie Intel.

  35. pebal (autor: morgi | data: 10/12/10 | godz.: 20:26)
    No wlasnie wspolegzystowaly zawsze inne, byl Netburst i osiagnal limit, bylo Pentium M i pralo wszystko dookola i na tym powstala genialne polaczenie w jedna architekture, wieloletnia strategia miazdzenia, dziala do dzisiaj, ale pokusa uzycia chociaz czesci Netbursta istnieje, to naprawde Inteligentna architektura.

  36. @morguś (autor: cana | data: 12/12/10 | godz.: 18:00)
    tak samo ja mogę napisać iż alpha axp za pomocą swych potomków z bocznych gałęzi rodu dzielnie zza grobu podgryza niebieskiego :)

    BTW mozesz zdefiniować co to jest inteligentna architektura, jak wprawki możesz najpierw zdefiniować co to jest inteligencja...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.