Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 30 grudnia 2010 
    

Platforma Decan zadebiutuje w rok po Brazos


Autor: Wedelek | źródło: Tech Connect | 11:01
(75)
Pierwszymi produktami opracowanymi w oparciu o idę Fusion będą APU Zacate oraz Ontario przeznaczone dla urządzeń ultra-mobilnych, które wraz z chipsetem Hudson zadebiutują już na początku przyszłego roku jako platforma Brazos. Jeszcze przed ich rynkowym debiutem AMD ogłosiło, że już w pierwszym kwartale przyszłego roku ruszą testy następcy Brazos. Platforma Deccan zadebiutuje jako fizyczne produkty w 2012 roku, czyli w rok po premierze pierwszych APU. W jej skład wejdą APU Krishna i Wichita, oraz chipset Yuba, a całość będzie wytwarzana w 28nm procesie produkcji.

Układy Fusion otrzymają ulepszone IGP, wspierające biblioteki DirectX 11 oraz 1-4 rdzeni Bobcat x86, które również zostaną zmodyfikowane. Według planów AMD pierwsze próbki platformy Decan trafią do partnerów w drugim kwartale 2011 roku.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. zobaczymy zobaczymy... (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 11:16)
    na papierku wszystko wygląda super.

  2. @Wedelek (autor: emuX | data: 30/12/10 | godz.: 11:20)
    Fusion, Zacate, Ontario, Hudson, Brazos, Decan, Krishna, Wichita, Yuba...

    jedyne czego w AMD nie brakuje to wymyślania śmiesznych nazw. Szkoda, że z wydajnością, a także opłacalnością obecnych produktów już tak nie jest.


  3. @Piotruś (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 11:29)
    naucz się tych nazw na pamięć.
    W ciągu najbliższego roku będą Twoją zmorą, źródłem niepowodzeń i permamentnej traumy.

    Jak już poznasz "wroga", to może lżej Ci będzie obok niego żyć.


  4. @emu (autor: Wedelek | data: 30/12/10 | godz.: 11:30)
    Mam jedno prozaiczne pytanie. Czemu zwracasz się do mnie w którymś już newsie? Jeśli myślisz że w ten sposób przestanę pisać newsy o AMD, to jesteś w błędzie. Podobnie jeśli myślisz że to JA osobiście "wymyślam" aktualności. Istnieje jeszcze możliwość, ze odpowiadasz po prostu na newsa. Powtarza się to już któryś raz i strasznie mnie tym zaintrygowałeś:)

  5. @Wedelek (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 11:33)
    Piotruś jest po prostu bezsilny w swojej bezradności.

    Jak dorośnie, to czepnie się swojej baby. Teraz czepia się Ciebie.


  6. ... (autor: Wujofefer | data: 30/12/10 | godz.: 11:55)
    Dobra, wszystko fajnie, są slajdy, jakieś tam prezentacje wydajności były, nawet gotowe lapki ale... brak mi finalnych produktów w sklepach.
    AMD narobiło szumu wokoło ale dalej nie ma ich układów w sklepach. Mam nadzieję, że jednak ich nowe CPU i APU dadzą radę i będą udanymi produktami bo szkoda by było zmarnować tak ogromnej kampanii reklamowej a przede wszystkim nadszarpnąć zaufanie klientów.


  7. @Wujofefer (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 11:58)
    "brak mi finalnych produktów w sklepach"

    a od kiedy to finalne produkty są dostępne w sklepach przed premierą???


  8. Te mapki to dobra (autor: morgi | data: 30/12/10 | godz.: 12:09)
    makulatora, mozna wytapetowac sobie kibelek, albo nadrukowac srajtasme.

  9. @up (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 12:18)
    podcierasz się wydrukowaną specyfikacją najnowszego zbuczka GMA wciśniętego w śniadego bicza?

  10. @8. (autor: Jarek84 | data: 30/12/10 | godz.: 12:29)
    Widać, że robisz podobnie, z tym, że wymienione przez ciebie produkty podejrzewam sa w kolorze niebieskim - bliskość 'blue lorda' musi być dla ciebie w tak intymnym miejscu szczególna... :E

  11. @Jarek84 (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 12:33)
    mentalnie zapewne jest tam już od dawna Głęboko Zakorzenione ;-)

  12. @8 zgadzam się z tobą w jednej kwestii... (autor: Wedelek | data: 30/12/10 | godz.: 12:34)
    Mają ładne kolory i faktycznie mogłoby się to podobać jako tapeta:)

  13. @Wedelek (autor: emuX | data: 30/12/10 | godz.: 12:36)
    widzę że znowu mnie atakujesz, więc odpowiem tak... wiem że nie wymyślasz tych aktualności bo jedyne na co cię stać to przepisanie ich z zagranicznych serwisów często z błędami logicznymi w staniach jako pozostałościami po google translatorze.

  14. emuX (autor: Wedelek | data: 30/12/10 | godz.: 12:41)
    Pomijając resztę Twej kwestii, albo raczej płynącej z niej złośliwości uprzejmie informuję Cię, że nie mam zamiaru atakować nikogo na tym portalu. Po prostu zaskoczyło mnie że zwracasz się akurat do mojej skromnej osoby i chciałbym poznać Twoje zamiary z czystej ciekawości.

  15. Jarek84 (autor: morgi | data: 30/12/10 | godz.: 12:49)
    Akcesoria z logo i chipy Intela sa tak powszechne ze mozna powiedziec, globalna wioska by Intel. Jesli chodzi o uzytecznosc marketingu i skutecznosc minimalnych to jest akurat poziom wc, wyprozniaja pomysly a nie wymyslaja.

  16. Takie pytanie - co ten news podaje nowego (autor: Grave | data: 30/12/10 | godz.: 12:51)
    Wszystko co jest w nim napisane (może za wyjątkiem ostatniego zdania i nowej nazwy kodowej platformy) można napisać na podstawie informacji z załączej tabelki która pochodzi z prezentacji na Analyst Day AMD z.... listopada tego roku.

    Nie wiem jaki jest sens podawania 2x praktycznie tego samego...


  17. szum marketingowy (autor: krzysiozboj | data: 30/12/10 | godz.: 13:11)
    Tego szumu chyba brakło przy A64, to że to papka marketingowa, takie nakręcanie rynku przed premierą to nie ma co do tego złudzeń. Ot spece od sprzedazy mają pilnowac by nie zapomniano o ich jeszcze nienarodzonym dziecku, by rynek wyczekiwał go mocno, by było głośno w dniu premiery, by każdy zainteresowany wiedział co to jest i tyle.
    News jak masa innych nie wnosi prawie nic, to co nieco wniosło w tą papkę to był test na lab który może dawać jakiś obraz tego co dostaniemy, reszta to zwyczajna papka. Ktoś mi już co prawda pisał tu kiedyś że z każdym takim newsem dostajemy mase wartościowych informacji ale z tym polemizowął nie będę, kwestia co dla kogo wartościową informacją jest.


  18. @15, (autor: Jarek84 | data: 30/12/10 | godz.: 13:33)
    Masz jakies specjalne akcesoria z logo NV... ;>

    Co do globalnej 'wioski' - to jak najbardziej się zgadzam :E


  19. errata (autor: Jarek84 | data: 30/12/10 | godz.: 13:34)
    chodzilo o akcesoria z logo Intela, bo podejrzewam, że one w twoim przypadku maja wiecej do roboty :E

  20. @Jarek84 (autor: trepcia | data: 30/12/10 | godz.: 13:47)
    Morgi pewnie drapie się po plecach nóżkami procesora Intela :-)

  21. Zanim nastepcow oglaszac (autor: josefek | data: 30/12/10 | godz.: 14:09)
    moze lepiej na tronie siasc...bylo moze lepiej do aprila z oglaszaniem poczekac....

  22. trepcia (autor: Grave | data: 30/12/10 | godz.: 14:13)
    Procesory Intela już od dawna nie mają nóżek....

  23. @22. (autor: Jarek84 | data: 30/12/10 | godz.: 14:15)
    A przeszkadza się to drapać jakimś Willametem? ;E

  24. Jareczku (autor: morgi | data: 30/12/10 | godz.: 15:21)
    Nie trudz sie akcesoria jak masz walute globalna mozesz se zamowic ORYGINAL
    http://theintelstore.com/...d=2&categoryid=284


  25. @up (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 15:38)
    piękne zaplecze :-)
    Podejście godne prawdziwego fana :D


  26. z logiem intela (autor: Jarek84 | data: 30/12/10 | godz.: 15:45)
    przełknąłbym były bolid Kubicy + przydzial paliwa na roczne zabawy "w takim spa" - why not, jakby zasponsorowali to moge nawet na foum pobelkotac :D

  27. Nie dokuczajmy tym (autor: Marcel | data: 30/12/10 | godz.: 15:49)
    co znają jedyną słuszną firmę. Taki jegomość na wszystkim musi mieć właściwy znaczek - nawet na papierze toaletowym. I przy potrzebie co on ma wtedy biedny począć? Przyznać że jego ulubiona firma jest do d...?!? ;-)

  28. Jareczku (autor: morgi | data: 30/12/10 | godz.: 15:52)
    Dla normalnych, Intel to gigant chipowy, ale i top10 brand, marka doskonale rozpoznawalna na swiecie, jak sie ma talenta mozna startowac o prace w PL sa centra.

  29. ad1 (autor: morgi | data: 30/12/10 | godz.: 15:56)
    Praca wymarzona w poorland, o czym linkowalem swego czasu, nagrody sie sypia
    'Jak wynika z badania Najlepsi Pracodawcy 2010, przeprowadzonego przez firmę Hewitt Associates, firma Intel Technology Poland jest najlepszym pracodawcą w Polsce w kategorii dużych firm i najlepszym pracodawcą w Europie Środkowej i Wschodniej w kategorii firm średnich.'

    http://www.chip.pl/...d-najlepszym-pracodawca-2010


  30. @28 (autor: Jarek84 | data: 30/12/10 | godz.: 15:58)
    są dokładnie w Gdańsku i szukają programistów dla napisania normalnych sterów pod GMA ;)

    Z top 10 brands, to lepiej chyba pracować dla lepiej rozpoznawalnych marek - np MS bądź IBM :]


  31. @up (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 16:00)
    nie neguję i nie żałuję ;-)

  32. edit (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 16:00)
    #31 dot. #29

  33. hehe (autor: morgi | data: 30/12/10 | godz.: 16:02)
    lepiej to pracowac w topowej zajmujacej sie produkcja chipow, a nie softu i uslug.

  34. tylko, że na (autor: Jarek84 | data: 30/12/10 | godz.: 16:06)
    aplikacjach biznesowych się najwięcej obecnie zarabia :]

  35. emuX (autor: Wedelek | data: 30/12/10 | godz.: 16:19)
    I wciąż nie odpowiedziałeś na me pytanie, nad czym boleję.

    @Jarek

    Masz rację...


  36. hiehie (autor: morgi | data: 30/12/10 | godz.: 16:38)
    Taa, lepiej miec kurek z gazem platforme do wiercenia dziur w ziemi, fabryke broni zbyt bedzie zawsze, a nie przesypywac piasek kreslic projekta, a potem meczyc sie przed monitorem az to zacznie hulac i miec sens.

  37. Decan (autor: rainy | data: 30/12/10 | godz.: 16:44)
    Trollom w rodzaju morginalnych, to nawet się nie dziwię że płaczą, ale dla konsumentów to niewątpliwie dobra wiadomość, że za około rok AMD odświeży Fusion w 32/28nm.

    Btw, morginalny, masz naprawdę sporo tupetu, aby pisać o sobie normalny.


  38. @grave (autor: trepcia | data: 30/12/10 | godz.: 17:41)
    A czy ja powiedziałem, że obecnym? Może to Pentium 166 MMX ;-)

  39. @morgi (autor: trepcia | data: 30/12/10 | godz.: 17:44)
    W intel store mają strasznie obleśne kolory... nie ma czegoś z zielonym? Albo czerwono-czarne? Bo to zawsze modne :-)

  40. ... (autor: pacomorales | data: 30/12/10 | godz.: 19:16)
    bez translatora nie mogę zrozumieć tego człowieka ;)

  41. rainy (autor: morgi | data: 30/12/10 | godz.: 19:39)
    Dziwie sie, ze chce wypisywac sie fanom epitety, a odswiezanie minimalnych to latanie dziur, naprawianie baboli i korepetycje z ostatnich osiagniec liderow.

  42. Te roadmapy (mobile, desktop, serwer) AMD były już komentowane w listopadzie (autor: Grave | data: 30/12/10 | godz.: 20:24)
    i choć dobrze że jakiś tam postęp zapowiadają to raczej optymizmem nie napawają.....

    Wynika z nich między innymi, że dla notebooków w 2011 nic poza Llano AMD mieć nie będzie (a to skazuje takie APU na walkę jedynie w segmencie mainstream) oraz to, że w 2012 Intel pozostanie bez konkurencji ze strony CPU AMD jeżeli idzie o proces 22nm (u AMD cały czas 32nm, a 28nm tylko dla najsłabszych APU).

    I pomyśleć że kiedyś to Athlony 64 mobile trafiały do najlepszych laptopów....

    W 2011 poza niezłym IGP także niewiele w tym względzie się ruszy u AMD, a patrząc na powyższe roadmapy to także i w 2012.

    Ja już się zdążyłem przyzwyczaić że gdyby tak czekać aż AMD w końcu wypuści coś co przypomni ich najlepsze lata z A64 to możnaby tak czekać w nieskończoność.

    Najpierw 2 lata czekania na Phenoma który zmiast rewolucji okazał się klapą, 3 lata następne czekania na buldozera który rodzi się i urodzić nie może, a i to na razie tylko w serwerach i desktopach.

    A na dobry mobile od AMD czekamy dalej, do... 2013?


  43. @Grave (autor: rainy | data: 30/12/10 | godz.: 20:53)
    Przyjmij do wiadomości, że większość ludzi (w odróżnieniu od Ciebie) nie kupuje drogich notebooków, w związku z tym oferta AMD powinna być dla nich wystarczająca - a jak nie, to zawsze pozostaje im Intel.

  44. rainy (autor: Grave | data: 30/12/10 | godz.: 21:17)
    Skoro "większość ludzi nie kupuję drogich notebooków i oferta AMD powinna być dla nich wystarczająca" to dlaczego...

    Intel ma ~90% udziałów na rynku mobile, a AMD <10??


  45. Grave (autor: Gigant | data: 30/12/10 | godz.: 21:26)
    Intel ma już od roku wprowadzone 32nm a Atoma klepią nadal w 45nm. Tam gdzie wymagana jest najniższa technologia i pobór prądu to oni jadą na starej technologii. Gdzie tu logika? ;)

    Jeśli chodzi o segment netbooków to Intel jest kompletnie zonkautowany. Intel żeby jakotako sensownie konkurować z Ontario/Zacate musiałby wstawić o wiele lepsze GPU i zmienić architekture CPU na out of order bo w single tredzie to jest pogrom totalny. ;)


  46. hehe (autor: Gigant | data: 30/12/10 | godz.: 21:31)
    ale jaja mistrz Intel dostaje takie baty od AMD, że aż kurz leci ;)

    I gdzie ten 8 core 32nm SB bo chyba premiera jest wyznaczona na Q3 czyli są za AMD bo BD 32nm to już Q2 ;)


  47. @Grave (autor: rainy | data: 30/12/10 | godz.: 21:36)
    Bardzo proste: dlatego, iż to co AMD oferowało wcześniej nie było wystarczające, nie mówiąc już o brudnych praktykach Intela - które zakończyła (a przynajmniej mam taką nadzieję) ugoda z końca 2009 roku.

    O ile w desktopach AMD jest rozpoznawalny, to w mobilnych ma jeszce dużo do zrobienia (mszczą się zaniechania z poprzednich lat).


  48. rainy (autor: Grave | data: 30/12/10 | godz.: 21:53)
    Moim zdaniem przewaga Intela w mobile wynika z bardziej efektywnej architektury (wyższa wydajność na wat i wyższa wydajność na takt niż AMD) dodatkowo wspartej nowszym (32nm) procesem technologicznym

    To naprawdę BARDZO ale to BARDZO istotne atuty w mobile, nie da się ich zatuszować czyms innym jak w desktopach.

    Bo w destkopach AMD może nadrabiać braki w wydajności na 2 sposoby:

    1) żyłując taktowanie i ustalając cenę tak aby rywalem był niżej taktowany CPU Intela

    2) dokładając więcej rdzeni i ustalając cenę tak aby rywalem był CPU Intela z mniejszą liczbą rdzeni.

    A w mobile już nie mogą bezkarnie dorzucić 1-2 rdzeni czy podbić taktowania zdecydowanie ponad CPU Intela, bo.... wtedy poszybuje w górę pobór energii, a na dokładkę Intel dysponuje nowoczesniejszym procesem technologicznym

    Niestety patrząc na roadmapy przez nastepne lata nic się nie zmieni. Nadal Intel będzie dysponował nowszym procesem technologicznym a AMD do notebooków najnowszą architekturę (buldozer) wprowadzi z rocznym opóźnieniem względem desktopów.


  49. to prawda... (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 22:13)
    w mobile AMD musi nadrobić i przewidywania analityków są zgodne - AMD skutecznie łupnie w rynek mobilny w 2011 roku.

    Natomiast w stacjonarnych Intel nie ma czego szukać, jeżeli nie jest podparty układem z OEMem, czy cwaniaczkami pokroju tych, którzy nawiedzali chociażby AmigaPPC, oferujący "niesamowite" profity za sprzedaż spod słusznego, komunistycznego logo.


  50. hihie (autor: morgi | data: 30/12/10 | godz.: 22:34)
    Kto mowi, ze Intel jest drogi, przeciez sprzedaz jest wysmienita poparta wspanialymi wynikami finansowymi, niech nie wypowiadaja sie fanowie, bo to wlasnie Intel w serwerach lyknal duzo rynku, tak tak w tych super drogich Xeonach, a mierni tylko blacharstwie moga ciulac.

  51. @up - spokojnie :-) (autor: Qjanusz | data: 30/12/10 | godz.: 23:12)
    i tam się zmienia od momentu nieudanej próby zamordowania rynku EPICiem.

    W kwestii serwerów, koszt blachy to morgines całego budżetu. Bierze się to, co aktualnie jest wydajniejsze i ma więcej core. AMD aktualnie walczy większą ilością slotów pamięci na płytach i większą kompatybilnością podczas upgrade'ów. Fakt, to mało, stąd brak dominacji. Dochodzi jeszcze mentalność czynnika ludzkiego.

    Ale spokojnie, to również się zmienia :-)
    Blady żer zostanie spuszczony ze smyczy, nastąpi rozdanie kart i będzie bardzo ciekawie :-)


  52. Qjanusz (autor: Grave | data: 30/12/10 | godz.: 23:39)
    W nazwach kodowych AMD ma wygraną jak w banku - w końcu nawet bez buldożera piaskowy most powinien się posypać, a jak jeszcze go potraktować taką niszczącą maszyną to nie ma szans....

  53. Nazwa "bobcat" też mi się podoba (autor: Grave | data: 31/12/10 | godz.: 00:08)
    Zwłaszcza że przez analogię do buldożera, AMD nie chodziło w tym wypadku o "rysia" jako takiego, ale o firmę produkującą takie oto urocze "zabawki dla duzych chłopców" :-D

    http://www.roederbrothersinc.com/images/bobcat.gif

    Taka "miniaturowa wersja buldozera" :-D

    Ale były też zmiany na gorsze w tym względzie.

    Np zabójczo brzmiący "Sandtiger" (rekin tygrysi) w serwerach, przemianowany ostatecznie na zdecydowanie gorsze imho "Interlagos".

    AMD porzuciło także "jeżyka" (swift) "orła" (eagle) i "sokoła" (Falcon) na rzecz nudnego Llano czy Zacate.


  54. tfu - "jerzyk" (autor: Grave | data: 31/12/10 | godz.: 00:09)
    tak powinno być :P

  55. Grave (autor: Gigant | data: 31/12/10 | godz.: 01:06)
    a Trinity to chyba to ta babka z matrixa jest , czy się mylę? ;) AMD już mawet filozofie próbuje wciskać do procków ;)

  56. Gigant (autor: Grave | data: 31/12/10 | godz.: 01:10)
    bardziej religię. Trinity to "Trójca".

  57. moim zdaniem (autor: Gigant | data: 31/12/10 | godz.: 01:27)
    AMD już za bardzo fiksuje z tymi nazwami. Komodo to chyba nazwa smoka a Krishna to nazwa Boga Indii.

  58. he he (autor: Jarek84 | data: 31/12/10 | godz.: 01:30)
    smoka - dobre :D

  59. Gigant (autor: Grave | data: 31/12/10 | godz.: 01:55)
    Skoro Ci dobrze idzie tłumaczenie to ja dorzucę pytanie poza konkursem za 100 pkt

    Jak byś przetłumaczył taką nazwę jak "DRAGONFLY"? :-)


  60. hehe (autor: Gigant | data: 31/12/10 | godz.: 02:07)
    Sprawdziłem reszte nazw w dziadku google ;)

    Wichita to nazwa miasta w Kansas.
    Sepang to nazwa toru wyścigowego F1 w Kuala Lumpur na Malezji.
    Terramar to chyba tor wyścigowy w Hiszpani.


  61. Grave (autor: Gigant | data: 31/12/10 | godz.: 02:21)
    proste! dragonfly to latający smok, jeszcze angielskiego nie zapomniałem ;)

  62. Dragonfly (autor: Pijar | data: 31/12/10 | godz.: 06:14)
    czyli "smocza mucha" czyli po polsku - ważka.

  63. @61 (autor: Grave | data: 31/12/10 | godz.: 12:45)
    Taaak.... :-D

  64. A "snapdragon" w takim układzie (autor: Grave | data: 31/12/10 | godz.: 12:48)
    to smok z zamiłowaniem do fotografii :P

  65. procki mucha nie siada... (autor: Qjanusz | data: 31/12/10 | godz.: 16:08)
    trzeba przynajmniej po nazwach pojechać :-)

  66. "procki mucha nie siada" (autor: Grave | data: 31/12/10 | godz.: 17:13)
    Jasneee zwłaszcza że jeszcze ich nie ma, ale Ty już wiesz że "mucha nie siada"..... n.c.

  67. Gigant (autor: morgi | data: 31/12/10 | godz.: 21:57)
    Jaasne, Atom nie stworzono dla netbookow, to bylo dokladnie odwrotnie. Przykro przyznac, ale architektura Atoma wymaga dopracowania i nie udalo sie w pierwszej generacji rdzenia osiagnac natychmiast low poweru czyli smartow, tabletow i granicy subwattow. To swietna architektura, ale potrzebuje nizszego procesu, celowo wybrano 2way in-order bo skaluje sie znacznie lepiej z napieciem i moca pobierana w dol, a nie w gore, tam out-of-order jest optimal, ale nie tego chcial i chce Intel. Chce zejsc do niesamowicie niskich energetycznie warunkow pracy, wyscig zmienil sie teraz trwa poszukiwanie sweet spotu banalnie moze przeskoczyc koncepcje na 2way OoO, Intel osiagnal go prawie idealnie strzelajac architektura Core, zwlaszcza i7. Fanowie douczcie sie, akademickie wyklady to podstawa.
    http://img836.imageshack.us/img836/4952/lolmkk.png


  68. @Up (autor: AmigaPPC | data: 1/01/11 | godz.: 15:43)
    a dla Was słowo "akademickie" jest li tylko pustym, nic nie znaczącym dźwiękiem.
    Wystarczy zdekodować Wasze brednie do zrozumiałem dla ogółu formy i spróbować je zrozumieć.
    Może nam rosną w Waszych osobach następni Power Userzy jak Ci od PhysX Core w kartach nV.


  69. morgi (autor: Gigant | data: 2/01/11 | godz.: 01:33)
    Powiedzieć ci co ja myśle o Atomie? Intel nie trafił z nim ani do netbooków ani do smartfonów.

    Archtektura in order w ogóle się nie nadaje do netbooków bo ma za słaby single thread.

    Do smartfonów to też pudło bo tam potrzeba procków które pobierają mW. Intel z subwatowymi Atomami nie ma co szukać w rynku opanowanym kompletnie przez ultra oszczędne ARM.


  70. Gigant (autor: morgi | data: 2/01/11 | godz.: 13:01)
    Taaa, jasne netbooki zostaly stworzone dla Atomy i na Atomie, a teraz Atom wkracza docelowo do tabletow, smartow, mid, a teraz pytanie taki arm to kiedy zamierza wejsc w netbooki i notebooki, a kiedy na serio z architektura w OoO w a15?

  71. morgi (autor: Gigant | data: 2/01/11 | godz.: 15:34)
    ARM się nie nadaje do netbooków bo nie ma x86.

    Natomiast Atom się nie nadaje do smartów bo pobiera za dużo mocy. Do smartów potrzeba max 100mW a nie 1Watowe procki.

    Zresztą x86 w smartach to pomyłka bo każdy system to RISC. Intel wchodzi na rynek gdzie królują ARM ,TI, Samsung i są to procesory RISC o małym poborze energii. Tam x86 jest niepotrzebne i pobiera tylko moc.

    Atom i smarty = brak szans z ARM.
    Atom i netbooki = Bobcat górą.


  72. taa (autor: morgi | data: 2/01/11 | godz.: 16:52)
    Nie nadaje sie, bo kto wytrzyma na takiej wydajnosci jak a8/a9 do 1Ghz i android,
    http://www.genesi-usa.com/products/smartbook czekaja na nowe procesy i os. Jesli chodzi o Intela nadaje sie, aczkolwiek nowa platforma rusza w boj dopiero teraz oficjalnie, zobaczymy czy Medfield poprawi dostepnosc.


  73. morgi (autor: Gigant | data: 2/01/11 | godz.: 20:58)
    ARM w netbookach to pomyłka. Brak porządnego systemu i aplikacji to raz , wydajność CPU na poziomie gorszym od Atoma to dwa.

    Atom w smartach to też jest pomyłka bo x86 jest niepotrzebne do telefonów a tylko pobiera więcej mocy.

    ARM nie ma co szukać w netbookach.
    Atom nie ma co szukać w smartach.

    Nie można mieszać bo to jest kretynizm żeby do netbooków gdzie potrzebny jest x86 i wydajność wstawiać woolnego ARM, a w smartach prądożernego Atoma.


  74. Oj,Oj Gigant, jak zwykle strzelasz .....pez prochu... (autor: josefek | data: 2/01/11 | godz.: 21:38)
    ARM nie nadaje sie do Windows, ale Tegra250 doslkonale sobie z UBuntu radzi i zadnych problemow z Full HD nie ma ( Toshiba AC 100), a czy Ontario jej dorowna to jeszcze do zobaczenia jest...

  75. josefek (autor: Gigant | data: 2/01/11 | godz.: 22:47)
    Rynek netbooków jest ugrunowany porządnym Windowsem7 i konkretnymi aplikacjami pod niego. Ty ze swoim Ubuntu możesz się schować.

    Ontario to wydajne CPU z obsługą x86 do konkretnej platformy Windows7 oraz super wydajne GPU DX11 oraz GPGPU. ARM nie ma nawet startu do Ontaria.

    I zapewniam cię, że nie strzelam z prochu tylko myśle logicznie. ARM nie ma szans zaistnieć w netbookach bo Ontario ma o kilka klas wydajniejsze CPU/GPU i konkretny system.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.