Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 4 stycznia 2011 
    

Netbooki Lenovo IdeaPad S205 z platformą AMD Brazos


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 17:32
(34)
Firma Lenovo niebawem rozpocznie sprzedaż swoich pierwszych komputerów przenośnych z platformą AMD Brazos. Modele IdeaPad S205 zostały wyposażone w dwurdzeniowy procesor APU E-350 (1,6 GHz) firmy AMD wraz ze zintegrowanym układem graficznym Radeon HD 6310 (DirectX 11) i mają system Windows 7 Home Premium oraz 11,6-calowy ekran o rozdzielczości 1366x768 pikseli z podświetlaniem LED. W ich wnętrzu może znajdować się maksymalnie 8GB pamięci RAM, dysk HDD o pojemności do 750GB. Do dyspozycji jest także 6-komorowa bateria, łączność Gigabit Ethernet, WiFi i Bluetooth 3.0 oraz złącze HDMI, kamera internetowa i czytnik kart pamięci. Cena ma wynosić od 330 USD.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Oj... (autor: TeXXaS | data: 4/01/11 | godz.: 17:54)
    Ale mi zgryz zrobili... Chociaż w Polsce cena będzie taka, że nawet nie będzie się nad czym zastanawiać.

  2. piękny lapik (autor: Qjanusz | data: 4/01/11 | godz.: 17:59)
    DirectX 11, 11,6-calowy ekran o rozdzielczości 1366x768 pikseli, 8GB pamięci RAM, dysk HDD o pojemności do 750GB - czy ktoś pamięta jeszcze o ograniczeniach Intela w kwestii tego typu urządzeniach (max 10", max DX9, max 250GB HDD, max 1GB RAM, max żenująca wydajność Atoma)

  3. ej no (autor: cyferluu | data: 4/01/11 | godz.: 18:03)
    Weście po testujcie takie coś...

  4. oby matrycę dali matową... (autor: abes99 | data: 4/01/11 | godz.: 18:28)
    przerażają mnie już te wszechobecne lusterka - ciężko kupić coś sensownego :>

  5. nie rozumiem (autor: Metal Machine | data: 4/01/11 | godz.: 18:52)
    po co w takim lapku DX11. Przecież to się mija z celem... Marketing czynie "cuda", i lepiej mieć 11 niż 10 lub 9. Ale wymiernych korzyści z tego żadnych

  6. Qjanusz (autor: Teriusz | data: 4/01/11 | godz.: 19:01)
    Ograniczenia to chyba były, ale narzucone przez M$ co do XP na netbookach. Skoro jednak tutaj jest win7 to mogą mieć konfigurację jaką tylko sobie chcą.

  7. @Metal Machine (autor: Qjanusz | data: 4/01/11 | godz.: 19:07)
    DX11, OpenCL, DC...

    Zamiast pisać Marketing czynie "cuda", lepiej poczytać o akceleracji GPGPU w Firefox4, czy najnowszym IE, flashu, czy głupich programikach zwiększających dzięki DX11 szybkość konwersji filmu na komórkę.

    A pograć czasami też nie zaszkodzi:
    http://www.youtube.com/...MA9A&feature=related

    oczywiście DX11 Gaming :-)


  8. @abes99 (autor: Aelavin | data: 4/01/11 | godz.: 19:19)
    Jeżeli ufać ich reklamie tej serii (bo będzie kilka laptopów z tej serii) to matowa matryca ma się znaleźć ;)

  9. ... (autor: AMD_Master | data: 4/01/11 | godz.: 19:25)
    Wygląda nieźle, a cena jak na Lenovo też dobra. Ciekawe czy inni producenci korzystając ze słabszych odmian Fusion zejdą do 250 USD?

  10. @Qjanusz (autor: Metal Machine | data: 4/01/11 | godz.: 19:30)
    a wiele takich aplikacji wykorzystujących OpenCL? Bo "Streama" wykorzystują 2-3.

  11. Qjanusz - oto jak można "pograć"... (autor: Grave | data: 4/01/11 | godz.: 19:36)
    http://pclab.pl/art43879-7.html

    Oczywiście jest dużo lepiej niż na atomie, bo na atomie pograć się nie da wcale, ale to nie znaczy że na IGP można grać komfortowo. 20 fps na low to raczej nie jest komfortowe granie... (w starym UT3 jest lepiej - >40fps, ale w nowych grach dużo gorzej).

    wszystko na low oczywiście. I to nie DX11 tylko DX9. Na DX11 jak jeszcze do tego dorzucisz teselację masz jak w banku pokaz slajdów....

    OpenCL czy DC w kontekście praktycznego zastosowania dla przeciętnego użytkownika (a taki kupuję netbooka) to na razie garstka aplikacji.

    Dość powiedzieć że ani IE 9 ani FF 4 nie mają nawet swoich finalnych wersji, więc co tu mówić o szerokim wykorzystaniu - na razie to raczkuje dopiero i nie ma większego znaczenia.

    Za rok - dwa, pewnie sytuacja się zmieni. Ale na razie OpenCL nie ma znaczenia, podobnie jak DC, a DX11 jako taki (główne teselacja) ma znaczenie ale nie w IGP który nie jest w stanie poradzić sobie z nowymi grami na low....


  12. Brak... (autor: beerbox | data: 4/01/11 | godz.: 19:50)
    port usb 3.0 by sie przydał jak nic:-) pozatym ok. Tylko wkurza mnie że lenovo ciąglę umieszcza fn w miejscu kontrola :( nikt tak już nie robi oprócz nich

  13. Grave (autor: konkurs | data: 4/01/11 | godz.: 19:59)
    Laptopa/netbooka kupujesz na miesiąc :O omfg

  14. konkurs (autor: Grave | data: 4/01/11 | godz.: 20:06)
    na miesiąc to nie, ale na parę lat też na pewno nie - za kiepski sprzęt żeby posłużył kilka lat i pozostał w miarę nowoczesny.

    Jak chcę komputer na parę lat to kupuje coś lepszego niż najtańszy szmelc, który jest mocno przestarzały już w momencie zakupu.


  15. ... (autor: pawel.xxx | data: 4/01/11 | godz.: 21:06)
    Niebawem rozpocznie, niebawem wprowadzi na rynek, wkrótce ... etc. Pełno czasu przyszłego w newsach dotyczących AMD, pomimo że jest już po oficjalnej premierze. Obiecanki macanki a głupiemu stoi.

  16. Producenci ida po rozum do glowy (autor: morgi | data: 4/01/11 | godz.: 21:07)
    w zadnym razie to padlo nie moze rywalizowac z ulv, po tym co Intel wlasnie pokazal, z tym samym taktem Sandy Bridge ma luzem tdp 17W.
    http://www.anandtech.com/...n-the-mobile-landscape
    Wiec apu czeka tylko i wylacznie walka w netbookach, niestety slabo z tdp za wysokie, zobaczymy jakie wyjda czasy na baterii.


  17. C15- jak do maja nie wprowadzi connajmiej 30 % (autor: josefek | data: 4/01/11 | godz.: 21:52)
    montowanych w tanich PC ( do 600 $) to chyba tam AMD zostanie, gdzie ich miejsce jest...

  18. Grave (autor: konkurs | data: 4/01/11 | godz.: 21:55)
    Plączesz się...

  19. Grave (autor: Gigant | data: 4/01/11 | godz.: 23:41)
    Jak chce się mieć sprzęt wydajny i do grania to się kupuje peceta z sześciordzeniowym CPU plus Caymana i żaden netbook czy nawet najlepszy notebook nie ma do tego startu. ;)

    Po co takie głupie porównania dajesz? Nie zapominasz, że Zacate to sprzęt do niskiego TDP? W netbookach GPU Zacate miażdzy kilkakrotnie to co ma Intel więc to jest postęp kolosalny. Nie da się władować karty 200W do netbooka 20W. Twoje porównania są bezsensu.

    A GPGPU to przyszłość. CPU powoli zchodzi na drugi plan. Niedługo wszysto będzie akcelerowane przez GPGPU. Te wszystkie aplikacje w którym anandech testował SandyBridga to można puścić na GPGPU z wydajnością ponad 10x większą niż najszybsze SB.

    Najszybsze GPU Intela jest na poziomie tego w Zacate(80SP) a to jest stanowczo za mało na Llano(400SP+) które ma być conajmniej 4x szybsze.


  20. @Grave (autor: Qjanusz | data: 4/01/11 | godz.: 23:46)
    oczywiście że da się pograć. Twój link jest tego najlepszym przykładem. A że nie w najwyższych detalach, to chyba jest to porażką tylko w Twoich oczach.

    GPGPU dopiero raczkuje - to fakt. Ale Bardzo mocno koncepcja już została zaprzęgnięta do trendów rozwojowych. Przeglądarki to dopiero początek. W OS Apple tą technologią liczony jest interfejs. Oczywiście, komu nie po drodze z AMD, ten może negować wartość dodaną zdolności liczenia GPGPU przez małego lapka. Jak dla mnie, taka osoba wystawia laurkę, ale tylko sobie. Ja wolę mieć lapka z możliwością liczenia GPGPU niż nez niego.

    @Metal Machine - ze Streama korzysta soft ArcSofta czy CyberLinka, ale prawda jest taka, że to tak samo przydatne rynkowi zamknięte ścierwo jak CUDA.


  21. morgi idioto (autor: Gigant | data: 5/01/11 | godz.: 00:15)
    SB ULV nie jest do netbooków. Zobacz na cene 300$ to tyle to cały netbook kosztuje.

    Na ULV Intela to AMD będzie miało Llano z 4x wydajniejszym GPU.


  22. Qjanusz (autor: Grave | data: 5/01/11 | godz.: 00:22)
    W UT3 (>40fps na low detalach) - da się, ale już w Tomb Raidera Guardian of Light (20fps także na low detalach) - nie bardzo.... 20 fps to nie jest płynna animacja....

    A co do GPGPU to Nvidia już to propaguje od kilku lat i jakoś wielkich efektów nie widać, ATI swojego streama także już jakiś czas temu wprowadziło jako odpowiedź - efekt jeszcze gorszy (mniej wspieranych aplikacji).

    Teraz z kolei OpenCL - i znowu startujemy od początku.

    Jak pisałem - bardzo możliwe że za 2 lata coś z tego będzie na skalę na tyle szeroką że będzie to można uznać za poważny atut.

    OS Apple to niszowy system (chociaż bardzo dobry, ale niszowy), a przeglądarki działają sprawnie także bez akceleracji OpenCL.

    Zresztą mam laptopa ze starszym GPU (GF 8600M GS) który OpenCL nie wspiera.

    Mam też zainstalowane 2 przeglądarki - IE 9 w wersji beta (finalnej nie ma jeszcze) oraz Operę 11.

    Efekt jest taki, że przeglądarka microsoftu chodzi znacznie wolniej, wyświetla strony z błędami i na dokładkę nad wyraz często się WIESZA, podczas gdy Opera śmiga bez zarzutu.

    Strony wczytują się momentalnie (na operze, bo na IE to niektóre się wczytują wolniej wyraźniej.....).

    Wobec powyższego brak OpenCL kompletnie mi nie przeszkadza.

    Oczywiście można na upartego wybrać kartę czy GPU wspierające OpenCL ze świadomością że i tak korzyść jakaś większa będzie z tego najwcześniej za rok - dwa.

    A wtedy... to GPU jakie by nie było i tak będzie przestarzałe.

    Dlatego uważam że na razie nie ma co podkreślać obecności czy brak takowej tej technologii w jakimś GPU, bo i tak póki co zastosowanie dla przeciętnego użytkownika jest niewielkie.

    Gigant ---> głupoty piszesz. Owszem GPGPU to przyszłość, ale CPU jeszcze długo na drugi plan nie zejdzie. I nieprawdą jest że "niedługo wszystko puścisz na GPU z 10x większą wydajnością niż najszybsze SB". (bzdura).

    Dobrze jest pofantazjować czasem, ale wypadałoby jednak od czasu do czasu zejść na Ziemię i trzymać się rzeczywistości oraz faktów.


  23. cena lapków z w miarę wydajnymi ULV, to średnio 800-900$ (autor: Qjanusz | data: 5/01/11 | godz.: 00:28)
    Typowy lap:
    http://pccentre.pl/..._z_32_nm_procesorem/id=21093

    żeby coś takiego porównywać do Brazosa....

    ktoś zdecydowanie po rozum do głowy nie poszedł ;-)


  24. @Grave (autor: Qjanusz | data: 5/01/11 | godz.: 00:38)
    "A co do GPGPU to Nvidia już to propaguje od kilku lat i jakoś wielkich efektów nie widać, ATI swojego streama także już jakiś czas temu wprowadziło jako odpowiedź - efekt jeszcze gorszy"

    zgadzam się. Jedno i drugie to zamknięte ścierwa. Sens implementacji jednego i drugiego jest wtedy, jak firma uiści. nVidia płaciła sporo, a i tak "standardu" nie wyprowadziła. Nawet fizyks i "fizyks core" nie pomógł.

    Piszesz że przeglądarka Ci śmiga bez problemów mimo braku GPGPU. Napisz może na jakim mobilnym procku, ile dałeś za lapa i ile potrafisz siedzieć bez ładowania baterii :-)

    "brak OpenCL kompletnie mi nie przeszkadza." - nie wątpię ;-)


  25. @Qjanusz (autor: Grave | data: 5/01/11 | godz.: 01:05)
    "Napisz może na jakim mobilnym procku, ile dałeś za lapa i ile potrafisz siedzieć bez ładowania baterii :-)"

    CPU to Core2Duo T7500 (mobilny). CPU w 65nm procesie + GeForce 8600M GS (80nm). Taki zestaw wytrzymuje na standardowej baterii VAIO FZ - 2h. W momencie zakupu kosztował ok 7500zł

    Tyle, że... to było PONAD TRZY LATA TEMU.....

    Obecnie Intel ma w ofercie mobilne CPU znacznie szybsze od mojego a przy tym pobierające znacznie mniej energii.

    W każdym razie "staruszek" Core 2 Duo z przeglądarką internetową radzi sobie bez zająknięcia BEZ OPENCL.....


  26. cóż z tego... (autor: Sandacz | data: 5/01/11 | godz.: 07:17)
    Te układy AMD Fusion to jest prawdziwa rewolucja bez dwóch zdań, jednak nie AMD jak już pisałem będzie odcinać kupony - ale Intel, bo ludziska dalej będą kupować Atoma bo żeby było inaczej ktoś musiałby wyprostować w głowy skrzywione reklamą, więc intel nie musi nic robić tylko dalej promowac logo atom i jeszcze zwiększy zyski. AMD nie jest w stanie zmienić zakodowanych nawyków nawet gdyby Fusin było 100x wydajniejsze i energooszczędniejsze - u mnie na wsi i tak do ludzi nie dotrze co jest lepsze ale co pan sprzedawca w garniturze (musi być koniecznie krawat) im powie - a powie to co da mu większą prowizję.

  27. co tu sużo gadać... (autor: Sandacz | data: 5/01/11 | godz.: 07:25)
    Zresztą tydzień temu znajomy pytał czy warto kupić 'laptopa' za 1000 zł, mówię mu że nie warto bo wynalazek na atomie, i za miesiąc bedzie mógł kupić w tej samej cenie netbooka który będzie tak naprawdę pełnowartościowym laptopem, niestety inny znajomy przekonał go że netbook na atomie jest super i do wszystkiego wystarczy, oczywiście nie napomnął mu slowem że pierwszą rzeczą którą zrobił w swoim był return do win xp a i to nie wystarcza zeby to dziłała jako tako...

  28. C26-w 100 % popieram (autor: josefek | data: 5/01/11 | godz.: 09:11)
    ale tylko duzy sukses AMD na CES moze troche cos zmienic, ale juz 20 % rynku byloby dla AMD duzym suksesem...juz raz sie pytalem ,jakie Logo Amd na swoich produktach przylepi, mam nadzieje ze nie APU, bo to sie z The Simpsons kojarzy...
    jedynie pytanie ,ktore pozostanie, ilu z dzisiejszych uzytkownikow ( raczej zadowolonych - cena, wydajnosc) 10,1 inchowego netbooka z Atomem ,bedzie chcialo sie na jednego z wiekszym ekranem ,wieksza tastatura itd przesiasc, swoj stary netbook komus w rodzinie darujac...z 200 milionow w krajach rozwinietych sprzedanych, wystarczylo by AMD nawet 10 %, aby dobry zysk uzyskal i imie sobie polepszyl...


  29. hehe (autor: morgi | data: 5/01/11 | godz.: 10:03)
    fanowie dajcie im zaczac produkcje, narazie tylko papierowo jest, taka prewencja przed zrobieniem niezaleznych testow w warunkach zwyklego uzytkownika.

  30. netbooki sa jak świnka morska (autor: Michał_72 | data: 5/01/11 | godz.: 13:15)
    ani świnka.. ani morska..

    ot kolejny ślepy zaułek ewolucji urządzeń komputeropodobnych.

    Grave- ja mam nowego laptopa za 5k PLN z c2D P8700 na pokładzie.


  31. Michał_72 (autor: Grave | data: 5/01/11 | godz.: 14:38)
    no ok mój ma już 3 lata wiadomo że od tego czasu już się sporo pozmieniało, a poza tym to sony... Za 2x mniej w momencie jego zakupu (grudzień 2007) można było dostać Acera z 8600GT i tym samym CPU, ale ja wolałem ten którego mam do dzisiaj i nie żałuję.

  32. @Grave (autor: Drow | data: 5/01/11 | godz.: 20:47)
    Od kiedy NETbooki sluza do grania? Nawet NOTEbooki nie sluza do tego.
    Co za glupoty wypisujesz i urzadzeniach mobilnych i grach na porzadnego PCta. No *rence* normalnie.


  33. Drow (autor: morgi | data: 5/01/11 | godz.: 22:22)
    No co ty, Intel mowi to wprost, nie do powaznych gier, jakies arkadowki, sieciowe, hazardowe, a minimalni pokazywali jak to gierki topowe na nich 'smigaja'.

  34. @morgi (autor: Drow | data: 5/01/11 | godz.: 23:13)
    ty juz lepiej wyjdz, bo tylko myslisz "firmami" i wszedzie chcesz wcisnac filozofie "intel lepsiejszy".
    Rozmowa z toba nie ma sensu, wiec nie pisz do mnie, skoro do ciebie nie pisalem.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.