Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 6 czerwca 2011 
    

Lenovo ThinkPad Edge E125 z APU od AMD


Autor: Wedelek | źródło: Tech Connect | 16:17
(48)
Firma Lenovo zaprezentowała na targach Computex kolejnego netbooka, zbudowanego w oparciu o platformę Brazos od AMD. Model ThinkPad E125 został wyposażony w APU produkowane w 40nm procesie produkcji i będące połączeniem rdzeni x86 Bobcat oraz IGP Radeon. Niestety nie wiadomo jaki dokładnie model procesora trafił do małego Lenovo. E125 został również wyposażony w 11.6-calowy ekran LCD, klawiaturę typu chiclet, moduły Ethernet, WiFi i Bluetooth, kamerkę internetową a także slot na karty SD oraz porty USB2.0, D-sub i HDMI.

Więcej szczegółów powinniśmy otrzymać w przeciągu nadchodzących tygodni, a netbook trafi do sprzedaży prawdopodobnie wraz z nastaniem nowego roku szkolnego.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. @Wedelek (autor: Jarek84 | data: 6/06/11 | godz.: 16:46)
    Zapomniałeś dodać, że najprawdopodobniej ten netbooczek śmiga na E450.

    Poza tym widać już gdzie niegdzie mobilne Llano ;)

    http://www.notebookcheck.pl/...-Llano.54740.0.html (mam nadzieję że się za link do konkurencji nie obrazicie;) )


  2. link (autor: krzysiozboj | data: 6/06/11 | godz.: 16:51)
    jedna z rzeczy za które można było (i można chyba nadal) ten portal chwalić to luz w linkowaniu

  3. @krzysiozboj (autor: trepcia | data: 6/06/11 | godz.: 17:10)
    To po to, by w komentarzach można było zawrzeć jak najwięcej treści i poparcia swoich argumentów :-)
    Nie ma morgiego i od razu można spokojnie zasiąść do czytania komentarzy.
    W sumie ciekawe takie Llano, brakuje tylko dotykowego i obrotowego ekranu (tak, żeby można bylo lapka używać jako tablet). Wtedy trzymając takie małe Llano na kolanach można by miec otwartego PDF'a z materiałem wykładów i obok nanosić jakieś uwagi prowadzącego.


  4. trepcia (autor: agnus | data: 6/06/11 | godz.: 17:56)
    Odnioslem podobne wrazenie. Cisza spokój bez pieniaczy. Mozna poczytać, pokomentować nawet pokłócić się ale sensownie i na temat :)

    Osobiscie czekam na netbooki na Brazosie. W sklepach dookoła na razie wyprzedają "atomowe" produkcje i APU glownie w newsa ogladam a szkoda.
    Kupiłbym sobie takiego malucha "do łóżka" i w podróż. Nawet w starsze gdy można by na tym odpalić bez strachu czy pojdzie.


  5. Czym się różni ten E-450 od E-350? (autor: SweetDreams | data: 6/06/11 | godz.: 19:44)
    Chyba nie tylko taktowaniem większym o 50 MHz? ;)

  6. to nie zaden netbook (autor: josefek | data: 6/06/11 | godz.: 20:40)
    tylko subnotebook i w tym duza roznica jest....wiadomowsc bardzo cieszy...

  7. @5. (autor: Jarek84 | data: 6/06/11 | godz.: 22:24)
    Turbo - ale z tego co czytałem to tylko dla GPU plus te 50MHz więcej na rdzeniach, o których wspomniałeś przy tym samym TDP ;)

  8. @SweetDreams (autor: rainy | data: 6/06/11 | godz.: 22:42)
    Tutaj masz w miarę szczegółową tabelkę:

    http://www.xbitlabs.com/..._the_Third_Quarter.html


  9. ... (autor: konkurs | data: 6/06/11 | godz.: 23:49)
    1. Czy na AMD APU C-50 można przez kilka godzin pracować w Operze ze stronami we flashu i javie bez utraty wydajności, mając kilka zakładek w tle uruchomionych?
    2. Czy filmy HD, dvix etc będą działać?
    3. Długo ładują się/uruchamiają programy?
    4. APU C-50 jest wydajniejsze niż Celeron M 1,6GHz DualCore z ok. 2007r z GMA 950?

    Zastanawiam się nad wymianą mojego starego laptopa, który nie potrafi już Opery uciągnąć, a zależy mi żeby dało się pracować jednocześnie w Paint, Opera i Word/Excel do 12" w cenie do 1200zł. Cenę i rozmiar spełnia netbook na APU C-50, ale czy reszcie podoła?


  10. cd... (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 00:35)
    Czy może jednak ATOM N450/N550 z GMA będzie lepsze?

  11. cd... 2 (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 00:54)
    Opłacałaby się wymiana dysku w takim netbooku z 5400 na 7200rpm?
    ___
    Po przejrzeniu neta to raczej E-350 dopiero będzie u mnie pasować :/ A większość laptopów mają "glare badziewie" ;/


  12. @konkurs (autor: SweetDreams | data: 7/06/11 | godz.: 01:20)
    Mam Acera Aspire AO722 na C-50 kupiony za 1099 zł. Filmy HD chodzą - nawet 1080p i to przy obciążeniu ~30%. Przy pisaniu programów bateria działała ok 5,5 h (jasność ekranu na maxa).
    Napisałbym więcej ale mam do zrobienia jeden program na przedwczoraj - na szczęście noc ma jeszcze kilka godzin :)


  13. @konkurs (autor: Marek1981 | data: 7/06/11 | godz.: 08:12)
    Tamte porównanie możesz dać do Atoma a nie do C-50.

    Na porockach AMD pracuje się wygodniej przy dużej ilości programów, może to zasługa większego L1....


  14. @up (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 08:58)
    Jeżeli chodzi o "4. APU C-50 jest wydajniejsze niż Celeron M 1,6GHz DualCore z ok. 2007r z GMA 950?" to tak porównałem, bo tej chwili posiadam takiego Celerona i nie wyrabia na stronach WWW i po dłuższej pracy w innych programach (ma swój wiek laptop, a i temperatura ma napewno wpływ), o filmach HD nie ma co wspominać, a divx lecą płynnie, ale otwierają się jak swego czasu Wiedźmin1 ;/

    C-50 ma 1ghz, a Celeron 1,6 dlatego mam duże wątpliwości, czy podobał. Mi nawet o szybkość ładowania nie chodzi, tylko o stabilność, żeby po kilku godzinach pracy w Operze w kilku zakładkach, w Excelu i ewentualnie jakieś bardzo proste operacje w Corelu laptop nadal chodził swoją "nominalną" prędkością, żeby nie było przycięć, zacięć, nie musiał czekać 30s-1min, aż coś wkopiuje z WWW do Worda czy przejść z jednej zakładki do drugiej.


  15. ... (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 09:09)
    @podobał -> podoła

  16. @konkurs (autor: pawel.xxx | data: 7/06/11 | godz.: 10:04)
    Wydaje sie że twój celeron to T1600. Jest on znacznie wydajniejszy od c-50.
    Poniżej link do rozpiski osiągów. http://www.notebookcheck.pl/...osiagow.4344.0.html
    Wychodzi że ten celeron jest jakieś dwa razy szybszy od c-50.
    Co do odtwarzania filmów to GMA 950 wspiera tylko mpeg2.
    HD 6250 z c-50 dodatkowo wspiera mpeg-4 i vc1

    Natomiast z tego co piszesz o zadaniach jakie wykonujesz oraz o objawach temu towarzyszących wynika że najbardziej prawdopodobną przyczyną kłopotów jest niedostateczna ilość RAM-u.
    Napisz ile RAM masz w tym laptopie.


  17. @konkurs (autor: popierdulka1234 | data: 7/06/11 | godz.: 10:07)
    czy długo wykonuje operacje odczytu i zapisu, ładowanie i wyłaczanie windy ???

  18. @up p.s (autor: pawel.xxx | data: 7/06/11 | godz.: 10:09)
    Napisz ile ramu jest fizycznie zainstalowane oraz tto ile pamięci widzi windows.

  19. ... (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 10:09)
    Z tego co kojarzę, to jednak jest Celeron M z zegarem 1,6GHz. RAMu mam 2gb. System czysty, bez wirusów i zbędnych programów.

    Teraz tak się zastanawiam, czy przez temperaturę HDD mogę mieć takie objawy? I da się jakoś ochłodzić HDD i CPU nie licząc podstawki pod laptopa?


  20. @19 (autor: popierdulka1234 | data: 7/06/11 | godz.: 10:11)
    odpowiedz na 17

  21. popierdulka1234 (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 10:12)
    Nienaturalnie długo robi:
    - kopiuj/wklej (np z przeglądarki do Excela)
    - przełączanie się między zakładkami (maks uruchomionych mam 10)
    - uruchamianie filmów w mpeg2

    Przycina się:
    - java, flash

    O dziwo, np. gra Carom3d (bilard) czy Trackmania na minimum chodzi bez problemu.


  22. konkurs (autor: popierdulka1234 | data: 7/06/11 | godz.: 10:13)
    wiesz gdzie sprawdzić w jakim trybie chodzi dysk pio czy udma??

  23. cd... (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 10:15)
    System i laptop zadbany (bez syfu w programach i we flakach;p)

  24. @23 (autor: popierdulka1234 | data: 7/06/11 | godz.: 10:15)
    na 22 odpowiedz

  25. @up (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 10:16)
    UDMA

  26. jestes pewien (autor: popierdulka1234 | data: 7/06/11 | godz.: 10:17)
    bo windziarz potrafi sobie to sam zmienic, bez twojej wiedzy a robi to dość często

  27. napewno, (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 10:26)
    bo tak robi mi się od dłuższego czasu, a reinstalka systemu nawet była. Dlatego chce sprawdzić Linuksa, bo może coś ze sterownikami jest nie tak (mam nadzieję).

    Trochę mnie dziwi, czemu Trackmania działa, a zwykłe operacje już nie czy też flash i java nie.


  28. @konkurs (autor: Marek1981 | data: 7/06/11 | godz.: 10:33)
    1)Liczy się cała platforma.
    2)Nie tylko liczy się wielkość pamięci ale także sposób jego zarządzania
    3) GPU AMD odciąża procek a GPU (o ile można go tak nazwać) Intela dociąża procek
    4) Procki AMD lepiej sobie radzą z dużą ilością programów chodzących jednocześnie

    Najlepiej popytać osoby/znajomych co mają taki procek, a najlepiej popatrzyć jak się sprawuje podczas działania. Ja tak skreśliłem i3 z listy polecanych procków na rynek mobilny.


  29. jesli jestes pewien (autor: popierdulka1234 | data: 7/06/11 | godz.: 10:36)
    to ciekawe co mówisz, no cóż tak jak pisałem zacznij od xubuntu 10.10 lub ubuntu 10.10, ja omijam z daleka ubunbtu 11.04 nie przypadł mi do gustu,

    w ubuntu 11.04 jest nowy manager okien unity, ale taki dziwny i nieprzyjazny dla mnie, chociaż wielu go chwali lubi i ceni (wg mnie również dużo cięższy od gnoma a napewno cięższy od tego w xubuntu (chyba lxde czy jakoś tak dawno z tym miałem styczność))


  30. @Marek1981 (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 10:42)
    Niestety znajomi mają tylko Intela, a jeden Iphone, który cytuje: "jest tak cudowny, że żaden laptop go nie pobije" :/ A ja się znam na deskopach, a laptopami nigdy się nie interesowałem. Najlepiej będzie przejść się po jakimś MM i znaleźć sztuke z C-50 i sprawdzić jak to działa.

    @popierdulka1234
    dzięki za rady


  31. @konkurs (autor: pawel.xxx | data: 7/06/11 | godz.: 10:51)
    "Z tego co kojarzę, to jednak jest Celeron M z zegarem 1,6GHz. RAMu mam 2gb. System czysty, bez wirusów i zbędnych programów."

    Lepiej sprawdź dokładnie konfiguracje. Bo piszesz że masz dual core celeron 1.6 GHz. Jedyny celeron spełniający te warunki to T1600, tyle że on nie powinien współpracować z chipsetami wyposażonymi w GMA 950.
    Ilość pamięci widocznej w windows także ma znaczenie, bo być może w biosie masz przypisane do GMA tak dużo pamięci że na programy już niewiele zostaje. (prawoklik na mój komputer zakładka ogólne)
    Sprawdź też ile w menedżerze zadań masz zaalokowanej pamięci zarówno w chwli startu gdy wszystko działa sprawnie jak i gdy przymula.

    Co do wpływu temperatury to na wydajność dysku nie ma wpływu. Tryb DMA już sprawdziłeś, ale to akurat nie mogło być przyczyną. Bo gdyby winny był tryb pracy dysku to komp by mulił straszliwie ale przez cały czas a nie dopiero jak sie programy rozhulają i zużyją cała pamięć.
    Twoje podejrzenia w kierunku dysku dysku biorą sie prawdopodobnie z tego że jak już zabraknie RAM to system mieli dyskiem obsługując stronicowanie.
    Temperatura może mieć wpływ na wydajność CPU ale to trzeba sprawdzić np cpu-z.
    Kolejna sprawa to profile zasilania w wielu przypadkach masz tak że przy pracy na baterii taktowanie spada do 800MHz


  32. @pawel.xxx (autor: popierdulka1234 | data: 7/06/11 | godz.: 11:01)
    jeśli chodzi o temperaturę to bardzo się mylisz najlepsza temperatura pracy dysku to okolice 30-36 stopni powyżej 50 stopni widać już wyraźne pogorszenie warunków pracy, a jak dysk dociąga do 75-83 (miałem takie dyski) występuje utrata zapisanych danych w tej temperaturze dysk jest już ugotowany i do wymiany.

    co do ram też nie bardzo masz rację bo do gma950 nie przypiszesz tyle ramu żeby mu brakło a 1,5 tej grafie nie dasz podejrzewam ze maks 256 a w takim razie zostanie 1,7Gb i to mu starczy

    w cpu-z nie sprawdzisz tempki tylko w hwmonitorze od cpuid.com


  33. konkurs (autor: popierdulka1234 | data: 7/06/11 | godz.: 11:24)
    sprawdź sobie jeszcze ram goldmemory lub memtestem
    sprawdz sobie dysk programem mhdd z hirenboot'a z opcją remapowania(relocowanie) nie pamiętam co pisze poprostu zaznaczam.

    jak masz dwie kostki ramu to mogły się pokłócić między sobą o poprawną pracę,
    na dysku może się okazać że obszar już siada a siedzi w nim jakiś istotny plik dla systemu (wcześniej zrób sobie kopię danych, nic nie powinno się stać ale zabezpieczone to zabezpieczone) czasy dostępu nie powinny wychodzić powyżej 150ms jak jest obszar 500ms (tu w niedługim czasie będzie bad sector z dużą na to szansą) i więcej, wymień dysk na 5400 z jak największym cachem, 7200 robią wysoką temperaturę ale są też dużo szybsze.
    możesz także policzyć o ile od tego obszaru odsunać partycję lub daną część dysku nie pokrywać partycją.
    firma jaka chcesz i tak w tej chwili robią tylko chłam, teraz liczy się tylko fart egzemplarza


  34. @popierdulka1234 (autor: pawel.xxx | data: 7/06/11 | godz.: 11:42)
    Po pierwsze. Konkurs pytał:"Teraz tak się zastanawiam, czy przez temperaturę HDD mogę mieć takie objawy? "
    a nie o to czy temperatura dysku może mieć wpływ na trwałość dysku.
    Twoje dywagacje nt temperatur pracy dysków tez są wyssane z palca. Szybkie dyski serwerowe zużywaja nawet po 25W mocy i odpowiednio do rej wielkości się grzeją ... i maja bardzo długie okresy MTBF.
    Utrata własności magnetycznych następuje przy kilkuset stopniach a nie przy kilkudziesięciu. Firmy odzyskujace dane potrafią odzyskać zawawtość z dysków które przeżyły pożar w biurach.

    Co do GMA 950 itd to nadal czekam na opis dokładny opis konfiguracji, CPU , RAM i chipset, bo te dane które do tej pory podał konkurs są mało wiarygodne.
    1.6GHz celeron dual core nie powienien współpracować z chipsetami wyposarzonymi w GMA 950, chyba że z pomocą OC, co jest bardzo mało prawdopodobne w przypadku laptopa.

    "w takim razie zostanie 1,7Gb i to mu starczy"

    To ile zostanie i ile mu starczy zależy od tego ile pamięci zostało zaalokowane. Zdecydowanie lepiej to sprawdzić niż bezpodstawnie zakładać że to mu starczy.

    "w cpu-z nie sprawdzisz tempki tylko w hwmonitorze od cpuid.com"

    wcale nie chcę sprawdzać temperatury a częstotliwości pracy. Moim celem jest rozwiązanie problemów z wydajnością więc to częstotliwość jest dla mnie wartościową daną.
    Po co mi wiedza o temperaturze pracy bez wiedzy o częstotliwości?


  35. @popierdulka1234 (autor: pawel.xxx | data: 7/06/11 | godz.: 11:47)
    sprawdź sobie jeszcze ram goldmemory lub memtestem sprawdz sobie dysk programem mhdd z hirenboot'a z opcją remapowania(relocowanie) nie pamiętam co pisze poprostu zaznaczam.


    A po co? Uzasadnij przeprowadzenie tego testu w świetle występujących objawów i problemu jaki należy rozwiązać. Chodzi o problem z wydajnością po dłuższym czasie pracy systemu.


    jak masz dwie kostki ramu to mogły się pokłócić między sobą o poprawną pracę,


    No to jak się pokłuciły to nie działają. Tyle że autor pisze że komp działa. Ponownie po co ten test w świetle objawów i problemów


    na dysku może się okazać że obszar już siada a siedzi w nim jakiś istotny plik dla systemu

    No a jak wytłumaczysz że dostęp do tego istotnego pliku staje się tak krytyczny dopiero po pewnym czasie?


  36. @konkurs (autor: Marek1981 | data: 7/06/11 | godz.: 12:52)
    Napisz też jakiego masz OSa??

  37. @pawel.xxx (autor: popierdulka1234 | data: 7/06/11 | godz.: 16:44)
    """"Twoje dywagacje nt temperatur pracy dysków tez są wyssane z palca. Szybkie dyski serwerowe zużywaja nawet po 25W mocy i odpowiednio do rej wielkości się grzeją ... i maja bardzo długie okresy MTBF.
    Utrata własności magnetycznych następuje przy kilkuset stopniach a nie przy kilkudziesięciu. Firmy odzyskujace dane potrafią odzyskać z dysków które przeżyły pożar w biurach""""

    rozgrzej dysk powyżej 80 stopni i spróbuj przy standardowym prawie zerowym chłodzeniu na nim coś zapisać jak długo będzie ci się to udawało bez błedu i czy to odczytasz to już inna sprawa, uskuteczniałem nie jeden raz, bo sam miałem taki problem, wykończyłem kilka dysków tym sposobem. mówimy tu o dysku w lapku a nie w szafie rackowej (szafa to takie duże nawet zamek na kluczyk ma ;p , lapek to to takie małe i nawet ekran ma w sobie)
    w serwerowni masz zapewnić chłodzenie takie żeby działało 24/7/365, szefa to wali jak byle by działało,
    w domu w stacjonarce rzadko kto daję chłodzenie na twardziela bo 25zł niema komu dołożyć do zestawu bo to zbędny wydatek, w lapkach chłodzenie masz takie jakie sobie producent wymyślił, np fujitsusiemens niech je uj szczeli, takie rewelacyjne jest, jeszcze gorsze jest w CA, stare acery też nie były lepsze, niektóre toshi to masakra, rewelacyjne ma każdy ibm jakiego rozebrałem, biznesowe dell i hp mają fajne, cywilne już dużo gorsze,


    "No to jak się pokłóciły to nie działają. Tyle że autor pisze że komp działa. Ponownie po co ten test w świetle objawów i problemów"
    widziałem takie objawy dlatego taką radę daję, może taki objaw być, to że ty go nie miałeś nie znaczy że jest niemożliwy.

    ""No a jak wytłumaczysz że dostęp do tego istotnego pliku staje się tak krytyczny dopiero po pewnym czasie?""

    nie muszę będzie siedział ważny plik w obszarze do którego dostęp jest powyżej 500ms i zanim plik jest odczytany to krew cię zalewa, a plik może być wyrzucony z ramu gdyż jest niepotrzebny (równie dobrze może używać jakiegoś magicznego ram cleanera). teoretycznie czas jest krótki dla nas ale jak taka operacja się powtarza może być denerwujący, a jak nie wiesz co jest to sprawdzasz po kolei, jak masz kasę i nie chcesz się dowiedzieć co się dzieje idziesz do sklepu i bierzesz nowego.

    w sumie gość nie podał zbyt wiele informacji ale to co opisał, może być z różnych przyczyn, może ma starego acera na oryginalnym acerowym systemie który był źle, wręcz koszmarnie zrobiony przez acera zrobiony,
    chociaż jakby podał co wgrał a przede wszystkim do czego to i ty i ja go lepiej naprowadzimy a tak to jest wróżenie z fusów

    potrzebujemy
    - przynajmniej model (wszystkie literki oznaczenia) lub firmę i service taga
    - jaki system jest
    - co ma w autostarcie


  38. Mój błąd... (autor: konkurs | data: 7/06/11 | godz.: 19:22)
    CPU: Celeron M 1,6GHz (1core)
    Chipset/GPU: Intel 910(15)GML Express
    Audio: AC97
    HDD: 160GB, 5400rpm
    OS: Win XP Home
    Ram: 2gb

    Acer Travelmate 2400 series

    Symptomy:
    Nienaturalnie długo robi:
    - kopiuj/wklej (np z przeglądarki do Excela)
    - przełączanie się między zakładkami (maks uruchomionych mam 10)
    - uruchamianie filmów w mpeg2

    Przycina się:
    - java, flash

    O dziwo, np. gra Carom3d (bilard) czy Trackmania na minimum chodzi bez problemu.

    Zaczęło się tak robić niecałe 2lata temu, wtedy jeszcze nic nie dodawałem do laptopa. Potem dałem 2gb ramu i bez zmian.

    Sprawdzę memtestem, i mhdd. Potem najwyżej sprawdzę ubuntu. Dzięki za radę i sry za wprowadzenie w błąd.


  39. Jest pewien test w siecii warto go poczytac i pomyslec (autor: josefek | data: 7/06/11 | godz.: 19:39)
    teraz tylko od AMD zalezy aby nabywcow do ich Brazosa przekonac, napewno to nie zrobia pewne ekipy sportowe finansujac.....

    http://liliputing.com/...215b-notebook-review.html


  40. No wreszcie (autor: M@jkel | data: 7/06/11 | godz.: 21:32)
    Netbook z łechtaczką. Nawet nie wiecie jak mi takiego czegoś brakuje w moim. Najdoskonalsza forma urządzenia wskazującego.

  41. @konkurs (autor: popierdulka1234 | data: 8/06/11 | godz.: 03:28)
    pytanie dodatkowe system już znamy, teraz który service pack, i który windows oryginalny od acera czy home z oem'a

    celeron marnie będzie sobie radził na sp3, a winda acer'owa jest maksymalnie zrypana, a przypuszczałem że acer'a możesz właśnie mieć, dodatkowym spowalniaczem tragicznym dla twojego kompa będzie netframework nie instaluj wyżej niż wersja 2, odinstaluj całe badziewie acer framework również


  42. @up (autor: konkurs | data: 8/06/11 | godz.: 09:31)
    WinXP HE oryginalny + SP3 + cały badziew w Windows Update.

    Wg mnie uaktualnienia od MS nie szkodzą, bo gdyby szkodziły to przecież w aplikacjach 3d też powinno się to odczuć. Ale popróbować nie zaszkodzi, ale dopiero w weekend.


  43. @konkurs (autor: Marek1981 | data: 8/06/11 | godz.: 14:14)
    1) dobrze wywalić system preinstalowany i wgrać na nowo z podanym kluczem
    2) szkoda że nie masz Prof ( ma znaczenie)
    3) w aplikacjach 3d możesz nie odczuć poprawy ale w użytkowaniu tak
    4) celleron to badziew i ja masz możliwość to się pozbądź.
    5) różnica w wydajności c50 a tego będzie duża (odczuwalna podczas pracy)
    6) instaluj sterowniki ze strony producenta ale bez dodatkowych aplikacji zarządzających
    7) zobacz co ładuje się w starcie (msconfig) i jakie są usługi (z wielu nie korzystasz)


  44. @konkurs (autor: pawel.xxx | data: 8/06/11 | godz.: 17:36)
    Skoro to jednordzeniowiec to wydajność twojego celerona jest porównywalna do wydajności c-50 czy n550. Czyli szału i tak nie będzie.
    Proponuje za pomocą cpu-z monitorować częstotliwość pracy cpu
    W menedżerze zadań przyjrzeć się zakładkom wydajność i procesy w celu ewentualnego ustalenia czy któryś z procesów nie zarzyna cpu lub pamięci
    Za pomocą hd tach lub hd tune zmierzyć wydajność dysku
    przy takim cpu warto przejrzeć usługi windows i powyłączać zbędne usługi


  45. @popierdulka1234 (autor: pawel.xxx | data: 8/06/11 | godz.: 17:55)
    nie che mi sie odnosić do #37 bo większości nie bardzo masz racje, a jednocześnie to niewiele by wniosło.
    główne moje zastrzeżenia odnoszą sie do ogólnego podejścia jakie w tym przypadku prezentujesz. Nie proponujesz metodycznego sposobu na rozwiązanie problemu, w zamian za to stawiasz diagnozę i proponujesz działania bez poznania kluczowych faktów o zaistniałym przypadku.
    Tak jak pisałem działania które zalecałeś nie miały związku przyczynowo skutkowego z występującymi objawami - dlatego w którymś poście chciałem byś ten związek przedstawił bo być może ty go widzisz a ja nie. I to w twoim podejściu najbardziej mnie gniecie. Bo takie podejście bardziej przypomina wróżbiarstwo niż inżynierię.
    Nie mówię też że nie możesz trafić w ten sposób na roziwązanie bo możesz tyle że to będzie kwestią szcześcia a nie racjonalnego metodycznego podejścia.


  46. @pawel.xxx (autor: popierdulka1234 | data: 8/06/11 | godz.: 20:13)
    więc niech każdy naprawia wg swojego uznania, ja twierdzę że jak zrobi tak ja mówię to dojdzie od kompa względnie szybkiego do tego co ma, nie wiem jaki jest jego stan wiedzy, a podpowiadam gdzie widzę największego stopa. to że ty nie widzisz związku nie znaczy to że po rozebraniu i złożeniu ładnych kil.............ku sztuk, po przeinstalowaniu/odratowaniu/odrobaczeniu/.... (wpisz sobie co chcesz) nie mogę wydawać takiego osądu, nie siedzę w serwerowni, więc dyskami a jakich pisałeś się nie zajmuję na co dzień od tego są firmy które gwarantują poprawne działanie takowego wynalazku jak serwer, ja siedzę w sprzętach dla ludu a to jest mój konik, wiem jak sprzęt i naprawić i wykończyć,

    gość zrobi co mu radzono i może uprzejmie udzieli odpowiedzi kto miał rację, lub kto go naprowadził na rozwiązanie problemu


  47. ... (autor: konkurs | data: 12/06/11 | godz.: 23:51)
    Już wiem, co było przyczyną problemów. 100*C na CPU :/ a to wszystko wina iPlus Managera, który obciążał w 100% CPU i nawet w bezczynności grzał laptopa. Jakiegoś głupiego buga mają w oprogramowaniu. Po wykasowaniu iPlus Managera i połączeniu iPlusa przez windowsowskiego Dial-Upa temperatura spadła do 70*C i już nie ma objawów z powyższych komentarzy.

    Przeleciałem jednak memtestem i nie wykrył żadnego błędu, ale przy okazji zorientowałem się, że układ chłodzenia nie daje rady, więc nową pastę i chłodzenie które pozostało z drugiego laptopa będę musiał dać do mojego klamota.

    Niepokoi mnie jeszcze temperatura dysku (nie ma bad sectorów, a SMART jest w normie), która przekracza 40*C, mimo użycia podkładki chłodzącej. Da się go jakoś schłodzić?


  48. @47 (autor: popierdulka1234 | data: 13/06/11 | godz.: 09:52)
    ciekawe co powiadasz.
    fakt temperatura procka ciut wysoka dla celka jednak norma, jak ktoś wyżej podpowiadał zmień procka, do twojego lapka chyba podejdzie jakieś pentium m, będzie i szybciej i chłodniej.

    dyskiem się nie przejmuj, taka jego uroda, to co napisałeś nie jest tragedią


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.