Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 8 czerwca 2011 
    

Następca konsoli Nintendo Wii z grafiką firmy AMD


Autor: DYD | 17:20
(43)
Podczas targów elektroniki użytkowej E3 w Los Angeles, firma AMD ogłosiła współpracę ze światowym producentem konsol Nintendo przy nowej konsoli Wii U. Stworzony pod konsolę układ graficzny AMD Radeon łączy w sobie wsparcie dla obrazu HD, przyspieszanie sprzętowe odtwarzania multimediów oraz możliwość obsługi wielu monitorów. Nie podano szczegółów technicznych - jak dotąd wiadomo, że Wii U zadebiutuje w przyszłym roku i wykorzystuje także wielordzeniowy układ IBM-a.

"Bardzo cenimy sobie naszą współpracę z zespołem projektowym firmy AMD. Nowy układ graficzny posiada szereg funkcji, jakich możemy oczekiwać od produktu najwyższej światowej klasy. AMD pomaga nam realizować naszą misję przenoszenia gry na jeszcze wyższy poziom, umożliwiający dostarczenie unikalnych wrażeń
z rozgrywk
" powiedział Genyo Takeda, starszy dyrektor zarządzający działu Integrated Research & Development firmy Nintendo Co. Ltd.

"Jesteśmy zadowoleni, że razem z Nintendo możemy wprowadzać nową jakość rozrywki w jakości HD dla konsoli Wii U" - powiedział David Wang, wiceprezes działu Silicon Engineering firmy AMD. "Nasze profesjonalne rozwiązania w dziedzinie obsługi multimediów HD, wspomogą nowe funkcje konsoli. Nintendo jest jednym z naszych najbardziej zaufanych partnerów; czekamy z niecierpliwością na debiut rynkowy konsoli w 2012 roku" - dodał.

<


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: Sławekpl | data: 8/06/11 | godz.: 17:45)
    jestem ciekaw jaki tam napęd szczelinowy wsadzą, DVD czy BR ;)

  2. ... (autor: Gigant | data: 8/06/11 | godz.: 17:54)
    Ładnce cacko... Power7 + Radeon HD powinno dać niezłego kopa...

  3. Hmm (autor: Jarek84 | data: 8/06/11 | godz.: 18:16)
    ciekawi mnie czy włożą coś nowego z DX11, czy pochodną RV770 o takiej mocy (o czym mozna bylo poczytac we wczesniejszych plotach) , co i tak byłoby najsilniejszym podsystemem graficznym w obecnych kosolach

  4. Prezentacja nowego kontrolera (autor: Qroń | data: 8/06/11 | godz.: 18:29)
    http://www.youtube.com/...;feature=player_embedded

  5. @Qron (autor: Gniew | data: 8/06/11 | godz.: 19:30)
    Jezeli kontroler ma byc taki jak linku ktory podales to nie wroze nic dobrego dla Sony i Mietkiego. Znowu Ninteno odstawi ich z kontrolerami na ladnych pare latek.

  6. Jarek84 (autor: Markizy | data: 8/06/11 | godz.: 19:39)
    myślę że to będzie układ powiązany już z 6970, tylko odpowiedni dopasowany. A czy byłby zgodny z DXxx to tylko AMD i Nintendo wie.

  7. @Markizy (autor: Wujofefer | data: 8/06/11 | godz.: 19:49)
    Z pewnością nie będzie to miało wydajności Radeona 6970. Nintendo zarabia już na sprzęcie więc spodziewałbym się czegoś o klasę niżej np. 6870 do tego 1 bądź 2 GB ramu i jakiś średniej mocy procesor od Intela. Koszt stworzenia konsoli musi być niższy niż cena sprzętu w sklepach. Nintendo to nie M$ czy Sony które dopłacają nawet po kilkaset dolarów do każdej sprzedanej konsoli przez pierwsze 2-3 lata.

  8. ... (autor: Deathraw | data: 8/06/11 | godz.: 19:54)
    Jakoś nie wydaje mi się żeby aż tak ninny na tesselacji zależało.Nowy kontroler funkcjonalny, pytanie tylko czy jakimś cudem jest to wygodne, ile będzie działać na baterii no i ile będzie kosztować, bo DS3 to jeden wielki śmiech na sali pod tym względem.Wykonany jest średnio co najwyżej, jest bardzo awaryjny(gałki i r2/l2 zwłaszcza) a do tego cholernie drogi(180zł).Boję się co będzie z tym cudem.Co do grafiki to Jarek84 może mieć rację-pochodna rv770 wchodziłaby w grę.Tym bardziej że zeszli z procesem teraz, a w takim małym pudełku na pewno nic ciepłego i prądożernego się nie zmieści, a dx11 w konsolach to nic potrzebnego tym bardziej, że po co komu zgodna z normami teselacja w zamkniętej architekturze?
    Chyba że AMD stworzy dla nin specjalne APU?


  9. Pewnie dadzą 6870/6850 (autor: ekspert_IT | data: 8/06/11 | godz.: 20:15)
    Chociaż i tak 6850 jest 10 razy wydajniejszy od x1800xt zastosowanym w wii (6850:1488Gflops vs x1800: 160Gflops) tak więc ogromny power będzie widoczny. W końcu gry dx 11 zaczną wychodzić na konsole i gry pc przestaną być grami konsolowymi ''z elementami fullhd'' na które konsole nie mogą sobie pozwolić ze względu na stare i niewydajne podzespoły.

  10. @9. (autor: Jarek84 | data: 8/06/11 | godz.: 20:35)
    Niestety, żeby gry z czystym DX11 były tworzone na konsolach i Piecykach to muszą wyjść XBox i PS DX11 capable.

  11. Wujofefer (autor: Markizy | data: 8/06/11 | godz.: 20:59)
    mi chodziło o architekturę czyli VIN4 a nie VIN5 :)

  12. @Markizy (autor: Wujofefer | data: 8/06/11 | godz.: 21:25)
    W takim razie zwracam honor.
    Swoją drogą, po Nintendo nie można zbyt wiele się spodziewać. Oni i tak robią sprzęt dla siebie po czym wydają swoje gry, większość kasy mają ze swoich studiów tymczasem firmy trzecie liczą się w znacznie mniejszym stopniu niż u Sony i M$. Wole podejście tych dwóch ostatnich gigantów niż monopol Nintendo z ich grami dla dzieci. :/

    ps. Kiedy M$ i Sony zaprezentują następców x360 i ps3??!! Nie chce kolejnych klonów CoDa a BF3 nie będzie wyglądał tak fantastycznie na konsolach :/


  13. @12. (autor: Mariosti | data: 8/06/11 | godz.: 21:54)
    Na razie nintendo sprzedaje więcej konsol niż sony, tak więc spokojnie mogą wprowadzać pierwszą na rynku konsolę z natywnym DX11, zostawiając konkurencję o rok-dwa z tyłu.

  14. ekspert_IT (autor: Aamitoza | data: 8/06/11 | godz.: 22:06)
    X1800 w Wii? haha ;) tam jest podkręcone GPU z gamecuba.

    to ma 4 ropy i 4PS. To jest układ10x wolniejszy od X1800. (1GT/s vs 10GT/s, 1GP/s vs10GP/s). - tutaj Hollywoodowi najbliżej do radeona X300. Szczerze powiedziawszy to smartfony z zeszłego roku mają większą moc.

    Cokolwiek by nie dali aktualnego, to będzie sporo szybsze Już 6450 jest kilka razy szybszy. Na moje to znajdzie się tam zapewne GPU o podobnej mocy do tego w llano, a to z kolei jest 2-3x szybsze od GPU w xboxie360. Odpowiednik HD68xx na pewno odpada, bo to całkiem spory, ciepły układ i zgrzał by się w tak małym pudełeczku. - odpowiednik HD68xx, 69xx już prędzej znalazł by się w następnym xboxie. Akurat w 28nm takie układy pobierały by akceptowalne ilości energii.


  15. @4. (autor: ramkanazdjecia | data: 8/06/11 | godz.: 22:34)
    Kontroler fenomenalny- nie to co lipne kinecty.
    Ale biorąc pod uwagę kontroler, chyba na radku zaoszczędzą (żeby się w budżecie kosztów zmieścić)...


  16. Hollywood w Wii (autor: shadowxxz | data: 8/06/11 | godz.: 22:42)
    to chyba nawet niema programowalnych shaderów, coś jak gforce2. Na nową konsolę producentom będzie łatwiej dodawać nowe efekty nawet jeśli gpu będzie tylko dx10 różnica i tak będzie kolosalna...

  17. hmm.. (autor: Atrus | data: 8/06/11 | godz.: 22:45)
    wez pograj na tym kontrolerze ze 2h,lapy odpadna.

  18. @up weź pograj 2h na kinectcie, łapy odpadną :) (autor: ramkanazdjecia | data: 8/06/11 | godz.: 22:50)
    Konsole to chyba przecież jest casual gaming? :)

  19. Aamitoza (autor: Teriusz | data: 8/06/11 | godz.: 23:20)
    Zgadzam się z Tobą, Nintendo jak do tej pory nie zależało na super wydajnej konsoli. Do takiej konsolki wielkości Mac mini nie wsadzą dużego radiatora, czyli także nie będzie tam wydajnego i gorącego układu. Przy dzisiejszej architekturze układów i 32nm wystarczy do konkurowania z M$ i Sony mały układ. Także im mniejszy tym większy uzysk z wafla i zarazem tańszy, co pozwala im na tym dobrze zarabiać. Dodatkowo nowe konsole konkurencji nie wejdą na rynek nie wcześniej niż za 3 lata, więc idealnie się wstrzelili ;)

  20. @Wujofefer (autor: rainy | data: 8/06/11 | godz.: 23:37)
    Według tego newsa, procesor prawdopodobnie będzie bazować na architekturze Power 6, zaś układ graficzny na HD 4000 (R700).

    http://www.xbitlabs.com/...for_Nintendo_Wii_U.html


  21. @14. (autor: Mariosti | data: 8/06/11 | godz.: 23:51)
    X1800 jest w X360 i podobnej klasy gpu jest w ps3.

  22. @Mariosti (autor: Wujofefer | data: 9/06/11 | godz.: 00:58)
    W X360 siedzi specjalnie zaprojektowany jeszcze przez ATI układ Xenos. Był on wydajniejszy od Radeon'ów serii X1xxx ale słabszy od X2xxx, jako pierwszy miał zunifikowane jednostki Shader Model. Za to w PS3 siedzi zmodyfikowany GF7800, Sony chciało za grafikę wsadzić drugiego Cella ale im nie wyszło to na szybko wklepali tam układ Nvidii.
    Nie od dziś wiadomo, że GPU z XboXa 360 jest wydajniejsze ale za to PS3 ma mocniejszy CPU.

    @rainy
    Dziś na jednym z polskich portali (chyba gram.pl) przeczytałem, że jednak to będzie układ Intela. Na ile to prawda, nie wiadomo, pewne jest tylko to, że GPU będzie od AMD.


  23. Mariosti (autor: Aamitoza | data: 9/06/11 | godz.: 00:59)
    x360 jest okrojony r600. a wydajnościowo mu najbliżej do R580 (X1900) tylko ropów 2x mniej.

  24. wujofefer (autor: Aamitoza | data: 9/06/11 | godz.: 01:05)
    To GPU nie jest mocniejsze od X1xxx, tylko porównywalne.
    Xenos ma 240Gflops, 4GP/s, 8GT/s. X1900 przy tych samych zegarach ma 8GP/s 8GT/s i około 200Gflops. Więc w przypadku shaderów z R600 trochę nadrobili.


  25. edo (autor: robgrab | data: 9/06/11 | godz.: 07:25)
    myslę że to będzie wydajniejsze od 6870, po pierwsze niskopoziomowe programowanie hardware i zamknieta architektura pozwala wycisnąć znacznie więcej, a po drugie i najważniejsze edo ram 1t(tak jak w wii i xbox), który daje naprawdę dużego kopa i AA praktycznie bez żadnego kosztu jeśli chodzi o wydajność.

  26. Nie będzie (autor: Dzban | data: 9/06/11 | godz.: 08:45)
    HD 6870. Proc Intela w konsolce też. Za duży wattaż.

  27. ... (autor: Deathraw | data: 9/06/11 | godz.: 08:58)
    Jak intel zrobi hardware do konsoli to już sobie wyobrażam jak na tym będą chodzić gry :D.Przez tyle lat nie potrafili zrobić integry, która mogłaby konkurować z ATI/NV, więc taka informacja dla mnie mało prawdopodobna jest.

  28. Nintendo od dekady korzysta z AMD/ATI GPU (autor: hideox | data: 9/06/11 | godz.: 09:23)
    ale wielkiego powera konsola ta nie będzie miała, ponoć ma być to tylko radeon 48xx, na prawdziwy power trzeba poczekać do roku 2013-14 na zapowiedź ps4/x720

  29. intel odpada (autor: Teriusz | data: 9/06/11 | godz.: 10:22)
    M$ już miało intela w pierwszym xboxie i źle ich zdaniem na tym wyszli. x86 jest niestety za bardzo uniwersalną architekturą, bo można odpalić dowolny soft. Z tego co pamiętam to na xboxa wyszło sporo różnych dashboardów m. in. XBMC (media player), XCommander (menadżer plików) oraz LinksBoks (przeglądarka internetowa).

  30. Wii to jest czysta rozrywka (autor: Michał_72 | data: 9/06/11 | godz.: 11:58)
    tak, obraz na obecnej ( 480p) jest taki sobie, nie wykorzystuje obecnych telewizorów itp.
    Ale grywalnośc ogromnej większości tych gier i gierek wywala z kapci znacznie wieksze produkcje.
    Mam Wii Board- uwierzcie mi, kręcenie biodrami hoola-hoop czy narty daja naprawde wiele frajdy.
    Tak jak i np gra w koszykówkę.
    A kontrolery są wieki przed tym co ma Sony czy PS3


  31. @23. (autor: Mariosti | data: 9/06/11 | godz.: 13:02)
    Co nie zmienia faktu iż w wii u będzie przez duuużo czasu najmocniejsze gpu w konsoli i to zdecydowanie najmocniejsze. Nawet jeśli będzie to coś w stylu 4800/6790... Co do wydzielanego ciepła to 6850 w 32nm z niskim taktowaniem zupełnie wchodziłoby w grę.

  32. @Mariosti (autor: rainy | data: 9/06/11 | godz.: 13:53)
    32nm nie wchodzą w rachubę - ta technologia jest wyłącznie na potrzeby CPU (pomijam w tym względzie APU w rodzaju Llano).

    Natomiast 28nm od TSMC lub GlobalFoundries jak najbardziej.


  33. @32. (autor: Mariosti | data: 9/06/11 | godz.: 14:27)
    "pomijam w tym względzie APU w rodzaju Llano"
    Nie możesz pomijać w tym względzie APU.


  34. @Mariosti (autor: rainy | data: 9/06/11 | godz.: 14:34)
    Ten układ graficzny do konsoli Nintendo na pewno nie będzie w 32nm - GlobalFoundries póki co ma zbyt małe mocy produkcyjne w tej technologii, aby można było przeznaczyć je na coś innego niż procesory.

    Llano to CPU połączone z GPU, więc to jednak trochę inna para kaloszy.


  35. @errata (autor: rainy | data: 9/06/11 | godz.: 14:34)
    moce

  36. @30 (autor: KaT | data: 9/06/11 | godz.: 14:38)
    Chyba kpisz, albo nie miałeś w ręku PS Move. Dużo większa precyzja, niż Wiimote. Wraz z wydanie Kinect/PS Move Nintendo straciło jedyną przewagę nad konkurencją w zakresie hardware. Mają zagospodarowaną niszę dla casuali i tak pewnie już pozostanie. Kontrolery ruchowe są ciekawe w pewnego typu grach, ale minie jeszcze dużo czasu, zanim będą na tyle uniwersalne, że całkowicie zastąpić w konsolach klasycznego pada.

  37. @Mariosti (autor: Drow | data: 9/06/11 | godz.: 14:39)
    I co z tego, ze bedize najmocniejsza przez jakis czas? Prawda jest taka, ze uklady bed asie marnowaly przez pierwsze leta istnienia konsoli.
    Porownaj sobie gry startowe z x360 i PS3 do terazniejszych, roznica kolosalna.


  38. Kat (autor: Aamitoza | data: 9/06/11 | godz.: 14:51)
    chyba nie miałeś w ręku wiimote plus. Działą tak samo jak psmove, a nawet ciut lepiej, bo jest większa responsywność. No ale cóż technologia idzie do przodu, a wii już na starcie miało stare komponenty.

  39. @38 (autor: KaT | data: 9/06/11 | godz.: 15:04)
    Miałem. W najlepszym razie są porównywalne, jeśli chodzi o precyzję. Za to PS3 Eye + PS Move dają o wiele większe możliwości, niż sam kontroler Wii.

  40. kat (autor: Aamitoza | data: 9/06/11 | godz.: 15:06)
    Dlatego Nintendo wypuszcza nową konsolę, która przez najbliższe 2 lata będzie lać xboxa 360 i ps3.

    Na mnie prezentacja zrobiła spore wrażenie. Chociaż gdyby dali jeszcze kamerkę, to była by bajka.


  41. @będzie lać xboxa 360 i ps3. (autor: KaT | data: 9/06/11 | godz.: 15:39)
    Pożyjemy zobaczymy. Coś czuję, że nowa konsola N, będzie tylko nieznacznie(30-40%) wydajniejsza, niż PS3/X360, ale za to tania w produkcji, cicha i chłodna, oraz od samego początku rentowna.

  42. kat (autor: Aamitoza | data: 9/06/11 | godz.: 16:03)
    Czegokolwiek aktualnego nie wsadzą będzie przynajmniej 2x szybsza. Najprawdopodobniej 2-3 razy. - GPU klasy HD6650/4850 i CPU mogło by być w sumie nawet porównywalne, bo to nie ono jest ograniczeniem xboxa.

  43. wygląda fajnie (autor: hideox | data: 9/06/11 | godz.: 18:56)
    i ma leżące napisy to lubię! bo leżąca konsola ze "stojącymi" napisami jak Wii czy ps3fat to nie pasuje

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.