Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 2 sierpnia 2011 
    

Asus F1A75-I, czyli mała płyt dla Llano


Autor: Wedelek | źródło: Tech power Up | 12:09
(34)
Asus zaprezentował swoją pierwszą płytę główną w formacie Mini-ITX, przeznaczoną dla 32nm APU Llano. Nowość o symbolu F1A75-I Deluxe została wyposażona w chipset A75, dwa gniazda dla pamięci DDR3-1866 MHz, które mogą pracować w trybie dwukanałowym oraz gniazdo procesora FM1 zasilane przez 4+1 fazową sekcję zasilania. Na PCB trafił również jeden port PCI-Express 2.0 x16, cztery SATA 6 Gb/s, jeden eSATA 6 Gb/s, moduły WiFi b/g/n, gigabit Ethernet, Bluetooth oraz HD audio. Specyfikacja techniczna mówi również o wsparciu dla czterech USB 3.0 (dwa z przodu i tyle samo na śledziu) i USB 2.0.

Na śledź trafiły również wyjścia obrazu DVI, HDMI 1.4a oraz DisplayPort 1.2, audio a także optyczne wyjście dla 6-kanałowego dźwięku SPDIF. Prąd do płyty dostarczany jest przez złącze 24-pinowe oraz 4-pinowe dla CPU, a produkt może się pochwalić wsparciem dla ASUS TPU, EPU, trybu EZ oraz UEFI. Ceny nie podano.

Płyta w pełnej krasie - KLIK.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. i to jest płyta dla komputera domowego (autor: Seba78 | data: 2/08/11 | godz.: 14:07)
    Nadaje się do prostych gier, a przede wszystkim idealna do mediów.

  2. Seba78 (autor: rcicho | data: 2/08/11 | godz.: 14:40)
    do prostych gier to i HD4200 się nadaję. Na Llano A8 3850 czy nawet na 3650 każda gra będzie dobrze chodzić w średnich ustawieniach.

  3. ... (autor: Seba78 | data: 2/08/11 | godz.: 14:53)
    no tak, ale po co wkładać dodatkową grzałkę do media center? po co taka karta ma dodatkowo prąd ciągać? to jest idealny kompromis. Jeden duży cichy cooler na proca, pasywny zasilacz.
    Do tego jeszcze wyjście cyfrowe do jakiegoś ampli i DP do rzutnika. Poczekam aż trochę stanieją Llano i chyba wezmę coś takiego.


  4. @1 . (autor: belixa | data: 2/08/11 | godz.: 14:58)
    Do mediów wystarczy Ci tablet z gniazdami HDMI i USB. Chinówkę z obsługą rozdzielczości full HD i androidem 2.2 dostaniesz już za 800zł.

    Podłączasz pod TV i jazda z filmami :]

    A co do tego czegoś na zdjęciach.
    1. Jak to chłodzić?
    2. Brak przynajmniej 1 dodatkowego gniazda PCI
    3. Brak wtyczek audio do głośników 5.1 lub 7.1

    Ciekawe jeszcze jak z ceną.


  5. @ belixa (autor: kvm | data: 2/08/11 | godz.: 15:17)
    To nie jest płyta gł. dla jaskiniowców. PCI praktycznie nikt w dzisiejszych czasach nie potrzebuje. Standard mini-ITX przewiduje miejsce tylko na jedno złącze, więc oczywiste jest, że nie ma sensu marnować go na PCI.

    Schłodzić to można każdym dostępnym w handlu coolerem w tym pasywnie Scythe ninja dla procków 65W.
    Od jakichś 10 lat nie używam analogowych wyjść audio. Znacznie sensowniejszy dźwięk daje się uzyskać z amplitunera i złącza spdif.
    Jeśli żyjesz w świecie komputerów sprzed 10 lat to polecam allegro i komputery poleasingowe. Za stówkę dostaniesz coś co ma PCI i wyjścia analogowe 5.1


  6. ... (autor: Seba78 | data: 2/08/11 | godz.: 15:27)
    Belixa - no tak, ale na tablecie wygodnie nie poserfujesz na necie, nie zagrasz w gry pecetowe i długo by wymieniać. Poza tym śrdnio widzę odtwarzanie filmów bluray przez tableta:)

  7. ... (autor: Sławekpl | data: 2/08/11 | godz.: 15:55)
    kolejny gniot srasusa
    brak kodeka 7.1 to już nieporozumienie, zwłaszcza na płycie na której brak dodatkowego miejsca na inną kartę dźwiękową (zakładam, ze na tym PCIe ktoś grafę podłączy lub coś innego, np tuner TV a nie dźwiękówkę)
    tylko 4x SATA skoro chipset udostępnia 6, mogli dać sloty na pamięci SODIMM i miejsce by się znalazło
    odkurzanie magazynów u tego producenta ciąg dalszy
    moim zdaniem nie przemyślana konstrukcja


  8. hmm (autor: Seba78 | data: 2/08/11 | godz.: 18:29)
    nie bronię Asusa - ale kto używa dzisiaj 7 głośników? dzisiaj wraca się do porządnego stereo! 4x SATA powinno wystarczyć do domowego PC. Zwłaszcza w formacie mini-ITX!
    Więcej gniazd zapewne będą miały płyty większych formatów.


  9. Seba78 (autor: Sławekpl | data: 2/08/11 | godz.: 19:12)
    SATA - przynajmniej wg mnie ;)
    jedno odpada na małego SSD na którym jest system i programy, jeden do napędu optycznego
    i zostają dwa na jakiś RAID 1, a jeśli będziesz chciał rozbudować zestaw o kolejne dyski to guzik
    mając HTPC jeszcze kupować serwer multimedialny albo zewnętrzny zestaw dysków za wyższą cenę, moim zdaniem poroniony pomysł
    a co do 5.1-7.1 - obecnie fakt, większość jeśli ma to 5.1 ale teraz amplitunery do kina domowego 7.1 nie są już tak drogie, a mając 5-6 głośników dokupić kolejne dwa to nie jest wielki wydatek, a to co tu srasus zaprezentował już nie masz jak rozbudować


  10. seba78 (autor: kvm | data: 2/08/11 | godz.: 21:17)
    Jeśli ktoś ma Amplituner to nie podłącza dźwięku analogiem (bo to poroniony pomysł) tylko przy pomocy spdif. Instalacja tej płyt w obudowie która pomieści więcej niż 4 napędy jest pomysłem jeszcze bardziej poronionym niż podłączanie dźwięku analogiem. Ludzie myślcie, to nie boli.

  11. przpraszam (autor: kvm | data: 2/08/11 | godz.: 21:18)
    to było do Sławkapl

  12. kvm (autor: Al Ghouti | data: 2/08/11 | godz.: 21:52)
    A ciekawe jak byś podłączył Asus Xonar Essence ST do ampli ?

  13. kvm (autor: Sławekpl | data: 2/08/11 | godz.: 21:57)
    no właśnie myśl, wg tego co pisałem dysk na system, napęd i dwa miejsca czyli w RAID1 masz 2-3 TB czyli jakieś 80-150 filmów w jakości BR uważasz, że to wystarczające, bo ja samych płyt mam znacznie więcej i chciałbym je zgrać właśnie do takiego kompa, osobiście zastanawiam się nad płytą mającą minimum 8xSATA do HTPC by na sześciu zrobić RAID5 a dwa na system i napęd
    różne są rozwiązania, zdekodowany sygnał do starszego wzmacniacza też można wysłać analogiem, jeśli np nie obsługuje DTS, trochę wyobraźni, to nie boli :)


  14. ja p... (autor: Seba78 | data: 2/08/11 | godz.: 22:56)
    to wtedy po co Ci mała obudowa i płyta w formacie micro ITX? jeśli chcesz stawiać macierze raidowe i robić z HTPC serwer plików to kupujesz wielką obudowę w której zmieści się wielka płyta i te wszystkie dyski i zestaw wentylatorów chłodzących te dyski. To tak jak byś się kłócił z kimś kto chce kupić auto miejskie, że to poroniony w ogóle produkt bo van jest lepszy bo wejdzie teściowa z bernardynem:)
    Kurwa, mówimy o małej, świetnie wyposażonej płytce formatu microITX do małego salonowego komputerka z kompletem cyfrowych wyjść video:)
    I jeszcze jedno - jeśli naprawdę myślisz, że "wielkopowierzchniowe" dyski nadają się do odpalenia w salonie to chyba nie miałeś do czynienia z czymś takim. Właśnie, że zasadne jest włożenie tu tylko dysku SSD i cichego napędu optycznego a serwer plików wywalić razem z routerem i innymi badziewiami poza salon a tym bardziej już sypialnię - tak aby z zasobów dyskowych mogły korzystać inne urządzenia.
    A co do dokupowania kolumienek - spoko - 2 dobre kolumny to koszt kilku kilkunastu tysięcy. W istocie dokupienie dwóch kolejnych to pikuś:) może creativa to pikuś:)


  15. Seba78 (autor: Sławekpl | data: 2/08/11 | godz.: 23:19)
    wróć z tego rynsztoka na salon i łacinę sobie daruj, to nie czat na interii :P
    dodatkowy serwer to dodatkowe koszty
    a budę małą na taką właśnie płytę + 5 dysków można znaleźć bez większych problemów, widać producenci mają więcej wyobraźni od Ciebie, wystarczy poszukać
    po co mają mi dwa kompy wpieprzać prąd skoro serwer i HTPC mogę mieć w jednym?
    nie wiem jakich dysków "dużych" słuchałeś, może napędy taśmowe-szpulowe, fakt te hałasują niemiłosiernie :P
    bo nowe dyski np. WD green są ciche i z odległości 2 metrów a tyle zwykle się siedzi od TV (od ekranu projektora więcej) ich nie słychać, chłodzić ich też nie potrzeba wyjcami, bo same się ledwo grzeją, zresztą nie używane się wyłączają
    co do kolumn, jeśli wydałeś już 20 tyś na 5 kolumn i suba to możesz wydać kolejne 5 na dwa dodatkowe boczne bipolarne
    choć jak Cię stać możesz kupić kolejne np Bowers&Wilkins Nautilus za jedyne 192 tyś za sztukę :P
    i następnym razem czytaj ze zrozumieniem, 4 SATA to mało, minimum 6 powinno być, oczywiście moim zdaniem,
    a dla mnie to minimum 8 - i to napisałem, więc nie rozumiem czego się czepiasz? tego, że rozumiesz ale pojąć nie możesz wpisanych przez kogoś słów?


  16. seba78 (autor: kvm | data: 2/08/11 | godz.: 23:22)
    Chyba nie ma co gościowi odpisywać. To zwykły troll które swoje bzdury powiela na wszystkich portalach, gdzie jest wzmianka o tej płycie.
    Obudowy przystosowane wyłącznie do formatu płyt ITX zwykle z trudem obsługują dwa napędy (dysk/dvd), a niektóre nawet i na to nie pozwalają.

    Jak ktoś chce montować więcej niż dwa napędy to musi wybrać większą obudowę, a co za tym idzie większą płytę.
    Te 4 porty SATA to jest i tak gruba przesada. Dwa wystarczyłyby w zupełności. 6 portów i jeszcze kosztem SO-DIMM to kompletny absurd.


  17. kvm (autor: Sławekpl | data: 3/08/11 | godz.: 12:55)
    oczywiście, że wpisuję to samo na kilku stronach, nie widzę powodu wpisywać czegoś innego, nie jestem jak chorągiewka na wietrze zmieniająca zdanie
    a Tobie polecam pomyśleć logicznie co jest lepsze...
    połączenie serwera plików z HTPC, czy osobne kompy


  18. pewnie, że osobne kompy (autor: Seba78 | data: 3/08/11 | godz.: 15:04)
    poza tym nie musza być to osobne kompy a NAS. Jest to powszechnie stosowane rozwiązanie przez osoby gromadzące duże ilości danych. No oczywiście można włożyć 7 dysków do obudowy microITX i postawić to w salonie:) Masakra:)

  19. seba78 (autor: kvm | data: 3/08/11 | godz.: 16:30)
    No właśnie nie można. Chciałbym zobaczyć obudowę obsługującą wyłącznie płyty ITX z miejscem na więcej niż 4 dyski. Założę się, że takich nie ma w sprzedaży.

  20. aahahha (autor: RusH | data: 3/08/11 | godz.: 19:06)
    7.1 podpiete po analogu, no co za baran

  21. kvm (autor: Sławekpl | data: 4/08/11 | godz.: 01:06)
    to zobacz taką budę ATX EC031 Griffin
    nie dość, ze ma 5x3,5 wewnętrznych to jeszcze jedną zewnętrzną zatokę 3,5 oraz 4x5,25
    łatwo ględzić zamiast sprawdzić i buda jest dostępna w Polsce za 140zł
    @RusH owieczko a myślałeś o czymś takim - masz wzmacniacz 5.1 i zamiast kupować nowy wzmacniacz 7.1 dokupić lub wykorzystać stereofoniczny wzmacniacz by mieć 7.1,
    to muszą niezłe barany u Yamahy pracować bo coś takiego swego czasu mieli u siebie w ofercie :P

    to ograniczanie się niektórych ludzi tylko do ich własnych potrzeb, zamiast pomyśleć o innych jest czasem żałosne
    zero wyobraźni


  22. hmm (autor: Seba78 | data: 4/08/11 | godz.: 09:15)
    dopiero trzeba mieć wyobraźnię aby sobie taką obudowę w salonie postawić. Masakra!:) Esteta ze Sławka;) Nie mówiąc już o tym, ze nie jest to mała obudowa miniITX!
    Tu masz Esteto przykładową obudowę pod komputer salonowy
    http://www.silverstonetek.com/...id=67&area=en
    http://www.silverstonetek.com/...id=75&area=en
    http://www.lian-li.com/...index=25&ss_index=64
    http://www.lian-li.com/...index=25&ss_index=64
    czujesz różnicę? wiesz już do czego są płyty miniITX?:)
    Tu masz kilka innych propozycji abyś nie marudził, ze wybiórczy jakiś jestem
    http://www.cooling.pl/...6.html?page=1&sort=4a
    Sprawa druga. Absurdem jakimś jest dokupowanie wzmacniacza stereo obok amplitunera 5.1 aby dołożyć dwa kanały. Po co?:) po co?! :D poza tym jak to zrobić?:) I jak to zrobić? osobno sterować tymi kanałami? kolejny absurd. Głupszego pomysłu jeszcze w życiu nie słyszałem:)
    Chyba w życiu nie słyszałeś porządnego stereo, że do 5 kanałów chcesz dokładać kolejne dwa. Siedem kolumn w pokoju... Masakra:)


  23. slawekpl (autor: kvm | data: 4/08/11 | godz.: 09:44)
    przecież to jest normalna obudowa ATX http://www.angela.pl/p6420,in-win-griffin.html

    Możesz mi wytłumaczyć jaki jest sens kupowania droższej płyty ITX tylko po to by pakować ją do obudowy midi?


  24. Seba78 (autor: Sławekpl | data: 4/08/11 | godz.: 09:47)
    skąd Ty bierzesz tyle tych dachowców by zawsze kota ogonem okręcić xD
    mam typowo salonową obudowę, całkiem ładnie się prezentuje, stoi w dużym pokoju i jest w niej miniITX oraz EATX - Thermaltake MozartTX black z oknami
    Ty sobie 7 kolumn nie możesz wyobrazić, a ja codziennie oglądam u siebie w pokoju 10 + dwa subwoofery :)


  25. ... (autor: Seba78 | data: 4/08/11 | godz.: 09:57)
    ja obracam kota ogonem? A kto do płyty miniITX dobiera wielką i brzydką obudowę ATX?:) Kto w salonie odpala kilka macierzy dyskowych i na dodatek próbuje pościć równolegle wzmacniacz stereo z amplitunerem? no w w końcu 10 paździerzy i dwa suby. Sam sobie wystawiasz laurkę:)

  26. Seba78 (autor: Sławekpl | data: 4/08/11 | godz.: 12:02)
    nie próbuję "pościć" mojego wzmacniacza, dostaje tyle prądu ile potrzebuje xD
    jeśli chodziło o "puścić" ... nie mam takiej potrzeby próbować, wzmacniacz który mam ma tyle wyjść ile potrzebuję :) a czy kolumny które posiadam to paździerze, może dla kogoś tak, mnie one wystarczą w zupełności, sąsiadom też xD
    zawsze wszystko dla Ciebie jest na "NIE"? nigdy nie patrzyłeś, że ktoś może potrzebować czegoś innego niż Ty??? hmm... zaleciało mi egocentrykiem, pewnie jedynak albo najmłodszy :P
    ja kończę na tym wpis tutaj, zobaczymy co przy innej okazji będzie Tobie znów nie pasować, pozdrawiam :)
    jak to się mawia... mądry .... ustąpi ;)


  27. ... (autor: Seba78 | data: 4/08/11 | godz.: 12:40)
    Mi się płyta podoba. Tobie się nie podoba i szukasz dziury w całym. Masz pretensje do garbatego, że pleców nie ma prostych:) Szukasz dziury w całym! Masz pretensje, że płyta microITX - czyli z założenia do malutkich komputerów nie ma 8 portów SATA:)
    Weź się chłopaku ogarnij nieco. Sam sobie laurkę wystawiłeś i elegancko podsumowałeś twój występ:) masz rację - zamilcz i nie pogrążaj się:)


  28. Seba78 (autor: Sławekpl | data: 4/08/11 | godz.: 16:45)
    zostaw tego kota...
    pisałem o tej płycie, że 4 to trochę mało, powinno być ich 6
    naprawdę to aż tak trudno czytać ze zrozumieniem?


  29. weź bo się już plączesz w zeznaniach... (autor: Seba78 | data: 4/08/11 | godz.: 17:59)
    pieprzysz same głupoty

  30. @Sławekpl (autor: ligand17 | data: 4/08/11 | godz.: 18:47)
    Sorry, ale chrzanisz głupoty. Połączenie HTPC i serwera domowego to poroniony pomysł, przerabiałem to niedawno z kumplem. Czego innego oczekujesz po serwerze, a czego innego po HTPC i tych wymagań nie da się pogodzić tak, żeby było dobrze.

  31. Seba78 (autor: Sławekpl | data: 4/08/11 | godz.: 20:42)
    miałbyś trochę większe IQ to byś przeczytał mój pierwszy komentarz pod tym newsem dokładnie,
    nie zejdę do Twojego poziomu, to mi uwłacza, dlatego chciałem zakończyć dyskusję, bo skoro nie umiesz czytać ze zrozumieniem co ktoś napisał to bez sensu jest ta polemika
    nawet inteligencie nie zauważyłeś, ze na tej płycie jest piąte SATA, pisałem, że chipset pozwala na wyprowadzenie 6xSATA i umieszczając laptopowe pamięci srasus mógłby umieścić tam komplet wyjść, ale Ty wolisz bzdury jakieś zmyślać i obrażać innych zamiast przeczytać dokładnie co ktoś napisał
    nie bądź żałosny i się więcej nie pogrążaj

    @liland17
    nie słyszałem jeszcze o głupim chrzanie ale to nie portal kulinarny :P
    dziwne bo u mnie udało się połączyć funkcję serwera oraz HTPC, polecam Linuxa i masz wszystko, ale kolega pewnie próbował na Windowsach a tam masz rację, trudno to pogodzić, choć też jest możliwe, pierwotnie miałem na XP
    oczywiście płyta z Llano jest zbędna do czegoś takiego, u mnie się sprawdza Brazos, zjada tyle prądu co jakiś Atom w NAS, a dzieki UVD3 można bez żadnego problemu każdy film włączyć, dla mnie jest to lepsze rozwiązanie niż jakiś player np. Hunday + serwer multimediów, mam znacznie więcej możliwości przy podobnym lub nawet niższym zużyciu prądu


  32. slawekpl (autor: kvm | data: 5/08/11 | godz.: 11:15)
    Ty na prawdę nie rozumiesz, że do obudowy mieszczącej 6 napędów można zamontować płytę ATX lub microATX? Nie dociera do ciebie, że nawet te 4 porty w 99,9% konfiguracji wykorzystujących walory ITX nie będą wykorzystane, bo 99,9% obudów przeznaczonych wyłącznie pod płyty ITX nie umożliwia podłączenia więcej niż 2 napędów. Sporo z nich wręcz nie mam miejsca na jakikolwiek napęd (system bootuje się z sieci).

    Jeśli ktoś chce budować serwer i HTPC w jednym to i tak wykorzysta płytę ATX lub microATX, bo tak jest i taniej i wygodniej i sensowniej.

    Po co pchać malutką płytę do wielkiej obudowy? Żeby mieć powód do jojczenia na forach?
    Zresztą pokaż mi może przykłady płyt ITX posiadające więcej niż 5 portów SATA. Na każdy jeden Twój przykład (jeśli się znajdzie). Dam 3 przykłady płyt które mają tylko dwa porty.

    Płyta ta tak naprawdę jest wyposażona więcej niż dobrze.


  33. @Sławekpl (autor: ligand17 | data: 5/08/11 | godz.: 12:40)
    Nie twierdzę, że się nie da, tylko że jest to idiotyzm. HTPC powinno być małe, ciche i proste w użyciu (pilot, jakaś konsola zarządzania filmami/zdjęciami), a nie rzęzić 4 dyskami.
    Z kolei serwer powinien być stabilny, działać 24/7 i zapewniać dostęp do wszystkiego. No i dobrze, jakby potrafił automatycznie robić backup niektórych danych.


  34. kvm (autor: Sławekpl | data: 5/08/11 | godz.: 14:38)
    nie wiem skąd niektórym tutaj osobom włączając Ciebie biorą się te ograniczenia
    czy tak trudno zrozumieć, ze ktoś może potrzebować czegoś innego niż TY, czy tylko Twój punkt widzenia i Twoje potrzeby się liczą?????
    ja mam dużą obudowę mieszczącą dwie płyty ITX oraz EATX, na slocie PCIe x4 ITXa zamontowałem dodatkowy kontroler na 4 dyski SATA i dla mnie to było dobre rozwiązanie (łącznie z kontrolerem mam 8xSATA) + 8 SATA na płytce EATX, ale tam nie wykorzystuję wszystkich
    Ty masz inne podejście ok, tylko do diabła przestań jęczeć i się czepiać, ze ktoś ma inne podejście i potrzeby od Ciebie
    co do małych bud, to zawsze można dokupić rozwiązanie Lian-Li na laptopowy napęd optyczny + dwa dyski 2,5, ja tak zrobiłem, dzięki temu systemowe dyski nie zajmują mi zatok 3,5 które mogę wykorzystać na znacznie pojemniejsze dyski, a napęd optyczny kupiłem slot-in combo BR od Sony

    @ligand17
    ZOTAC Fusion który mam, jest cichutki, dyski też są praktycznie nie słyszalne, a serwer jak pisałem potrzebowałem do plików i multimediów, backap robię na przenośnym dysku tylko OSów z ITXa oraz EATX, reszta wszystkich danych jest duplikowana w RAID 1+0
    tak chciałem i u mnie się to sprawdza :)
    rozważałem pierwotnie zmontowanie typowego HTPC na Brazos lub player Hundaya (posiada TrueHD co jest dla mnie priorytetem) + NAS na minimum 6 dysków, to co zrealizowałem wyszło mnie taniej, oczywiście nie mam pełnej funkcjonalności typowego NASa ale nie była mi ona potrzebna, serwer jest tylko dla mojego użytku, więc jak mnie nie ma w domu nie musi być włączony, jak śpię też ;)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.