Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 5 sierpnia 2011 
    

Technologia podobna do RST ale bez chipsetu Z68


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 11:41
(16)
Technologia Smart Response Technology pozwala na połączenie zalet szybkich, ale drogich dysków SSD i pojemnych, ale wolniejszych HDD, dzięki kopiowaniu i przechowywaniu najczęściej wykorzystywanych danych na SSD. Rozwiązanie Intela ma jednak dwie podstawowe wady - może pracować z SSD o ograniczonej pojemności, a skorzystać z niego mogą tylko użytkownicy płyt z chipsetem Z68. Sytuację tę wykorzystała firma Kuroutoshikou z Japonii, która skonstruowała podłączane do PCI-Express x1 urządzenie pozwalające korzystać z technologii podobnej do RST.

Na niskoprofilowej płytce PCB przykręconej do śledzia, zamontowana kontroler SATA 6 Gb/s Marvella z technologią HyperDuo, która pozwala na przechowywanie najczęściej używanych danych na dowolnym SSD z interfejsem mSATA lub SATA.

Nowe urządzenie zostało wycenione na 3,980 jen'ów, czyli około $50.3.




 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. bye bye (droga) maszkaro (autor: agnus | data: 5/08/11 | godz.: 14:24)
    j.w.

  2. Jak "Yen'ów", to czemu nie "Dollar'ów"? ;) (autor: Rhobaak | data: 5/08/11 | godz.: 14:28)
    ...

  3. RST (autor: KAZDAN63 | data: 5/08/11 | godz.: 15:47)
    Chory pomysł Intela . W7 Professional x64 tylko SSD 120GB (np. OCZ VERTEX3) , a w przyszłości na SSD PCIEx8 .

  4. agnus (autor: Markizy | data: 5/08/11 | godz.: 16:40)
    nie koniecznie, czasem lepiej dać te 50$ niż wymieniać płytę na taki wynalazek bądź wymieniać całego kompa.

  5. niech zgadne (autor: RusH | data: 5/08/11 | godz.: 16:46)
    hyperduo dziala na posiomie drivera jak softraid :)

    czyli jak http://www.eboostr.com/


  6. jenów, (autor: JanTomasz | data: 5/08/11 | godz.: 17:52)
    nie jen'ów...

  7. Markizy (autor: agnus | data: 5/08/11 | godz.: 18:35)
    Ale dlaczego wymieniać? Bo nie bardzo rozumiem ideę.
    Podpinasz dysk i działasz. Każda płyta ma dziś SATA a udowodniono że RST daje mniej niż zakup pełnogębowego SSD. Więc?


  8. readyboost=eboostr=rst=wyciaganie kasy c.d. (autor: agnus | data: 5/08/11 | godz.: 18:36)
    j.w.

  9. nie do konca wyciaganie (autor: RusH | data: 5/08/11 | godz.: 20:33)
    eboostr sprawdzalem i ladnie przyspiesza za cene szybkiego pena

  10. eboostr (autor: agnus | data: 5/08/11 | godz.: 20:59)
    Nie wierze ze to mowisz, przeciez zasada działania jest taka sama jak readyboost a on w momencie premiery (vista) dawał kompletnie zero uruchamiany na sensownych konfiguracjach (1GB i wiecej ramu).

    A pen jako cache memory sprawdza się beznadziejnie, wystarczy sprawdzić. Dostęp ok ale pen szybko sie zatyka i jest lipa. Chyba że mowimy o penach na sandforce ;) lub innych topowych. Ale to juz koszt dobrego SSD, a wiec...?


  11. a wiec gram w EVE online (autor: RusH | data: 5/08/11 | godz.: 23:13)
    i patafiany piszace ta gre (w pythonie !?!?! :/) nie maja pojecia o programowaniu, wskakujac w nowe mijesce gra sciaga z serwera 200 bajtowe thumbnaile avatarow wszystkich osob w okolicy i zapisuje je na dysk .. jeden po jednym
    obrawia sie to 2fps przez > minute po skoku w nowe miejsce i przeskrolowaniu czata (potrafi byc 1000 osob w jednym miejscu = 1000 nowych 200 bajtowych plikow)
    z eboostr dysk nic nie zapisuje, soft ladnie kolejkuje ten caly szit i spycha na pena.


  12. W takim razie muszę sprawdzić bo też gram (autor: agnus | data: 6/08/11 | godz.: 14:22)
    w EveOnline, choć z przerwami. A to że znikają awatary to fakt i jest z lekka powiedzieć wk../irytujące. Z drugiej strony Rush, trzeba przyznać że optymalizacja grafy stoi na wysokim poziomie. W Eve mogą się bawić posiadacze dość starych sprzętów - pykałem w to kiedyś na GF6600.. i było ok (choć nie tak widowiskowo).

  13. ahahah (autor: RusH | data: 6/08/11 | godz.: 18:12)
    masz stare informacje, mocarze od pythona zabrali sie za grafe, teraz shader model 2.0 to minimum, ez niego gra sie nie odpala
    a po zadokowaniu posiadacze GTXow 560 maja ledwo 30 fps
    nie wspominajac o gotujacych sie grafikach i procach


  14. Rush (autor: agnus | data: 7/08/11 | godz.: 02:57)
    Na GF6600 grałem jakieś 2 albo 3 lata temu :) czas szybko leci. Aktualnie pykam na czymś lepszym.
    Mam chyba mniej krytyczny stosunek do Eve od Ciebie, a może za głupi jestem by oceniać stronę techniczną/programistyczną. Wg mnie to najładniej wyglądający "symulator" kosmosu ever. Żeby tak czasu było tyle ile by się chciało grać.


  15. dzieki za tipsa z tymi obrazkami. (autor: mop231 | data: 8/08/11 | godz.: 15:49)
    trzeba sie ich pozbyc.

    btw moze sie jakos spikniem na jakims kanale? mophk nick moj.


  16. Musialem wylaczyc widok 3D w stacji bo jakas masakra (autor: agnus | data: 9/08/11 | godz.: 01:48)
    Nie dziwie sie ze ludziom karty sie grzeja na nim :) CCP troche przesadzilo z tym widokiem.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.