Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 20 września 2011 
    

GPU w Ivy Bridge ze sprzętową akceleracją rozdzielczosci 4K


Autor: Zbyszek | źródło: VR-Zone | 16:25
(20)
Jak wiadomo nadchodzące 22-nanometrowe procesory Ivy Bridge będą wyposażone w bardziej wydajny i znacznie nowocześniejszy układ graficzny niż obecne procesory Intela. IGP montowany w nowych procesorach zajmie aż 30% powierzchni Ivy Bridge, podczas gdy w przypadku Sandy Bridge IGP stanowi zaledwie 20% całego układu. Dodatkowa przestrzeń zostanie wykorzystana na wprowadzenie licznych zmian w architekturze IGP, w tym zwiększenie ilości jednostek wykonawczych z 12 do 16 oraz wprowadzenie obsługi bibliotek DirectX 11.

Oprócz tego znacznemu ulepszeniu ulegnie silnik odpowiadający za obsługę odtwarzania wideo, który zaoferuje pełną sprzętową akcelerację odtwarzania w rozdzielczości 4K HD (4096x2304 pikseli) oraz Quad HD (3840x2160 pikseli), zamiast tylko Full HD (1920x1080 pikseli) jak w Sandy Bridge.





Porównanie rdzeni Sandy Bridge i Ivy Brigde bez zachowania skali.
center>

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Zrobili by wersję bez GPU... (autor: mICh@eL | data: 20/09/11 | godz.: 16:36)
    ...i mogli by sprzedawać 30% taniej :]

    Przyznać się, kto kupuje SB dla IGP :D


  2. Blu-ray (autor: Conan Barbarian | data: 20/09/11 | godz.: 16:40)
    Blu-ray będzie już bez zacięć?

  3. literówka (autor: malin | data: 20/09/11 | godz.: 16:54)
    Quad HD to rozdzielczość 3840x2160 (2x1920 x 2x1080) a nie 3840x1920 jak to jest napisane w newsie.

  4. @Conan Barbarian (autor: AbrahaM | data: 20/09/11 | godz.: 17:24)
    z informacji prasowych wynika że błąd który masz na myśli ma zostać / został w IB poprawiony..

  5. .:. (autor: Matrik | data: 20/09/11 | godz.: 17:26)
    Można potencjalnie założyć, że będzie to inwestycja na długie lata, aż 4k się zadomowi.

  6. Quad FHD OK (autor: KAZDAN63 | data: 20/09/11 | godz.: 17:53)
    A sprzętowa akceleracja dla kodeka H.264 MVC BLURAY 3D ?

  7. ... (autor: Wujofefer | data: 20/09/11 | godz.: 19:03)
    Ceny monitorów o rozdzielczości 2560x1600 są zabójcze a Quad HD tym bardziej i można policzyć je na palcach jednej ręki.
    Jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie nim się ten standard zadomowi. Myślę, że 5-7 lat to minimum jak nie 10. Spójrzcie ile lat potrzebował standard FullHD by stać się łatwo dostepnym dla przeciętnego kowalskiego.


  8. @Wujofefer (autor: Deathraw | data: 20/09/11 | godz.: 19:24)
    Moim zdaniem FullHD póki co wcale się nie zadomowił.Poza kablówką/satelitą to mogę policzyć na palcach jednej ręki znajomych, którzy oglądają filmy w HD na swoich telewizorach.Póki co niestety nie ma co liczyć na wyparcie DVD, bo BR jeszcze nie jest tani, a filmy poza promocjami też przerażają cenami.

    Niestety taka prawda-kupują Fullhd bo się naczytali, albo chcą się pochwalić rodzinie i sąsiadom, a potem używanie TV kończy się na analogowej kablówce i to napewno nie poprawia sytuacji standardu HD.Sam standard 4k to dla mnie jakaś paranoja.
    Jaka musi być rozdzielczość, żeby to wykorzystać? 100"+?Kolejne wyciskanie kasy, jak 3D.Może trochę się zapędziłem, ale nie podoba mi się że ewolucyjnymi(lub w wypadku 3D deewolucyjnymi) krokami koncerny starają się zrobić rewolucję na rynku.


  9. Zacznijmy od tego, że różnica w obrazie (autor: Michał_72 | data: 20/09/11 | godz.: 20:10)
    pomiędzy BR 1080p a DVD, z odleglości 2,5 przekątnej nie jest większa niż byla pomiędzy DVD a VHS.
    O różnicy w dźwięku już nie wspomnę.

    Ceny filmów BR sa chore- zdecydowanie lepiej kupic DVD, a filmy sprzed roku 2000 nagrane na BR są.. no własnie nagrane bo nie wnoszą zupełnie nic do jakości obrazu.


  10. nie ważając na to że 4K HD to marketing i zagrywka pod publiczkę, (autor: Qjanusz | data: 20/09/11 | godz.: 20:22)
    należy zauważyć że Intel dozbraja się w GPU (w końcu), AMD w CPU (w końcu), a nVIdia straty odpija sobie w rynku mobile (też bardzo dobrze).

  11. off top w kwestii blu-ray (autor: Qjanusz | data: 20/09/11 | godz.: 20:29)
    jeszcze co do BD, to napiszę że jestem posiadaczem stacjonarnego niebieskiego plejera i kilkunastu niebieskich płytek. Nie zgodzę się z postem #9. Jeżeli ktoś docenia jakość obrazu, nie będzie chciał oglądać DVD (nawet po najlepszym upscalingu) po tym, jak zobaczy choćby trailer filmu dedykowanego HD.

  12. @Qjanusz (autor: Deathraw | data: 20/09/11 | godz.: 20:51)
    Zgodzę się i niezgodzę zarazem;).Mam odtwarzacz BR-D w postaci PS3 i powiem tak:Różnica owszem jest bardzo zauważalna, ale jak przychodzi co do czego, czytaj do wyboru czy kupić dvd za 10zł czy br za 100zł to wybór BR już wiąże się z ciężkim bólem w d%pie i moim obiektywnym zdaniem dopłacać warto tylko do swoich top10 filmów.Oczywiście jest alternatywa czyt. MKV, ale niestety to nie to samo i choć też wygląda łądnie to od BR odstaje jakościowo.

    Nie zgodzę się z Michał 72.Ja oglądam z odległości ponad 2m na 42" i jakość między tym co jest z BR, a tym co idzie z DVD(swoją drogą skalowanie w mojej nagrywarce DVD pioneera jest genialne, do tego stopnia, że divxy wyglądają lepiej niż kanały SD z "N"-w obydwu przypadkach po hdmi) jest zauważalna gołym okiem, tyle że DVD tak czy siak ma bardzo dobrą jakość, a blu-ray to już "super" jakość.
    Co do dźwięku to nie jestem w stanie ocenić różnic bo nie miałem tych samych filmów na BR i DVD do porównania.Zresztą przyznam szczerze, że choć między mp3 320 i CDA zauważam drobne różnice, to nie jestem w stanie powiedzieć czy faktycznie są one na minus mp3, więc nie byłbym pewnie ocenić czy DTS jest gorszy od DTS true master hd coś tam coś tam.

    A teraz pytanie.Czy wszystkie stare filmy przerobione na HD mają dość ostre szumy?Pytam bo mam leona i przyznam że rzuciły mi się w oczy podczas niektórych scen.


  13. Cyferki... (autor: MBR[PL] | data: 20/09/11 | godz.: 21:18)
    które mają wywołać "woow" i chęć sięgnięcia do portfela przez ludzi cierpiących na nadmiar gotówki - bardziej chyba dla szpanu, bo zanim dla Kowalskiego powszechnie dostępna będzie treść w rozdzielczości 4K, IvyBridge dawno wyląduje na złomowisku, a BD będzie uważany za przeżytek - już teraz poza mnóstwem DVD, zostałem z kilkunastoma filmami na HD-DVD, których nie mam nawet jak obejrzeć.
    A co do zwykłego FullHD i BR - nadal to nie zastąpiło starych, dobrych DVD. Oferta na BD liczona jest w setki, na DVD w dziesiątki tysięcy tytułów. Zresztą stare tytuły nie wiadomo czy, kiedy i jak będą przeniesione na BD. Poza tym jeśli miałoby to być takie trochę lepsze upscalowanie, to można sobie darować - widać od razu jak kręcony i potem obrobiony był film. Owszem, kolory i poziom szczegółów na BD zdecydowanie lepszy, BD live fajne, ale jak ma się sięgnąć do portfela i wydać te ~100 zł na jeden tytuł na BD, to większość ludzi w PL dwa razy się zastanowi. Sam przez kilkanaście lat zgromadziłem około 850 DVD - ile na to $ wydałem przez ten czas, wolę nawet nie liczyć, więc na pewno nie kupię drugi raz tych samych tytułów na BD, zwłaszcza przy ich obecnej cenie i bliżej nieznanej dostępności co mniej komercyjnych pozycji na BD.
    A dobrze zrobiony upscaling porządnie masterowanego DVDnie jest zły, dużo zależy jednak od odtwarzacz DVD/BD i samego wyświetlacza - dość znacznie różnią się jakością upscalingu. Filmy oglądam z ~3m - z BD playera 3D + upscaling na 50" FullHD plazmowym - właśnie ze względu na dość obszerną kolekcję DVD z rozmysłem brałem plazmę, a nie modne teraz LCD - o ile HD na obu wygląda dobrze, to odtwarzanie DVD zdecydowanie lepiej na plaźmie.


  14. @13 (autor: Deathraw | data: 20/09/11 | godz.: 22:01)
    Zgodzę sie z tym że LCD kiepsko wygląda na sygnale SD, ale też niestety jak LCD jest FHD, a obraz w 720p to czasem też niezbyt ciekawie to wygląda.Przyznam jednak, że to co się dzieje na TV sony po upscalingu to jakaś kpina.Uncharted 2 w MM wyglądało na 32" jakby puszczali z yt 480p.
    Co do plazmy to przyznam, że ze skalowaniem radzi sobie znacznie lepiej niż LCD, ale ma też mniejszą ostrość.Tak czy siak u mnie w domu jest plazma i uważam że idealnie się wpasowuje w potrzeby.


  15. marketingowy bełkot - Ivy Bridge ze sprzętową akceleracją 4K (autor: Marucins | data: 20/09/11 | godz.: 22:54)
    A przy przypadkiem Sandy Bridge nie obsługuje 2560x1600 ?

    Co na tak wolnym GPU wyświetlać na takiej rozdzielczości, gdzie można dorwać za rozsądną cenę ekran?
    Bo jeśli człowieka stać na TV za 10K to nie kupi popierdółki CPU za 600 zł


  16. Apple i jego Retina (autor: Blazakov | data: 21/09/11 | godz.: 02:38)
    Która ma zamiar wedrzeć się na rynki desktopowe. Oto odpowiedź "dla czego". Podobnie jak stopniowe obniżanie zapotrzebowania na energię.

    W ogóle widzę, że Morgi i reszta towarzystwa poszła sobie w cholerę, w komentarzach jest w miarę kultura i trzymanie się tematu, newsy ciekawe i na czasie więc po raz trzeci witam się ze wszystkimi, TwojePC dodaje do zakładek i pozdrawiam kierownictwo oraz aktywnych użytkowników :)


  17. @16. (autor: Mariosti | data: 21/09/11 | godz.: 07:55)
    Otóż to. Z 24" monitora 1920x1200 wygodnie się korzysta z ~50cm odległości. Dla 42" 3860x2160 dystans ten wcale nie wzrośnie, podczas gdy fullhd przy takiej przekątnej to rozdzielczość bardziej na ~1.5m od ekranu.

  18. Sprzętowa akceleracja 4k na intelu (autor: rookie | data: 21/09/11 | godz.: 10:38)
    A kiedy gry będą dobrze chodzić na igp intela na średnich detalach w 800x600? :) dopiero wtedy można mówić o jakimkolwiek przyspieszeniu sprzętowym... 6 jednostek sp pod koniec 2011 roku wygląda śmiesznie...

  19. Z innej beczki (autor: rookie | data: 21/09/11 | godz.: 12:31)
    Czy ktoś z was grał w Hard Reset? Recenzje są ok ale jak w ''realu''? Warto kupić?

  20. @Blazakov (autor: Deathraw | data: 21/09/11 | godz.: 13:13)
    Tu się zgodzę.Jest cisza, spokój i dość merytorycznie teraz.Pamiętam jakie kiedyś jazdy były przez :
    emux64 czy jakoś tak, morgiego i reszty.

    @rookie
    Niestety odpalałem jedynie benchmark dema.Całkiem fajnie wygląda, choć nie wiem czy z winy sterowników, systemu zawalonego czy czego innego był zauważalny microsuttering.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.