Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 30 listopada 2011 
    

Oficjalne wyniki wydajności Ivy Bridge


Autor: Wedelek | źródło: Xbit Labs | 12:36
(14)
W dniu wczorajszym na łamach naszego serwisu mogliście przeczytać o nieoficjalnych wynikach wydajności trzeciej generacji układów Ivy Bridge, a dziś prezentujemy oficjalne wyniki, zaprezentowane przez Intela. Producent przekonuje, że po przesiadce z Sandy Bridge odczujemy nawet 20% wzrost wydajności w przypadku korzystania z aplikacji użytkowych, niższe TDP, ulepszone instrukcje AVX, wsparcie dla PCI Express 3.0 x16 oraz znacznie wydajniejszy IGP. Ostatni z wymienionych elementów ma przynieść średni, 30% wzrost wydajności w porównaniu do aktualnie montowanego w procesorach Intela IGP.

Dodatkowo pojawi się wsparcie dla bibliotek DirectX11 oraz OpenCL 1.1. Nowość będzie produkowana w 22nm procesie produkcji z użyciem tranzystorów tri-gate, a na rynek wkroczy w marcu bądź kwietniu 2012 roku.

We wspomnianym na początku teście wzięły udział układy Intel Core i7-3770 oraz Core i7-2600. Oba procesory są wyposażone w 4 rdzenie, 8 wątków i 8MB pamięci podręcznej L3, a ich zegary pracowały z taktowaniem 3.40GHz + Turbo.

Ivy Bridge osiągnął lepsze wyniki niż Sandy Bridge odpowiednio o:

+7% w SYSmark 2012;
+14% w HDXPRT 2011;
+15% higher Cinebench 11.5 score;
+13% w ProShow Gold 4.5;
+25% w Excel 2010;
+56% w ArcSoft Media Expresso;
+192% w3DMark Vantage;
+17% w 3DMark Vantage (CPU);
+199% w 3DMark Vantage (GPU);



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. A mi cos nie gra (autor: VP11 | data: 30/11/11 | godz.: 13:02)
    Najpierw jest napisane, że "ba procesory są wyposażone w 4 rdzenie, 8 wątków i 8MB pamięci podręcznej L3"
    a pozniej na pierwszym wykresie mowia, ze praca w excelu jest szybsza dzieki wiekszemu cache.
    Najgorzej, że ten procesor Intel nie zdazyla wprowadzic na swojej stronie.

    Aczkolwiek to calkiem nie zla roznica jaka na slajdzie zaprezentowali. Zobaczymy co pokaza niezalezne testy.

    W koncu moze ludzie przestana kupowac grafike do komputera dla prostych zastosowan. No i wypadaloby prorownac wydajnosc grafiki w grach do grafiki od AND.


  2. @VP11 (autor: Wedelek | data: 30/11/11 | godz.: 13:14)
    Tako rzecze Xbit Labs, ale jest jeszcze jedna różnica. Wcześniej wydajnosć IGP miała być o 60% wyższa, teraz o 30%...

  3. Kolejny świetny procek (autor: pomidor | data: 30/11/11 | godz.: 13:17)
    Kilkanaście procent więcej w CPU i 2-3 razy więcej w GPU, co rok. AMD może tylko marzyć o takim postępie.
    Póki co fanboje AMD mogą poczytać mętny marketingowy bełkot AMD, jaki to Bulldozer jest świetny i przyszłościowy:
    http://www.hardocp.com/..._amd_bulldozer_questions


  4. @up (autor: rookie | data: 30/11/11 | godz.: 13:46)
    Kolejny post trola.
    Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to siedź cicho (posłuchaj rady Jacqua Chiraca) :)


  5. niestety (autor: zigg | data: 30/11/11 | godz.: 14:16)
    Ivy Bridge beda ostatnimi procesorami jakie wlozymy do tego socketu
    przesiadka z SB zupelnie bezsensowna


  6. @zigg (autor: Conan Barbarian | data: 30/11/11 | godz.: 15:21)
    prawda z przesiadką z SB - brak uzasadnienia
    Niech mi ktoś jednak wytłumaczy dlaczego tak marudzicie na zmianę podstawki. Gdy chcę mieć coś lepszego, to wymieniam mobo+CPU a czasem całego kompa. Szkoda by mi było wyjąć po roku proca i odłożyć na bok, gdy mogę oddać komuś całość i niech się jakiś dzieciak jeszcze długo cieszy.


  7. Bulldozer jest świetny i przyszłościowy (autor: losarturos | data: 30/11/11 | godz.: 17:18)
    jak się programiści nauczą pisać programy, które będą odpowiednio wykorzystywać te jego wątko-rdzenie w dużej ilości. O ile będę w ogóle chcieli... A na razie tymczasowo lepiej będzie sobie qpić 2500K i poczekać na rozwój sytuacji.

  8. ciekawe co Intel zrobi z cenami. (autor: zgf1 | data: 30/11/11 | godz.: 17:40)
    Skoro 2500k kosztuje powiedzmy 800zl
    Jego odpowiednik w 22nm bedzie w podobnej cenie do 2500K?


  9. ... (autor: pawel.xxx | data: 30/11/11 | godz.: 17:55)
    Wynik 3dmark vantage gpu robi wrażenie. Takie rezultaty oznaczałyby że gpu IB będzie szybszy od gpu llano.

  10. @pawel.xxx (autor: rainy | data: 30/11/11 | godz.: 18:19)
    Drogi Pawełku, z całą pewnością nie jesteś wielbicielem Intela (sarkazm), ale radziłbym zachować trochę więcej obiektywizmu i realizmu.

    Btw, ciekawe dlaczego Intel porównał IGP z Ivy Bridge z HD 2000 a nie z HD 3000.


  11. @10. (autor: Mariosti | data: 30/11/11 | godz.: 18:57)
    Oczywiście po to aby na wykresie miał 3-krotną wydajność poprzednika, a nie tylko 1.5-krotną, na dodatek w syntetyku.

  12. IvyBridge (autor: Conan Barbarian | data: 30/11/11 | godz.: 19:41)
    Technologia 22nm + nowe tranzystory + nowy zbuczek graficzny + drobne poprawki = lepiej przez dobre pół roku pozostać obserwatorem.

  13. up... (autor: VP11 | data: 1/12/11 | godz.: 07:59)
    @Wedelek wole zaczekac na wyniki niezaleznych testow. One pokarza jak jest w rzeczywistosci. No i jak ten IGP bedzie radzil z grami w dx11, a nie dx9.0 czy 10 (jak to prawdopodobnie przedstawiono).
    Niech intel rozwija grafike, to tylko na plus dla ludzi. Zmniejszy koszt komputera.

    @pomidor o tym ze w wielu zostosowaniach buldozer okazal sie wtopa wszystcy juz wiedza. Teraz analizujemy Intela. Nikt Ci nie namawia na kupowanie prockow od AMD. To twoj prywatny problem. Mozesz nawet uzywac pIII jak tylko Ci to pasuje.

    @pawel.xxx zaczekajmy na testy powazne. Kazdy wie ze czesc testow nie warto nawet brac pod uwage. A napewno testy zrobione producentem. Bo wybieraja te najlepsze roznice, a najgorszymi nie chwala sie.


    Co to bylo i z jakim producentem kart graficznych, ze zoptymalizowali sterowniki pod syntetyczny test, a w rzeczywistosci byla klapa.


  14. @#10 (autor: pawel.xxx | data: 2/12/11 | godz.: 02:30)
    Masz racje zwracając moją uwagę na to ze porównano do hd 2000. Nie zauważyłem tego. Jkos podświadomie byłem przekonany że porównywano do 2600K. Rzeczywiście po uwzględnieniu tego że porównano do hd2000, a porównywali najprawdopodobniej najwydajniejszy IB to te wyniki nie robią już takigo wrażenia. Są niezłe ale nie oszałamiające. Poziom wydajność na może być na poziomie HD 6530D - więc chyba się zgodzisz że to nieźle.
    Natomiast nie masz racji imputując mi uwielbienie intela.

    @13.
    wiem że to był syntetyczny test. Z drugiej jednak strony jak się popatrzy mato jak wyniki w 3dm v. mają sie do rzeczywistości to widać że ta wersja jest dość miarodajna, nieporównywalnie bardziej z poprzednimi 3dmarkami


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.