Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 3 stycznia 2012 
    

Microsoft świętuje śmierć IE6


Autor: Zbyszek | źródło: CNET | 21:35
(37)
Pomimo, że Microsoft od dawna oferuje nowsze wersje swoich przeglądarek Internet Exploler, oznaczone numerkami 8 i 9, to jednak wciąż jedną z najpopularniejszych z nich był Internet Exploler 6. Sytuacji tej nie zmieniła nawet intensywna kampania informacyjna prowadzona przez Google od 2008 roku, nawołująca do zaktualizowania tej archaicznej przeglądarki na nowszą. Przed rokiem do akcji przyłączył się sam Microsoft, tworząc stronę IE 6 Countdown, na której przekonuje, że najwyższy czas pożegnać IE 6. Działania zaczęły przynosić oczekiwany skutek i w ubiegłym roku Internet Exploler zaczął szybko tracić na popularności.

Na wieść o tym, że udziały tej przeglądarki w Stanach Zjednoczonych spadły poniżej 1% firma zorganizowała przyjęcie, świętując śmierć IE 6. Pracownicy giganta z Redmont nie kryli radości z odejścia tej archaicznej przeglądarki do lamusa i przygotowali specjalny tort z napisem „Goodbye IE 6”.


Aktualnie w skali globalnej udziały IE 6 w rynku przeglądarek internetowych wynoszą 7,7 % - połowę z użytkowników tej przeglądarki stanowią mieszkańcy Chińskiej Republiki Ludowej, gdzie z IE6 korzysta ponad 1/4 wszystkich internautów.


(kliknij aby powiększyć)

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: piobzo | data: 3/01/12 | godz.: 21:55)
    R.I.P. ;(

  2. jak dla mnie (autor: warcab1234 | data: 3/01/12 | godz.: 21:57)
    powinni jeszcze uśmiercić IE7 i IE8

  3. up. (autor: piobzo | data: 3/01/12 | godz.: 21:59)
    jak dla mnie xp powinien juz być uśmiercony... gdyż jest to dość zacofany system bez przyszłości!

  4. @piobzo (autor: pomidor | data: 3/01/12 | godz.: 22:27)
    Głupoty gadasz, to efekt prania mózgu przez marketing. Pokaż co tak naprawdę nowego i ciekawego oferuje Vista lub 7 dla programistów lub użytkowników ? NIC.
    M$ wymusza kupowanie nowych systemów, poprzez nieaktualizowanie i blokadę nowszych standardów (DX 10, 11) i aplikacji (IE9, itp), i to jest ich najważniejszy 'ficzer'.


  5. @pomidor (autor: Conan Barbarian | data: 3/01/12 | godz.: 22:30)
    ZGADZAM SIĘ

  6. M$ - sentence of death (autor: Conan Barbarian | data: 3/01/12 | godz.: 22:37)
    Dla dobra ludzkości M$ powinien oficjalnie przyznać się do totalnej porażki i uśmiercić Vistę.
    Uśmiercanie IE6 to propaganda sukcesu a prawda o IE jest obecnie smutna. M$ powinien kupić Operę i zainwestować $$$ w jej rozwój.


  7. @04 (autor: Plackator | data: 3/01/12 | godz.: 22:43)
    Poza większą szybkością działania(~10% win 7 względem xp), DX10 i 11 które oferują lepszą grafikę przy gorszym sprzęcie w porównaniu do DX9 i dużo lepszą grafikę w przypadku wykorzystania dX10 i DX11, lepszym zarządzaniem pamięcią i lepszym schedulerem, większą stabilnością, możliwością zaadresowania większej ilości pamięci, dużo stabilniejsze i szybsze zarządzanie sieciami, łączenie się z nimi, lepszy interface, To w sumie niczym.

    Zresztą - poco rozwijać system, najlepiej zostać przy DOS'ie, tryb rzeczywisty pozwala na duże pole do popisu w wielozadaniowości.


  8. przerażające że (autor: Dabrow | data: 3/01/12 | godz.: 22:51)
    ta 1/4 chińskich internautów siedzących na IE6 to i tak więcej pewnie niż userów opery w sumie... )-;

  9. ... (autor: Michał1988 | data: 3/01/12 | godz.: 22:54)
    @Plackator - dodać do tego jeszcze brak obsługi przez XP więcej, niż 4 procesorów. I można sobie trzymać i7 jako rekwizyt :-)

  10. Ja tam nie wiem ile ten (autor: Wyrzym | data: 3/01/12 | godz.: 23:44)
    "wasz" Xp obsluguje procesorow
    http://loger.kicks-ass.net/lol/task.png (skrinszot z przed prau lat)
    ale moj jakos przy 8 rdzedniach daje rade ^^

    DX10 i DX11, swietnie, zapominamy o tym ze dalej sie na dx9 pisze, a cos bez ograniczen systemowych jak opengl to juz nikt nie slyszal nie?

    wieksza stabilnoscia.... no tak, jesli walimy mlotkiem w kompa z xp pewnie sie to odczuwa

    zaadresowanie pamieci.... o czym ty mowisz? o tym ile system 32 bit moze miec? no wiesz, moj XP jedzie na 8gb ^^ w2k3 32 bitowy potrafi dalej do 128 (??? albo cos w okolicy) a to jajko jak xp niby ^^

    Szybsze i stabilniejsze zarzadzanie sieciami, tego to nawet nie wiem jak skomentowac, moze tak ze w ogole niepotrzebnie zaczynalem tego komenta pisac...


  11. @up (autor: Plackator | data: 4/01/12 | godz.: 00:00)
    Wracamy do DOS ? poco nam tryb chroniony :) tak to skomentuje :)

  12. @10 bo jest tego dużo więcej (autor: Plackator | data: 4/01/12 | godz.: 00:01)
    np: RemoteFX

  13. Po co nam rozwijac system (autor: Wyrzym | data: 4/01/12 | godz.: 00:06)
    jak mozna uznac ze jest stary i sprzedac go przerobionego jeszcze 20 razy?

    Dlaczego do Xp 64 nie ma sp3? bo jest tak stary ze tylko go dali do 32 bitowego.... szkoda ze xp 64 ma obsluge miliona rdzeni, pamieci i w ogole, ale brak sp3 go usmierca.


  14. wyrzym (autor: piobzo | data: 4/01/12 | godz.: 00:09)
    a czasem nie tak?http://www.techarp.com/...px?artno=143&pgno=24
    nie wiem czy widzisz różnice między task menagerami... ale mój na xp wyglądał tak... i jestem pewien, że nie było tam przycisku monitor zasobów


  15. @11. (autor: TeXXaS | data: 4/01/12 | godz.: 00:14)
    Wykręcasz kota ogonem. Jedno to jest system okienkowy, a drugie to jest wciskanie najnowszego rozwiązania tylko dlatego, że poprzedniego nie chcą rozwijać. Dość długo byłem za DOSem, dziś w wielu zastosowaniach używam czarnej konsoli. Skoro wystarcza to po co mam po sieci przeciągać screeny okienek? Zamiast rozwijać XP w wersji 64 bitowej, albo zrobić porządnie PAE - stwierdzili, że wcisną Vistę. A ponieważ co drugi system im się udaje to teraz wciskają 7.
    Styl mają taki, że najpierw bałaganią, a potem wydają kolejny system. Mówiąc bałaganią mam na myśli - idą na skróty. Ludzie się cieszą, bo coś szybciej działa, ale potem robi się bałagan. Podejrzewam, że to jest główny problem dla którego nie ma nowszych IE na starsze systemy - byłoby drogo, a trzeba by dać za darmo.
    Mam stary komp do grania dla dzieci, tyle, że ma kartę graficzną na śledziu. W to, co chcę pograć - pogram, dzieciaki też nie mają problemów. Nie mam pojęcia po co mam pakować się w nowy system operacyjny, skoro to co mam działa.


  16. piobzo (autor: Wyrzym | data: 4/01/12 | godz.: 01:00)
    no jest szansa, to chyba skrin z w2k3, ale to nie zmienia faktu ze siedze na XP z 8 rdzeniami i jakos bez problemu moge przydzielic okreslone zadania kazdemu rdzeniowi.

    Oczywiscie to xp 64, z 8gb ramu nie probowalem testowac 32b

    Mialem tu juz mase systemow, jakos przy xp zostalem, nie z powodu sentementu, nie ze tak jest elo, ale dlatego ze mi po prostu dziala najszybciej. To ze vista czy 7 maja jakies wodotryski (ktore i tak na dzien dobry wywalilem) to kwestia zainstalowania odpowiedniego xustomowego teamu.... mnie nie przekonuje polityka "nie rozwijaj bo nie zarobisz"


  17. Jak widać (autor: sean | data: 4/01/12 | godz.: 07:31)
    wszędzie informatycy są tak samo glamour:)

  18. Uzytkowanie IE6 (autor: NeReVaR | data: 4/01/12 | godz.: 09:19)
    W chinach tego jest naprawdę sporo, może w kafejkach internetowych maja zwykłe systemu zainstalowane, i z tąd ta liczba?

  19. malkontenci znajdą się zawsze i wszędzie (autor: Qjanusz | data: 4/01/12 | godz.: 09:31)
    w życiu bym nie wrócił do XPka z 7mki
    Są to dwa zupełnie inne systemy w sensie obsługi, szybkości i niezawodności.

    Maruderzy nie widzący nic dobrego w 7mce niech pozostaną na swoich NTkach, XPkach, a co większym twardzielom proponuję Workbench, TOS lub wręcz GEOSa z Commodorka.

    btw. co z tymi Chińczykami nie tak?


  20. @Wyrzym (autor: VP11 | data: 4/01/12 | godz.: 09:32)
    Z tego co pamietam pisali ze XP ma ograniczenie do dwuch procesorów, a ilość rdzeni to nie procesory.
    Owszem nie testowalem XP na wiecej niz 2pr 4 rdzeniach. Ale jak Mozna zamowic kompa np. na HP i zrobic downgrade do XP z 7. To chyba bedzie obslugiwal i 12 rdzenie. Problem taki ze im wyszedl dobry system (x64bit) ale wiedzieli ze na tym koksu nie zbija. Bo niby dlaczego przecietny czlowiek ma kupowac x64 jak mu 32bity dziala.


    Poczytajcie komentarzy na temat programow x32 i x64. Pierwsze co pisza jak dziala x32 to po co mam instalowac x64. Mowia tu ze 7 szybciej dziala od XP, a to ze dobry program x64 szybciej dziala od x32 i wlasnie o te 10-15%, to wszystcy maja to w nosie.
    Dalej moge powiedziec ze wiekszosc od czasow XP siedzi na archaicznym x86 systemie operacyjnym i uzywa archaicznych programow pisanych pod x86. Po co byl postep ??


  21. @16 (autor: Kenjiro | data: 4/01/12 | godz.: 09:34)
    Screen jest z Visty lub 2008, bo niższe nie mają monitora zasobów oraz zakładki usług w menadżerze zadań, a 7/2008R2 mają więcej danych w przedstawionej zakładce.

    XP jest dziś już archaicznym systemem, tak jak 2003 wśród serwerowych. Poza dużymi zmianami w obsłudze sieci, są również takie jak poprawiona stabilność serwera wydruku (większa niezależność od błędów sterowników, nie wywala się przy błędach w pliku kolejki, etc.), albo własne i rozbudowane dzienniki zdarzeń aplikacji. Takich rzeczy jest mnóstwo, a gdy ktoś trudni się opieką nad większą siecią (najlepiej w domenie AD), to tym bardziej doceni wprowadzone zmiany.


  22. UP... (autor: VP11 | data: 4/01/12 | godz.: 09:42)
    @Qjanusz Moze maja dosyc sledzenia na kazdym kroku.
    Jak juz MS sledzi to niech to bedzie tylko MS niz MS + ktos inny.

    @Kenjiro a czy ty uzywasz wszystkich programow x64 czy duzo z archaicznych 32bitowych ??


  23. @Qjanusz (autor: VP11 | data: 4/01/12 | godz.: 09:43)
    a moze poprostu nie instaluja najnowszego ie, a tylko uzywaja innych przegladarek, z tad taka roznica.

  24. hehe (autor: MarcinN | data: 4/01/12 | godz.: 10:15)
    Ja sie przerzuciłem na Win7 i uważam, że jest on lepszy niz XP na którym siedziałem od 2003 roku do 2010 roku. Na początku owszem ciężko jest, ale w miarę czasu da się przyzwyczaić.
    Ale i tak polecam wam Debiana :)


  25. RIP IE6 (autor: rookie | data: 4/01/12 | godz.: 10:28)
    Uważam, że największym błędem Microsoftu było wydanie Explorera 9 w wersji jedynie dla Visty i 7. To oznaczało, że połowa użytkowników PC przesiądzie się na Firefoxa bądź Googla.
    P.S. Jak w tych Chinach korzystają z netu skoro żadna z obecnie tworzonych stron internetowych nie działa dobrze na ie6?


  26. WinXP (autor: Conan Barbarian | data: 4/01/12 | godz.: 10:42)
    XP jest nadal wartościowym systemem, a jego miejsce jest na maszynie wirtualnej - najlepiej śmiga na VBox-ie.
    Win7 jest rzeczywiście zwinniejszy od XP, ale czy nie przypadkiem dzięki niezliczonej liczbie poprawek do XP, które dokonały w nim niesamowitej dewastacji? Win7 zostanie zamordowany w podobny sposób - idę o zakład.
    Co do WinXP_x64, to zapomnijcie o tym, gdyż to był produkt w wersji beta, którego powłoka została skopana doszczętnie.


  27. rookie (autor: Dabrow | data: 4/01/12 | godz.: 10:42)
    bo akurat tę połowę chińska cenzura i tak blokuje... więc nie widzą problemu (-;

  28. up. (autor: Krax | data: 4/01/12 | godz.: 11:19)
    temat co do systemu win 7 a win xp....
    dlaczego win 7 bo jest lepszy, szypszy, potrafi o wiele lepiej zazadzac zasobami(mozliwosc podzialem procesow na poszczegolne rdzenie). obsluguje najnowsze frameworki.... jest bezpieczniejsz dla uzytkownikow(zwlaszcza tych nie ogranietych)....

    calosc tej bez sensownej dyskusji pomiedzy tym jakie to stare bylo dobre...jaki ten stary ford mondeo byl swietny a nie mogli go pomalowac i powymieniac mi czesc?
    w oprogramowaniu jest tak samo... refaktoryzacja kodu kosztuje....i to calkiem sporo, taniej jest wydac nowy system... wam caly czas wydaje sie ze jak zainstalujesz aero na win xp do bedziesz mial 7
    dziecinada, jestescie naiwni

    zastanawiam sie jak mozna miec 8 rdzeni na win xp... gdzie maksymalna ilosc procesorow to 2...

    Wyrzym ile masz wersji przegladarek, jak czesc twojego oprogramowania to aplikacje na 64 bit a jaka na 32
    nie wciskaj kitu mam 64 bitowa wersje na plycie.... i wiem ze tylko nieliczni ja maja...
    ilu ludzi w polsce ma 64 bitowy system(oficjalne wydanie)?
    nie ma oficjalnej wersji dla polski windy 64 bitowej...zapomnij

    a win 8 bedzie jednym systemem dla konsol, pc i smartfonow... co owiele ulatwi komunikacje pomiedzy uzytkownikami roznych platform. takie sa zalozenia.... bezproblemowa wymiana danych


  29. @Krax (autor: Conan Barbarian | data: 4/01/12 | godz.: 11:54)
    Dla systemu operacyjnego rdzenie i procesory to dwie różne rzeczy.

  30. No tak 2 procesory to ograniczenie (autor: Wyrzym | data: 4/01/12 | godz.: 12:25)
    na XP, ale ilosc rdzeni nie jest podana przez MS. Napisalem ze mam 8 bo ktos tam zasugerowal wyrzej jakby posiadacze i7 mogli by go sobie wywalic przy XP. Ciekawe ilu z was ma plyty 2 procesorowe. Ale XP nie ma zadnych problemow z 2x4core prockami ^^

    I nie wiem jak tam w Polsce, ale ja mam oficjalne wydanie Xp 64 jak i pare innych oficjalnie wydanych systemow MS tyle ze po angielsku.

    Kupie karte z DX11 to postawie 7, do tego czasu szkoda czasu na ten system. A kiedy kupie to ho ho, jak narazie we wszystkie nowosci co chce pograc (moze nie na full detalach...) to gram na swoim pro uber elo radku 3870 ^^


  31. @26 (autor: Plackator | data: 4/01/12 | godz.: 16:11)
    Popatrz z innego strony, Microsoft idzie teraz w wydajnosc, szybkość i energooszczędność, w windows 8 czas uruchamiania się znacznie skrócił w praktyce, wydajnosc wzrosła w praktyce.

  32. up. (autor: Krax | data: 4/01/12 | godz.: 19:00)
    tak jak owilem zwykly szaraczek sobie windy xp 64 nie zainstaluje....(no chyba ze pirata- wyjatek to te kupowane na msdnaa)

    nie mowie ze xp to badziew.... w dmou mam 2 pc i 3 lapki lapki smigaja na win 7 tak jak 1 pc, ale na drugim jest xp sp3... nie widze potrzeby zmiany systemu - ma tylko 2 GB ramu a xp mu wzupelnosci wystarczy.

    ale sa programy ktore juz nie chodza na xp(jc2)


  33. przedwczesne święto (autor: ghs | data: 4/01/12 | godz.: 19:18)
    w korporacjach jest sporo softu działającego tylko i wyłącznie na ie6. i nikt tego nie przepisze bo ludzie to kodujący w większości ulegli migracji.

  34. @6. (autor: ghs | data: 4/01/12 | godz.: 19:24)
    wskaż jedną kluczową funkcję/zabezpieczenie (z wyjątkiem TRIM) którą posiada win7 a nie posiada vista sp2.

    zastanawijacący jest fakt że negatywnie o viscie wypowiadają się głównie osoby które nigdy nie miały kontaktu z tym osem


  35. @up (autor: Conan Barbarian | data: 4/01/12 | godz.: 21:23)
    Vista jest gniotem M$, o którym ta firma pragnie zapomnieć.
    Trudno Vistę nazwać OSem - już prędzej robalem.


  36. @up (autor: Plackator | data: 5/01/12 | godz.: 01:01)
    Conan zachowujesz się coraz bardziej dziecinnie :P

    Co do visty sp2 - nie zgodzę się że jest gniotem, chociaż przez te wszystkie wodotryski jest wolniejszy od xp, win 7 i zdecydowanie od win8, który jest naprawdę szybki.


  37. @up (autor: ghs | data: 5/01/12 | godz.: 12:34)
    generalnie dobrze że większość ma tak dziecinne podejście. dzięki takiej awersji można za grosiki kupić rozsądny os.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.