Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 27 stycznia 2012 
    

Xbox 720: będzie Blu-ray, ale nie uruchomimy gry od kolegii


Autor: Zbyszek | 22:55
(45)
W sieci pojawia się coraz więcej informacji i spekulacji dotyczących konsoli następnej generacji od Microsoftu. Część z nich jest dobra, a część niestety zapewne nie przypadnie do gustu graczy. Nowa konsola zostanie wyposażona w napęd Blu-ray, obsługujący krążki dwuwarstwowe o pojemności 50 GB. Tym samym urządzenie Microsoftu nadrobi braki względem PS3, która jest wyposażona w czytnik Bly-ray już od swojej premiery pod koniec 2006 roku. Opórcz tego wraz z nowym Xboxem pojawi się również bardziej dopracowany kontroler ruchów Kinect 2. Niestety - według spekulacji w Xbox 720 wprowadzony zostanie również nowy system zabezpieczeń.

Ma on uniemożliwiać uruchamianie gier pożyczonych lub też odkupionych od innych użytkowników. Zakupione przez nas gry będą przypisywane do posiadanego urządzenia, i nie uruchomimy ich zabierając płytę do znajomego (no chyba, że zabierzemy ze sobą również własny egzemplarz konsoli). Niestety brzmi to jak ponury żart, bo gracze często odsprzedają gry, które już im się znudziły, a których zakup kosztował niemało. Nadal nie wiadomo kiedy dokładnie miałaby się odbyć premiera nowego Xbox’a, jednak najbardziej prawdopodobne terminy to wiosna lub jesień 2013 roku, ewentualnie początek 2014 roku.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. To muszą obniżyć ceny gier (autor: djXone | data: 27/01/12 | godz.: 23:47)
    albo niech się wypchają! 200 zł za 8h grania? Bo w tyle przechodzi się nowe tytuły...

  2. the FUTURE (autor: Conan Barbarian | data: 27/01/12 | godz.: 23:48)
    "nie uruchomimy gry od kolegii"
    "w ekranie startowym Metro nie ustawimy tapety"
    nie wysramy się nawet na własnym polu

    Nadciąga czas ucisku społecznego. Mała grupa ludzi będzie wami sterować wedle własnej woli. Gdy któreś z was będzie miało odpowiednią nerkę, to znikniecie z ulicy bez śladu. Nie kupicie i nie sprzedacie niczego bez elektronicznego śladu. Ograniczeń będzie tyle, że Matrix się schowa, a wszystko w imię D..pokracji.

    Demokracja jest wtedy gdy dwa wilki i owca głosują co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy gdy uzbrojona owca podważa wynik głosowania, Beniamin Franklin


  3. @up - korekta (autor: Conan Barbarian | data: 27/01/12 | godz.: 23:50)
    Mała grupa nadludzi ...

  4. XBOX jak Audi... (autor: Intak | data: 28/01/12 | godz.: 00:24)
    Widzę Microsoft pozazdrościł producenta Audi co zarabiają na drugim właścicielu bo gdy auto przekroczy magiczne 200.000 km zaczyna się sypać jak cholera, a naprawy kosztowne bo części tylko w zestawach... :P

  5. @C2 (autor: Blazakov | data: 28/01/12 | godz.: 00:45)
    Akurat. Będzie alternatywa w postaci Nintendo. Nie ma przymusu korzystania z tej a nie innej konsoli.

    M$ już ma problem, bo pojawia się konkurencja dla nich na polu systemów operacyjnych. Tak więc z tym monopolem bym tak nie przesadzał.


  6. Intak (autor: mandred | data: 28/01/12 | godz.: 00:49)
    zapomniałeś dodać że musisz wymienić także części które się nie zużyły a współpracowały z tymi zużytymi. Kiedyś czytałem bloga faceta użytkującego audi i kilka innych cenionych marek. Zużyło się koło na wałku rozrządu to musiał wymienić i wałki bo tylko w zestawie ale też musiał wymienić pompę oleju bo nowe części mają inne koła i łańcuch niż te montowane w fabryce.

    Niedługo czeka nas podobna sytuacja w świecie IT, kup grę MMO a będziesz mógł cieszyć się świetną rozgrywką przez cały miesiąc


  7. Blazakov (autor: Franz | data: 28/01/12 | godz.: 07:38)
    akurat nintendo marzy o e-dystrybucjach.

  8. I oni mysla... (autor: PrEzi | data: 28/01/12 | godz.: 08:45)
    ...ze to wyeliminuje piractwo ?
    Marzenia scietej glowy.


  9. jak widać w artykule (autor: madsheep | data: 28/01/12 | godz.: 09:15)
    nie ma powodów, by kupować nowa konsole xbox

  10. jeśli tak faktycznie będzie (autor: hideox | data: 28/01/12 | godz.: 10:05)
    to Sony będzie zarabiać parę dolców na każdej konsoli xbox 720 bo tyle kosztuje licencja na wykorzystanie Blu-ray, które stworzyło Sony, ale narazie to wszystko plotki więc trzeba czekać na oficjalną zapowiedź konsoli

  11. @8. (autor: Mariosti | data: 28/01/12 | godz.: 10:16)
    Dokładnie, jak zwykle najbardziej poszkodowany będzie uczciwy płacący konsument.

  12. eeeeeee (autor: Wyrzym | data: 28/01/12 | godz.: 10:25)
    I jak by mieli tego niby dokonac? konsola bedzie na 1 raz odpalonej plycie z gra wypalala laserem swoj specjalny kod? Tu raczej by chodzilo o kody dorzucane z gra, ale to juz tylko zalezy od producentow gier. Wiec info o tym to raczej biedna plotka :p

  13. @12. (autor: Mariosti | data: 28/01/12 | godz.: 10:27)
    "konsola bedzie na 1 raz odpalonej plycie z gra wypalala laserem swoj specjalny kod?"
    A co to za problem?


  14. Żeby zagrać (autor: mICh@eL | data: 28/01/12 | godz.: 10:30)
    będziesz musiał się zalogować na konto Xbox Live, gdzie będzie przypisana gra do konta, a konto do konsoli :P

  15. ... (autor: tereu5 | data: 28/01/12 | godz.: 10:35)
    Dokladnie a numer seryjny urzadzenia bedzie w bazie sprawdzany i powiazany z uruchamianym tytulem

  16. a później dzisią (autor: Markizy | data: 28/01/12 | godz.: 10:40)
    się skąd tyle piratów, M$ powinien sporo ucierpieć na popularności, i pozostaje mieć nadzieje że nintendo i sony nie wprowadzą niczego podobnego.

  17. @16 (autor: Markizy | data: 28/01/12 | godz.: 10:42)
    chociaż w usa możliwe że ktoś wpadnie na pozew zbiorowy, bo ktoś może stwierdzić że M$ zabrania mu zarządzania swoją kopią gry, np jak posiada ktoś dwie konsole, lub chce porostu sprzedać grę.

  18. No to w takim wypadku (autor: hillel | data: 28/01/12 | godz.: 11:20)
    wystarczy że Sony nie zastosuje takiego zabezpieczenia i będzie pozamiatane.

  19. @18. (autor: Yog-Sothoth | data: 28/01/12 | godz.: 12:04)
    Dokładnie, jeśli to prawda to MS przegra następną generację na własną prośbę.

  20. Karą dla tych, co Ziemie rozwalą (autor: slanter | data: 28/01/12 | godz.: 12:26)
    będzie talon na czas, w którym sami się spalą...

  21. @17 (autor: Plackator | data: 28/01/12 | godz.: 13:44)
    Ma dwie konsole, ale jedno kontro xbox-live.

  22. @21 (autor: Dagor | data: 28/01/12 | godz.: 15:07)
    A jak ten ktoś ma żonę, a ta żona ma swoją konsole i konto na live i równocześnie mają wspólność majątkową to co wtedy?

    Ps. Zaczynam się poważnie obawiać o przyszłość naszego gatunku, może coś jest w tej dacie 2012, np. koniec świata, który znamy obecnie. Jednostka nie będzie miała żadnego prawa, same obowiązki, a prawa zostaną dla korporacji.


  23. MS. (autor: Pider | data: 28/01/12 | godz.: 15:10)
    nie jest głupi, to są tylko domysły i przupuszczenia :)

  24. w tytule chyba jest błąd (autor: hideox | data: 28/01/12 | godz.: 15:28)
    powinno być "kolegi" a nie "kolegii"

  25. Dagor (autor: Franz | data: 28/01/12 | godz.: 17:56)
    a windowsa oem do czego masz niby przypisane ? przeszlo to, to i gry przejdą

  26. @25 (autor: Remek | data: 28/01/12 | godz.: 18:57)
    Kiepski przykład. Co ma piernik do wiatraka.

  27. up. (autor: Franz | data: 28/01/12 | godz.: 19:19)
    ze maja już doświadczenie w tym, przed windowsem xp tez sobie nikt nie wyobrażał jak system może być przypisany do sprzętu a nie do kupującego. Teraz dajmy na to każda konsola będzie wymagała konta sparowanego z konsolą do którego przypiszesz sobie gre (coś jak steam). MS nic nie ryzykuje, bo ludzie kupujący używki i tak nie przynoszą im zysku, co najwyżej nabijają kabze game-stop-owi i podobnym którzy skupują gry po 5-10 usd i sprzedają dalej za 20-30. Uderzając w rynek wtórny krzywda im się nie stanie, ludzie po marudzą trochę, potem ze śliną na twarzy pobiegną kupić nową świecącą konsolę do której gry zamiast 60 usd będą np kosztować 40-50

  28. No przecie pisalem (autor: Wyrzym | data: 28/01/12 | godz.: 20:18)
    musza byc kody, ale to juz nie zalezy od MS tylko wydawcow gier, chyba ze jaka uber pro umowa z nimi. A porownanie do XP jest chybione, MS z systemami moze tak robic bo konkurencji nie ma, a na rynku konsol jest i to znaczna ;] wystarczy ze inny gracz zrobi ruch i pro reklame "u nas mozesz grac w gry kolegow" i pozamiatane. To ze nic nie zarabiaja na uzywanych grach nic nie znaczy, ludzie kupuja konsole zeby kupowac gry, to fakt, ale kazdy z nas kiedys uzywke kupil lub bedzie chial kupic, zabierajac ta mozliwosc to strzal w stope. IMO to tylko bzdurna plotka.

  29. "kazdy z nas kiedys uzywke kupil lub bedzie chial kupic" (autor: konkurs | data: 28/01/12 | godz.: 23:14)
    Nigdy żadnej używki nie kupiłem :o

  30. ... (autor: Deathraw | data: 29/01/12 | godz.: 00:33)
    Strzelają sobie w stopę przed premierą konsoli?To coś nowego.Jeśli to coś faktycznie przejdzie to czuję że tylko szybkie złamanie konsoli uratuje ją od rychłej śmierci.Ciekawi mnie co się stanie jeśli awaryjność konsol będzie podobna do tej z "Xenos'a" którego osobiście posiadam.Do tego czarny scenariusz-stanie się to po gwarancji, mieliśmy kupionych 500gier(duża liczba, ale napewno są ludzie którzy już więcej kupili na xboxa 360 samego).Co wtedy? Microsoft łaskawie klucz konsoli zmieni w tej nowo zakupionej czy poprostu jesteśmy w czarnej dupie i wszystko tracimy?

  31. ... (autor: Tarec | data: 29/01/12 | godz.: 00:55)
    Nie można przypisać PŁYTY do konsoli, bo płyty nie posiadają żadnego identyfikatora. One są TŁOCZONE, nie wypalane. Musieliby wprowadzić CD-Keye, co jest jakąś porażką.

    Pff, a już myślałem, że zacznę przygodę z X-Klockiem..


  32. @31. (autor: Mariosti | data: 29/01/12 | godz.: 02:38)
    "Nie można przypisać PŁYTY do konsoli, bo płyty nie posiadają żadnego identyfikatora. One są TŁOCZONE, nie wypalane"

    To nie oznacza że do tłoczonej płyty nie mogą być dopisane dodatkowe informacje na konsoli. Fizycznie standard odczytu jest taki sam dla płyt tłoczonych i wypalanych.


  33. .... (autor: Wyrzym | data: 29/01/12 | godz.: 10:53)
    "To nie oznacza że do tłoczonej płyty nie mogą być dopisane dodatkowe informacje na konsoli. "

    I co, zeby odpalic dowolna gre na konsoli bedzie wymagane polaczenie z netem, bo konsola musi sprawdzic czy przypadkiem inna juz tej plyty nie widziala? ehhh naprawde w to wierzycie? :D

    Klucze to jedyna opcja, klucze + aktywacja.... ta jasne, widac taka biedna plotka moze wprowadzic troche zamieszania.


  34. @33. (autor: Mariosti | data: 29/01/12 | godz.: 11:43)
    "I co, zeby odpalic dowolna gre na konsoli bedzie wymagane polaczenie z netem, bo konsola musi sprawdzic czy przypadkiem inna juz tej plyty nie widziala?"

    Na pc'tach coraz częściej jest już to potrzebne nawet żeby sobie w singla pograć...


  35. hmm.. a jak się konsola zepuje i kupie nową ? (autor: DrLamok | data: 29/01/12 | godz.: 13:04)
    zestaw moich gier mogę wyrzucić do kosza?

  36. co się martwicie. Rosną dwa nowe imperia konsolowe... (autor: Seba78 | data: 29/01/12 | godz.: 17:22)
    Android i Aple. Niebawem moc w tabletach będzie górowała nad mocą XB. Mało tego, platforma apla i androida się rozwija - w ciągu roku pojawiają się ciągle mocniejsze układy. Niebawem wejdą tam APU, mocne układy nVidi już tam są. Wejdą jeszcze inne kreatywne firmy. Niebawem wejdą pady, HDMI już jest. Być może wyjdą stacjonarne wersje pudełek na androidzie i Aplu. Widzicie tu miejsce dla Xboxa? bo ja nie bardzo!

  37. @28 (autor: Plackator | data: 29/01/12 | godz.: 17:38)
    Awaryjność jest na dobrym poziomie, mam 5 letni xbox 360, dopiero magiczne sztuczki uni europejskiej zmieniły awaryjność urządzeń, które teraz maksymalnie pracują 2-3 lata :), wszystkie, zwłaszcza karty graficzne.

  38. awaryjność jest na dobrym poziomie? (autor: Seba78 | data: 29/01/12 | godz.: 21:17)
    Czy raczej niezawodność jest na dobrym poziomie?

  39. @25 (autor: M@jkel | data: 30/01/12 | godz.: 12:36)
    Dobry pomysł. Niech wypuszczą gry OEM, ale 4 razy tańsze niż normalna wersja. Myślę że byłby popyt.

  40. ruch taki oznacza że modować konsolę będą nie tylko piraci (autor: Qjanusz | data: 30/01/12 | godz.: 12:56)
    ale też zwolennicy legalnego oprogramowania.

    M$ właśnie nagania klientów wszelkim serwisom "naprawiającym" konsole. A podobno ich nie lubią ;-)


  41. bez stresu! (autor: Seba78 | data: 30/01/12 | godz.: 14:37)
    zagracie na androidzie lub Aplu:)

  42. @41 (autor: Takkyu | data: 30/01/12 | godz.: 19:03)
    niesmaczne te Twoje żarty są.

    Jakoś teraz mnie rynek konsol kompletnie nie obchodzi. Co za różnica? Chcę pograć, kupuję to, co mi się poodba,m ze 2 gry i już. Przecież granie to nie całe życie.


  43. jakie żarty? (autor: Seba78 | data: 30/01/12 | godz.: 21:13)
    obecnie iphon i Ipad to największy ekosystem gier na świecie. To już od dawna jest fakt. A Android dzielnie ich goni. Założymy się, że niebawem będą w domach?

  44. ad 4 i 6 (autor: stud3nt | data: 31/01/12 | godz.: 09:32)
    Wnioskuję, że piszecie o silniku 2.0TDi, który jest wyjątkowo spapraną konstrukcją, a opisany problem z wycierającym się kołem zębatym nie został rozwiązany do dzisiaj. Co ciekawe, mniejsze (a więc bardziej obciążone) kółko napędzanej przez ten sam łańcuch pompy oleju wygląda jak nowe. To już na pewno jest celowe działanie. Z tego, co słyszałem, pozostałe silniki sprawują się już zupełnie dobrze.

  45. ta... szczególnie 1.4 TSI:) (autor: Seba78 | data: 31/01/12 | godz.: 10:30)
    123

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.