Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 9 marca 2012 
    

Kara czyli demo technologiczne wyrenderowane na konsoli


Autor: Wedelek | 13:11
(8)
Niemal zawsze przy okazji premiery nowych gier na konsole, a później ich wersji dla komputerów PC pojawiają się stwierdzenia że konsole są w tym momencie hamulcem postępu i że gdyby nie istniały, to świat/gry wyglądałyby lepiej. Tymczasem David Cage, na którego koncie jest między innymi świetna gra Havy Rain postanowił pokazać domorosłym ekspertom jak bardzo się mylą i udowodnić że klucz do sukcesu tkwi w poprawieniu optymalizacji i rozwijaniu nowych silników graficznych. Oczywiście moc obliczeniowa jest bardzo ważna, ale już dziś mamy jej bardzo dużo, tylko nie potrafimy jej dobrze wykorzystać.

Taka przynajmniej nasuwa się sugestia po obejrzeniu najnowszego dema technologicznego Kara, stworzonego przez Quantic Dream, które zostało wyrenderowane w czasie rzeczywistym przez konsolę Play Station 3.

Do jego wykonania użyto nowy, rozwijany przez grupę silnik graficzny, który pozwala tworzyć realistyczne ruchy postaci, a zwłaszcza jej mimiki z wykorzystaniem technologii Motion Capture. O ile sama technika nie jest niczym nowym, to opisywany silnik jest w stanie odczytać położenie aż 90 ułożonych na twarzy aktorki czujników, które służą do poruszania wirtualnych kości i mięśni. Co więcej wraz z ruchem nagrywana jest ścieżka dźwiękowa, więc wszystko wygląda płynnie i naturalnie.

Oprócz samej mimiki twarzy, która jest znakomita warto zwrócić również uwagę na świetnej jakości modele 3D, zbudowane z dostatecznej ilości poligonów i grę świateł. Sam twórca podkreśla, że demo nie pokazuje prawdziwego potencjału silnika graficznego.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. prawda (autor: hideox | data: 9/03/12 | godz.: 13:17)
    wystarczy popatrzeć np. na mimikę w serii Mass Effect a na nowszą mimikę w LA Noire, obie gry na ps3/xbox360/pc nie wymagają supersprzętów ale mimika jest w LA Norie po prostu świetna a w ME tak nie bardzo, nie tylko moc naszych maszynek sie liczy ale w jaki sposób twórcy gier to wykorzystają i jakich silników używają, nowszy silnik nawet na starszym sprzęcie robi lepsze gry

  2. demko posiada fajną rzecz której brak większości obecnych gierek. (autor: Qjanusz | data: 9/03/12 | godz.: 14:27)
    tą rzeczą jest klimat!
    Graficznie to nieco lepiej niż HL2. Sorry, ale konsolki to technologiczny szrot.


  3. Filmik fajny (autor: Teriusz | data: 9/03/12 | godz.: 14:38)
    Wszystko świetnie, jednak światem niestety zaczeli rządzić ekonomiści i księgowi. Obecnie nie opłaca się długo dłubać przy sprzęcie i tworzyć wyśrubowane optymalizacje i super silniki. Postęp jest za szybki, by tracić czas na robienie silnika przez prawie całą długość żywotności konsoli.
    Jednak jest światło w tunelu. Twórcy takich gier jak ME czy GoW robiąc serię mogą udoskonalać i współpracować z gościami od tworzenia silnika, dzięki czemu sam silnik ciągle jest rozwijany.
    Mamy CryEngine i Unreal Engine, brakuje mi jednak jakiegoś dobrego silnika pod RTS-y, gdzie inne studia mogły by go zakupić bez problemu.


  4. @Teriusz (autor: x123x | data: 9/03/12 | godz.: 17:01)
    światem rządzą inżynierowie którzy nie chcą pracować za darmo, a nie ekonomiści czy księgowi.

  5. Pitu, pitu. Optymalizacja jest oczywiście ważna, ale to demo niczego nie dowodzi (autor: Jerry Boy | data: 9/03/12 | godz.: 17:22)
    Nie ma jakości Samaritan zrobionego na UE3. Bazuje na fajnym pomyśle i klimacie, ale doprawdy - technicznie jajek nie urywa. Jeżeli to ma czegoś dowodzić to właśnie tego, że konsole są już mocno z tyłu. Chciałbym zobaczyć jak w czasie rzeczywistym porusza się kilka takich postaci, mają włączoną logikę, na scenie oświetlają je dynamiczne światła, mamy wysokiej jakości miękkie cienie, interesujące particle, obiekty na fizyce, itd. To by odpowiadało warunkom gry akcji i wymagałoby sporej mocy obliczeniowej, której PS3 wcale nie ma za dużo.

  6. x123x (autor: Pider | data: 9/03/12 | godz.: 18:07)
    naprawdę jesteś głupi czy tylko udajesz?

  7. @up - nie udaje (autor: Qjanusz | data: 9/03/12 | godz.: 22:26)
    ...

  8. tez mi COS!!! (autor: omi | data: 9/03/12 | godz.: 23:31)
    nie widze tu zadnej rewelacji w porownaniu do tego co powstaje na pc. Wszystko to razi prostota, blade, plaskie, bez polysku...Tez cos. Co za tupet wyskoczyc z czyms takim.
    Nie dodaje to blasku konsolowej grafice, bo tego poprostu jej brak..


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.