Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 22 marca 2012 
    

Dziś premiera GeForce'a GTX 680, który jest tańszy niż sądziliśmy


Autor: Wedelek | 13:50
(62)
Jakiś czas temu informowaliśmy Was, że Nvidia wyceni swojego GeForce'a GTX 680, zbudowanego na bazie układu GK104 (28nm, architektura Kepler) na kwotę 549 dolarów, a tymczasem Fudzilla donosi, że producent postanowił już na wstępie mocno zaatakować AMD i obniżył cenę tego akceleratora do 499 dolarów. Doniesienia te potwierdził Newegg, w którego sklepie internetowym można odnaleziono kilka kart z serii 600. Ceny wspomnianych kart wahały się od 499 dolarów za modele referencyjne do 535 dolarów za autorskie konstrukcje.

Debiutująca dziś architektura Kepler, którą reprezentuje układ GK104 i zbudowana na jej bazie karta graficzna wyglądają więc niezwykle obiecująco i można się spodziewać, że już niebawem czeka nas wojna cenowa pomiędzy AMD a Nvidia, co rzecz jasna wszystkim konsumentom wyjdzie na zdrowie.

GeForce GTX 680 jest wyposażony w 1536 procesorów strumieniowych oraz 2GB pamięci RAM typu GDDR5 (interfejs 256 bit). GPU w tym modelu pracuje z zegarami 1006MHz, natomiast pamięć GDDR5 działa z częstotliwością 1502MHz (efektywnie 6008MHz). Dodatkowo zegary te mogą być automatycznie podnoszone dzięki zastosowaniu techniki Turbo, podobnej do tej stosowanej w procesorach Intela i AMD. Nowa jest także metoda wygładzania krawędzi TXAA, Adaptive V-Sync oraz technologia 3D Vison, która doczekała się dodatkowych usprawnień, a karta łączy się z płytą główną za pomocą nowej wersji interfejsu PCI-Express o numerku 3.0.

Jeśli chodzi o wewnętrzną budowę GPU, to układ GK104 składa się z ośmiu bloków SMX, z których każdy zawiera 192 procesory strumieniowe, 16 jednostek mapowania tekstur (TMU), pamięci podręczne oraz silnik PolyMorph 2.0 odpowiedzialny za teselację. Dwa takie bloki składają się na blok jednostek nazywany Graphics Processor Cluster (GPC), który jest wyposażony w rasteryzator. Sumarycznie w układzie znajduje się 1536 procesorów strumieniowych, 128 jednostek TMU, osiem silników PolyMorph 2.0 i cztery rasteryzatory, oraz 32 jednostki TMU wraz z 256-bitowym kontrolerem pamięci GDDR5.

Standardowa konfiguracja kart przewiduje zestaw wyjść wideo złożony z dwóch DVI, HDMI i DisplayPort 1.2.


W Polsce sugerowana cena karty wynosi 2179 PLN brutto.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. taniocha (autor: djBoss | data: 22/03/12 | godz.: 12:35)
    Biorę dwie od razu

  2. no i git! (autor: komasz | data: 22/03/12 | godz.: 12:37)
    szkoda tylko że tak późno ta premiera. AMD zdążyło i tak złupić klientów wysokimi cenami z powodu brak konkurencji... cóż prawa rynku

  3. prawie 100 W w bezczynności... (autor: Seba78 | data: 22/03/12 | godz.: 12:39)
    masakra! Nic dziwnego, że tak tanio. zważywszy, że komp często chodzi prawie 24 na dobę to w ciągu roku uzbiera się spora kwota!

  4. @03 (autor: agnus | data: 22/03/12 | godz.: 12:41)
    A kto patrzy na zużycie prądu przy zakupie takiej karty graficznej. Chcesz mieć low power.. kup HTPC.
    Liczy się wydajność, kultura chłodzenia, podkręcalność i cena.


  5. @ all (autor: Zbyszek.J | data: 22/03/12 | godz.: 12:41)
    Debiut o 14.00 naszego czasu

  6. pewnie, że się liczy... (autor: Seba78 | data: 22/03/12 | godz.: 12:49)
    Paradoksalnie najwięcej oszczędzają bogaci. A są bogaci, bo oszczędzają i racjonalnie wydają pieniądze.
    Poza tym odprowadzenie 100W ciepła musi być uciążliwe akustycznie.


  7. @Seba78 (autor: VP11 | data: 22/03/12 | godz.: 13:00)
    Masz racje, ten co oszczedza ten ma.

    Tylko czasami prawde mowiac malo kto patrzy na zuzycie, czesto czego nie widzi to tego nie placi.

    Warto teraz zaczekac jak bedzie faktycznie z wydajnoscia i co zrobi AMD, mozliwie tez obnizy cene. Wtedy trzeba zobaczyc co sie oplaca bardziej i kupic jak kogos stac na to cacko.


  8. @3 & @7 (autor: Smołek | data: 22/03/12 | godz.: 13:13)
    a ja się pytam co z rozwiązaniem synergy od nvidii? przecież takie rozwiązanie wyłączające kartę pobierającą spore ilości energii nic nie robiąc jest idealne. Czy z tego typu technologii pozostało tylko intelowskie Lucid Virtu? bo coś o synergy cicho od roku :(
    Ciekawe kiedy wyjdzie następca - Lucid Logix Virtu MPV


  9. 100W przy 24/7 to okolo 850kWh (autor: Kosiarz | data: 22/03/12 | godz.: 13:17)
    cena 1kWh waha sie od 35 do 55gr ze wszystkimi oplatami.

    prawie 400zl (usrednione do 45gr za kWh) rocznie w powietrze (przy zalozeniu ze komp robi torenty).

    Jezeli ktos powiedzmy spi 8h a pozostale 16h non stop giercuje to i tak 133zl w ciagu nocy w skali roku ucieka w kosmos a wiemy ze jest to nierealne zalozenie.


  10. @3,4 (autor: pasior | data: 22/03/12 | godz.: 13:20)
    Mówisz ze tylko cen się liczy... no to liczymy 100W*24h*356dni=854,4kWh. To daje ponad 400pln...

  11. @10 (autor: Kosiarz | data: 22/03/12 | godz.: 13:25)
    bylem pierwszy :P

  12. Cena ok... (autor: PrEzi | data: 22/03/12 | godz.: 14:12)
    ...ale oni sie chyba z ch... na lby pozamieniali z tym zuzyciem w IDLE ??
    Mam tylko nadzieje ze ktoras kolejna rewizja sterownikow to poprawi bo jesli nie to to jest OGROMNY krok w tyl.


  13. czepiacie się byle pierdół (autor: guziel | data: 22/03/12 | godz.: 14:22)
    zgadzam się z @4 że przy tej klasie karty nie ma znaczenia pobór.
    A dawanie przykładów z oszczędzaniem jest bez sensu. To tak jak by kupić porscha-ka i chcieć go zagazować by na paliwie oszczędzić :P


  14. @12 (autor: mikay | data: 22/03/12 | godz.: 14:33)
    No ale radek nie jest w tym wiele lepszy i tez swoje zre w idle. Na konkurencyjnym portalu na "b" jest test tej karty. Jest naprawde dobrze i to ogromny pozytyw, bo ceny w koncu troche pojda w dol :)

  15. jest 60 - 70 W różnicy między AMD a nVidia z Idle! (autor: Seba78 | data: 22/03/12 | godz.: 14:38)
    To ma znaczenie i to nie tylko z punktu widzenia kosztów. To dodatkowa grzałka wewnątrz obudowy. To dodatkowy hałas, dodatkowe wiatraki aby wyprowadzić to na zewnątrz. To znowu szybciej zużywające się wszystkie elementy na skutek temperatury. I nawet jak ktoś ma koszty w dupie, bo nie płaci za prąd to z resztą argumentów trudno dyskutować.

  16. hehe fanboje (autor: Rajq | data: 22/03/12 | godz.: 14:41)
    100 W bierze caly zestaw a nie karta LUDZIE czy wy umiecie czytac? W bezczynnosci tylko kilka wat mniej niz radek w stresie mimo Turbo i wiekszej wydajnosci - jest bardziej energooszczedna. TPC i zalosc fanbojow AMD...

  17. @Seba78 (autor: Rajq | data: 22/03/12 | godz.: 14:51)
    Za takie klamstwo ktore glosisz w komentarzach powinna ci nVidia Polska wytoczyc przykladowy proces.
    Masz pocztraj
    http://www.techpowerup.com/...orce_GTX_680/25.html
    I napisz sprostowanie do tej swojej szmiry w komentach.


  18. Spokojnie.. (autor: MacLeod | data: 22/03/12 | godz.: 15:00)
    Zaraz wymysla inny powod :)
    Karta jest swietna, idzie to w dobra strone.


  19. @Koasiarz gdzie Ty relane widziałes cenę za kW ponizej 45gr? (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 15:09)
    Realnie się pytam nie dla firm an odpowiednich tranzytach...
    Piastów, Legionowo czy Warszawa Praga z opłatami zawsze ~49gr.


  20. Jeszcze z jedna generacja i te karty będą kozaki. (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 15:17)
    To tak jak u AMD/ATI.

    2900 stwór = gtx480
    3870 mały przyrost większa kultura pracy = gtx 580
    4870 dobry chłodny i konkurencyjny chip = gtx 680
    5870, rewolucja = gtx 780 ?

    6870, 7970...
    nV dwa kroki za AMD ?? :E


  21. @RoXall (autor: Rajq | data: 22/03/12 | godz.: 15:20)
    Jak piszesz badz uczciwy. Przytaczasz 2900 ktora byla spozniona w stosunku do G80 i byla szrotem. Potem bym niesmiertelny G92 i co z twoich wyliczeń? Kolejny fanboj czy chciales byc zabawny? Czyli juz jest remis tak?

  22. .... (autor: Seba78 | data: 22/03/12 | godz.: 15:26)
    w teście na in4 jest zupełnie odwrotnie przedstawiany pobór prądu przez kartę nV niż na zagranicznych serwisach. Gdzie tkwi błąd?

  23. @Seba78 (autor: Rajq | data: 22/03/12 | godz.: 15:30)
    Znowu KLAMIESZ
    z testu in4:
    Pobór prądu
    Zmierzony pobór prądu przez cały zestaw w trybie 2D - idle oraz 3D pod możliwie maksymalnym obciążeniem.
    Kepler i Radek +-110W
    LOAD
    Kepler 330 Radek ~370W

    Redakcjo tolerujecie takie KLAMSTWA????


  24. Hmm (autor: wyczek | data: 22/03/12 | godz.: 15:40)
    Co ja pacze ?

  25. rajq, masz kłopot ze zrozumieniem? (autor: Seba78 | data: 22/03/12 | godz.: 15:54)
    pytam się skąd takie wyniki na in4 skoro na zagranicznych serwisach pobór prądu jest dużo wyższy w kartach NV, zwłaszcza w idle. Może wyniki in4 są prawidłowe...

  26. tutaj link (autor: Seba78 | data: 22/03/12 | godz.: 15:58)
    http://www.tweaktown.com/...rd_review/index17.html
    podana procedura mierzenia oraz sprzęt którym zmierzono ten pobór. Na in4 niestety takich szczegółów nie podali. Rozbieżności są ewidentne.


  27. @Seba78 (autor: lamik91 | data: 22/03/12 | godz.: 16:00)
    Fanzbooj z niego więc nie ma co nawet odpisywać jak nie potrafi czytać :)

  28. Powiem szczerze... (autor: Jarek84 | data: 22/03/12 | godz.: 16:01)
    bardzo fajna karta, nie spodziewałem się, że NV wyda produkt o lepszym stosunku perf/W (oczywićie do Thaiti XT, bo do pro jeszcze troche brakuje :) ). Dobrze jest być pozytywnie zaskakiwanym... Teraz tylko czekać na niższe modele od NV i może wreszcie ceny się unormują...

    Ogólnie - zgadzam się ze stwierdzeniem z ananda - GTX680 bardzo przypoina Cypressa w kwestii podniesienia wydajności względem poprzednikó- raw power dla gier, natomiast HD7970 to tak na prawdę pierwsze poważne przeprojektowanie arch. pod GPGPU (vide GTX480)


  29. Zbyszek skad (autor: Plackator | data: 22/03/12 | godz.: 16:03)
    Informacje o hoteliku ? Jeżeli wszelkie znaki na niebie wskazują że kepler nie ma hot płocka??

  30. @rajq (autor: popierdulka1234 | data: 22/03/12 | godz.: 16:13)
    lekarstwo na stres podane w wiaderku dobrze Ci zrobi, były tu tolerowane większe szopki.

  31. inaczej (autor: Plackator | data: 22/03/12 | godz.: 16:13)
    Od tygodnia wiadomo że na 99% kepler nie ma potocka , a od miesiąca wiadomo że na 90% potocka nie ma , od kiedy pojawiło się 1536 saperów w internecie to było prawie pewne że nie ma hotclocka, więc skąd ta informacja? Jeżeli sama nvidia podaje że jest inaczej.

  32. @MacLeod (autor: trepcia | data: 22/03/12 | godz.: 16:21)
    Czy ja wiem, czy idzie w dobrą stronę? Na Anandtech były testy gpgpu i 680GTX w niektórych testach wypada znacznie gorzej od 580GTX a w niektórych tylko troszkę gorzej.

  33. @rajq (autor: popierdulka1234 | data: 22/03/12 | godz.: 16:24)
    nie zapomnij zalajkować http://www.facebook.com/...?sk=app_190322544333196

    a toto dokładnie jest zgodne z dx11 czy z dx11.1 jak radek
    bo w sumie po co kupować coś przestarzałego na starcie aczkolwiek przyjemnego

    bo ktoś ostatnio rżnął głupa tutaj o dx11 do radka, strona nv http://www.geforce.com/...e-gtx-680/specifications informuje tylko o dx11 jakiś link do gpu-z w wersji 0.6.0 ktoś posiada bo 0.5.9 nie wie za dużo na ten temat


  34. @Rajq (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 16:36)
    Widzę ktoś ma ciężki dzień. OWszem chciałem być zabawny...
    Nie zrozumiałeś aluzji to wiesz... poszukaj fanboi gdzie indziej.

    Oczywiście, że jest remis panie.
    Chodziło mi że nV idzie śladami AMD, które tylko w tej kwestii wyprzedza nV o dwie genracje <nazwy kart>.

    GTX480 Fermi pomijając fakt,że było wydajniejsze o te pare procent od 5870 było taką samą porażką jeśli chodzi o prądożerność i o spóźnienie względem rywala jak hd2900 - o tym też zapomniałeś? Ja jednak nikogo od fanboi wyzywać nie zamierzam.

    A jak już zaczynasz wywody o nieśmiertelności to poczytaj bo nieśmiertelny to akurat był g80 a nie g92.To jego (G80) wcielenia były "poprawiane" jako tańsze kotlety g92. G92 to było tylko odświeżenie architektury.

    Tyle, teraz możesz nie zostawiać na mnie suchej nitki :E.
    Więcej pogody ducha, takie ładne świeci dziś słońce.


  35. No i jest nowy krol wydajnosci... (autor: gantrithor | data: 22/03/12 | godz.: 17:25)
    chociaz zegary tez ma wyzsze nie zmienia to faktu ze nvidia i gtx680 znowu sa na szczycie teraz czekam na odpowiedz amd :>

  36. Już można je kupić w Polsce (autor: watsup | data: 22/03/12 | godz.: 17:29)
    w sklepie ddr2.pl
    http://www.ddr2.pl/..._680670-k98-0-3-default.html
    W cenie podobnej do 7970 więc jest dobrze...


  37. @35 (autor: Plackator | data: 22/03/12 | godz.: 17:36)
    ale perf/Mhz mniejszy od AMD i w GPGPU duży spadek w wydajności.

  38. #37 (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 18:11)
    Ale ile mniejszy 3W? Żarty robisz?

    GPGPU to fakt ale tam mają wyjść Quadro choć szkoda ale ile osóbz tego korzysta?

    Gry się liczą.
    Tańsza wersja ~gtx660-680 zagości u mnie za kilkanaście miesięcy w komputerze. Chyba, że AMD wyda tańszego odpowiednika w tym przedziale wydajności to wtedy zamienię dziadka 5850@1Ghz.


  39. ~2100,- dodam tylko, że cena na start ekstra... w porównaniu do AMD. (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 18:18)
    Bo samo w sobie to 2k na start za kartę to cholernie duzo... ale zawsze tak było. Jakby taki gtx660 z sześcioma blokami był w okolicach 1000zł to byłby hit z czasów g92.

    A co do wielkości szyby 256 to mam wrażenie, że tak jak AMD zostawiło sobie furtkę w postaci dotaktowania układu w ramach odpowiedzi nowa kartą tak nV zostawiło sobie także takową w odpowiedzi an ich ripostę.

    Ciekawe tylko czy zobaczymy to w hd 8000 i gtx700. Czy jeszcze w zaprezentowanych w postaci ~hd 7980 i ~gtx 685.

    Szykuje się konkurencja i spadek cen. Zacieram rączki! =)


  40. No prosze - wykrakałem? (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 18:21)
    Narazie to pewnie spekulacje ale kto wie:

    http://videocardz.com/...force-600/geforce-gtx-685


  41. Narazie jest (autor: Plackator | data: 22/03/12 | godz.: 18:50)
    ok. 15%-20% droższa od Radka więc nie ma się co podniecać :)

    radek 7970 ~1900-2000 w hurtowniach, GTX 680 od 2150 się zaczyna.


  42. W sklepach radek też nie drogi (autor: Plackator | data: 22/03/12 | godz.: 18:50)
    http://www.morele.net/...-gv-r797d5-3gd-b1-445927/

  43. @40 (autor: Plackator | data: 22/03/12 | godz.: 18:55)
    bardzo dobra konstrukcja, ale to GTX7xx, czemu? uzysk jest mały, a nowa arch, a raczej z dublowany GTX 460, jest jeszcze nie dopracowana w produkcji.

  44. bedzie ruch w cenach (autor: Mario2k | data: 22/03/12 | godz.: 19:01)
    To teraz radeony 7970 musza isc w dol co najmniej 5-6%

  45. Karta w sprzedaży (autor: owsiaklg | data: 22/03/12 | godz.: 19:15)
    http://www.x-kom.pl/...f-gtx680-2048mb-256bit.html

  46. @Plackator mam do Ciebie szacunek więc zachowaj logikę wypowiedzi proszę. (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 19:59)
    2000zł vs 2100zł to 5% różnicy więc jeśli gtx680 jest wydajniejszy o tyle to czemu niby nie opłaca się go kupować?

    Przejrzałem dokładnie testy na labie, zaraz zobaczę na in4.
    Moim zdaniem nV odrobiła prace domową i pierwszy raz od dwóch serii jestem zainteresowany ich kartą z racji dobrej


    A co do gtx685 to gdzie Ty widzisz podobieństwo do 460tki. Przecież to nowa architektura i szyna 384bit 3gb plus 2304 cudaki. Zresztą chyba nazwa 685 mówi sama za siebie to szczytowa karta jedno procesorowa będzie.


    NVIDIA GeForce GTX 685 Specification - Release Date: 2012 August:

    Manufacturer: NVIDIA
    Specs status:Rumored
    Series: GeForce 600
    GPU Model:GK110

    Interface: PCI-E 3.0 x16
    Core Clock: ? MHz
    Memory Clock: ? MHz
    Memory Bandwidth: 307 GB/sec
    Max Power Draw: 250 W
    Memory Size: 3GB
    Memory Type: GDDR5
    Memory Bus Type: 64×6 (384 bit)
    DirectX: 11.1
    OpenGL: 4.1
    Process: 28 nm
    Fragment Pipelines: 2304
    TMU: 192
    ROP: 48


  47. @poprawka. ucieło mi wyżej. (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 20:03)
    (...) pierwszy raz od dwóch serii (no dobra od czasów 8800gts 640mb) jestem zainteresowany ich kartą z racji dobrej
    architektury o pradożerności godnej przeciwnika.

    Zobaczymy co pokażą nowe sterowniki 30x.xx to dopiero początek "trzystek". AMD też dostało kopa po czasie z racji sterów.


  48. @Roxall (autor: rainy | data: 22/03/12 | godz.: 20:09)
    Na ten moment, to AMD nie wypuściło jeszcze w pełni dopracowanych sterowników pod CGN - z wywodami na temat wyższości Keplera poczekałbym na Catalysty 12.3/12.4.

  49. dodam jeszcze, że podatek od nowości też w króce opadnie (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 20:10)
    i wtedy cena będzie zależała tylko od popytu/podaży.

    W końcu obie konstrukcje wycenione są na 500$.
    W hurtowniach będą zarówno jedne jak i drugie karty ale kto ma do tych hurtowni dostęp? Ilu ludzi? Bo ja nie mam.

    Ostatnie dwie generacje kart graficznych goszczących w moim kompie to ATI/AMD. Coś czuję, że tym razem to się zmieni i za kilkanaście miesięcy z otwartymi rękoma przyjmę odpowiednik obecnegoo 5850@1Ghz/1,3Ghz - dobrze podkręcacjącego się egzemplarza <tak z 40%> z przedziału wydajności gtx660-670... no chyba, że AMD będzie bardziej opłacalne wydajność/cena w przedziale ~550zł z drugiej ręki =).


  50. @Roxall (autor: rainy | data: 22/03/12 | godz.: 20:12)
    Cena HD 7970 to 549 dolarów i niesłyszałem aby się to zmieniło - jest prawdopodobne, że AMD ją obniży do 499 dolarów (może nawet ciut niżej).

  51. @Rainy (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 20:13)
    Na ten moment nV też takich sterów na pewno nie ma.
    To gdybanie w dwie strony. nV stoi tu na lepszej pozycji.

    Zresztą za 2-3 miechy jak ceny się uspokoją i zapaleńcy przestaną wykupywac wszystkie dostawy się zobaczy co będzie bardziej opłacalne. Nie twierdze wcale, że nie AMD tylko po prostu denerwuje mnie "teoria Plackatora", że jedyny słuszny wybór to AMD - bo tak nie jest jak widać. Jak zawsze stawałem po stronie AMD w tego typu wypowiedziach tak teraz staję, az nV bo zwyczajnie zasłużyła na uwagę.
    Wczytaj się zresztą w moje posty.


  52. @Rainy to jeszcze lepiej dla nV, że mają tanszą o 50$ kosntrukcję. (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 20:17)
    A to już nie ich wina, że skład gimbusów rzuci się na te karty w cenie większej niż sugerowana przez nV.
    Winni tu sa hurtownicy a nie producent chipów.

    Rzeczywiście AMD to 550$ ale to tylko bardziej stawia jasność wyboru. Jak pisze poczekamy na wojnę cenową i spadek podatku od nowości oraz pełną dostępność.

    Do boju spadek cen!!!
    Już zacieram rączki i za 1,5 roku przyjmę porządną karciochę z drugiej ręki w dobrej cenie z tych generacji hd7/nv6.


  53. A teraz proszę o przeprosiny ;) (autor: belixa | data: 22/03/12 | godz.: 20:36)
    Nie będę grzebał kto się ze mnie śmiał ale tak jak mówiłem. Niecałe 500 dolców.

    A co do poboru prądu w bezczynności to od czego jest zintegrowany syf intela? :)


  54. przecież w bezczynności CAŁA PLATFORMA pobiera ~130W (autor: RoXall | data: 22/03/12 | godz.: 21:15)
    Niemal tyle samo co z 7970 <różnica paru W>.

  55. cieszmy sie (autor: akslow | data: 22/03/12 | godz.: 21:16)
    konkurencja jest zdrowa

  56. 38 gpgpu quadro (autor: RusH | data: 23/03/12 | godz.: 00:09)
    nie quadro a Tesla

    Nvidia sztucznie kastruje wydajnosc float zeby wciskac uniwersytetom Tesle po $2000
    ludzie robia cyrki i emuluja double float na kartach nvidia zeby uzyskac predkosc wieksza od oficjalnej :)
    AMD ich zarzyna nowymi kartami za $500

    w GPGPU AMD za 500 oferuje wydajnosc Nv za 2000

    cytat z czasow nv4xx

    Update 3/30/2010: After hearing word after the launch that NVIDIA has artificially capped the GTX 400 series' double precision (FP64) performance, we asked NVIDIA for confirmation. NVIDIA has confirmed it - the GTX 400 series' FP64 performance is capped at 1/8th (12.5%) of its FP32 performance, as opposed to what the hardware natively can do of 1/2 (50%) FP32. This is a market segmentation choice - Tesla of course will not be handicapped in this manner. All of our compute benchmarks are FP32 based, so they remain unaffected by this cap.


    AMD atakuje ich tam gdzie boli najbardziej, sama Nvidia rok temu stweirdzila ze bedzie sie skupiac na Tesla a karty dla graczy to efekt uboczny, teraz tesla wyjdzie im bokiem


  57. Zwolenicy Nvidia beda to kupowac (autor: josefek | data: 23/03/12 | godz.: 06:50)
    a zwolenicy Ati przy HD pozostana, a jezeli ,ktos juz na odwrot kupi to tylko aby bledy szukac i sie tym chwalic...

  58. @56 (autor: pio2 | data: 23/03/12 | godz.: 11:24)
    A nowy 680 ma DP FP sprzętowo na poziomie 1/24 SP (na każdy SMX jest tylko 8 jednostek DP, które nie są używane podczas obliczeń SP ani podczas gier. Dodatkowo możliwości GPGPU są mocno przycięte. To karta do gier i Quadro. Do tesli to nigdy nie wejdzie.

  59. i temat powierzchni (autor: pio2 | data: 23/03/12 | godz.: 12:22)
    Wszędzie trabia o 294 mm2 a tymczasem na jednym z polskich portali jest informacja, ze to powierzchnia faktycznie działajacych elementów, a cąły układ ma 319 mm2 gdy policzymy powierzchnie prostokąta. Niezły marketing.

  60. Konfiguracya wyjść (autor: MBR[PL] | data: 23/03/12 | godz.: 16:43)
    Jedno co mi się na dziś od razu zdecydowanie bardziej podoba w nowych GTX6xx w stosunku do R78xx/79xx to układy wyjść. 2x DVI DL + HDMI + DP. Co kogoś podkusiło w AMD by zrezygnować z drugiego DVI na korzyść 2x miniDP nie wiem. DVI-I DL to świetnie (uniwersalne) rozwiązanie. Zarówno sygnał analogowy jak i cyfrowy, od czasu R48xx (chyba nawet R38xx) bez zająknięcia działają z przejściówkami DVD-DSUB oraz co ważniejsze DVI-HDMI z audio 7.1. Monitorów z DP jest co kot napłakał, za to z HDMI tylko te nowsze. Dla ludzi nadal pracujących na 2 monitorach (jeden LCD z DVI, drugi kineskopowy - LCD do prac graficznych/podglądu z prawidłowym odwzorowaniem barw tanie nie są) to bardzo złe rozwiązanie. Co prawda są przejściówki HDMI->DVI->DSUB ale nie wróżę długiego życia takiej potrójnej "choince" - HDMI jest na to mechanicznie za delikatne :(
    Z tego co widzę na razie wszystkie R77xx/78xx/79xx są w tej nieszczęsnej konfiguracji DVI/HDMI/2x miniDP (nawet w kartach dwuslototowych) i różnią się tylko PCB/chłodzeniem. Są jakieś TECHNICZNE przeciwskazania do zbudowania karty na R7xx z 2xDVI DL + 1x HDMI + 1x DP jak w nowych GTX6xx?


  61. Fajnie że... (autor: tuptun | data: 23/03/12 | godz.: 23:19)
    ...nvidia wprowadza nowość w postaci TXAA, szkoda tylko, że trzeba czekać na gry obsługujące nowy algorytm wygładzania.

  62. txaa pewnie bedziesz mogl | DP (autor: RusH | data: 24/03/12 | godz.: 07:34)
    wymusic w driverach

    pio2 chodzi mi o to ze AMD nie kastruje (przynajmniej nie kastrowala w 78xx) i karta AMD siorbie prawie 1Tflop DP gdy 680 ledwo 500Mflop


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.