Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 2 kwietnia 2012 
    

Xbox 720 Durango z 6-rdzeniowym procesorem i dwoma GPU?


Autor: Zbyszek | źródło: VR-Zone | 19:11
(20)
Plotek na temat nowego Xboxa ciąg dalszy. Po wcześniejszych doniesieniach, według których sercem nowej konsoli Microsoftu będą układy firmy AMD w sieci pojawiły się kolejne pogłoski. Według nich nowy Xbox (nazwa kodowa Durango) będzie wyposażony w 6-rdzeniowy procesor oraz dwa rdzenie graficzne. Ponadto, w sprzeczności z ostatnimi spekulacjami, w konsoli jednak znajdzie się napęd Blu-ray. W przypadku procesora cztery rdzenie będą wraz z GPU służyć do obsługi gier. Piąty będzie w całości dedykowany systemowi operacyjnemu konsoli, natomiast szósty - kontrolerowi Kinect drugiej generacji.

Nowy Kinect według wcześniejszych informacji ma odczytywać ruchy pojedynczych palców oraz rozpoznawać proste słowa odczytując ruchy warg, a z tego powodu może wymagać sporej mocy obliczeniowej.

Nie wiadomo na co konsoli miałby być potrzebne dwa układy graficzne - być może jednak chodzi tu o połączenie takie, jak spotykane w niektórych komputerach przenośnych, a więc połączenie zintegrowanego energooszczędnego GPU z drugim dedykowanym (znacznie mocniejszym), który włącza się tylko w momencie uruchomienia gry. W przypadku konsoli Microsoftu oba te układy miałby uczestniczyć w jednoczesnym renderowaniu grafiki.

Ponadto - według tych samych źródeł nowy Xbox do uruchomienia będzie wymagał aktywnego i podłączonego do konsoli połączenia z Internetem, co ma stanowić część systemu zabezpieczającego przed piractwem i używaniem gier pożyczanych lub z drugiej ręki. Czy powyższe doniesienia okażą się prawdziwe dowiemy się w grudniu 2013 roku, kiedy według nich konsola ma oficjalnie trafić na rynek.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Stawiam na specjalne APU (autor: mICh@eL | data: 2/04/12 | godz.: 19:41)
    Pewnie trzy moduły + GPU z Zacate jako APU, a do tego dedykowana grafa pokroju HD7870 ;)

  2. oddzielny rdzen dla kinecta (autor: RusH | data: 2/04/12 | godz.: 20:19)
    oddzielny rdzen dla kinecta nie ma sensu, chyba ze by to byl rdzen GPGPU a nie x86, bo kod do rozpoznawania ruchu/mowy opiera sie na sieciach bayesowskich (DAG) i jest silnie wektorowy
    rdzen x86 mialby tyle sensu co montowanie 2 cpu w kazdym laptopie i robienie jednego z nich dedykowanym cpu do odtwarzania filmow.


  3. Generalnie (autor: Drow | data: 2/04/12 | godz.: 23:17)
    O ile 6 rdzeni i dwa GPU jeszcze sa w miare wiarygodne.. ale stale polaczenie z internetem? Niezbyt, imo.

  4. raczej na 100% będzie (autor: Paweł27 | data: 2/04/12 | godz.: 23:34)
    potrzebne stałe połączenie z netem, a na pewno w przypadku pierwszego uruchamianie każdej z gier będzie to wymagane, a potem już można zblokować. Zresztą przecież już teraz na X360 każda nowa gra musi się wymienić danymi z serwerem M$ bo inaczej nie wystartuje.
    W sumie to najlepszy sposób na piraty. Szkoda tylko że zabierają się za walkę z grami z drugiej ręki. To będzie trochę wk..jące.


  5. to jest wlasnie (autor: RusH | data: 3/04/12 | godz.: 00:58)
    sposob na gry z drugiej reki, piraty sa tylko przy okazji
    sony sobie juz wymyslilo ze mozna bedzie odsprzedac gry na ps4, ale taka odsprzedana gra bedzie dziala cjako DEMO, a odblokowanie pelnej wersji bedzie mozliwe po ponownej wplacie do portfela Sony :/


  6. Wreszcie (autor: insomnia | data: 3/04/12 | godz.: 07:47)
    To po premierze kolejna odsłona zauważalnie lepszej grafiki na PC.

  7. Świetnie, połączenie sieciowe wymagane. (autor: Kenjiro | data: 3/04/12 | godz.: 08:58)
    Dzięki temu w takich krajach jak Polska będzie się rozwijać rynek przeróbek "nasz Xbox720 nie wymaga dostępu do sieci!". A im więcej przeróbek, tym lepiej.

  8. @2. (autor: Mariosti | data: 3/04/12 | godz.: 09:57)
    Często opiera się też na modelach ukrytych łańcuchów markova, ale kwestia jest inna. W rdzeniu x86, jak to zawsze jest od ponad 10 lat będzie przecież jednostka wektorowa, może i avx, tak więc będzie się nadawać doskonale, bo zapewne jego wydajność akurat odpowiada wymaganiom.

  9. @Paweł27 (autor: Drow | data: 3/04/12 | godz.: 13:09)
    "Zresztą przecież już teraz na X360 każda nowa gra musi się wymienić danymi z serwerem M$ bo inaczej nie wystartuje."

    co ty pitolisz? :)


  10. @Paweł27 (autor: Drow | data: 3/04/12 | godz.: 13:11)
    x360 nie laczy sie z serwerami MSu przy uruchamianiu gry, on przez pare minut mieli plyte w celu weryfikacji jej systemu plikow, czy przypadkiem nie odpaliles pirata z kiepskiego iso itd.
    Nie wiem skad bierzesz swoje informacje, ale sa one bledne, lagodnie mowiac.


  11. Jezeli jest orginalna to dlaczego nie mozna go komus pozyczyc (autor: josefek | data: 3/04/12 | godz.: 16:35)
    i tym bardziej sprzedac.

  12. @bo tworcy gier chca wiecej zarobic... (autor: gantrithor | data: 3/04/12 | godz.: 17:56)
    baa chcieli by nawet zarabiac kiedy tylko ktos inny niz wlasciciel krazka spojrzy na ekran na ktorym jest gra lub uslyszy muzyke z gry...
    A tak apropo to troche watpie ze w konsolach beda procesory x86 bo jesli tak to po co kupowac konsole skoro mozna kupic pc.
    W parze z mocnym gpu musi isc mocny cpu a te w stacjonarnych pc nie sa i nigdy nie byly zbyt mocne procek heh nawet 6 letni cell nadal kopie zadek 6 rdzeniowemu core i7.
    Nie twierdze ze cell to jakies cudo twierdze za to ze architektura x86 jest mocno przestarzala.


  13. @12. (autor: Mariosti | data: 3/04/12 | godz.: 18:32)
    "W parze z mocnym gpu musi isc mocny cpu a te w stacjonarnych pc nie sa i nigdy nie byly zbyt mocne procek heh nawet 6 letni cell nadal kopie zadek 6 rdzeniowemu core i7."

    Wskaż parę konkretnych przykładów takich porównań, mogą być i najnowsze cell'e. Oczywiście nie chodzi mi o twoje teoretyczne fantasmagorie.


  14. Mariosti (autor: RusH | data: 3/04/12 | godz.: 19:59)
    HMM to subset sieci bajesowskich :)

    >Jezeli jest orginalna to dlaczego nie mozna go komus pozyczyc

    bo jej nie kupiles, teraz bedzie sie gry Licencjonowac aka pozyczasz od Sony, tak jak Steam TFU

    gantrithor Cell niczego nie kopie, Xenon ma arch in_order co oznacza ze skoki warunkowe w kodzie ZWALNIAJA wykonywanie programu dramatycznie. Dla przykladu Atom tez jest in-order i 1GHz Atom ma wydajnosc celerowow 500mhz. Jedyne co ratuje Xenona to 6 rdzeni, cos czego nie ma w statystycznym desktopie.
    Inna sprawa ze CPU w PS3 jest jeszcze slabszy bo tam rdzenie Power zostaly dodane w ostatniej chwili (tak jak GPU od NVidii) jako ratunek od failu jakim okazala sie w 100% wektorowa arch (sama w sobie genialna jesli budujesz superkomputer na ktorym programowac beda profesorki w denkach od butelek, tragiczna jesli wymagasz takiej wiedy od developerow gier)


  15. Ludzie (autor: Drow | data: 3/04/12 | godz.: 20:30)
    przestancie gadac, ze PS4 bedzie to, a x720 bedzie tamto. traktujecie te plotki jak objawienie, nie wiem zupelnie dlaczego.

    @gantrithor > "A tak apropo to troche watpie ze w konsolach beda procesory x86 bo jesli tak to po co kupowac konsole skoro mozna kupic pc."

    Dla jednej rzeczy, ktorej nie ma w grach PCtowych: optymalizacji kodu.


  16. a co to za Xenon (autor: Seba | data: 3/04/12 | godz.: 22:08)
    bo nie znam ?

  17. seba (autor: RusH | data: 3/04/12 | godz.: 23:00)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Xenon_(processor)

  18. tak oczywiscie (autor: Wyrzym | data: 4/04/12 | godz.: 03:31)
    x86 w konsolach, bo tam tak potrzbena wsteczna kompatybilnosc z windowsami ze beda na sile starac sie upchac gorsze rozwiazanie :] no i oczywiscie pomoze im to w emulacji poprzednich konsol, bo jak, x86 takie elo ze bedzie to robilo z powodzeniem hej :D

  19. Jak widzę znak zapytania w temacie (autor: Teriusz | data: 4/04/12 | godz.: 13:57)
    to już wiem, że news to plotka nie warta czytania.
    Tyle w tym temacie.


  20. x86 po to (autor: RusH | data: 5/04/12 | godz.: 00:35)
    ze rozwiazania COTS sa tansze od specjalizowanych. Sony utopilo w Cellu >1.6 Miliarda dolarow :o
    Siegniecie po gotowe rozwiazanie oznacza brak wydatkow na R&D, szybsze wejscie na rynek i natychmiastowe zyski (rozwiazanie dedykowane to wstepnie obromny koszt z nadzieja zarobku na dluzsza mete)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.