Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 23 maja 2012 
    

Przybliżona data premiery Xbox 720 i PlayStation 4 ujawniona


Autor: Wedelek | źródło: Los Angeles Times, WCCFTech | 11:04
(30)
Od dłuższego czasu trwa dyskusja na temat konsoli nowej generacji, które zastąpią wysłużone już produkty Microsoftu, Sony i Nintendo. Na razie możemy być pewni jedynie produktu Nintendo o nazwie Wii U, o którym wielokrotnie pisaliśmy. Owiane tajemnicą są natomiast wciąż Xbox 720 i PlayStation 4, o których wciąż nie wiemy zbyt dużo. W zasadzie naszą wiedzę w tym zakresie możemy sprowadzić do doniesień o rezygnacji z napędu DVD w konsoli Microsoftu i informacji że obie te konsole otrzymają GPU od firmy AMD, podobnie jak produkt Nintendo. Tymczasem do sieci trafiły dwie ciekawe umowy, które zdradzają datę premiery nowego Xbox’a i PlayStation.

Mowa o umowach na mocy których dwa duże studia – Activision (producent między innymi serii Call Of Duty) oraz Bungie (Halo) stworzą nowe gry dla konsoli Microsoftu i Sony. Owe plany obejmują w sumie kilka gier i dodatków (DLC), które ukażą się do 2020 roku, jednak najciekawsze jest to, że pierwsza gra dla Xbox 720 zadebiutuje pod koniec 2013 roku, a w przypadku PlayStation 4 jest mowa o roku 2014. Umowa zdradza również, że Microsoft nie porzuci swojego Xboxa 360, a przynajmniej nie od razu i w 2013 roku powstaną gry kompatybilne nie tylko z Xbox 720 ale i z jego starszym bratem.

Kontrakt obejmuje ponadto wysokość tantiem z tytułu sprzedaży gry oraz warunki ewentualnego zerwania umowy i inne aspekty prawne. Osoby zainteresowane bardziej szczegółowymi informacjami odsyłam do strony z tym dokumentem – KLIK.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. No to czekamy. (autor: insomnia | data: 23/05/12 | godz.: 11:17)
    I do tego czasu w świecie gier PC nic się pewnie nie zmieni w kwestii znaczącego przełomu w grafice.

  2. bardzo pozytywna wiadomosc (autor: chris_gd | data: 23/05/12 | godz.: 11:24)
    juz widze takie uncharted 4 na nowej konsoli

  3. jeszcze nie potrzeba nam nastepnej generacji (autor: lewus | data: 23/05/12 | godz.: 11:52)
    potrzeba nam natomiast lepszych programistów, silników graficznych, złożonej inteligencji przeciwników i ładnej fizyki. Poza względami graficznymi inne cechy można poprawić, niestety poprzez lenistwo niektórych firm rozsiewających informacje o potrzebie nowych sprzetow mamy gry przypominające te z początku wprowadzenia obu konsol

  4. @insomnia ad. Przybliżona data premiery Xbox 720 i PlayStation 4 ujawniona (autor: Marucins | data: 23/05/12 | godz.: 11:57)
    Możliwe, ale też nie jest to potwierdzone. Mamy ponad rok.

    Unreal 4 wygląda znakomicie, kolejna kwestia to Crytek i poprawiony Frostbite 2.


  5. @lewus (autor: Blazakov | data: 23/05/12 | godz.: 11:59)
    Lenistwo? Popatrz na to z drugiej strony - już teraz gry kosztują sporo więcej niż przed laty. Bardziej dopracowana gra - lepsza grafika - lepsze AI - lepsza optymalizacja - wyższy koszt produkcji - potrzeba sprzedaży większej ilości sztuk lub podniesienia ceny.

    Nie ma się co dziwić, że gry są coraz prostsze i robione pod klienta masowego. Jeszcze kilka lat temu "studio tworzące dobre gry" zatrudniało 20 osób z sekretarką włącznie. Dziś tyle osób potrafi siedzieć przy projektach "indie".


  6. lewus (autor: Aamitoza | data: 23/05/12 | godz.: 12:06)
    A jak chcesz z oobecnych to wyciągnąć? No wybacz, ale pomijając fakt, że obecne procesory w konsolach są o wiele za słabe do AI i zawsze były do tego za słabe z powodu niskiego IPC. 1 rdzeniowy athlon 64 ma zbliżone wartości MIPS do cella czy xenona.

    Ładna fizyka? na czym zapytam? Jeżeli nie bedzie wsparcia fizyki przez openCL (aktualnie powstaje bullet) to nie będzie ładnej fizyki - aktualnie karty w konsoli mają kilka naście razy mniejszą moc obliczeniową od tych w CPU, a jak widać po physx to taka moc jak mają te GPU ledwo by wystarczyła do samej fizyki.

    Niestety programiści w przypadku konsol robią co mogą.

    A jak Ty widzisz gry przypominające te wprowadzane z początku obu konsol, to cofnij sie 7 lat wstecz i sprawdź jeszcze raz ;) Jeżeli graficznie są słabsze, to widocznie w innych aspektach są lepsze - problemem jest właśnie moc obliczeniowa - bo aby na czymś zyskać, trzeba na czymś innym obciąć.


  7. *** (autor: Aamitoza | data: 23/05/12 | godz.: 12:08)
    "mają kilka naście razy mniejszą moc obliczeniową od tych w CPU"

    oczywiście nie o CPU, a GPU mi chodziło.


  8. Ale znowu ktos bije piane... (autor: gantrithor | data: 23/05/12 | godz.: 12:35)
    na 2013 i 2014 sa zapowiedziane gry na xbox 360 i ps3 wiec watpie ze przed 2015 pojawi sie xbox720 czy ps4 trzeba sie niestety uzbroic w cierpliwosc.

  9. gantrithor (autor: Aamitoza | data: 23/05/12 | godz.: 12:45)
    na ps2 gry były planowane na grubo po premierze PS3 - i co z tego? Będą planowane gry na czas po premierze, bo posiadaczy PS3 i xboxa 360 jest w cholerę, więc jaki był by sens rezygnować z tego rynku?

  10. ... (autor: Aamitoza | data: 23/05/12 | godz.: 13:17)
    a żeby było śmiesznie nadal powstają i są zaplanowane na przykład fify i PES.

  11. @Aamitoza (autor: Drow | data: 23/05/12 | godz.: 13:32)
    Wszystko fajnie, nowszy sprzet na pewno jestfajny itd..
    Ale mam wrazenie, ze znowu caly processing power pojdzie w gfx, a nie wlasnie w fizyke, AI i pare innych aspektow gier.
    Developerzy mowia, ze aby miec lepsza fizyke, gfx i Ai trzeba lepszy spret.. ale to samo mowili w poprzednich generacjach i jesli chodzi o AI i fizyke - znaczacego skoku nadla nie ma.


  12. i nie będzie lepszej fizyki i AI (autor: Hitman | data: 23/05/12 | godz.: 13:41)
    bo jest to nieopłacalne - scryptowanie jest proste i przewidywalne - algorytmy AI to już wyższa liga i dużo dużo czasu na ich opracowanie..

  13. Up4 (autor: insomnia | data: 23/05/12 | godz.: 14:11)
    To prawda, że najnowsze enginy są genialne ale jak to zwykle bywa jest to popis programistów tworzących te silniki, bo w rzeczywistości żaden obecny kowalskiego sprzęt tego nie pociągnie. Wystarczy zobaczyć dema poprzednich silników i zauważyć, że nawet obecnie nikt o takiej grafice gier nie tworzy.

  14. drow (autor: Aamitoza | data: 23/05/12 | godz.: 15:02)
    a jaką fizykę małeś w grach na PS2? No serio pytam? Bo jedynie fajna jest w black, ale to skrypty. Fizyka teraz będzie mogła być lepsza z racji akceleracji na GPU. w 2005 jak wyszedł xbox 360 było to w powijakach.

  15. koniec obecnych konsol jest bliski (autor: Markizy | data: 23/05/12 | godz.: 15:31)
    wystarczy że wiecej takich silników powstanie Frostbite 2 http://www.benchmark.pl/...operacyjnych-39966.html który odpalimy tylko na 64 bitach, co jest słusznym podejściem, bo panowie z XP i tak nie odpalą DX11, a z tego co wiem i w powyższym linku ludzie dumali można przeinstalować viste i siódemkę z 32bit na 64bit przy tej samej licencji. A biorąc pod uwagę że 64bitowy procki są tyle lat na rynku to już najwyższy czas na taki ruch.

  16. w ps2 / AI / 64 (autor: RusH | data: 23/05/12 | godz.: 16:31)
    byla swietna fizyka w gran turismo :D

    AI to sa obecnie wlasnie skrypty, finite automata
    http://en.wikipedia.org/wiki/Finite-state_machine

    problem polega na tym ze dev nie sa nawet zainteresowani spedzeniem nad tym 10 minut i cale AI sprowadza sie do "widze playera = shortest patch; wlaczyc aimbot". Nie wspominajac nawet o lamiacych immersje respawnach w nieskonczonosc z nikach jak w CODach.

    Nikt nie wymaga od przeciwnikow w grach implementacji sieci neuronowych (swoja droga byloby miodzio), ale wystarczy spojrzec na Q3 albo UT i jaka rozbudowana heurystyke mieli tamci przeciwnicy.

    64 bity nie sa nikomu potrzebne w konsoli, i tak nie bedzie >4GB ramu :/


  17. RusH (autor: Markizy | data: 23/05/12 | godz.: 17:01)
    dlaczego wszyscy myślą że 64bit to tylko więcej ramu, jak to rozszerzenie wprowadziło dużo więcej zmian.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/AMD64


  18. #16 (autor: Qjanusz | data: 23/05/12 | godz.: 17:54)
    na prawdę wg Ciebie 64 bity wymyślono tylko po to żeby pakować więcej ramu do kompa? :-)

    Mnie osobiście konsolki ani grzeją ani ziębią. Niech wprowadzają nowości nawet i za 20 lat. Z tego całego tematu wybrałem 2 ważne rzeczy.
    - nie będzie napędu optycznego przynajmniej w klocku - dobre wieści
    - we wszystkich nowych konsolkach będą GPU od AMD? To z kolei bardzo kiepska wiadomość.


  19. @Qjanusz (autor: Krotock | data: 23/05/12 | godz.: 21:12)
    Owszem była mowa na początku o tym, że w XBOX 360 pojawią się inne nośniki (karty pamięci czy coś), ale niedługo później okazało się, że najprawdopodobniej będzie napęd Blu-rey, ale nie do gier tylko do filmów, bo w końcu konsolka Microsoftu ma służyć nie tylko do gier. A co do karty graficznej AMD to nie rozumiem czego ty od niej chcesz. Tak się składa, że ostatnie modele AMD są baaaardzo dobre i nie odstają od GeForce. Problem polega na tym, że wg. ostatnich wieści ma to być Radeon HD 6670, który wg. mnie jest zdecydowanie za słaby i powinni dać co najmniej 6850 lub coś z serii 7.
    I żeby nie było wcale nie bronię AMD dlatego, że mam Radeona w kompie, bo mam GeForce.


  20. 64 / brak dvd / amd (autor: RusH | data: 23/05/12 | godz.: 22:58)
    w praktyce niestety 64 bity sprowadzaja sie do przestrzeni adresowej, plusem sa wieksze rejestry, ale jednoczesnie wiecej musisz siorbac z ramu wiec wychodzisz na minus


    brak dvd moze oznaczac brak piratow


    z gpu amd we wszystkich konsolach sie akurat ciesze, nalezy sie tej firmie


  21. 4KB kodu (autor: pandy | data: 23/05/12 | godz.: 23:49)
    http://www.youtube.com/watch?v=I5CTFMuFvb0

    Jesli jest sie dobrym programista to tak sie koduje a jak sie robi kod ciety z metra i uniwersalny to efekty sa takie jak w grachwidac.

    Cala wielka rewolcja sprwadza sie do wrzucania wiekszej ilosci polygonow i wyzszej rozdzielczosci tekstur.
    Z technicznego punktu widzenia wydajnosc jednego SPE w PS3 porownywalna jest z rdzeniem x86 - PS3 ma 6 SPE.

    Gry sa drogie bo taka a nie inna jest polityka studiow - gry sa robione w taki sposob by zarobic ale sie nienarobic.


  22. Wybijcie (autor: Drow | data: 24/05/12 | godz.: 07:53)
    sobie z glowy brak napedu optycznego :) Bedzie on na 100% chociazby ze wzgledu na kompatybilnosc wsteczna z x360. Poza tym widzieliscie ceny "dedykowanych" dyskow twardych od MS? malo kogo stacna fundowanie sobie takich, a jzu tym bardziej na zapychanie ich grami "on demand" z dystrybucji cyfrowej.

    Takze odpusccie sobie te bzdury z brakiem czytnika.

    @pandy: ale silnik to nie tylko statyczne krajobrazy z animowanymi shaderami... Czym sie podniecac, kiedy nic tam nie ma?

    @RusH > "problem polega na tym ze dev nie sa nawet zainteresowani spedzeniem nad tym 10 minut i cale AI sprowadza sie do "widze playera = shortest patch; wlaczyc aimbot". Nie wspominajac nawet o lamiacych immersje respawnach w nieskonczonosc z nikach jak w CODach."

    I wlasnie o tym mowie - develoeprzy chca ciagle wiecej mocy, wiecej pary w sprzecie.. i na co? na kolejne efekty czasteczkowe? A gdzie wlasnie obiecane AI, fizyka i nieliniowosc/osiaganie celu wieloma drogami? Dlatego ja plakac nie bede, jelsi nowe konsole wyjda nawet w okolicach 2015.


  23. @Amitoza tak fify to do tej pory pojawiaja sie... (autor: gantrithor | data: 24/05/12 | godz.: 08:08)
    na psx 1 na ps2 jest kilka nowych tytulow japonskich i fify oraz pesy ,na ps3 natomiast sa planowane duze gry sygnowane logiem sony wlasnie na 2013 i 2014 oraz kilka innych tez znanych firm z kolei na xboxa 360 prawdopodobnie jest planowany mmo "podobno swiat halo" a premiera 2013 wiec jesli planuja tak duzo tytulow to nie po to zeby lezaly na polkach sklapowych i nikt ich nie kupywal tylko zeby zeszly jak najszybciej a premiera nowych konsol w tym nie pomoze.

    Co do AI to nawet na tpc byl kiedys artykul o procesorze wyspecjalizowanym ktory jest odpowiedzialny za AI i jest w tym zadaniu wydajniejszy o ponad 100 (sto) razy niz wtedy najwydajniejszy procesor x86 dostepny w sklepie.
    Takze procesor cell jest idealny do liczenia AI sony bez problemow moglo by umiescic w ps4 cpu i gpu nowej generacji a stary procesor cell wmontowac jako specjalistyczny cpu do obliczen AI co bylo by dosc logiczne biorac pod uwage ze w ps2 procesor dzwieku to tak naprawde cpu z ps1.
    Oprogramowanie pisane pod 64bity moze ale nie musi pracowac nawet o 15% szybciej ale to czy gry systemy czy konsole beda w 32 ,64 czy 128bitach zalezy od rynku konsumentow nie od producentow ci ostatni moga jedynie naciskac i miec nadzieje ze konsumenci sie nie odwroca w strone konkurencji.


  24. gantrithor (autor: Aamitoza | data: 24/05/12 | godz.: 09:15)
    to popatrz na ps2 - PS3 premiera w 2006, a jakie gry wyszły po premierze PS3? Właśnie kilka dużych tytułów.

    Jak jest planowany MMO to na pewno nie na nowego xboxa, a na starego, bo starych będzie setki razy więcej, więc i większa rzesza graczy.

    Bulszit - Cell do AI się kompletnie nie nadaje - do tego potrzeba innego typu wydajności niż ten oferowany przez Cella. Cell ma ledwo 10000 DMIPS, kiedy 2Ghz athlon X2 ma 20000 DMIPS, czy też FX8150/i7 2600k ponad 100000 DMIPS.

    Procesor do sztucznej inteligenci powinien być podobnym procesorem do tych stosowanych w serwerach sieciowych czy też baz danych, A do tego celu CELLa się nie stosuje, tylko powerPC A2 (ten z kolei posiada jednoczesnie zalety cella jak i zwykłego procesora do serwera sieciowego.


  25. a co do przykładów gier (autor: Aamitoza | data: 24/05/12 | godz.: 09:25)
    Good war 2, to na pewno logiem sony sygnowany nie był? ;) ... wyszedł w w 2007, więc po premierze PS3, MGS i FFXII wyszły w okolicach premiery PS3.

    Więc argument "nowych konsol nie będzie przed 2015" jest tutaj conajmniej śmieszne. Skoro gry są zapowiedziane na 2013 i 2014, to pewne jest, że PS4 wyjdzie jeszcze w tym czasie.


  26. a ja tam lubię równowagę na rynku (autor: Qjanusz | data: 24/05/12 | godz.: 10:51)
    i wcale mi się nie podoba że tylko jedna firma jest w stanie dostarczyć GPU dla konsol na rynek, niezależnie która by to firma była.

    Wyduszony na siłę pozytyw jest taki, że API do gier pod konsolki i PCty będzie opierało się w zasadzie pod jeden rodzaj hardware, a porty między platformami nie będą na tak niskim poziomie, na jakim są teraz.


  27. @Qjanusz (autor: Drow | data: 24/05/12 | godz.: 11:19)
    Niejedna firma jest w stanie "dostarczyc" GPU, w PS3 przeciez siedzi nvidia.
    A, ze czip od AMD okazal sie lepszy, to coz zrobic - takie zycie.


  28. nie ma czegos takiego jak czip wyspecjalizowany do AI (autor: RusH | data: 24/05/12 | godz.: 11:21)
    tak samo jak nie ma czegos takiego jak czip wyspecjalizowany do fizyki, to tylko marketing belkot
    physX to biblioteka implementujaca fizyke, a to ze kiedys bylo na karcie PCI( i SPOWALNIALO gry :P) a teraz jest na GPU (i ma sztucznie spowolniona czesc liczaca na CPU zeby zmusic ludzi do kupna gpu on NV ...) nie ma nic wspolnego ze specjalizowanym sprzetem

    Tak samo AI nie potrzebuje jakichs wymyslnych specjalizowanych konstrukcji. Zaleznie od implementacji mozna to zrobic i na cpu staloprzecinkowych (state machines), i na jednostkach wektorowych(sieci bajesowskie, sieci neuronowe). Problem polega na tym ze nikt nie jest zainteresowany tematem, bo bydlo konsolowe lyknie kazdy nowy szit COD MW.fefnascie bedacy tylko reskinem cod4 wiec po co przeplacac?


  29. sztuka vs chalupnictwo (autor: pandy | data: 24/05/12 | godz.: 12:15)
    @22_Drow - to tylko ukazuje czym rozni sie podejscie programisty piszacego w sposob finezyjny od tego ktory tnie masowe - jesli w 4KB mozna zmiescic dzwiek, kod i dane to przy identycznym podejsciu bez ograniczenia 4KB mozna zmiescic duzo wiecej.

    Rownie dobrze mozna ten krajobraz oblozyc wysokorozdzielcza tekstura ktora zajmie kilkadziesiat MB itd.
    I tym rozni sie podejscie np tekstury proceduralne od tekstur bitmapowych.

    Wiekszosc gier na PS3 utylizuje SPE w ok 30 - 40%, zreszta to nie moc obliczeniowa jest problemem PS3 ale brak pamieci. PS4 z powodzeniem mogloby byc zwyczajnie poprawiona PS3, z podowojona iloscia SPE, kazdy SPE z 4x wiekszym chace, do tego 2GB RAM - to pozwalaloby Sony zarowna patrzec spokojnie w przyszlosc jak i odzyskac kase wlozona w szkolenie programistow.

    @28_RusH

    Oczywiscie ze moze byc specjalizowany hardware do AI - jesli tylko mozna wyroznic uciazliwe obliczeniowo fragmenty unikalne dla AI i zaimplementowac je w hardware to wlasnie wyczerpuje definicje dedykowanego sprzetu.

    Klasycznym przykladem takiego podejscia sa specjalizowane procesory szachowe stanowiace decydujacy element zwyciestwa maszyny nad Kasparowem. Np cos takiego jak CAM - wystarczy porownac implementacje software CAM i w hardware - moge sobie wyobrazic chip AI z wlasnie pamiecia CAM.


  30. @RusH (autor: Drow | data: 24/05/12 | godz.: 15:24)
    "Problem polega na tym ze nikt nie jest zainteresowany tematem, bo bydlo konsolowe lyknie kazdy nowy szit COD MW"

    I kto tu jest bydlo, ty moj przedstawicielu "elite mastah CP race". przypomniec chcialbym tylko, ze wszystkie CoDy rozchodza sie w szalonych ilosciach takze na PC.. Wiec dlaczego jestes tak zaslepiony? :)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.