Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 24 sierpnia 2012 
    

Unity 4 - demo technologiczne nowego silnika


Autor: Wedelek | źródło: Unity3D | 11:28
(14)
Unity 3D to obecnie jeden z najpopularniejszych silników 3D, wykorzystywany do tworzenia gier Online, takich jak chociażby Battlestar Galactica Online. Ponieważ cała widoczna na ekranie grafika jest renderowana w czasie rzeczywistym, więc kod musi być odpowiednio zoptymalizowany, tak by jak najlepiej korzystał z dostępnych zasobów. Niedawno firma Unity Technologies zaprezentowała na konferencji w Amsterdamie czwartą generację swojego silnika, która została wykorzystana do stworzenia dema technologicznego, które możecie zobaczyć poniżej.

Zaimplementowano w nim funkcje obsługiwane przez silnik DirectX 11 i nie szczędzono obiektów i tekstur o relatywnie wysokiej jakości. Całość wygląda bardzo ładnie i jest oczywiście renderowana w czasie rzeczywistym.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. real time (autor: RusH | data: 24/08/12 | godz.: 11:38)
    skoro jest to demo, i w real time , to GDZIE plik exe ktory to obliczy i wyswietyli na pc?

  2. @ 1 (autor: hasel | data: 24/08/12 | godz.: 12:45)
    real time Quad SLI GTX 690 ;) hehe

  3. to. (autor: piobzo | data: 24/08/12 | godz.: 12:53)
    jest twardziel... z 3-4 sytuacje których przeciętniak by nie przeżył

  4. Quad SLI GTX 690 (autor: JanTomasz | data: 24/08/12 | godz.: 13:24)
    Do tej biedy graficznej? Proszę cię.

  5. bozesz... (autor: Luke Jadi | data: 24/08/12 | godz.: 13:54)
    bieda graficzna? Jezeli to ma byc "silnik 3D wykorzystywany do tworzenia gier Online" to to jest az niesamowite! A ty piszesz ze bieda...

  6. Z jajem... (autor: Kenjiro | data: 24/08/12 | godz.: 15:30)
    No i nie świeci się wszystko jak psu jajca - vide UE, a to już plus ;).

  7. ładne (autor: morgl | data: 24/08/12 | godz.: 19:28)
    i przynajmniej ciekawe, a nie jak te dema od Unreala i CryEngine gdzie spuszczają się nad teselacją żaby:) No i mógłby ktoś zrobić demo, gdzie nie skupia się WYŁĄCZNIE na grafice, jak np. to sprzed 9 lat http://www.youtube.com/watch?v=4ddJ1OKV63Q

  8. szczerze? (autor: pandy | data: 24/08/12 | godz.: 21:48)
    to co w tym takiego powalajacego? - cieniowanie phonga, stylizacja na lekki cellshading... bo ja wiem...
    o jakosci animacji nie wspomne bo mocno pudelkowa z praktycznei zerowa fizyka...

    na oko lepsza grafika jest w kz2
    http://www.youtube.com/watch?v=oN-AAscry2g


  9. pandy (autor: Remedy | data: 25/08/12 | godz.: 00:59)
    Nie osłabiaj mnie z tym żałośnie śmiesznym graficznie Killzone 2. Złożoność modeli w tej grze jest tych samych lotów co pod koniec lat 90tych. Wszędzie maksymalnie uproszczone modele, mierne tekstury i gradientowe oświetlenie tu i ówdzie, na które dali się nabrać naiwniacy tacy jak np. Ty. Killzone 2 to graficzna bieda udająca coś, czym nie jest.

  10. swoją drogą (autor: morgl | data: 25/08/12 | godz.: 01:35)
    patrząc na szmaciane lalki z Killzone przypomina mi się UT2k3. Tam też zwłoki tak nierealistycznie się gibały:)

  11. @up (autor: Wedelek | data: 25/08/12 | godz.: 11:35)
    Nie tylko z KillZone'a. W wielu grach zachowanie postaci kuleje. Ot np. niedawny Skyrim, w którym nasz protagonista potrafi wydziwiać niestworzone rzeczy. Podam tylko dwa najprostsze przykłady:
    1) jak nas zabije gigant uderzeniem pały w ziemię, to wylatujemy wyżej niż jest położony Wysoki Hrothgar.
    2) po uderzeniu krzykiem przez wroga możemy przelecieć przez ścianę i zawiesić się w dość dziwnej pozie - wykręcone ręce i nogi.

    Tak że takich błędów jest więcej. PS: Zważcie też, że Unity ma zupełnie inne przeznaczenie niż CryEngine - inny rodzaj gier, inne priorytety, inny sprzęt.


  12. @9 ja nie jestem tropicielem pikseli (autor: pandy | data: 26/08/12 | godz.: 00:59)
    za to oceniam wizualna strone i subiektywnie nie widze niczego w prezentacji Unity4 - tu naprawde nie widac ani bogactwa tekstur ani zlozonosci obiektow, sama animacja jest rowniez dosc toporna wiec? KZ2 jest przeciez starym silnikiem a nie wyglada gorzej.

    @11
    Problemem jest detekcja kolizji - ta szwankuje i to dosc mocno bez wzgledu na sprzet - obserwuje dziwne efekty i na PC i na PS3.

    @10 ragdoll (drastyczne)
    http://www.liveleak.com/view?i=f97_1344614297
    http://www.liveleak.com/view?i=355_1338036753
    kwestia fizyki


  13. @12 wiec potrzebujesz okulary (autor: Carmamir | data: 26/08/12 | godz.: 13:47)
    KZ2 jak wczesniej wspomniano ma bardzo slaba grafike, nijak sie maja tekstury czy polygony do tego co widac powyzej.

    KZ2 to swietny przyklad jak na biedna grafike nalozyc tone filtrow, hdr i udac ze ladna grafa jest :)


  14. @13 ale jakie to ma znaczenie (autor: pandy | data: 26/08/12 | godz.: 23:35)
    jesli efekt wizualny jest satysfakcjonujacy?

    Co za roznica czy efekt uzyskuje sie ladujac tekstury i polygony czy uzywajac postprocessingu?

    Przeciez nawet w wypadku najnowszych kart graficznych bryla obrotowa np kula tworzona jest z polygonow a nie rownania opisujacego kule - w tym kontekscie kula jest rowniez aproksymowana za pomoca polygonow, albo tricki z antyaliasigiem majace na celu obnizenie kosztu obliczeniowego mimo ze tak naprawde powinno wyrenderowac sie ten obraz z rozdzielczoscia 16 - 64x wieksza i potem obraz downsamplowac.
    Ponawiam wiec pytanie - ktora z wspolczesnych kart graficznych potrafi operowac np na NURBS?


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.