Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 24 października 2012 
    

Nvidia też ma nowe sterowniki, co zwiększają wydajność


Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 11:39
(15)
Nvidia postanowiła szybko zareagować na owe sterowniki AMD z rodziny Catalyst i opublikowała na swoich serwerach oprogramowanie GeForce 310.33 w wersji Beta, które podobnie jak u konkurencji przynosi wzrost wydajności nowych akceleratorów w niektórych tytułach, sięgający nawet 11%. Nowe sterowniki można zainstalować na komputerach wyposażonych w GeForce'y serii 8, 9, 100, 200, 300, 400, 500 i 600, a oprócz wzrostu wydajności w najpopularniejszych grach, przynoszą nowe profile dla konfiguracji złączonych dzięki technologii SLI oraz korzystających z 3D Vision.

Zdaniem Nvidii nowe sterowniki przynoszą następujące zmiany:

GeForce GTX 680:
- do 11% w The Elder Scrolls V: Skyrim
- do 6% w StarCraft II
- do 6% w Batman: Arkham City
GeForce GTX 660:
- do 6% w The Elder Scrolls V: Skyrim
- do 3% w Batman: Arkham City
- do 4% w Dragon Age II

Sterowniki można pobrać ze strony Nvidii.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Leniuchy (autor: ekspert_IT | data: 24/10/12 | godz.: 11:53)
    Nie chcialo im sie napisac dobrego kodu a teraz to niby sa tacy dobrzy i ''podwyzszaja wydajnosc''. Wedlug mnie to nie podwyzszaja, a jedynie eliminuja bledy obnizajace wydajnosc jaka powinien uzyskiwac uklad.

  2. @up (autor: ekspert_IT | data: 24/10/12 | godz.: 11:53)
    TO sie odnosi i do nvidii i do AMD

  3. @ekspert_IT (autor: JACKKILLER | data: 24/10/12 | godz.: 12:19)
    WOW! Od razu widać że jesteś prawdziwym ekspertem, który każdy swój kod pisze maksymalnie zoptymalizowany, nie popełnia błędów, nie uczy się, nie rozwija i nie poprawia swojego starego kodu. Gratuluję!

  4. @01 (autor: agnus | data: 24/10/12 | godz.: 12:49)
    Jesteś jednym z tych ludzi, którzy twierdzą że butelka jest w połowie pusta a reszta to szczyny.

    A ja twierdzę że świat nie jest idealny a mesjasze są fałszywi. Robi się coś, potem poprawia, czas ograniczony, potem optymalizuje i stąd rozwój. Jak ktoś jest "ekspertem" to powinien o tym wiedzieć.


  5. profilowanie (autor: RusH | data: 24/10/12 | godz.: 13:31)
    takie podbijanie wydajnosci jest wynikiem profilowania driverow
    tz optymalizowany nie jest driver jako taki, a tylko kod uzywany przy renderowaniu danej gry. Wystarczy ze gra dostanie updejt i nowe szadery i cala optymalizacja w dupe


  6. @JackKiller (autor: ekspert_IT | data: 24/10/12 | godz.: 15:33)
    Jak pisze kod np. w VBA, pisze go od poczatku w taki sposob, aby jego wykonanie trwalo jak najszybciej. Im wiecej informacji zawiera sie w jednej linii kodu, tym szybciej kod zostanie przeprocesowany.
    Programujac trzeba pisac dobrze i efektywnie od poczatku, bo inaczej tracimy czas, pieniadze a takze zszargane nerwy. Meska rozmowa z kierownikiem projektu tez nie nalezy do najprzyjemniejszych.


  7. ihihihi (autor: RusH | data: 24/10/12 | godz.: 15:36)
    ahahaha visual basic

    >Im wiecej informacji zawiera sie w jednej linii kodu, tym szybciej kod zostanie przeprocesowany

    AHAHAhahahahaha


  8. Ech mam kartę GeForce (autor: Krotock | data: 24/10/12 | godz.: 16:43)
    ale jakoś nie lubię nVidii. Pewnie gdyby AMD nie zrobiło nowych sterowników, to nic by nie zrobili. A z tym wzrostem wydajności to się i tak nie postarali. Do 11%? Tylko w Skyrim i tylko w jednym modelu. Reszta ok 5%, czyli niemal granica błędu statystycznego. BRAWO!

  9. @ekspert_IT (autor: JACKKILLER | data: 24/10/12 | godz.: 17:21)
    Uuuuuu Visual Basic. To wiele tłumaczy...

    Zauważ że optymalizacje dotyczą ostatnich kart graficznych.
    Normą jest to że programiści muszą nauczyć się sztuczek związanych z cechami nowego układu graficznego.
    Mam wrażenie że popracowałeś rok w jakiejś korpo i rżniesz wielkiego programistę, który pisze kod raz, a dobrze. Polecam lekturę paru wywiadów z Johnem Carmack-iem, który sam przyznaje, że gdy zagląda w swój kod sprzed paru lat, to łapie się za głowę.

    P.S
    Kierownik projektu jest od tłumaczenia klientowi dlaczego jest on opóźniony i dlaczego go niedoszacował ;-)


  10. sterownikom nV (autor: Adex1234 | data: 24/10/12 | godz.: 18:06)
    to by się przydało "rewrite from scratch" :D

  11. Pamiętam (autor: Plackator | data: 24/10/12 | godz.: 22:13)
    3000% większa wydajność w dragon age II, to się nazywa optymalizacja !

  12. do 11% w The Elder Scrolls V: Skyrim (autor: JanTomasz | data: 24/10/12 | godz.: 23:46)
    Ciekawe, czy w nowej wersji sterowników znikają smoki. NV ma doświadczenie w tej kwestii :-))

  13. @Rush @Jack (autor: ekspert_IT | data: 25/10/12 | godz.: 09:05)
    Podalem przyklad VBA bo wszystkie aplikacje klientowskie maja Office i stworzenie czegos w tym jezyku jest czasem najefektywniejsze (brak dodatkowych kosztow, licencji, duze mozliwosci, pelna integracja w srodowisku Windows).

  14. @Rush, Jack (autor: rookie | data: 25/10/12 | godz.: 09:41)
    Z waszych wypowiedzi wynika ze nie programowaliscie... Gdybyscie programowali to wiedzielibyscie, ze blad wychwycony na pierwszym etapie przygotowania kodu kosztuje 50usd, blad wychwycony podczas weryfikacji czesci projektu kosztuje 2000usd, blad wykryty pod koniec projektu to juz setki tysiecy dolarow i opoznienia kosztujace ogromne pieniadze. Tak wiec od poczatku trzeba pisac i weryfikowac na biezaco kod.
    Widac w przypadku producentow kart graficznych byc moze wykryto jakas dlugo nie wykrywana czes kodu opozniajaca wkonywanie instrukcji i przeplyw danych. Mimo to zle to swiadczy o obu firmach, ktore wykazuja, ze nie pisza dobrego softu od poczatku.


  15. rookie bzdury piszesz (autor: RusH | data: 25/10/12 | godz.: 16:06)
    to nie sa zadne bledy, to jest profilowanie pod konkretne szadery
    jest o tym masa info w sieci, ostatnio Valve bylo zachwycone linuksem i otwartymi driverami intela bo moga profilowac swoje gry az do 'bare metal' - tz jak chca sie dowiedziec czemu dany fragment zjada tyle a tyle czasu to zamiast sie domyslac patrza w kod drivera GPU

    Znikajace smoki to dobry trop - te optymalizacje polegaja na
    -przerobieniu drivera
    -podmianie shadera po wykryciu danej aplikacji

    Nvidia pisze wlasne szadery dla popularnych gier, wygladaja tak samo (albo czasciej prawie tak samo :P na co komu jakies smoki), ale chodza o wiele szybciej bo Nvidia najlepiej wie jak dobrze zoptymalizowac kod pod ich gpu


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.