Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 4 stycznia 2013 
    

Wideo z nowym IGP PoverVR Rogue w akcji


Autor: Wedelek | źródło: Engadget, inne | 11:54
(9)
PowerVR, część firmy Imagination Technologies, odpowiedzialna za rozwój IGP dla urządzeń mobilnych, o tej samej nazwie ma już gotowy układ szóstej generacji, który najprawdopodobniej zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas targów CES. My jednak możemy już dziś zobaczyć na co stać nowy IGP, dzięki portalowi Engadget, który miał okazję przyjrzeć mu się bliżej. Opisywany układ o kodowej nazwie Rogue może się pochwalić wsparciem dla API DirectX 11, OpenGL 4. oraz OpenGL ES w wersji 3.0 i charakteryzuje się modułową budową.

Dzięki temu można szybko tworzyć mocniejsze odmiany, poprzez dodanie dodatkowych jednostek. Według producenta ich nowy chip jest o 20% wydajniejszy od poprzednika przy zachowaniu tej samej ilości rdzeni, a przy tym pobiera mniej energii, do czego z pewnością przyczynił się nowy proces litograficzny 28nm.

Aktualnie gotowe są dwie odmiany, oznaczone symbolami G6200 oraz G6400, ale nie można ich jeszcze znaleźć w żadnym mobilnym urządzeniu, ponieważ istnieje jedynie desktopowa platforma deweloperska.




 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Mam nadzieje ze jeszcze w tym roku... (autor: gantrithor | data: 4/01/13 | godz.: 16:33)
    zobacze to gpu w nowej wersji pspvita chcial bym zeby ta konsolka troche dluzej dzialala na jednym ladowaniu...

  2. swietne dema (autor: RusH | data: 4/01/13 | godz.: 16:54)
    czuje sie jakby znowu byl 1999
    prwie zero textur, same kloce na ekranie i klatkujacy obraz


  3. RusH (autor: Mario2k | data: 4/01/13 | godz.: 21:53)
    Dokladnie jak napisales , juz mogli by zrobic cos bardziej estetycznego ,ale widac brak gustu i samku jest coraz bardziej popularne.

  4. Nie dokladnie :-) (autor: mirek190 | data: 5/01/13 | godz.: 01:29)
    Przeciez mowi wyraznie ze to tylko 10 % jego wydajnosci jest tu zaprezentowane z powodu jakis tam ogranichen( przepustowosci magistrali pamieci ? ) a konsumenci beda mieli 10 x wieksza wydajnosc

  5. RusH & Mario2k (autor: Teriusz | data: 5/01/13 | godz.: 10:22)
    Czepiacie się. Dema technologiczne nie muszą dawać estetycznych doznań, to ma być pokazanie jak usprawniona jest wydajność wraz z ulepszeniem architektury układu.

    Estetykę pozostawcie artystom, którzy tworzą gry lub animacje.


  6. ... (autor: Teriusz | data: 5/01/13 | godz.: 10:26)
    Ja się raczej zapytam co dalej z rozwojem raytracingu? W końcu Imagination Technologies przejeło Caustic Graphic wraz z ich patentami i rozwiązaniami.
    Kiedy OpenRL zacznie być stosowane w grach?


  7. ... (autor: Aamitoza | data: 5/01/13 | godz.: 13:18)
    a miało byc X naście i X dziesiąt razy szybciej.... haha ;)

  8. jak usprawniona jest wydajność (autor: RusH | data: 5/01/13 | godz.: 18:40)
    pokazywanie dem, z ktorych POLOWA klatkuje jakos mnie nie przekonuje

  9. @RusH (autor: kombajn4 | data: 8/01/13 | godz.: 09:20)
    I dlatego firmy bardzo rzadko pokazują światu próbki inżynieryjne. Raczej prezentuje się to osobom które potrafią na podstawie prezentacji wyciągać wnioski. Ja na tym filmie widziałem AA x8 , ogromne miasto i ponad 300 latających i zmieniających się liści. Wszystko robione sprzętowo na próbce inżynieryjnej z wydajnością ok 10% końcowego produktu. Mnie ta wczesna wersja inżynieryjna przekonaął że produkt koncowy będzie miał "kopa".

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.