Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 12 lutego 2013 
    

Specyfikacja nowego Xboxa i Kinecta


Autor: Wedelek | źródło: Kotaku | 09:57
(34)
Za kilka dni nastąpi oficjalna premiera PlayStation 4 (20.II.2013), a my w końcu przekonamy się o ile nowa konsola wyprzedzi swoją poprzedniczkę pod względem wydajności. Co więcej już niebawem Microsoft zostanie ostatnim producentem na rynku, który nie ma jeszcze w ofercie konsoli nowej generacji (jakiś czas temu Nintendo wysłało do boju Wii U), co z pewnością negatywnie odbije się na sprzedaży Xboxa 360. Na usta ciśnie się więc pytanie, czy warto poczekać na Xboxa 720, zwanego też Next lub Durango. Na to pytanie postanowił odpowiedzieć serwis Kotaku, który dotarł do specyfikacji technicznej następcy Xboxa 360.

Z opublikowanych danych dowiadujemy się, że nowa konsola MIcrosoftu otrzyma ośmiordzeniowy procesor, zbudowany na bazie architektury x64 i taktowany zegarem 1,6GHz, któremu będzie towarzyszyć układ graficzny zaprojektowany przez AMD, zgodny z bibliotekami DirectX 11 i pracujący z częstotliwością 800MHz. Specyfikacja techniczna obejmuje również 8GB pamięci RAM, 500GB dysk HDD z transferami na poziomie 50MB/s (odczyt), moduł audio 7.1 oraz napęd Blu-ray, zdolny odtwarzać płyty o pojemności 50GB. Konsola otrzyma też porty USB 3.0, S/PDIF oraz wyjście HDMI.

Sama skrzynka z podzespołami, to jednak nie wszystko, bo potrzebne są jeszcze kontrolery. Nowy Xbox otrzyma dobrze znanego użytkownikom 360-tki pada, który doczeka się kosmetycznych zmian, oraz całkiem nowego, ulepszonego Kinecta. Kontroler ruchu sprzedawany wraz z Durango będzie w stanie rejestrować obraz z wyższą rozdzielczością, rozpozna więcej ruchów, dzięki zwiększeniu ilości obserwowanych złączeń wirtualnych kości do 25 i obsłuży trzy razy więcej graczy - sześciu.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. I to jest specyfikacja techniczna (autor: Wyrzym | data: 12/02/13 | godz.: 10:16)
    konsol nowej generacji... zalamka, naprawde zalamka

  2. no to sie zacznie (autor: Kosiarz | data: 12/02/13 | godz.: 10:17)
    era na ilosc rdzeni a nie na ich wydajnosc i AMD moze bardzo szybko wrocic do gry na rynku PC. w sumie to naturalna ewolucja bo wlasciwie zegary maksymalne (n2 oc) stoja w miejscu a optymalizacja architektury musi sie kiedys skonczyc podobnie jak zyski wydajnosci ze zmniejszania procesu (pomijajac zyski energetyczne oczywiscie)

    mimo wszystko ciekaw jestem jak sie bedzie parowac przyzwoitej (tak zakladam) predkosci GPU z prockiem... serwerowym :D


  3. Wedelek nie chcę krakać ale filmik Sony (autor: Sławekpl | data: 12/02/13 | godz.: 10:28)
    nie sugeruje, że to będzie nowa konsola, tylko "coś nowego", to niektórzy internauci wydedukowali konsolę, ja stawiam na coś innego ;)

  4. @up (autor: Wedelek | data: 12/02/13 | godz.: 10:40)
    Ja, podobnie jak 90% serwisów stawiam na konsolę:)

  5. Hehe (autor: Yog-Sothoth | data: 12/02/13 | godz.: 10:55)
    Ale co się będzie działo jak to nie będzie jednak PS4.. :))

  6. Kinect In (autor: RusH | data: 12/02/13 | godz.: 11:04)
    czyzby M$ chcial ukrucic proceder kupowania Kinecta Xboksowego tylko po to aby go podpiac przez USB do PCta?

  7. RusH z przecieków wynikało, że nowy Kinect (autor: Sławekpl | data: 12/02/13 | godz.: 11:45)
    ma umożliwić M$ większą kontrolę kto i w co gra oraz czy ma uprawnienia do tego (piraty)

  8. @6. (autor: Kosiarz | data: 12/02/13 | godz.: 11:46)
    pewnie tak, tylko po co 0o

  9. Sławekpl (autor: Teriusz | data: 12/02/13 | godz.: 11:49)
    Jeżeli Sony chce sprzedawać konsole na jesieni i na Boże Narodzenie, a to jest najlepszy okres sprzedażowy, to muszą dużo wcześniej pokazać konsolę. Hype musi trwać, a na E3 muszą już pokazać pierwsze trailery nowych gier.

  10. jak to nie bedzi konsola to bedzie wtopa (autor: marioking | data: 12/02/13 | godz.: 12:24)
    Tym zagraniem sony mogloby sporo zyskac w walce z microsfoterm ktory tym manewrem raczej został zaskoczny biorac pod uwage wczesniejsze zapowiedzi prezentowanych dat premier. Co prawda wszyscy oczekuja ps4 co wiaze sie ze sporym szumem co mogloby pomoc w wyporomowaniu czegos nowego ale szczerze nie widzi mi sie nic co mogloby na tyle pozytywnie zaskoczyc co by przewyzszylo potencjalne rozczarowanie brakiem nowej ps4. Wiec raczej na 99% to bedzie nowa konsola.

  11. Teriusz premiera może być później (autor: Sławekpl | data: 12/02/13 | godz.: 12:28)
    redakcje same zrobią reklamę czy i jak to działa i zachęcą lub zrażą potencjalnych nabywców
    z punktu widzenia producenta ważniejsza jest dostępność w sklepach na świecie wystarczającej ilości w dniu premiery i później


  12. Czy (autor: quadcore | data: 12/02/13 | godz.: 13:45)
    jest możliwe że ten procesor w nowym Xboxie bedzie od AMD ??

  13. quadcore a cholerka ich wie (autor: Sławekpl | data: 12/02/13 | godz.: 14:08)
    wcześniej wychodziła z grafik "połówka" Power7 IBMa - 4 rdzenie, 8 wątków
    teraz na tej grafice jest pokazane 8 rdzeni i nie wspominają o wątkach nic
    jeśli bym nie widział wcześniejszych to na obecnej podstawie bym optował za FX od AMD, tylko te zegary tak spowolnione hmm...


  14. nie zauważyłem - zastanawiający jest brak (autor: Sławekpl | data: 12/02/13 | godz.: 14:15)
    bezpośredniej strzałki na załączonej grafice łączącej procesor z DDR3, tylko poprzez NB, czyli raczej FX odpada

  15. No wlaśnie (autor: quadcore | data: 12/02/13 | godz.: 14:21)
    zegary coś za niskie , no chyba że tak jak czytałem na innym portalu , cpu jest zbudowane na rdzeniach Jagurach. Wolał bym żeby były na FX wiadomo lepsza optymalizacja pod moduły a zatem wzrost konkurencyjnośći AMD.

  16. Ta specyfikacja tylko potwierdza, że to ostatnia generacja konsol (autor: Jerry Boy | data: 12/02/13 | godz.: 15:01)
    Niestety, ale przyszłość to systemy przenośne (ewentualnie PC w domu dla miłośników oldschoolu) i gry free-2-play. za 2/3 lata tablety będą miały większą wydajność od Durango.

  17. Co pare lat (autor: Plackator | data: 12/02/13 | godz.: 15:32)
    Słysze co innego:
    - Przyszłość do komputery
    - Przyszłość to konsole
    - Przyszłość to systemy przenośne

    ciekawe co dalej będą ludzie prorokować .


  18. Jerry.. (autor: djBoss | data: 12/02/13 | godz.: 15:38)
    Tablety będą miały może lepszą wydajność, ale będą chodzić 30 min na baterii, no chyba że będziesz nosić w plecaku akumulator. Nie wiem czemu chcesz zastąpić konsole urządzeniami przenośnymi, wyobraź sobie przenośny tablet 32 cale. Wg mnie będą kolejne generacje klocków

  19. Sęk w tym, że zmienia się model biznesu w game developmencie (autor: Jerry Boy | data: 12/02/13 | godz.: 16:14)
    Być może się mylę, ale na dzień dzisiejszy większość firm z branży growej spogląda niepewnie w przyszłość i szuka nowej drogi. Coraz mniej firm rzuca się na wielkie produkcje AAA, a coraz więcej przenosi swoje franczyzy albo tworzy nowe IP dla nieprawdopodobnie szybko rosnącego segmentu F2P.
    Być może przyszłością nie będą jedynie tablety i telefony, ale jakaś konsola od dostarczyciela treści, np. Steam: http://www.polygon.com/...ewell-steam-dice-keynote
    facet ma rację, że PC jest bardziej uniwersalny i skalowalny. jeżeli ktoś stworzy fajną modułową platformę PC, gdzie da się np. wymienić kartę graficzną jak kartridż w C64, a ceny nie będą z kosmosu to być może wygra rynek :)

    ale tablety i telefony, zwłaszcza z możliwością podłączenia do TV, albo streamowania kontentu z kompa (jak nowe dziecko nVidii) to będzie o wiele ciekawsza rzecz od kurzącego się i przegrzewającego klocka, który zajmuje tylko miejsce pod telewizorem. do tego będzie je można łatwo zabrać do kolegi i grać razem w grę na telewizorze 3D z opcją Dual Game (czy jak to się tam nazywa).

    problemem nie jest to, że zupełnie nikt nie chce grać w nowe wielkie hity typu COD na określone konsole, ale że są to bardzo długie i kosztowne projekty, obarczone rosnącym ryzykiem. zobaczcie ostatniego Max Payne 3 - zajebisty tytuł, przez wielu wyczekiwany od lat, świetnie zrobiony, a okazało się że nie sprzedał się w oczekiwanej liczbie sztuk i przyniósł straty. to powoli zaczyna przypominać ruletkę. do tego dochodzi piractwo i chciwość firm produkujących konsole, które odbijają sobie straty na sprzęcie pobierając spory procent od każdej wypuszczonej sztuki (to w dużej mierze wpływa na fakt, że nowe gry na konsole nie kosztują 120, ale 200 i więcej zł).
    do tego dochodzi szybkie starzenie się sprzętu. jeżeli kilka lat po premierze konsoli Sony i MS dalej każą sobie płacić tantiemy, a jakość oferowanej przez nie grafiki pozostawia już wiele do życzenia to developerzy i dystrybutorzy także zaczynają się wkurzać. podobnie jak posiadacze nowych PC, którzy "dla wspólnego dobra" dostają gry ze słabszymi teksturami, shaderami i niskim polycountem bo wszystko trzeba optymalizować pod zestarzałe Xklocki i plejaki, a nie wypada graczom PC zaoferować tyle, na ile pozwala ich piec, zwłaszcza że płacą za grę mniej, a do tego 2/3 czy więcej i tak tą grę spiraci. i koło się zamyka.

    i tu pojawia się free 2 play, które oferuje dużo za darmo, a jednocześnie ma jakiś model sprzedażowy, który pozwala wielu developerom zarabiać kupę hajsu na skinach, postaciach, broniach, pojazdach, itd.

    cena wejścia w taki projekt jest o wiele niższcza niż w przypadku gier AAA, graczy jest więcej, a przy odpowiednim ich traktowaniu gotowi są wydać od kilku do kilkuset dolarów na różne dodatki. i to jest stety lub niestety przyszłość gier.

    być może za kilka lat model biznesowy znów się zmieni i ludzie zapragną wielkich, drogich gier bo będzie ich na to stać i będą znudzeni nieustannym kupowaniem kontentu. ale to jest daleka przyszłość całej branży :)


  20. @Jerry Boy (autor: djXone | data: 12/02/13 | godz.: 17:06)
    "jeżeli ktoś stworzy fajną modułową platformę PC, gdzie da się np. wymienić kartę graficzną jak kartridż w C64"

    Jaki to ma sens? Ja jadę na tej samej karcie graficznej już ponad 3 lata i wszystkie gry mi chodzą bez problemu, tu bardziej chodzi o lepsze doinformowanie ludzi co najlepiej kupić, żeby sprzęt wystarczył na ileś lat.
    Ludzie pakują np kasę w procka, który na prawdę daje nie wiele więcej mocy a kosztuje 2x tyle, zamiast tą gotówkę przeznaczyć na lepszą grafikę, dodatkowo problem przekonania, że trzeba kupić nowe to co teraz wyszło, bo stare jest gorsze, a przecież nowe karty graficzne potrafią wypadać cena/jakość 2x gorzej od poprzedniej generacji! Więc gdzie tu sens i logika w takim myśleniu?


  21. djXone producenci sprzętu i softu (autor: Sławekpl | data: 12/02/13 | godz.: 17:25)
    dbają aby to miało sens - nowsze wersje choćby DX ale nie tylko...

  22. @up (autor: djXone | data: 12/02/13 | godz.: 17:49)
    no to jesteś właśnie jednym z tych niedoinformowanych. Właśnie o to mi chodziło, o płacenie za rzeczy, które praktycznie nic nie zmieniają w wydajności produktu, a płacisz 2x tyle. Chodzi o to, że wsadzę Ci do kompa 2 grafy o tej samej wydajności jedna z tym jak napisałeś "choćby nowszym DX" a drugą z tym starszym i odpalę nową grę, Twoim zadaniem będzie na podstawie gry przez godzinę stwierdzić która karta graficzna lepiej się sprawowała. Już podobne testy przeprowadzono ;)

  23. djXone mylisz, ja DXy i inne fixy mam gdzieś :P (autor: Sławekpl | data: 12/02/13 | godz.: 17:56)
    podałem przykład jedynie, a nie uzasadnienie celowości czy jej braku

  24. Przyszłość to... Plackator trzymaj się krzesła... :D (autor: Teriusz | data: 12/02/13 | godz.: 20:24)
    Augmented Reality połączone z okularkami jak Google Glass i do tego CloudGaming :)

    Już dzisiaj Youtube pozwala na streaming video 1080p co kiedyś nie było do pomyślenia. Codziennie wielkie serwisy internetowe dokładają ogromne ilości nowych szaf serverowych by pomieścić wszystkie dane użytkowników. My dostajemy tylko usługę końcową (produkt finalny) i nie obchodzi nas rozwój sprzętu przez usługodawcę. Łącza stają co raz szybsze i to niech takie firmy jak OnLive czy Sony z Gaikai martwią się by zapewnić odpowiednią developerom moc obliczeniową do gier. Ja chce mieć możliwość zagrania na Tv, laptopie, tablecie czy komórce bez zmartwień czy gra odpali na full detalach.


  25. @up (autor: Plackator | data: 12/02/13 | godz.: 22:13)
    Rzeczywistość wirtualna, rodem z anime Sword Art Online czy filmu Matrix oraz rozszerzona rzeczywistość jak z Terminator'a

  26. @up // ucięło początek (autor: Plackator | data: 12/02/13 | godz.: 22:15)
    początek : Mówiąc w skrócie, przyszłość to rzeczywistość wirtualna ...

  27. Teriusz swietna teoria (autor: RusH | data: 13/02/13 | godz.: 01:30)
    propagowana przez technologicznych(o fizjologii czlowieka nie wspominajac) analfabetow
    czlowiek potrzebuje niskie opoznienia pomiedzy ruchem glowy a zmiana obrazu przed oczami, w innym wypadku mozg wysyla sygnal "jestem rozkalibrowany, pewnie sie zatrulem, purging system (puszczamy pawia)" i po ptokach

    rendering chmurze nie ma przyszlosci w grach bardziej interaktywnych (dziala znakomicie w jakichs hirousach czy szachac, ale fps nie przejdzie)


  28. up. (autor: Krax | data: 13/02/13 | godz.: 10:15)
    nadal w kraju mamy zastój i jesteśmy jakieś 10 lat za resztą... zresztą podoba mi się pomysł z @25 ale jak dla mnie to na razie wydaje się nie osiągalne...na chwilę obecną nie jesteśmy jeszcze w stanie połączyć obu rzeczywistości na odpowiednim poziomie synchronizacji... wojsko a i owszem testuje coś w rodzaju elektrycznych protez i innych implantów ale w sumie to jest jeszcze za mało...
    prędzej coś takiego jak już jest czyli grafika 3d- okulary lub coś innego co sprawi że poczujemy się jak bohater..

    a co do konsoli... a dokładniej kinecta...wydaje mi się że dzięki zintegrowaniu go z konsolą zmniejszy się opóźnienie- to jedynie moja teoria więc mogę się mylić. poza tym parametry nowego kinecta wydają się być interesujące.


  29. RusH (autor: Teriusz | data: 13/02/13 | godz.: 22:20)
    i tak masz obecnie w grach więcej skryptów lub cutscenek niż rzeczywistej gry, nawet w fpsach.

    Technologiczny analfabeci? To są Ci sami co twierdzą, że ludzie oko nie widzie więcej niż 24fps?


  30. sry za literówki (autor: Teriusz | data: 13/02/13 | godz.: 22:22)
    :-)

  31. niee, to ci (autor: RusH | data: 14/02/13 | godz.: 08:33)
    ktorym sie wydaje ze dodatkowe (dodawane przez 'chmure') opoznienie kontrolera 70ms (input lag) + 50ms obrazu (display lag) jest grywalne i naturalne

  32. RusH (autor: Teriusz | data: 14/02/13 | godz.: 12:52)
    Gry zręcznościowe to nie wszystko. Jest masa innych gdzie input lag nie ma znaczenia. Są to RTSy, strategie rozwoju/budowania jak anno, civilizacja czy simcity, taktyczne turówki, karcianki (można walnąć super scenkę summona rodem z FF7), rpg jak HoMM, gry pokroju Defence Grid, czy kosmiczne jak Homeworld i pokrewne.

    Masa, masa i jeszcze raz masa gier gdzie można śmiało upiększyć grafikę nawet do raytracingu i spokojnie sobie grać na lapku bez szybkiego walenia po klawiszach czy analogach.


  33. no wreszcie zaczynasz lapac (autor: RusH | data: 14/02/13 | godz.: 15:49)
    i wlasnie tylko do takich gier nadale sie chmura
    za to kompletnie nie nadaje sie do "Augmented Reality połączone z okularkami jak Google Glass i do tego CloudGaming"
    takie opoznienia powoduja wymioty we wszelkiego rodzaju okularach wirtualnych


  34. bo źle to ująłem, chodziło mi raczej o takie stwierdzenie: (autor: Teriusz | data: 14/02/13 | godz.: 16:39)
    Augmented Reality połączone z okularkami jak Google Glass w sferze mobilnej i do tego CloudGaming w wersji niemobilnej :D

    Tylko wiadomo, że chmury muszą być stawiane blisko, a nie gdzieś na 2 krańcu świata. Czy Google ze swoją wyszukiwarką ma tylko 1 serwer na świecie? Nie! :P


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.