Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Windows 8.1 ''Blue'' - fakty i mity
    

 

Windows 8.1 ''Blue'' - fakty i mity


 Autor: Przemysław Rel | Data: 14/05/13

Windows 8.1 ''Blue'' - fakty i mityO Windows Blue słyszał już chyba każdy, ale odnoszę wrażenie, że nie każdy do końca wie co to jest. Niektórzy powiadają, że to początek płatnego abonamentu na wzór Office 365, czy Adobe Creative Cloud, inni twierdzą uparcie, że to zwykły Service Pack pod inną, być może bardziej chwytliwą nazwą. Jeszcze inni twierdzą, że to po prostu duża aktualizacja mająca naprawić wszystkie niedoróbki Windows 8, z którymi twórcy po prostu nie zdążyli w połowie 2012 roku. Przyjrzyjmy się temu, co wiemy o "Blue" na podstawie dotychczasowych przecieków i zastanówmy nad plotkami.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Windows 8.1 ''Blue'' - fakty i mity
 
 » Pierwszy rzut oka: interfejs
 » Drugi rzut oka: pod maską
 » Fakty i mity
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. tak ale... (autor: loccothan | data: 14/05/13 | godz.: 03:09)
    "szczęśliwi" posiadacze Intela i Nvidia nic w gruncie rzeczy nie zyskują przesiadając się na win8. Zaś posiadacze AMD (Proców Modułowych) i Radeona GCN wersjii HD 7xxx już bardzo wiele. Po pierwsze Win8 jest zoptymalizowany i wykorzystuje jak trzeba Buldożery i Piledrivery !!! (xBoX Blue lub Infinite ma Win8 w standarcie !!! ) oraz mamy możliwość pograć w tytuły DX11.1, który jest dostępny w Radkach HD 7000. PZDR

  2. Moim zdaniem (autor: kvm | data: 14/05/13 | godz.: 07:15)
    Juz teraz oferta intela dla tabletów jest wystarczająco dobra, by całkiem poważnie rozważyć zakup. Nawet najtańszy asus za ok 1600 zł bije na głowę wszystko co oferuje konkurencja wlasnie przez to, ze jest na Windows x86. Niezrozumiałe jest dla mnie istnienie RT. Gdyby były dostępne z nim tablety za 800 zł to miało by to sens. Oczywiscie do czasu aż do tego poziomu stanieja te na intelu, co pewnie dość szybko nastąpi.

  3. nazwę RT to powinni zmienić na PJC (autor: rmarcin | data: 14/05/13 | godz.: 08:26)
    Czyli po jaki ch...

  4. Jestem (nie)szczęśliwym użytkownikiem win8 - (autor: Pijar | data: 14/05/13 | godz.: 11:27)
    upgradowałem poprzedni system do 64bitów nie zdając sobie sprawy jak drażniące i nieprzyjazne i nieintujcyjne jest win8. Być może, gdybym kupował np.samochód i zobaczył że producent chce go skojarzyć z rowerem umiejscawiając hamulec na kierownicy a dźwignię zmiany biegów pod fotelem pasażera, zwróciłbym na to uwagę przed zakupem i wycofałbym się na czas. Teraz niestety muszę się męczyć z tym wynalazkiem. (Nie jestem już niestety nastolatkiem, który byłby skłonny się podniecać tym że coś jest inaczej inni sie na tym nie znają a ja się znam wiec jestem cool).

  5. P.S. Nie przewiduję, w dającej się przewidzieć przyszłości, (autor: Pijar | data: 14/05/13 | godz.: 11:32)
    zakupu ekranu dotykowego - nie mam ochoty wstawać z fotela za każdym razem żeby dotknąć ekranu monitora. Im większy monitor tym dalej trzeba od niego siedzieć.

  6. up. (autor: piobzo | data: 14/05/13 | godz.: 12:18)
    jakieś konkrety szukasz jakiejś funkcji i nie możesz znaleźć- że zarzucasz mu nieintujcyjność?
    Ekran dotykowy ekranem dotykowym, ale sposób korzystania z w8 z ekranem dotykowym i bez się różni, w brew temu co twierdzą wszyscy, Modern pod myszką zachowuje się inaczej, no ale cóż trzeba by było mieć najpierw kontakt z tym systemem żeby to zawyżyć...
    Korzystając z windows 8 jest jedna zasada mysz w narożnik, i jest dostęp do wszystkiego, przycisk start z windowsa 8 to jak dla mnie mistrzostwo ergonomi, prawy przycisk jest wszystko czego potrzebujesz od startu na pulpicie, przeglądarki wraz z ulubionymi przypięte w menustart, to samo z playlista, i katalogami do których chce mieć szybki dostęp, od 7 skróty raczej mam tylko do paru aplikacji, resztę zawsze wyszukiwałem przez start ze względu na prędkość przeszukiwania wzrokiem, a prędkość wpisywania, poza tym podoba mi się szyfrowanie danych, przyspieszanie systemu za pomocą pamięci flash, nowy task, szybszy dostęp do opcji administratora z pulpitu (pod prawym myszki na start)...

    raczej nie wrócę do 7.. dobrze zapamiętałem ten system, po co mam się teraz do niego zniechęcać,


  7. @ piobzo (autor: radonix | data: 14/05/13 | godz.: 13:44)
    Windows 8 posiada sporo plusów, ale...
    Wyobraźmy sobie, że jesteś osobą średnio zaawansowaną w obsłudze komputera, a tymczasem Twój szef w firmie - chcąc zrobić Ci niespodziankę - zakupił nowy sprzęt z całkowicie nowym dla Ciebie systemem Windows 8. Teoretycznie powinno być lepiej, tymczasem...
    No dobra: przerzucasz wszystkie swoje stare dokumenty na nowy komputer, czeka Cię moc pracy, koledzy już czekają na wyniki - a tymczasem okazuje się, że to, co niedawno jeszcze było intuicyjne i proste, tu jest jakieś dziwne i nie na miejscu.
    To tak zwana SIŁA PRZYZWYCZAJENIA daje znać o sobie :-)
    Co więcej: jestem w stanie zrozumieć osoby, które nad nowym systemem nie raz siarczyście zaklną! :-D (pamiętam moje pierwsze podejście do próby znalezienia wyłącznika systemu W8! buhahahaha!).
    Gdyby wszystko było ''tak pięknie'', to nie byłoby takich wielkich oczekiwań rynku na nadchodzące W8.1...


  8. radonix (autor: piobzo | data: 14/05/13 | godz.: 14:03)
    co racja to racja...
    ale jak się na tym zastanowisz, to stare rozwiązania wcale takie intuicyjne nie były...
    Samo wyłączenie komputera... klikasz na "START" nazwa start sugeruje, że to miejsce w którym coś staruje, kojarzone jest z miejscem startu raczej, prawda? A my jeszcze klikamy "START" aby wyłączyć komputer.. ja wiem czy to takie intuicyjne jest? jakby na to popatrzeć to wydaje nam się to normalne ale tylko dlatego, że robimy to w taki sposób ponad 15 lat.


  9. tak przy okazji, sprawa glosna, ale moze ktos jeszcze nie czytal (autor: daver | data: 14/05/13 | godz.: 15:56)
    Interesujacy rant developera jadra NT http://blog.zorinaq.com/?e=74 , ktory pierwotnie znajdowal sie w komentarzu tutaj https://news.ycombinator.com/item?id=5689391

  10. @radonix (autor: Brendyman | data: 14/05/13 | godz.: 19:00)
    A z ciekawości jaką pracę masz na myśli? Z Twojej wypowiedzi wynika, że hipotetyczna osoba średnio zaawansowana pracuje obsługując wyłącznie menu start i zmieniając ustawienia windowsa. Tylko te obszary zostały zmienione (no dobra, w widoku folderów słynna wstążka niemniej jednak te są już od dłuższego czasu w office i ludzie jakoś żyją a firmy nie stanęły), aplikacje dalej działają tak samo, pasek startowy też, 99,9% programów działających na Viście i 7 zadziała również na 8 a pozostały 0,0% zapewne zadziała po ustawieniu jakichś opcji kompatybilności. 8 to w końcu dalej Windows, z odrobinę zmienionym interfejsem i dodanym Modern UI,

  11. @Brendyman (autor: radonix | data: 14/05/13 | godz.: 19:13)
    >> ''8 to w końcu dalej Windows, z odrobinę zmienionym interfejsem i dodanym Modern UI'' - i z powodu tej ''odrobinki zmian'' sporo ludzi się buntuje/narzeka, a MS stara się załagodzić całą sprawę intensywnie pracując nad korektą wyglądu/funkcji systemu. Skoro jest tak dobrze, dlaczego jest tak źle?

    Ewolucja = TAK, Rewolucja = NIE :-)

    PS. Z czystej, ludzkiej ciekawości zainstalowałem W8 - po dwóch dniach wróciłem do W7 (z uczuciem ulgi). Poczekam jak sprawa rozwinie się z tym W8.1 ...


  12. W8.1 (autor: Conan Barbarian | data: 14/05/13 | godz.: 19:41)
    Ocenię, gdy się pojawi - chwilowo mam w doopie zalety i wady Win8. To nie jest system na desktopa.

  13. Ja was naprawde nie rozumiem (autor: Wyrzym | data: 14/05/13 | godz.: 19:43)
    Ludzie to kombinuja z linuxami i z jakimis nie do zycia UI tylko zeby chodzilo jak najszybciej, jak to wyglada to nikogo nie obchodzi. Dali wam w w8 optymalizacje, przyspieszyli caly interfejs i co? i zle, lepsze mulowate 7 bo ma menu start...
    Tyle lat sie czlowiek bronil przed vista/7 bo raz ze mul straszny, dwa ze nic sie prawie nie zmienilo. Dali cos wreszczi nowego to zle.
    Eh jakby wam przyszlo pracowac na macu to byscie chyba umarli, tak, tam nie ma menu start ;]


  14. @up (autor: Conan Barbarian | data: 14/05/13 | godz.: 19:47)
    Nie masz o czym pisać to pleciesz bez końca o Start, którego brak jest tylko wisienką na torcie z goowna. M$ dokonał próby pogodzenia różnych środowisk jednym systemem i spierdzielił robotę, czego dowodem jest ocena rynkowa. Teraz będzie retusz, który poprawi nieco całość, ale nie ma wątpliwości, że na powtórkę sukcesu Win7 jeszcze sobie poczekamy.

  15. oooo (autor: Wyrzym | data: 14/05/13 | godz.: 19:54)
    a to nowosc, to nie menu start jest problemem? :D A no przecie tak, jest zly bo jest zly. Kij ze identyczny pulpit, kij ze optymalizacja, przecie to wszystko jest zle bo? wlasciwie czemu?
    Co do rynku to wiesz, ludzie nie potrzebuja juz nowych kompow i to juz sa stare pryki co chca miec dokladnie tak samo przez cale zycie.
    Dla ciebie to porazka, dla mnie sukces. Widocznie mamy inne poglady na to jak system operacyjny powinien dzialac (szybko i stabilnie, reszta nie wazna)


  16. Windows Blue pozwoli na bezpośrednie przejście na pulpit po zalogowaniu (autor: sean | data: 14/05/13 | godz.: 20:12)
    ...na dwóch monitorach widać, że najpierw ładuje się stary pulpit, potem kafle... taka ciekawostka.

  17. @radonix (autor: Brendyman | data: 14/05/13 | godz.: 20:27)
    A powiedz mi (konkretnie) co aż tak bardzo Cię zniechęciło. 2 dni to za mało żeby czegokolwiek nowego się nauczyć swoją drogą. Obstawiam, że gdybyś nie był negatywnie nastawiony to po max tygodniu byś śmigał jak na (któregokolwiek W używasz).

  18. Uczenie się nowych (autor: Plackator | data: 14/05/13 | godz.: 21:11)
    rzeczy grozi wzrostem szarej masy, co może spowodować zwiększenie zapotrzebowania na energie, i taki zwykły kowalski może nie wyrobić :(

    Ogółem rutyna i przyzwyczajanie się do jednej czynności, nawet bardzo skomplikowanej jest dość groźne dla szarej masy.


  19. @Temat (autor: PrEzi | data: 14/05/13 | godz.: 21:18)
    Niestety jestem rowniez uzyszkodnikiem 8-ki...
    W tej chwili z nowym sprzetem nie ma mozliwosci zakupienia juz z 7-ka (o ile nie wykona sie downgrade'u na ktory niestety nie mialem czasu)...
    Powiem tak - po wlozeniu w 8-ke okolo jednego pelnego dnia na 'dopasowania', zainstalowaniu paru programow, ktore zmieniaja jej/jego funkcjonalnosc - da sie tego uzywac.... Normalnie - nie tknalbym kijem od szczotki.


  20. up. (autor: piobzo | data: 14/05/13 | godz.: 21:30)
    zainstalowałeś intuicyjny START z opcja WYŁĄCZENIA komputera?

  21. @Wyrzym (autor: Conan Barbarian | data: 14/05/13 | godz.: 21:47)
    Wyślij trochę wazeliny na temat Win8 do M$, to może dostaniesz smycz na flash-a lub logo Win8 do powieszenia na ścianę.
    Co do starych pryków, to akurat jeszcze mi do nich trochę daleko, ale "podziwiam" młodych bez wiedzy, własnej oceny, podatnych na "NEW", gotowych stosować metodę Nerona, aby budować nowy lepszy świat. Tacy właśnie są też najlepsi do głosowania w wyborach a rezultatem każdych wyborów jest od wielu już lat banda złodziei, której już pomysłów brak na okradanie tego kraju. Niebawem jednak będzie tak źle, że młodzi gniewni zaczną się nawzajem zjadać. Jeszcze rok lub dwa i zobaczysz nowy komputer z nową windą jak świnka niebo - i wtedy będziesz miał poukładane w swoim małym slamsie do końca żywota bez względu na wiek.


  22. @21+epilog (autor: Conan Barbarian | data: 14/05/13 | godz.: 21:51)
    a teraz możesz mnie pocałować, bo odpalam piwko

  23. @ Brendyman (autor: radonix | data: 14/05/13 | godz.: 21:51)
    Proste: zrobiłem bilans zysków i strat - póki co, nie warto mi migrować do W8 (choć kilka rzeczy z nowego systemu przypadło mi do gustu). Czekam do W8.1 i wtedy powiem ''sprawdzam''.

  24. eee... (autor: sean | data: 14/05/13 | godz.: 22:07)
    Da się używać da i bez sensu jest instalować nakładki tudzież inne shelle.
    Jazda jest jak np. pod 8 odpalasz wirtualizator z inną ósemką, a przez pulpit zdalny łączysz się z serwerem 2012, który to ma odpalone dwa inne wirtuale z serwerem 2012. Wtedy dopiero jest przełączanie między interfejsami. Lewy dolny róg - start, lewy dolny róg pół milimetra dalej - start systemu pod spodem... Czy ktoś tu pisał, że ma problem z przełączeniem pulpitu na modern i z powrotem? :)


  25. Conan Barbarian (autor: Wyrzym | data: 14/05/13 | godz.: 22:51)
    Piekny wywod, ale dalej widze ze w8 zly bo zly :] odpal nawet 2 piwka jesli ci to pomzoe w dalszej analizie tego kim jestem :>

    Tak, kupilem w8, pierwszy system operacyjny kupiony z pelna swiadomoscia i bez zalowania. No coz, nie radzisz sobie z tym, nie moj problem.

    @sean
    co do zdalnego pulpitu to akurat to mnie niemilosiernie drazni, odpalany z MACa w oknie do w8 to mi szarpie nerwy, wejscie w "start" to nie lada wyczym (tak, powinienem zaczac uzywac klawiatury do tego, ale jakos nie lubie :/)


  26. o_0 (autor: loccothan | data: 15/05/13 | godz.: 03:41)
    Ja w sumie od zawsze lubiłem grzebać w systemach na moim kompie i gdy mi się sypnął Win7, pomyślałem a co tam, zainstaluję o8iem (dostałem od MS klucz do Media Center a upg. miałem wcześniej za śmieszną sumę) i zrobiłem upg do Win8 Kafelki kafelkami pomysł z pupy do desktopów to wiadomo ;-) ale po kilku chwilach już miałem Start i logowanie na Pulpit + Test Mode (żeby przyjmował wszystkie stery) I do dziś wszystko śmiga ! jest to poprostu Vista SP 6 i nic pozatym, no i oczywiscie jest Nowoczesny ma DX11.1 i lepiej jest ogółem zoptymalizowany jesli chodzi o obsługę AMD (w końcu) zajmuje mi 1GB w RAM'ie ! i jest bardzo szybki, gry maja więcej klatek i benczmarki także więcej punktów pokazują o_0 ! Jednym słowem nie zawiodłem się. Podziękował ;-)

  27. @Wyrzym (autor: Conan Barbarian | data: 15/05/13 | godz.: 08:27)
    jesteś uparty a Win8 jest rzeczywiście zły bo nie jest dobry
    co do Win8.1 - wyjdzie to się zobaczy co i jak a Win8 właśnie przeszedł w stan "expired" na maszynie wirtualnej i to chyba na tyle - czekam na Win8.1


  28. ale (autor: Franz | data: 15/05/13 | godz.: 09:10)
    ludzie macie problemy. A co za różnica kowalskiemu w co klika ? widzę że dla większości system operacyjny to tylko interface i nic więcej. Nie taka jest idea SO!

  29. nie ma (autor: ray | data: 15/05/13 | godz.: 09:36)
    żadnego powodu żeby nie lubić nowego menu start. Jest wygodniejsze i można szybciej odnaleźć szukany program czy inny plik. Ludzie upierający się przy starym marudzą że nowe jest "be" bo... jest nowe i jest "be".
    Aplikacje metro są takie sobie, bez rewelacji i praktycznie z nich nie korzystam, ale to nic, bo jako całokształt win 8 jest po prostu lepszy i szybszy od siódemki. I to w sumie mnie zastanawia, że wolicie mieć wolniejszy system niż szybszy. Cóż, trudno dyskutować z gustami.


  30. @20 (autor: PrEzi | data: 15/05/13 | godz.: 10:28)
    Tak, jak dla mnie Start ktory zainstalowalem jest intuicyjny i moge go dostosowac idealnie 'pod siebie'.
    START =/= wystartuj, w tym wypadku to jest punkt startowy do kazdej bardziej zaawansowanej akcji - niech to bedzie uruchomienie czegos, znalezienie czegos, wywolanie cmd.exe, restart, zamkniecie, uspienie, dostep do urzadzen, komputera czy panelu sterowania.
    Jest to dla mnie po tysiackroc bardziej intuicyjne niz Prawy-gorny rog -> Charms bar -> Ustawienia (?!) -> Zasilanie -> Wylacz/Uspij/Uruchom ponownie.
    W moim przypadku robie to samo w dwa kliki myszy, w przypadku Charms - w 4 akcje.
    Mozna oczywiscie korzystac ze skrotow klawiszowych - jak to obroncy cudownego ModernUI mowia... ale ja akurat podaje przyklad operacji myszka :)


  31. @30 (autor: ray | data: 15/05/13 | godz.: 11:40)
    ok, zgodzę się, że wyłączenie komputera mogłoby być rozwiązane lepiej. Ale na plus trzeba zaliczyć, że system już nie pyta się czy pozamykać wszystkie niezapisane dokumenty, tylko je zamyka.
    Również aktualizacje rozwiązane są lepiej. W Win7 i wcześniejszych aktualizacje robione są na końcu pracy, co potrafi być upierdliwe, zwłaszcza na laptopach. W Win 8 system informuje że za 2 dni będzie potrzebny restart systemu. Dodatkowo, aktualizacje wykonuje przy starcie systemu, a nie przy zamykaniu.


  32. ad30 (autor: piobzo | data: 15/05/13 | godz.: 12:35)
    Wystartuj: Zamknij System... jak coś nie logicznego może być intuicyjne?
    Słowo z którym bym się zgodził to słowo Wygodne...

    piszesz cały czas o wygodzie i przyzwyczajeniach, i pakujesz to do swojej definicji intuicyjności,

    START - miejsce gdzie zaczynasz, START - gdzie startują aplikacje, o co chodzi, nie logiczne? Bardzo logiczne, klikasz na start, chcesz się znaleźć tam gdzie byłeś na początku, gdzie wystartowałeś i gdzie uruchamiasz apliakacje...
    nie było do tej pory tak logicznego i intuicyjnego SO od Microsoftu... każdy kto na trzeźwo siądzie przed komputerem powie ci, że uruchamianie zamykania to oksymoron i jest dalece nie logiczne, więc nawet w twojej interpretacji start, te systemy nie były intuicyjne... a piszecie jak ci głupcy nieintuicyjny, nieintuicyjny, powtarzacie, powielacie te same argumenty, bezmyślnie totalnie... ktoś powiedział kiedyś, że jest nieintuicyjny, więc wszyscy teraz kiwają, mówią "to jest nieintuicyjne" niczym kowalski w warsztacie samochodowym


  33. up. (autor: piobzo | data: 15/05/13 | godz.: 12:38)
    Pulpit, czyli przestrzeń robocza, miejsce gdzie pracujesz kiedy to robisz... wszystko jest logiczne.. ale zaczynasz w miejscu STARTU i potem wybierasz co chcesz robić...

  34. niczym kowalski w warsztacie samochodowym (autor: sean | data: 15/05/13 | godz.: 13:46)
    nieźle

  35. @piobzo (autor: PrEzi | data: 15/05/13 | godz.: 20:47)
    Ty masz racje, ja mam spokoj - ktory sobie ostatnimi czasy zbyt mocno cenie. Nie bede sie wdawal w polemike bo naprawde nie widze sensu.
    Mow i rob sobie co chcesz, miliony glosow sprzeciwu (glosniejszy krzyk niz przy Viscie) mowia same za siebie.


  36. Największa wada Win8: niespójność... Dlaczego? (autor: franc# | data: 15/05/13 | godz.: 23:03)
    Od pierwszego odpalenia Win8 i jego nowego menu start, wiedziałem, że to dobry pomysł (zwłaszcza prostota i live tiles), ale również i wtedy zauważyłem tą niespójność, że co jakiś czas jestem przekierowany do old-school/non-touch interfejsu, co było bardzo denerwujące.
    Większość ludzi narzeka właśnie na TO, mówiąc przy tym, że system jest niedorobiony i MAJĄ RACJĘ. Dlaczego tak się stało wytłumaczył nam pewien zaje..sty designer z Dallas, który zajmuje się projektowaniem UI-a. Jego zdaniem przerobienie wszystkich starych kontrolek pod nowy interfejs zajęłoby firmie przynajmniej kilka lat! Sam UI! Taka jest prawda. Wydaje się wszystkim, że to takie łatwe, ale niestety nie jest. W niektórych miejscach jest to po prostu pracochłonne, ale w innych po prostu niewykonalne. Wiele kontrolek ze starego systemu nie ma sensu w interfejsie touch, więc problem polega na tym, że pewne rzeczy trzeba wymyśleć na nowo... To zajmuje sporo czasu i kosztuje. Poza tym nie ma się co oszukiwać, prostackie systemiki z iPad-a czy Nexus-a, mają niewiele funkcjonalności, w związku z tym liczba pracy jest przy nich znacznie mniejsza. Weź teraz i przerób wszystkie aplety w stylu gpedit, msconfig itp. z windy. Lata roboty... Pewnie do wersji 8.3 nie dadzą rady.


  37. miliony glosow sprzeciwu (autor: Krax | data: 15/05/13 | godz.: 23:03)
    wyraźnie to pokazuje jak wysoko się cenisz porównując się do tego całego motłochu.
    w pełni zgadzam się z piobzo. nie rozumiem o co tylko krzyku...kto z was ostatnio zamknął komputer klikając na zamknij? ja tam laptopa po prostu składam, a stacjonarny idzie z Powera...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL