Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 11 czerwca 2013 
    

Konsola PlayStation 4 oficjalnie zaprezentowana


Autor: Wedelek | 10:19
(52)
Od kilku miesięcy wiemy, że PlayStation 4 będzie bazować na wykonanym przez AMD układzie APU, łączącym w sobie osiem rdzeni x86 Jaguar, 256-bitowy kontroler pamięci typu GDDR5 połączony z 8GB współdzielonej pamięci RAM oraz IGP z rodziny Radeon, którego GPU zbudowany jest z 18 jednostek CU (Compute Units), a więc 1152 procesorów strumieniowych. Sony ogłosiło również, że ich nowa konsola ma garściami czerpać z zalet jakie umożliwia GPGPU poprzez zaprzęgnięcie GPU do obliczeń matematycznych, nie związanych z wyświetlaniem grafiki.

Mimo to do niedawna nie wiedzieliśmy jak nowa konsola będzie wyglądać. Na szczęście kilka godzin temu ta kuriozalna sytuacja przestała mieć miejsce, bo Sony wreszcie zaprezentowało PlayStation 4 w pełnej krasie. Następca „trójki” będzie równie kanciasty jak Xbox One, ale w przeciwieństwie do produktu Microsoftu nie będzie wymagać stałego połączenia do Internetu, a zasady licencjonowania i odsprzedaży gier będą bardziej liberalne.

PlayStation 4 dostanie też ulepszony pad z płytką dotykową, kontroler ruchu PlayStation Eye, a także porty HDMI i USB 3.0, napęd Blu-ray, oraz moduły Ethernet, WiFi 802.11 b/g/n, a także Bluetooth 2.1. Premiera nowej konsoli Sony nastąpi tuż przed świętami Bożego Narodzenia, a opisywana nowość zostanie wyceniona na kwotę 399 dolarów.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. w sumie fajna, lepiej wyglada niz chlebak ps3 (autor: chris_gd | data: 11/06/13 | godz.: 10:26)
    co wazne wygrywa z ms juz na starcie
    nie ma blokady uzywek, nie wymaga stalego polaczenia z siecia i tansza o 100 dolarow, cos czuje, ze wracaja czasy, ze konsola to jest sony, a cala reszta to dodatki


  2. I tak oto Sony (autor: Plixplox | data: 11/06/13 | godz.: 10:33)
    skopało dupsko dla M$

  3. już (autor: Apollo129 | data: 11/06/13 | godz.: 10:34)
    ustawiam się w kolejce
    MS to syf


  4. up. (autor: piobzo | data: 11/06/13 | godz.: 10:39)
    z swoim ceo... boże ten człowiek zrypał całą prezentacje, trochę przydługo, i większość z tych zapowiedzi już była pokazywana... szczerze, pomimo całej nagonki, na ms to xbox, jest dużo gorętszym tematem... a cena ps4 vs xbox one to przede wszystkim różnica o kinent... sony potwierdziła, iż ps4 również będzie korzystać z chmury, i multiplayer będzie wymagał abonamenty w sposób identyczny jak u microsoftu...
    personalizacja gier pod ps4:
    gta5 z słuchawkami 299$... chyba lekkie przegięcie...


  5. @chris_gd (autor: VP11 | data: 11/06/13 | godz.: 10:39)
    i ma szybsza pamiec.

  6. Jak im sie to udalo zrobic (autor: Wyrzym | data: 11/06/13 | godz.: 10:39)
    za 100dolarow mniej? przecie niby xkloc mial byc tanszy bo pamieci i w ogole...

  7. Halo pazerne barany z Microsoftu (autor: franc# | data: 11/06/13 | godz.: 10:41)
    i co żeście zrobili? Daliście dupy! No i pozamiatane. Co za kretyńska firma - na E3 NIC nie pokazali. Konsola droga, ograniczenia z gierkami, internet potrzebny praktycznie non-stop, wielkie pudło, bez kinecta nie pograsz. Co oni sobie myślą?!?!?!?

  8. Wyrzym (autor: piobzo | data: 11/06/13 | godz.: 10:57)
    nie bój się nie bój odbiją cenę na grach... zawsze tak robili, i pewnie zawsze będą... zresztą zobacz na cene gta5 z słuchawkami 299$ czyli prawie tyle co konsola...

    ad1 mnie tam się ps3... bardziej podobało, to jest kloc podobnie jak xbox one... ale cóż widocznie inaczej się tego nie dało zrobić aby skutecznie odprowadzać ciepło...

    co jeszcze do samej prezentacji, dziwne jest to, że te gry z exclusive na ps4, zwłaszcza ta platformówa, Jezu, to wyglądało okropnie, po co oni takie gnioty tu prezentowali... przecież w produkcji są dużo ciekawsze tytułu na te platforme...

    tak się nie robi prezentacji, mogli by spokojnie wypierniczyć połowę, aby prezentacja trwała godzinę, a nie zapychaczy tyle, że się nie dało wysiedzieć przed komputerem...

    ciekawie się zaczęło robić, pokazali Diablo 3, potem wreszcie final fantasy (czyli jakieś porządne gry tylko na sony)...


  9. DDR5 zamiast DDR3 (Xbox One), (autor: ZeXeL | data: 11/06/13 | godz.: 10:58)
    100 dolarów niższa cena, nie ma potrzeby "meldowania" się raz na 24 przez internet, gry można dawać komu się chce, płytka dotykowa w padzie (przydatne w strategiach) i oczywiście dużo lepszy wygląd. PS4 wygrało.

  10. @1 i 2 (autor: loccothan | data: 11/06/13 | godz.: 11:04)
    Chłopaki i zapominacie o tym jak wielka moc obliczeniową (dzieki AMD lol ) ma PS4 które notabene utylizuje OpenGL !!! a nie jak MS xOne DX11.1 (który to DX jest bardzo zasobożerny i ma kiepską Optymalizację !! niestety :-( -> Oraza Dziadzia Vlad ma dla was Spasik Gameplejów i UWAGA Tech DEMO PS4 (które mnie przekonało w wyższości SONY nad innymi rozwiązaniami) Zapraszam -> http://www.youtube.com/...bedded&v=XLAiNUUEFao // http://www.youtube.com/...dded&v=P3xKbPooKAo#! // http://www.youtube.com/...dded&v=IDlEwUP7lps#! // http://www.youtube.com/...;feature=player_embedded // http://www.youtube.com/watch?v=KDdpaKmKzYQ

  11. fanc# (autor: piobzo | data: 11/06/13 | godz.: 11:05)
    pokaz Microsoftu wypadł ogólnie lepiej, same gorące tytuł prezentowali, szybko i sprawnie, zostawiła nas z uczuciem, torche mało, chcę zobaczyć więcej, pokażcie więcej,
    a Sonny, tylko modliłem się aby przestali gadać i pokazali gry, bo to targi gier są i nie chce słuchać ich pięknej wymowy i jeszcze lepszego rechotania na scenie...

    nie oglądałeś ani jednego ani drugiego, wnioskuję... i teraz śpiewasz arię dla sony który nie potrafi dobrego produktu jakim jest Sony Playstation 4 zaprezentować... totalnie bez sensu... chyba poczuli się za pewnie, bo konferencja pomimo, że długa, to wiało chwilami tak wiało nudą, że się nie dało patrzeć


  12. ad10 (autor: piobzo | data: 11/06/13 | godz.: 11:26)
    a które tytuły z tego będą ps4 only... final fantasy? konsola fajna, ale sony samo sobie szkodzi, bo większość tytułów w tym FF zostanie wydana na ps3 więc nie opłaca się kupować ps4 zwyczajnie...

    oprócz tego ta prezentacja, dobrze, że to wyważyli pod koniec... ale mają u mnie minusa za ten blok arcade


  13. @piobzo (autor: mbe | data: 11/06/13 | godz.: 11:28)
    Ile co M$ placi za te glupoty co wypisujesz. XO zostali rozniesione przyjmij to do wiadomości i wyjdź.

  14. nikt (autor: piobzo | data: 11/06/13 | godz.: 11:42)
    mi nic nie płaci, ale jak masz to samo na ps3 co ps4... litości... gry na ps4 299$.. oglądałem obie prezentacje.. nie to co np taki ty...

  15. up. (autor: piobzo | data: 11/06/13 | godz.: 11:44)
    ps4 kupi tylko ten kto będzi chciał korzystać z usług chmurowych, bo tego na ps3 nie dostaniemy, wszyscy inni zostaną przy ps3...
    jakbyś zobaczył ten blog arcade to sam byś go ominął..


  16. @piobzo a kysz (autor: Plixplox | data: 11/06/13 | godz.: 11:56)
    klakierze z M$, i tak nikt tego x one g***a nie kupi wiec daj se siana.

  17. Przestan (autor: mbe | data: 11/06/13 | godz.: 11:56)
    299$ tylko pytanie z co??

    Normalna wersja będzie pewnie kosztować tyle co reszta gier. Ceny wersji specjalnych zawsze byku chore wiec to żaden argument. Nie wiem czy jesteś idiota czy sądowej mason ze lubisz być gwalcony w tym przypadku przez M$ bo niestety tak to wygląda.


  18. mialo byc * sado maso (autor: mbe | data: 11/06/13 | godz.: 11:58)
    ale poprawiać w MIUI za bardzo blefuje poprawia

  19. konferencja (autor: Krax | data: 11/06/13 | godz.: 12:03)
    oglądałem prezentacje sony, powiem tak... po prezentacji Microsoftu miałem uczucie nie spełnienia...czegoś brakowało trochę krótko... 0 zbędnego gadania 100% informacji(+kilka wpadek)
    sony? od połowy nie mogłem zwalczyć uczucia kiedy to się do cho***y skończy, byłem zmęczony i bolała mnie d**a. To co pokazali było wyraźną odpowiedzią na konferencja Microsoftu która odbyła się mniej niż miesiąc temu. zadaniem sony było zrobić coś takiego, żeby ludzie przestali mówić o tym o czym mówili przez ostatni miesiąc, o xklocku. o Którym zrobiło się głośno. udało im się wątpię... o obu będzie teraz równie głośno
    podali kilka informacji... owszem tańsza konsola(bez zewnętrznych) ale już wiem że nie kupie ekskluzywne gt5 na ps4 za cene 299 dolarów.
    owszem nie wymaga interentu... ale będzie korzystała z chmury(od 2014 ci od ps zapowiedzieli granie w chmurze dla usa, trochę inne podejście niż ci od xboxa).
    wygląda gorzej od konkurencji. tzn. same konsole są bardzo podobne, chodzi mi raczej o całokształt platformy. M$ ma konsole w jednym desingu pasuje do tego kinect i pad... sony... no cóż konsola to kopnięty(większy niż xkloc) prostopadłościan z dwoma paskudnymi portami usb z przodu.
    przez 30 minut konferencji o grach słuchaliśmy o oglądaniu filmów z sieci(z wypożyczalni sony, uwaga chmurowa) na ps4... ( to zarzucono Microsoftowi który pokazał że można oglądać tv.. tyle że nie na konferencji o grach?)
    sony wydaje się wydać konsole po konkurencji... bowiem zdaniem wieczoru było "neer future" które określało szczegółowe informacje o każdym elemencie i nowości.
    z prezentacji gier to chyba najbardziej przypadła mi mi pozycja prezentowana przez japońskie SE z swoim Final fantasy. słabe eksluziwy puki co(oprócz tych wiadomych), chwalili się tym co będzie multiplatformowe tytuły te same co na klocka i pc. ogółem niebyło tego na co liczyłem... i pokazali swoją wizje magnetowidu od sony tyle że mniej funkcjonalną tyle że z droższymi tytułami i trochę tańszą....
    puki co z konferencji można wyciągnąć jeden wniosek:
    masz ps3? przez najbliższy rok/dwa możesz spokojnie przy nim zostać... poczekać na promocje i wyprzedaże.
    lata świetlne dzielą xklocka 360 od one...ale takiej różnicy już nie odczuwamy przy ps3 vs ps4.
    zrobili dobra robotę podsumować zalety( vs konkurencja... jawnie nawiązali że nie musi się łączyć co 24 i gry wypełni odsprzeda walne)
    ale z drugiej strony nie uwolniliśmy się od dysku... musisz posiadać dysk z grą jeśli chcesz pograć u kolegi(w przypadku Microsoftu wystarczy że zalogujesz się ze swojego konta),
    granie z dysku wiąże się z kompresją danych i wolniejszym odczytem...

    ogółem jeśli przeszkadza ci połączenie nowego xklocka do sieci, chcesz kupić konsole offline, a nie masz ps3 kup ps4. jeśli masz ps3(lub coś tej generacji) poczekaj 2 lata i wtedy kup. jeśli lubisz dzielić wrażeniami z przyjaciółmi, chcesz oglądać jak twoi znajomi przechodzili gre... korzystać z intligętnych samo uczących się algorytmów inteligencji, grać u znajomych na konsoli jako ty(w tym zapewne lokalnie mierzyć się w mmo lub tym podobne rzeczy) kup xbox one(różniąca pomiędzy sieciowymi elementami one a ps3,ps4 i 360 jest przytłaczająca).


  20. piobzo (autor: Markizy | data: 11/06/13 | godz.: 12:59)
    co do filnał to myślisz że na obydwu konsolach będzie tak samo wyglądał?

    I uczepiłeś się tego GTA5 jak rzep psiego ogona, poczekasz chwile cena trochę spadnie a może i kupisz używkę za pół ceny jak większość ludzi robi.


  21. @piobzo... &krax (autor: franc# | data: 11/06/13 | godz.: 13:14)
    żeby nie było to moja praca odbywa się na narzędziach microsoftu i dla microsoftu - przynajmniej niektóre projekty. Podziwiam ich za jedną rzecz: integracja. Wszystko ze wszystkim gada i to jest super. Niemniej to co pokazali na E3 pozostawia co najmniej uczucie niedosytu. Mam nadzieje, ze BUILD pod koniec czerwca to zmieni, bo póki co to w przemyśle gier MS schodzi na drugi plan. Pomijam fakt, że póki co całe E3 (oglądam tylko trailer + ważniejsze wystąpienia) wygląda komicznie. Dwie nowe console nex-gen, ale jakoś tego nex-gen-a nie widze. Wygląda to tak kiepsko, że mój PC pewnie jeszcze długo będzie podstawowym sprzętem do rozrywki...
    Krax - ps4 jest jednak nieco mniejsze on x1, niemniej fakt, że oba to spore kloce.


  22. @piobzo (autor: Yog-Sothoth | data: 11/06/13 | godz.: 13:17)
    nie kłam z tą ceną GTAV, 299$ to był bundle za grę z PS3 kretynie!

  23. Krax (autor: Markizy | data: 11/06/13 | godz.: 13:45)
    myślisz że grafika na obydwu konsolach będzie identyczna i te same możliwości gra będzie posiadać ?

    Głównym powodem na dla którego warto się przesiąść to właśnie znacznie podniesienie wydajności graficznej, a pierdoły jak logowanie się przez neta żeby u kumpla zagrać (myślę że net może być wolniejszy niż doczytywanie z blueray, o ile nie będzie chodzić o losowe sprawdzanie czy nośnik oryginalny przez konsole), możliwość oglądania filmów, czy obsługa chmury to tylko bajer żeby przyciągnąć ciemne masy.


  24. Markizy (autor: piobzo | data: 11/06/13 | godz.: 13:56)
    skoro pokazują się na ps3 i ps4, to jest to port z ps3 na ps4 a nie odwrotnie... więc różnice będą sporo mniejsze niż się spodziewasz...

  25. hmm (autor: bartek_mi | data: 11/06/13 | godz.: 15:04)
    piekna nie jest ale pod tv bym postawil :)
    poki co jest w co grac na ps3 (dojdzie gt6 i tez kilkadziesiat h sie czlowiek pokula)


  26. PS4 (autor: Conan Barbarian | data: 11/06/13 | godz.: 21:27)
    Moim zdaniem Sony ogólnie wraca do gry w dobrym stylu. M$ jest bezdyskusyjnie w fazie shitu Win8, co uniemożliwia rozsądną ocenę sytuacji rynkowej tej firmie.

  27. gielda nie klamie (autor: pandy | data: 11/06/13 | godz.: 21:42)
    Sony +1.2%, Microsoft -1.5%

    PS4 wydaje sie byc produktem lepiej skrojonym i zbalansowanym, do tego za 400$ nie uda sie nikomu zlozyc PC w podobnej konfiguracji.

    Dla mnie decyzja jest raczej prosta - kupuje PS4 - XBox One bedzie produktem niszowym skrojonym pod rynek USA.

    (I jesli polityka Sony pewnej otwartosci na malych developerow bedzie faktem to jest duza szansa na emulacje XBox One na PS4)


  28. up. (autor: Krax | data: 11/06/13 | godz.: 21:55)
    ja sie zastanwiam czy aby wszyscy mówimy o tej samej konferencji...
    mówimy o tej nie samowicie przydługawej konferencji o grach na której prze 30 minut mówiono że 20milinach mp3 i filmach w chmurze?(haslo sony po konferencji tylko i wyłącznie o grach brzmi... gry to dopiero początek- za takie słowa Microsoft zostałby z miejsca ukamieniowany.)
    o tej samej na której pokazano demo wachdogs poniżej 20fps? o tej samej na której sony zapowiedziało cenę czystej konsoli z jednym padem za 399$? o tej samej na której zapowiedziano granie w chmurze na chmurze która jest dostępna tylko w Kalifornii i ma 5 tysięcy jednostek komputerowych?
    a nie tak dawno słyszałem że to Microsoft kit wciska ludzie obudźcie się... obie konsole jadą na jednym wózku.
    ogl lepiej zoptymalizowany i lżejszy? przez ciepie naplułem sobie na klawiaturę! wytrzyj to teraz!


  29. up. (autor: piobzo | data: 11/06/13 | godz.: 22:19)
    też zwróciłem uwagę na to, że z tym watchdogiem coś nie teges, ale od razu pytają czy jesteś na liście zarobkowej microsoftu,

    pandy to są niezależne studia od sony nie ma co się napalać...
    http://www.technobuffalo.com/...r-010-1280x720.jpg

    po co oni to pokazali na tej konferencji nie wiem...


  30. Patrząc na to PS4 (autor: Krotock | data: 12/06/13 | godz.: 00:39)
    to nie dziwie się, że wstydzili się je pokazać w lutym :)

  31. fanboje beda sie rozpisywac o jakichs kosmetycznych roznicach w konsolach (autor: RusH | data: 12/06/13 | godz.: 05:44)
    gdy jedyna zauwazalna dla koncowego odbiorcy roznica bedzie CENA konsoli oraz CENA gier (tansze na ps4 ze wzgledu na rynek uzywek)

    graficzne gdy beda wygladac identycznie


  32. PS4 wygrywa na całej lini... (autor: darkowal | data: 12/06/13 | godz.: 08:31)
    Jak wiadomo, kolejna generacja konsoli Sony PlayStation będzie korzystała z jednostki AMD, a kolejne przecieki potwierdzają podobną specyfikację konsoli Microsoft Xbox. Silnik fizyczny Havoka działa natomiast na układach graficznych zarówno od AMD, jak również od NVIDII. Zapowiedziane oprogramowanie zużywa podobno znacznie mniej zasobów sprzętowych, a szczególnie pamięci z utylizowanej gry ze wsparciem OpenGL w PS4 :-) Xbox1 korzysta tylko DX11.1 co powoduje zasobozernosc i obciazenie gry z zasobami sprzetowymi :-)

    Plusem dla PS4 jest Havok i zapowiedział najnowszą generację swojego oprogramowania, które jest ponoć efektem pięcioletniej ciężkiej pracy deweloperów. W piętnastoletniej historii firmy jest to trzecia duża generacja silnika fizycznego. Produkt Havoka to spora konkurencja dla technologii NVIDIA PhysX.
    Zanim po internecie rozlały się domysły, firma wystosowała oświadczenie prasowe czego możemy się spodziewać. Nowa wersja silnika Havok została bardzo zoptymalizowana, potrzebuje dużo mniej pamięci, oferuje większą wydajność i jest lepsza w użytkowaniu. Postęp ma być co najmniej dwukrotny, a zużycie pamięci - aż 10-krotnie mniejsze.Próbkę nowej wersji mieliśmy już w trakcie pokazu PlayStation 4 w ubiegłym miesiącu. Brawoooo Sony ....PS4 Havok górą! :-) AMD kusi Sony :-)


  33. Specyfikacja konsoli PS4 (autor: darkowal | data: 12/06/13 | godz.: 11:43)
    drobna specyfikacja konsoli do gier : Wiemy jednak jak konsole obsługują systemy xbox1 3 systemy (Xbox OS + Windows 8 Kernel + Virtualization OS)korzysta tylko DX11.1 co powoduje zasobozernosc i obciazenie gry z zasobami sprzetowymi :-) tylko jako multimedia.

    PS4 z kolei korzysta PlayStation 4 OS z optymalizacją gier OpenGL i OpenCL Filmy, muzyka, strumieniowanie, zdjęcia pozwala PlayStation Store (strumieniowanie gry podczas pobierania)30-dniowy limit, 1 wymiana na grę bez ograniczeń i gry Gry muszą pochodzić od autoryzowanych sprzedawców bez ograniczeń z dodatkiem exy dla graczy PlayStation Plus (50 dolarów/rok): gry online, wczesny dostęp do wersji Beta, kolekcja gier (12 od razu + 1 co miesiąc) zaletą konsoli mamy Obsługiwane - Ustream (aktywowane poprzez przycisk "Share", interkatywne strumieniowanie na żywoz funkcją przewijania czego nie ma takiej funckji jak Xboxone. Nowa wersja silnika Havok została bardzo zoptymalizowana, potrzebuje dużo mniej pamięci, oferuje większą wydajność i jest lepsza w użytkowaniu. Postęp ma być co najmniej dwukrotny, a zużycie pamięci - aż 10-krotnie mniejsze, szybsze i bardziej zoptymalizowana do gier pod kątem nowego silnika Havok aż dwukrotnie mocniejsze niż na PC

    Specyfikacja jest mocniejsza AMD GCN 1152-SPU, 1,84 TFLOPS AMD APU Liveroll w cenie 399.99 euro


  34. up. (autor: piobzo | data: 12/06/13 | godz.: 12:53)
    usługi chmurowe sony dostępne są tylko w stanach... bo sony tylko tam ma chmurę (5k serwerów -słabo, bardzo słabo), a wymagania minimalne to 5 Mb/s, poczytaj torche o tym całym gaikai zanim napiszesz ... przy 1,7Mb/s wymagań od microsoftu, no tak nagle internet to nie problem przy sony...

  35. u.p (autor: darkowal | data: 12/06/13 | godz.: 15:29)
    Chmury rozwiną skrzydła na serwerach to dopiero sie ruszy w europie pod koniec pazdziernika...

  36. darkowal fanboju (autor: RusH | data: 12/06/13 | godz.: 19:51)
    wlasnie pisalem o takich detalach, to wszystko co wymieniles NIE MA ZADNEGO ZNACZENIA.

    na koniec dnia siadasz w fotelu, odpalasz gre i wyglada ona i dziala TAK SAMO na obydwu konsolach.

    Slaba chmura Sony to WIELKI PLUS bo oznacza ze bedzie malo gier wymagajacych polaczenia z internetem.
    Chmura w grach NIC nie daje. Wystarcza chodzby podstawy ekonomii aby sie zorientowac ze dostawca (M$, Sony) nie jest w stanie zapewnic wiekszej mocy obliczeniowej "w chmurze" niz ilosc konsol ktore sprzedal. Jesli chociaz jedna popularna gra korzystalaby w znaczacy sposob z mocy obliczeniowej chmury to w dniu premiery (i przez ~pierwszy tydzien) kilkadziesiat milionow userow probowaloby w nia grac jednoczesnie - NIKT nie sprzeda ci komputera za $500 tylko po to aby postawic drugi taki sam w serwerowni "na zapas". To sie nie kalkuluje.

    Chmura jest ok do trzymania sejwow, streamowania gier (gaikai bedzie pewnie na abonament za wyporzyczanie gier jak onlive)
    ale NIE do obliczen w swiecie gier. Chyba ze "chmura" nazwiesz Match Making server albo servery MMO poszczegolnych gier (tak robi M$).
    M$ bierze na siebie servery multi wszystkich tytulow z Xklocka. Sony pozwala developerom obslugiwac wlasne serwery wiec nie ma dodaktowych kosztow i nie potrzebuje serwerowni.

    Najlepszym przykladem sciemy o obliczeniach w chmurze byl ostatnie SimCity - brak mozliwosci gry ze wzgledu na przeciazone serwery oraz KLAMSTWO o technicznych wymaganiach (pirat dziala znakomicie bez chmury)


  37. heh (autor: angh | data: 12/06/13 | godz.: 20:40)
    o filmach, mp3 i social pages na konferencji Sony mowion niecale 15 minut. 15 minut na 1.5h konferencje teraz i 1h konferencje na poczatku roku to chyba nie jest zle?
    Zreszta nie ma co bic piany. sony wygralo ta akcje. Lepszy sprzet, lepsza polityka, brak wbudowanego drm.


  38. up. (autor: piobzo | data: 13/06/13 | godz.: 02:46)
    wygrało to chyba zbyt duże słowo... raczej, że przekonało więcej (w tym ciebie) nabywców...

    zgadzam się tylko z lepszym sprzętem... ponieważ dwie następne to to samo... -lepsza polityka, tego tak sie nie da tak ocenić, to że wygląda na pierwszy rzut oka lepiej nie oznacza, że jest lepsza... wygodniejsza, na pewno; ale z słowem lepsza bym uważał...

    a przegranym tych targów, bym nazwał nintendo, ale tylko medialnie... prawie wcale się o nich nie mówi... zarówno microsoft jak i sony wywołało trochę szumu, zdobyli, przekonali trochę odbiorców, innych zniechęcili (podkreślam, jedni jak i drudzy), a nintendo, tak jak zawsze było, pokazywało Mario, donkey kong'a, wyścig zbrojeń ich nie dotyczy, grają w własną grę w własnej lidze... ale w Bayonetta'e 2 to bym pyknoł... tak po prostu aby poniszczyć kontroler...

    angh... nie to nie jest złe.. ale nie można było tego pokazać na poprzedniej konferencji, a nie, na targach gier? Microsoft tak zrobił... to sprawa zarządzania, wszystko powinno mieć swoje miejsce, a funkcjonalność powinno się pokazywać przy prezentacji konsoli, a nie gier prawda? I potem się ktoś dziwi, że Microsoft zatrudnia połowę tego pracowników co Sony,


  39. poza tym (autor: Krax | data: 13/06/13 | godz.: 08:55)
    ostrożnie z tym drm... bo to naciąganie słowa w przypadku złodziei. sony dało wolną rankę jeśli chodzi o serwery zewnętrzne dla firm więc nizdziwłbym się gdyby większość tytułów na sony drm jednak miało. u Microsoft... niema drm(przynajmniej w rozumieniu zabezpieczenia), fakt konsola synchronizuje się raz na 24h, fakt jeśli grasz nie u siebie(ale na swoim koncie) to musisz co 60 minut się zynchronizować...ale porównałbym to raczej do steam'a niż do drm. ponad to jak wiem każdy tytuł będzie można aktywować do 6 urządzeń (10 różnych kąt użytkownika... albo jakoś tak....poprawcie mnie jak się mylę) - nie jest to odsprzedawania gry a umożliwienia grania razem z innymi użytkownikami...czegoś takiego jeszcze nie widziałem... do tej pory zawsze było jedna licencja = jeden komputer, już widzę jak ludzie kupują grę na spułe ze swoją rodzinką przyjaciół:E

    rush tylko że jeśli chodzi o EA to nie porównuj ich chmurki do tego co mają złodzieje albo google.

    darkowal zgodze sięz rush'em po tym co widziałem praktycznie niema różnicy w chodzeniu... co z tego że xbox ma niższy zegar i 3 systemy... nie ma różnicy, a konsloa jest naprawdę szybka. a z tym havokiem dotyczy on w takim samym stopniu sony jak i m$. havok został ogólnie odnowiony i czy sony ps4,czy xSHITone czy pc.

    " PlayStation 4 OS z optymalizacją gier OpenGL i OpenCL" tak jak one shit, to zalęzy tylko od developerów czy z tych narzędzi skorzystają, tak jak z obliczenie w chmurze(przykład Forza Motorsport 5), kinecta czy innego badziewia.
    a openGl przez społeczność akademicką jest traktowany jako wstęp do nauki directX więc uważał bym z tom optymalizacją - otwarte standardy różnie to z nimi bywa.

    PlayStation Plus jakby gold dawał coś innego? a można dostać za 130 zł(trochę drożej dajemy za plusa - ale tylko trochę).
    w obu przypadkach teraz będzie trzeba płacić za granie po sieci.

    "Ustream (aktywowane poprzez przycisk "Share", interaktywne strumieniowanie na żywo z funkcją przewijania czego nie ma takiej funkcji jak Xboxone"- tak masz racje akurat w tej kwestii xbox one ma coś znacznie lepszego i właśnie do tego wykorzystuje swoją chmurę.

    w pełni zgadzam się z rushem jeśli chodzi o wybór.
    jak już pisałem pod wiedźminem... ja poczekam ze dwa lata na obniżkę sony...albo po następnym e3 kupie xbox one... wszystko w tym momencie w rękach sony - czas zweryfikuje to na czym naprawdę stoimy.


  40. bez blokady drm sony wygrywa (autor: darkowal | data: 13/06/13 | godz.: 09:22)
    PS4 Sony wygrywa ponad wszystko na calej lini. Cieszmy wszyscy ze tak ma byc, xboxone kwiczy i lezy. Sony nasz klient nasz Pan :-)

    Sony nie będzie odpowiadać na żadne pisma z prośbami o wprowadzanie programowych czy też sprzętowych zabezpieczeń do swojego PlayStation 4. Na ten temat wypowiedział się Dane Race: "Program online passów nie będzie kontynuowany w grach first-party na PlayStation 4. Podobnie jak w przypadku PS3, nie będziemy dyktowali wydawcom strategii względem sieciowych aspektów używanych gier. Tak jak zostało ogłoszone zeszłej nocy, PlayStation 4 nie będzie miało zamkniętych restrykcji względem używanych, fizycznych kopii gier. Gdy gracz kupi tytuł na naszą konsolę, ma pełne prawo do jego użytkowania, odsprzedaży, wymiany i użyczania go znajomym.". Czy macie jeszcze jakieś wątpliwości?

    http://www.purepc.pl/...ionalnej_i_wbudowanego_drm


  41. up. (autor: piobzo | data: 13/06/13 | godz.: 11:14)
    a ty wróżka i wiesz, że nie będą mieli... bo tak powiedzieli.. w wielu kwestiach sony pozostawiło wolną rękę wydawcom... poza tym na microsofcie możliwe będzie prawdopodobnie kopiowanie gry, bo jest możliwość dokupowania licencji... na sony jak nie masz płytki, to nic nie zrobisz, bo nie masz gry... na xboxie jak ze steamem, płytka ci przepadła, nie ma problemu, pobież grę z sieci... jeśli myślisz, że sony się nie zabezpieczy przed pirackimi kopiami gry, w jakikolwiek sposób, to chyba cię pogięło... i na pewno będą to sporo lepsze zabezpieczenia niż miało ps3...

  42. obejrzyjcie to (autor: darkowal | data: 13/06/13 | godz.: 16:58)
    https://www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA

  43. super targi ps4 pieknie wyglada (autor: darkowal | data: 13/06/13 | godz.: 17:26)
    http://ppe.pl/..._sie_ps4_i_xbox_one.html#comments

  44. cytat (autor: Krax | data: 13/06/13 | godz.: 17:45)
    "Podobnie jak w przypadku PS3, nie będziemy dyktowali wydawcom strategii względem sieciowych aspektów używanych gier."
    czyli to wydawca określi czy drm będzie w grze na ps4 czy nie, weź skończ bo się nie miło robi.


  45. up. (autor: darkowal | data: 13/06/13 | godz.: 20:06)
    PlayStation 4 nie będzie miało zamkniętych restrykcji względem używanych, fizycznych kopii gier. Nie będzie blokad DRM. Gdy gracz kupi tytuł na naszą konsolę, ma pełne prawo do jego użytkowania, odsprzedaży, wymiany i użyczania go znajomym.". Masz jeszcze jakieś wątpliwości?

  46. całe (autor: Krax | data: 13/06/13 | godz.: 20:57)
    nóstwo ale nie będę o nich z fanbojem dyskutował, mówię ci że to nie przejdzie...
    sony swoje wydawcy swoje... ciekawe czym będzie konsola bez gier... kiedy wydawca powie drm albo niema gry to jak myślisz co będzie?
    na dzień dzisiejszy sony umywa rence i dają wolną wole wydawcą...tyle w temacie... btw drm to zabezpieczenie implementowane na etapie produkcji.... konsola niema tu nic do rzeczy.


  47. poczytaj (autor: darkowal | data: 13/06/13 | godz.: 21:14)
    Przemyśl 2xrazy :-)

    http://www.purepc.pl/...ionalnej_i_wbudowanego_drm


  48. PSNplus (autor: darkowal | data: 13/06/13 | godz.: 21:21)
    Sony nie będzie odpowiadać na żadne pisma z prośbami o wprowadzanie programowych czy też sprzętowych zabezpieczeń do swojego PlayStation 4. Wydawca gier bedzie sam dyktował warunki , a nie konsola, skoro Sony odmawia i tak najwyżej gracze i serwery PSN online plus zastąpią passem online jako przepustka do serwera proste.

  49. up. (autor: Krax | data: 14/06/13 | godz.: 00:33)
    czy ty starasz się na siłę trylować? po raz setny powtarzam, że sony może nie wprowadzić drm..ale to co zrobi wydawca z grą to już zupełnie inna bajka... tym bardziej że serwer z jakiego tytuł korzysta jest dostarczany przez wydawcę. drm implementuje się w trakcie tworzenia produktu....to nie jest zabezpieczenie które musi obsługiwać konsola... tu wszystko leży w kwestii deweloperów. pozatym jest jeszcze multum innych sposobów niż drm, a przy tym sony może mieć czyste rence. amen.

  50. psnplus (autor: darkowal | data: 14/06/13 | godz.: 09:11)
    o ciekawe, PlayStation Plus w dotychczasowym kształcie zdaje się także odpowiadać wydawcom i deweloperom. Oddajmy na chwilę głos Christoferowi Sundbergowi, jednemu z najważniejszych ludzi w Avalanche Studios, firmie, która jest odpowiedzialna za serię Just Cause. Ich ostatni tytuł Just Cause 2 był obecny w PS Plusie w zeszłym roku.
    ”

    Mimo tego, że nie zarobiliśmy na tym ani centa (warunki umowy negocjował wydawca, Square Enix, i to on podzielił się zyskami z Sony), to jesteśmy zadowoleni z obecności naszej gry w programie. Nie mamy z tym jednak problemu, bo od początku wiedzieliśmy, że tak będzie skonstruowane porozumienie. To, że JC 2 było w PS+ oznacza, że gra otrzymała darmowy marketing i szansę dotarcia do świadomości znacznie szerszej grupy odbiorców. Z PRowego punktu widzenia była to więc gra warta świeczki.


  51. przepustka (autor: darkowal | data: 14/06/13 | godz.: 09:22)
    Nie przygotowujemy strategii, która miałaby na celu przywrócenie przepustek sieciowych, nie będziecie musieli korzystać z kodów, by odblokować swoją grę - to się nie wydarzy.
    Pieniądze, jakie zarobiliśmy na tej koncepcji, nie są w stanie wynagrodzić frustracji, do której doprowadziliśmy naszych klientów i nie zastępują złej reputacji, o którą przyprawiły one całą firmę. Tak jak powiedzieliśmy, to nie jest tego warte i nie mamy zamiaru robić tego ponownie.Wtóruje mu Larry Probst, który powiedział wprost:
    ”Nie zamierzamy wprowadzać ponownie przepustek sezonowych. One nie wrócą. Są martwe.
    I bardzo dobrze - nic tylko cieszyć się z tego, że firma w końcu się zreflektowała. Lepiej późno niż wcale.


  52. @29 & 28 (autor: pandy | data: 15/06/13 | godz.: 12:18)
    Panowie - ja nie jestem zadnym fanbojem - akurat mam w domu ps3 i xboxa 360 (ktorego nie moge cos zebrac sie i rozpakowac od ponad roku) - twierdze ze na dzien dzisiejszy rynek takze analitykow gieldowych lepiej odebral propozycje ktora ma Sony niz Microsoft - mysle ze Sony akurat w tej generacji zaproponowalo ewolucje a nie rewolucje i bedzie odcinac kupony od tego co robili na PS3 (czyli architetkutra heterogeniczna, wieloprocesorowa) - jakkowliek nie ebdzie mowy o binarnej doslownosci to jednak gro doswiadczen bedzie mozna zdyskontowac niemal od razu oferujac produkty lepiej wykorzystujace produkt - poprawiono tez najwiekszy blad PS3 - jest 8GB pamieci do tego calkiem szybkiej pamieci. Gdyby nie mala ilosc pamieci i jej dosc kepska architektura to jak mysle PS3 mialoby przed soba jeszcze kilka lat (powiedzmy 1GB RAM w takiej architekturze jak w Xbox360).
    Oczywiscie ze PS4 nie jest zadnym przelomem technologicznym - to maszyna o mocy sredniej klasy PC i nie ma sie co oszukiwac ze jest inaczej. Jednak za takie pieniedze za jakie kupimy PS4 nie zlozymy podobnego PC i to tez jest wazne.
    Mam nadzieje ze daleko posunieta unifikacja (x86, AMD) obnizy koszt produkcji gier a ze gry z malych firm wygladaja gorzej niz wielkie produkcje - coz - jak mysle jest to nieunknione ale dobrze byloby miec wybor nawet jesli ten wybor ograniczony bedzie do emulatorow starych systemow (znam ludzi ktorzy zagrywali sie w gry na ZX Spectrum i do dzis maja sentyment - nie przeszkadza im rozdzielczosc 256x192 i 8 kolorow).

    Pozyjemy zoabczymy - na razie moje plany zakupowe to PS4, raczej po swietach w pakiecie z GTA5, BF4 i zoabczymy z czym jeszcze.
    A WD nie wiem czy te 20 fps nie bylo przypadkiem na PS3 (bo WD bedzie tez na PS3).


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.