Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 29 lipca 2013 
    

AMD prezentuje swoje nowe technologie graficzne


Autor: Wedelek | źródło: WCCFTech | 08:18
(26)
Podczas tegorocznej imprezy ChinaJoy 2013 AMD zaprezentowało nowe technologie, które zostaną wykorzystane w ich nowym demie technologicznym Ruby. Prezentowane nowości wyglądają interesująco i co ważniejsze w przeciwieństwie do większości konkurencyjnych rozwiązań widocznych np. w demach technologicznych Nvidii, od początku powstają z myślą o implementacji w nowych grach. Chodzi więc nie tylko o wywołanie efektu „wow”, ale o rozwój w branży gier i przeniesienie tych technologii do gier i to nie tych, które pojawią się za kilka lat, tylko obecnie powstających.

Pakiet nowości przygotowanych przez AMD współpracuje z silnikiem Cry Engine 3, renderującym grafikę w czasie rzeczywistym i odpowiedzialnym za napędzanie nowego Crysisa 3, oraz jego pakietem SDK. Obejmuje on nowe sposoby tesselacji wybranych obiektów (zagęszczanie siatki obiektu 3D), ulepszoną technikę TressFX (realistyczna animacja włosów, znana z nowego Tomb Raidera), ulepszone mapowanie i renderowanie oczu, oraz nowe algorytmy odpowiedzialne za oświetlenie i generowanie cieni i refleksów/odbić, w tym RLR (Real-Time Local Reflections) oraz SSDO (Screen Space Directional Occlusion).

Więcej informacji wraz z podglądem opisywanych efektów znajdziecie na slajdach umieszczonych poniżej.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Najlepsze jest to (autor: mbe | data: 29/07/13 | godz.: 08:54)
    ze najpierw powstaja gry wykorzystujace technologie AMD a dopiero potem AMD sie nimi chwali (np TressFX wycieklo do sieci kilka dni przed premiera gry). NV pokazuje od lat technologie ktore do tej pory nikt w żadnej grze nie widzial.

    Dalej życzycie AMD bankructwa to napewno gry beda staly w miejscu.


  2. jeden nawias za dużo (autor: Markizy | data: 29/07/13 | godz.: 09:24)
    Obejmuje on nowe sposoby tesselacji (zagęszczanie siatki obiektu 3D) wybranych obiektów),

    Fajnie żę bawią się w spieranie producentów oprogramowanie, jednak szkoda że większość wysiłku idzie na efekty w grach, które zobaczymy dopiero w momencie jak producenci przestana wydawać nowe gry na ps3 i x360.


  3. super że nowości prezentowane są na populrnych silnikach, (autor: Qjanusz | data: 29/07/13 | godz.: 09:32)
    a nie w samych demkach technologicznych. Widać że APU w next genach dało im sporo wiatru w żagle.

    @mbe - nie sądzę żeby ktokolwiek życzył AMD bankructwa. Nawet fan nVidii nie chciałby płacić 2k PLN za GTX 660.


  4. @Qjanusz (autor: mbe | data: 29/07/13 | godz.: 09:41)
    Niestety sa tacy i jest mi ich szkoda.

  5. ej no (autor: Morgoth | data: 29/07/13 | godz.: 10:01)
    a gdzie zapowiadane od miesiecy PtakiFX? Bo WlosyFX i SwiatloFX sa.

  6. @Morgoth (autor: Qjanusz | data: 29/07/13 | godz.: 10:33)
    w tym demku ma być tylko Ruby. W przeciwieństwie do włosów, tu żadne FXptaki nie są potrzebne.

  7. @Qjanusz (autor: Morgoth | data: 29/07/13 | godz.: 11:44)
    szkoda, ptakiFX na screenie z BF wyglądały obiecująco.
    Ale może przerobią demo na coś w klimatach Hitchcocka :] Efekt mógłby zostać wówczas zaimplementowany :)


  8. @ Morgoth (autor: Qjanusz | data: 29/07/13 | godz.: 12:25)
    Alfred Hitchcock i CryEngine3 z Prorokiem w roli głównej. Tej fizyce i FXficzerkach nawet AMD nie dałoby rady :-)

  9. przecie te ptaki (autor: Wyrzym | data: 29/07/13 | godz.: 12:30)
    to byl jakis zart, nawet na stronach amd o tym nic nie bylo, ktos umiescil info w zly dzien i sie przyjelo (jakos dzien przd lub po 1 kwietnia).

  10. wyrzym (autor: Aamitoza | data: 29/07/13 | godz.: 12:36)
    nie dzień, a 5 dni przed.

  11. Łeee (autor: Morgoth | data: 29/07/13 | godz.: 12:45)
    a ja się napaliłem na dynamiczną wersję Huntera 2013 :(

  12. ... (autor: Aamitoza | data: 29/07/13 | godz.: 12:58)
    poza tym na stronie AMD też przed premierą TR nie było nic o tressFX. Więc o tym też może nie być aż do premiery BF4.

  13. AMD i DICE (autor: mbe | data: 29/07/13 | godz.: 13:10)
    nigdy oficjalnie nie zdementowali doniesien o ptakachFX. Poczekamy zobaczymy.

  14. P R O P A G A N D A (autor: KAZDAN63 | data: 29/07/13 | godz.: 13:40)
    w najgorszym tego słowa znaczeniu . Jak "przyjdzie co do czego" to adekwatny produkt NVIDII okaże się lepszym (no może po za aspektem cenowym) . Konkurencja musi być , ale ja od AMD nie kupię nic .

  15. "P R O P A G A N D A w najgorszym tego słowa znaczeniu" (autor: Qjanusz | data: 29/07/13 | godz.: 14:11)
    co racja to racja KAZDAN63 :-)

  16. @14 (autor: Plackator | data: 29/07/13 | godz.: 14:14)
    "P R O P A G A N D A" - Opanowała twój mózg i nawet o tym nie wiesz, jeżeli chcesz to ci coś przepisze.

  17. @14 (autor: mbe | data: 29/07/13 | godz.: 14:18)
    Pokaz mi przynajmniej jedna technologie NV wprowadzona w ostatnich latach pomijajac latajace smieci w batmanie.

    Wyrecze cie NV pokazuje duzo ale zadna z tych technologii nie zostala wykorzystana do tej pory i nie zostanie bo sa przestarzałe i za bardzo obciazaja sprzet. Dochodzi do tego zmkniety syf CUDA i PhysX.

    Poprostu NV psuje tym rynek gier.


  18. @14 (autor: agnus | data: 29/07/13 | godz.: 15:21)
    Szkoda że całości swojej wypowiedzi nie pyknąłeś wersalikami i do tego "boldem", robiąc odstępy między każdą literą i odstępy między kropkami (sic!).

  19. Ptaki FX (autor: Pijar | data: 29/07/13 | godz.: 15:23)
    można zobaczyć ew. na portalach z grami erotycznymi.

  20. MBE (autor: Aamitoza | data: 29/07/13 | godz.: 17:27)
    Nie tak do końca. W Just Cause 2 miałeś za pomocą cuda zdecydowanie ulepszoną wodę, w kilku grach "ich" physx tez był. Teraz dorzucają do niektórych gier TXAA i różnie inne technologie.

  21. @Aamitoza (autor: PrEzi | data: 29/07/13 | godz.: 18:14)
    Mhmm..
    Nie to, zebym wypominal, ale : "ulepszona" wode miales tez w Crysis 2 DX11 robionym przez NV ktora byla tesselowana nawet jak jej nie bylo na ekranie. Tak samo z super-teselowanym blokiem cementu.
    TXAA bylo w pierwszym Batmanie, gdzie specjalnie wylaczona ta funkcje dla kart z innym Hardware_ID (ATI/AMD).
    HawX2 i super-teselacja na poziomie piksela.
    Takich "kwiatkow" moznaby wiele podac.


  22. CUD (autor: loccothan | data: 29/07/13 | godz.: 20:23)
    ZAwsze trzymałem kciuki za ejMDi :-)

  23. ale nazw i skrótów :) (autor: cyferluu | data: 29/07/13 | godz.: 22:18)
    uhu... jak ktos nie pamieta, to teselacja byla juz dawno. a reszte zabawek mozna by bylo realisowac shaderami akby sie twórcą chcialo... odnosnie teselacji no trochę im to zajeło zamin realnie weszło do życia... try form albo jak kto woli geometry instancing...
    http://twojepc.pl/...=radeon_9700_pro&strona=3
    a my do dzis nie mam dobrze zrealizowanej reselacji... tak wiec może efekty z obozu zielonych wejdą do życia w next genach po next genach.


  24. dobra wlasnie widze co napisałem... (autor: cyferluu | data: 29/07/13 | godz.: 22:20)
    sam bym siebie pojechał za pisownię , bo jest niewybaczalna ale nie o to chodzi chodź pokornie głowę nisko kłaniam można ciąć za rażące błędy

  25. Po co to? Na co to? (autor: t.luk | data: 30/07/13 | godz.: 12:36)
    I oto kolejny marketingowy bełkot, który przygotować ma nas na...?

  26. @23 (autor: Shamoth | data: 30/07/13 | godz.: 12:43)
    ale teselacja od ATI była wieki temu, pamiętam że TES:Morrowind wzbogacałem sobie tym. A TruForm i Geometry Instancing to zgoła kolejne dwie różne technologie. Zresztą tak na prawdę to dopiero jakieś 2-3 lata temu coś się ruszyło i zaczęto cisnąć w kierunku "codziennego" wykorzystania teselacji, różnego mapingu(nie tylko przemieszczeń) czy geomery instancing. Te technologie są od dawna tylko żeby np odpalić teselację i GI trzeba było się ostro nagimnastykować bo developerzy/producenci mieli w duszy ich implementację a np taki GI daje naprawdę ładnego kopa a i kamienie w Morrowind wyglądały znacznie lepiej ;P

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.