Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 11 września 2013 
    

Plany AMD dotyczące układów SoC i embedded system


Autor: DYD | 12:14
(22)
AMD ujawniła swój plan działań na rozwijającym się rynku systemów wbudowanych (embedded system), oferując procesory dla energooszczędnych i wydajnych projektów systemów wbudowanych skonstruowane zarówno w architekturze ARM jak i x86. W skład nowej linii produktów, która ma zadebiutować w 2014 roku, wchodzą dwa procesory w klasie x86 i procesory APU (Accelerated Processing Units – Układy Przyspieszonego Przetwarzania), pierwsze, wydajne układy SoC w architekturze ARM i nowa rodzina zewnętrznych, wbudowanych kart graficznych AMD Radeon.

Sprzęt został zaprojektowany, aby zaoferować ulepszenia w stosunku wydajności do zużywanej energii oraz w relacji osiągów do kosztów. Wraz z niedawnym wprowadzeniem rodziny wbudowanych układów SOC AMD Serii G, te najnowsze uzupełnienia do listy wprowadzanych produktów dla systemów wbudowanych mają podkreślić rolę obranego przez firmę AMD strategicznego kierunku rozwoju, który koncentruje się na szybko rosnącym rynku systemów wbudowanych.

Niedawno opublikowany raport VDC wskazuje, że rynek dla procesorów tradycyjnych i inteligentnych systemów wbudowanych powiększy się o 36% z 330 milionów sztuk w 2013 roku do ponad 450 milionów sztuk w 2016 z architekturami ARM i x86 stanowiącymi 82% całego adresowanego rynku (TAM).

W 2014 roku firma AMD planuje wprowadzić na rynek dwie nowe, wysokowydajne rodziny procesorów wbudowanych AMD Serii R: rodzinę procesorów w formie układów SOC nazwaną „Hierofalcon” i bazującą na architekturze ARM Cortex-A57 oraz ofertę procesorów tradycyjnych i procesorów APU o nazwanej „Bald Eagle” zbudowaną na bazie architektury mikroprocesorów x86 o kodowej nazwie „Steamroller”. Nadchodzące procesory APU w formie układów SOC „Steppe Eagle” zostały zaprojektowane, aby zapewnić ulepszoną wydajność wraz z poszerzeniem nisko-prądowych charakterystyk obecnej rodziny wbudowanych procesorów SOC AMD Serii G. Ponadto, wraz z „Adelaar” wprowadzona zostanie na rynek pierwsza zewnętrzna karta graficzna wykorzystująca architekturę AMD Graphics Core Next w systemach wbudowanych.

„Hierofalcon” to pierwsza 64-bitowa platforma firmy AMD, która bazuje na rozwiązaniach ARM i celuje w zastosowania pośród wbudowanych centrów danych, infrastruktury łączności i rozwiązań przemysłowych. Będzie ona wyposażona w do 8 procesorów ARM Cortex™-A57, które będą pracowały z taktowaniem 2,0 GHz i obsługiwały wydajną pamięć poprzez dwa 64-bitowe kanały DDR3/4 wraz z kodem korekcji błędów (ECC) dla zastosowań wymagających szczególnej niezawodności. Wysoce zintegrowany układ SoC zawiera również interfejs sieciowy 10 Gb KR Ethernet i interfejs PCI-Express 3 generacji do wykorzystania łączności w sieci wysokich prędkości, co czyni je idealnym do zastosowań na polu platform kontrolnych. Seria „Hierofalcon” ponadto zapewnia wzmocnioną ochronę z obsługą technologii ARM TrustZone® i wyspecjalizowanym ko-procesorem ochrony kryptograficznej, co wychodzi naprzeciw zwiększonym potrzebom na polu podłączonych do sieci systemów ochrony. Wysyłka procesorów „Hierofalcon” zaplanowana jest na drugi kwartał 2014 roku z uruchomieniem produkcji w drugiej połowie roku.

Wraz z „Bald Eagle” firma AMD kontynuuje umacnianie swojej pozycji jako wiodącego dostawcy rozwiązań x86 dla rynków systemów wbudowanych. „Bald Eagle” to następnej generacji, wysokowydajny, wbudowany procesor bazujący na architekturze x86 dostępny zarówno w postaci tradycyjnych procesorów jak i procesorów APU, które wyposażone są w nawet 4 nowe rdzenie „Steamroller” w zakresie 35W TDP. Produkty APU będą wykorzystywały również nową, zoptymalizowaną energetycznie architekturę kart graficznych AMD Radeon™ – Graphics Core Next, a także ulepszenia HSA dla zastosowań wbudowanych wymagających wysokiej wydajności. Są one dzięki temu najlepszym rozwiązaniem dla następnej generacji systemów „Digital signage” i wbudowanych systemów cyfrowego gamingu. Rodzina „Bald Eagle” ponadto wprowadzi nowe funkcje zarządzania energią, takie jak konfigurowalne TDP, które zapewni inżynierom większą elastyczność w projektowaniu. Dostępność „Bald Eagle” zaplanowano na pierwszą połowę 2014 roku.

„Steppe Eagle” jeszcze bardziej zwiększy rozpiętość wydajności i poszerzy nisko-prądowy zasięg obecnej, nagradzanej platformy SOC procesorów APU Serii G firmy AMD wraz z ulepszoną architekturą rdzeni procesora „Jaguar” oraz kart graficznych AMD Graphics Core Next, które pozwolą zwiększyć szybkość obu części procesora APU. Zaprojektowana dla nisko-prądowych zastosowań wbudowanych, „Steppe Eagle” będzie oferować zarówno poprawiony stosunek wydajności do zużywanej energii na poziomie niskich współczynników TDP obecnej generacji procesorów wbudowanych AMD Serii G, jak i zwiększenie wydajności powyżej 2 GHz. „Steppe Eagle” ponadto zapewnia inżynierom projektów wbudowanych elastyczność, która pozwala wykorzystać projekty płyt głównych dostosowane do obecnych procesorów wbudowanych AMD Serii G, a także zestaw oprogramowania dla wielu zastosowań włączając w to kompatybilność z aplikacjami badającymi ślad węglowy sprzętu. Dostępność „Steppe Eagle” jest zaplanowana na pierwszą połowę 2014 roku.

„Adelaar” to następnej generacji zewnętrzne, wbudowane karty graficzne AMD Radeon wykorzystujące architekturę Graphics Core Next, które są zaprojektowane w szczególności do zastosowań wbudowanych. Przynosząc na rynek wiodącą w branży wydajność w tych zastosowaniach, „Adelaar” wchodzi jako wielo-układowy moduł MCM (multi-chip-module) wraz z dostosowanymi i zintegrowanymi 2 GB pamięci graficznej. Rodzina kart graficznych „Adelaar” zapewni bogatą grafikę 3D, obsługę wielu wyświetlaczy oraz technologii takich jak DirectX® 11.1, OpenGL 4.2, a także systemów Windows i Linuks. Planowana dostępność „Adelaar” jest przewidziana na pierwszą połowę 2014 roku wraz z 7 latami planowanych dostaw jako moduł MCM, moduł mobilnego PCI Express (MXM) i standardowej karty graficznej dla komputerów.

Wraz z obecną i przyszłą ofertą, firma AMD aktywnie uczestniczy w kształtowaniu rynku inteligentnych urządzeń wbudowanych. Funkcjonuje to poprzez szeroki ekosystem partnerów z dziedziny oprogramowania i sprzęt włączając w to systemy Windows i Linuks. Firma w szczególności koncentruje się na:

• Kontrola i automatyka przemysłowa
• Gaming
• Infrastruktura komunikacyjna
• Rozwiązania „Visual Embedded”: Digital Signage; Cienkie i smukłe urządzenia klienckie; Obrazowanie medyczne; Samochodowe centra informacyjno-rozrywkowe
• dekodery telewizyjne i inteligentne telewizory z internetem
• Druk i obrazowanie
• Cyfrowy nadzór
• Magazyn danych
• Wojskowość i lotnictwo


[kliknij, aby powiększyć]





 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. AMD i układy ARM, świat się kończy ... (autor: Sławekpl | data: 11/09/13 | godz.: 13:16)
    wcześniej się zarzekali, że nigdy z ARM nic nie wyprodukują, później była mowa o modułach kryptograficznych w tej architekturze, a teraz już o całych układach, co prawda w wąskich zastosowaniach, ale "idą dalej" i być może za jakiś czas pokażą ARMa podobnego do m.in tegry
    plany mają perspektywiczne ale co im z tego wyjdzie i jaki osiągną faktycznie sukces na tych rynkach czas pokaże
    oby poszerzając swoje portfolio nie zapomnieli o dotychczasowych produktach a co najważniejsze ich dostępności, to kuleje u nich i to bardzo
    od kilku miesięcy tylko czytam o czymś nowym, wdrożeniach itp. a sprzętu jest relatywnie mało lub wcale
    muszą się nauczyć przekonywać producentów do szybkiego wprowadzania na rynek produktów na ich układach bazujących, chipzilla robi to z powodzeniam od lat


  2. spoko (autor: loccothan | data: 11/09/13 | godz.: 16:04)
    Niechaj się nam AMD rozwija i zapoda jakieś fajne SteamRollery 10-16 z 4 drożnym DDR rdzeni a bedzie się działo ;-)

  3. AMD zrobi ARM-a? (autor: Conan Barbarian | data: 11/09/13 | godz.: 17:57)
    Decyzja o 2 lata spóźniona niestety. W następnym roku Intel zawali rynek Atomami (22/14 nm) i mobile zostanie podzielony na dobre i szybkie urządzenia z Intelem oraz średniej klasy gadżety na ARM-ach.

  4. loccothan (autor: Markizy | data: 11/09/13 | godz.: 18:20)
    najpierw żeby dobrze wykorzystali te dwa co już mają, a maksymalnie to 3 drożny mogli by dąć. A co do SR myślę że będzie to średni procek, dlatego po AMD nie widać ciśnienia żeby na jakiego bazie zastąpić obecne PD.

    @Conan Barbarian
    jeśli ekspansja intela na rynek ARM ma wyglądać tak jak obecnie to producenci ARMów mogą spać spokojnie.


  5. Markizy średnie smarty masz z chipzillą, taby też (autor: Sławekpl | data: 11/09/13 | godz.: 19:32)
    nawet pojawiają się relatywnie tanie ustrojstwa (jak na możliwości) z ich układami, a zauważ że chipzilla jeszcze się nie rozkręciła, to co jest do tej pory powstało na relatywnie starych układach, jeśli wprowadzą to co mają w planach mogą pozamiatać

    nawet jeśli ich układy będą mieć jakieś braki to klient i tak wybierze to co będzie tańsze, a jak będzie jeszcze z logiem "znanego" producenta to bez zastanowienia, LTE w ich układach już jest
    nV swojej tegry 4i z LTE nadal nie może dopracować
    nawet się zastanawiam czy działania chipzilli to nie jest jakaś celowa polityka dumpingowa mająca zmniejszyć ilość ewentualnych konkurentów aby w późniejszym czasie niebiescy mogli podnieść znacząco ceny odbijając sobie obecną niską marżę lub jej brak - tylko to tłumaczy tak niskie ceny smartów i dachówek z ich układami,
    płyty ITX z atomkiem do NAS czy HTPS bywają droższe a tam jest mniej komponentów niż w smarcie czy dachówce


  6. Sławek / Conan (autor: mbe | data: 11/09/13 | godz.: 19:55)
    Na rynku mobilnym nie istnieje taka marka jak intel ale Samsung i Apple.

  7. @mbe (autor: Conan Barbarian | data: 11/09/13 | godz.: 20:17)
    Taka marka jak ARM też nie istnieje, ale jej miejsce niebawem zajmie Intel x86 i będzie wiadomo jakie bebeszki w mobile są najlepsze.

  8. mbe chciałeś zabłysnąć, pozwolisz że zmuchnę ten płomyczek (autor: Sławekpl | data: 11/09/13 | godz.: 20:27)
    pierwsze zdanie w @5 "smarty z chipzillą" a nie smarty chipzilli
    "niskie ceny smartów i dachówek z ich układami" - z ich układami a nie ich smarty/dachówki
    zobacz plecki smartfonów czy tabletów i czy tam jest logo producenta układu - w przypadku gdy producentem jest chipzilla TAK, jest "Intel Inside" oczywiście nazwa producenta sprzętu również jest
    czytaj następnym razem dokładnie, zanim wyskoczysz z kolejnym sofistycznym kwiatkiem :P


  9. Conan Barbarian koleś po prostu nie umie czytać (autor: Sławekpl | data: 11/09/13 | godz.: 20:34)
    też przecie napisałeś o "urządzeniach z"
    zapewne jakby chodzi o nV to by nie wymyślił takiej bzdury xD


  10. Zle mnie zrozumiales slawek (autor: mbe | data: 11/09/13 | godz.: 21:53)
    Wiec ci rozwinę post nr6.

    W rynku mobilnym (tablety czy smarki) rozpoznawana jest marka producenta sprzętu a nie ukladu w nim siedzącym.

    Tj. Takie firmy jak Intel NV QC Mediatek ect są rozpoznawalne przez użytkowników pro zaś zwykly uzyszkodnik szuka Samsunga iPada ect.

    Roznica jest taka ze uzyszkodnikow jest 100x tyle co uzytkownikow pro i zadna nalepka tego nie zmieni bo zupelnie inne są priorytety uzytkownikow.


  11. ... (autor: mbe | data: 11/09/13 | godz.: 21:55)
    Wiec jak widzisz nie pisze o producentach sprzętu ani soc a o postrzeganiu uzytkownikow.

    Dlatego Intel w mobilu nie ma startu marketingowego do ARM.


  12. @11 (autor: Plackator | data: 11/09/13 | godz.: 22:59)
    Sam mówisz, ludzie wybierają sprzęt który jest im znany, a że posiadają już laptop z nalepką "Intel inside" oraz komputer z tą samą nalepką, to czemu nie kupić jeszcze smartphone oraz tablet? a może dodatkowo Intel zaoferuje coś ciekawego dla użytkowników Intela ?

  13. @12 (autor: Blazakov | data: 12/09/13 | godz.: 02:54)
    Chociażby dlatego, że taka nalepka wygląda paskudnie a wg Intela musi być. Myślisz, że to nie ma znaczenia? Zapytaj userów Apple...

  14. Conan a ty ciagle swoje :)))) (autor: RusH | data: 12/09/13 | godz.: 03:09)
    ile ci trzeba pisac ze gdy intel sprzedaje proca za $20-40 Samsung/MTK sprzedaja ARMa za $2-10, ARMa ktory jest BARDZIEJ ENERGOOSZCZEDNY

  15. mbe to pisz całym zdaniem następnym razem (autor: Sławekpl | data: 12/09/13 | godz.: 10:06)
    i mylisz się, nawet osoby nie mające zielonego pojęcia o komputerach rozpoznają markę "Intel" a to dzięki reklamom w TV i prasie nie tylko fachowej, więc jeśli jest "Intel Inside" na obudowie to klient kupi to co mu znajomo brzmi, a tą nazwę znają wszyscy, za to innych producentów nie, zresztą oni nie każą o sobie przypominać nalepkami z logo na każdym produkcie z ich podzespołem, nie mają takiej pozycji

    RusH producenci mają smarty/taby z różnymi układami i wcale te z układami chipzilli nie są znacznie drożej wyceniane od innych, a porównując czas działania i możliwości, atomki wcale tak dużo nie tracą do energooszczędnych ARM a są rozwiązania gdzie pracują dłużej, klienta nie interesuje czy tam jest większy akumulator i co się zmienia, patrzą na cenę i czy "jakoś" to chodzi


  16. Oj tam, oj tam (autor: anemus | data: 12/09/13 | godz.: 16:40)
    http://en.wikipedia.org/wiki/XScale

  17. Nadchodzi Quark... (autor: pandy | data: 13/09/13 | godz.: 22:38)
    http://www.anandtech.com/...y-soc-for-tiny-devices

    http://newsroom.intel.com/...-intel-and-developers


  18. quark o wow (autor: RusH | data: 15/09/13 | godz.: 10:57)
    wyglada jakby intel chcial sprzedawac licencje na male rdzenie x86? to moze byc przelom i wreszcie konkurencja dla ARMa

  19. RusH tiaa prockami wielkości jednej piątej atoma (autor: Sławekpl | data: 15/09/13 | godz.: 17:49)
    wydajności to chyba 1/10, już ARM i wszyscy producenci tych układów trzęsą portkami i zwijają interes haha
    doczytaj wpierw co to jest i do czego, a później trzaskaj w klawisze :P


  20. do czego by nie bylo (autor: RusH | data: 15/09/13 | godz.: 18:55)
    jest to licencja a nie scalak, licencja na core ktory upychasz we wlasny silikon i mozesz miec kompatybilnosc z x86 nawet w pralce, imo rewelacja

  21. RusH wpierw napisałeś o konkurencji dla ARM (autor: Sławekpl | data: 15/09/13 | godz.: 20:03)
    jakby ten chip był wydajniejszy od tego co oferują obecne układy np. Qualcomm`a
    już nie pierwszy raz wpisujesz bzdurę i się nie umiesz do tego przyznać :P
    przeczytałem kilka różnych doniesień z IDF i większość wspomina o "otwartej architekturze" ale nic o licencjonowaniu tego partnerom, kilka polskich stron opierających się na newsach innych chyba ma błędy w tłumaczeniu, polskie strony których dziennikarze byli na IDF taki rewelacji nie wpisały
    Qualcomm zamierza opracować do tego segmentu własny rdzeń bazujący na Cortex M może stąd błąd
    mało prawdopodobne by chipzilla bazujący na x86 układ oddała innym, skoro mają tyle fabryk i sami mogą zaspokoić ewentualny popyt, zresztą scalak zaprezentowany był wyprodukowany w 32nm, i był pokazem możliwości chipzilli, finalny produkt ma być gotowy w przyszłym roku
    "wearable" - poszukaj w sieci z czym to się je :P


  22. konkurencja (autor: RusH | data: 16/09/13 | godz.: 10:31)
    gdyby 3rd parties mogly wstawic rdzen x86 w swoj scalak i oferowac np kompatybilnosc z windows
    jesli faktycznie nie bedzie to licencja tylko kolejny scalak to masz racje zadna rewelacja :/


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.