Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 7 stycznia 2014 
    

Jedna Tegra, ale w dwóch odmianach


Autor: Wedelek | źródło: VrZone, Anandtech | 07:22
(11)
Nvidia zdradziła podczas swojego wystąpienia kilka istotnych szczegółów dotyczących jej nowego układu mobilnego z rodziny Tegra o symbolu K1. Okazuje się, że do sprzedaży trafią dwie odmiany. Pierwsza wyposażona będzie w cztery rdzenie Cortex A15, taktowane zegarem 2,3GHz, które obsługują 32-bitowe instrukcje procesora, piąty, niskotaktowany rdzeń i dwa bloki pamięci L1, po 32KB każdy. Druga z kolei dostanie dwa rdzenie o kodowej nazwie Denver, które będą pracować z częstotliwością 2,5GHz i zapewnią wsparcie dla 64-bitowych instrukcji procesora. Oprócz części CPU nowa Tegra dostanie też GPU zbudowany z użyciem 192 procesorów strumieniowych, 4 jednostek ROP i 8 TMU, który zapewni wsparcie dla API DirectX 11, OpenGL 4.4, OpenGL ES 3.0 oraz technologii CUDA 6.0.

Tym samym potwierdziły się wcześniejsze informacje, z których wynikało, że Nvidia skorzysta z architektury Kepler, wprowadzając do rodziny Tegra układ IGP ze zunifikowanymi jednostkami. Co to daje w praktyce? Otóż dzięki ich wykorzystaniu wszystkie procesory strumieniowe mogą brać udział w obliczeniach kolorów pikseli (Pixel Shader) oraz kształtu wielokątów (Vertex Shader), co przekłada się na ogólny wzrost wydajności takiego układu. Tak zbudowany GPU działa w sposób bardziej elastyczny, przez co może lepiej wykonywać powierzone mu zadania.

Wewnątrz Tegry K1 znajdziemy też nowy koprocesor ISP trzeciej generacji (Image Signal Processor) odpowiedzialny za przetwarzanie i modyfikowanie pochodzących z aparatów zdjęć lub filmów wideo - np.: redukcja szumów, korekcja tonalna, balans bieli itd. Nvidia deklaruje, że najnowsza generacja ISP obsłuży nawet 100MP aparaty, oraz do 4096 punktów ostrości. Do tego dochodzi wsparcie dla technologii Chimera 1.0, oraz sprzętowego dekodowania/kodowania z wykorzystaniem H.264, VP8, VC1, a nawet H.265(w ostatnim przypadku niektóre operacje musi wykonać CPU). Swoją drogą Tegra K1 będzie mogła współpracować z jeszcze jednym, zewnętrznym modułem ISP, co zwiększy jej możliwości.

Podczas pokazu mogliśmy się też dowiedzieć, że wytwarzana w 28nm procesie litograficznym, Tegra K1 będzie znacznie wydajniejsza od PlayStation 3 i Xbox 360, pobierając przy tym zaledwie 5W energii. Nowy układ Nvidii na rynek trafi w drugiej połowie 2014 roku, a jeden z modeli o nazwie Tegra K1 VCM będzie montowany w samochodach.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. taaa (autor: kombajn4 | data: 7/01/14 | godz.: 09:27)
    Przecież to oczywiste że 4 rdzenie A15 + 192 szadery keplera będą pobierać 5W. Nie wierzycie? Przecież to Chuck Norris projektował ten chip. W zestawie dokładają gratis plecak z chłodzeniem wodnym i akumulatorem dla przyszłych posiadaczy tego cuda.
    Wedelek zapomniałeś podlinkować jeszcze jedno zdjęcie: jak wygląda te cuda spoconego czoła w praktyce

    http://www.chip.pl/...ll/lbSlX4fa4BO2vwxJOmbg.jpeg

    Układ w sam raz do smartphonów o grubosci poniżej 10mm a coby nie...


  2. z takim (autor: Markizy | data: 7/01/14 | godz.: 09:34)
    tdp układ ten raczej może trafić do miniaturowych konsol a nie do smartphonow

  3. Czyli (autor: mbe | data: 7/01/14 | godz.: 09:56)
    Nowej tegry mozna się spodziewać w jakimkolwiek urządzeniu na przełomie 2015/16roku tak??

  4. @Temat (autor: PrEzi | data: 7/01/14 | godz.: 10:35)
    Zauwazyliscie, ze NV nie zaprezentowala praktycznie NIC ciekawego ?
    Przycinajace demko, gdzie mozna bylo odczuc spadki fps do okolic bliskich 15 klatek...
    Brak tzw. Design-winow...
    Jakies sciemnianie i obietnice, ze Tegry trafia do samochodow...
    No i procz tego w sumie to wielkie NIC.

    kombajn4 -- dobre ;)


  5. @temat (autor: Mariosti | data: 7/01/14 | godz.: 14:55)
    Ale puchną te rdzenie ARM, jeszcze trochę i zaczną do nich dokładać mocniejsze, wielokanałowe kontrolery ram, dużo pamięci podręcznej wielu poziomów, dodatkowe jednostki wektorowe z nowymi rozszerzeniami i... magicznie okaże się że rdzenie x86 wcale nie są takie gigantyczne jeśli chce się faktycznie wysokie IPC i uniwersalnie wysoką wydajność osiąganą dzięki dodatkowym modułom sprzętowej akceleracji a to szyfrowania, a to dekodowania wideo, a to generowania liczb pseudolosowych itd.

  6. A tak wyglada urzedzenie mobilne z tegra K1... (autor: gantrithor | data: 7/01/14 | godz.: 18:21)
    http://img1.buyincoins.com/...ne-fan-cooler-01.jpg

    xD


  7. nie rdzenie ARM puchna (autor: RusH | data: 7/01/14 | godz.: 21:21)
    tylko GPU nvidii tyle siorbie

  8. @7. (autor: Mariosti | data: 8/01/14 | godz.: 12:17)
    Ok, ale na die shot'ach widać ewidentnie że 64bitowy denver zajmuje ponad 2x więcej miejsca niż A15.

  9. @1. (autor: dreki | data: 8/01/14 | godz.: 17:02)
    Może być i 5W, ale to i tak dla urządzeń mobilnych za dużo. Dla nich 1W to duży pobór.

  10. @dreki (autor: PrEzi | data: 8/01/14 | godz.: 20:31)
    Polecam zapoznac sie z pojeciem "sarkazm" ;)

  11. ... (autor: Krotock | data: 8/01/14 | godz.: 22:26)
    Wsadzili (mam nadzieję) mocną grafikę, to i pobór duży. Dobrze by było, gdyby istniał normalny W8 na arm. Może wtedy by powstawały tanie, energooszczędne PC, które spokojnie wystarczyłyby większości społeczeństwa. Albo bardzo długo pracujące na baterii laptopy. Jakby nie było wydajność tego układu w stosunku to X86 jak na ten pobór mocy jest bardzo korzystna.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.