Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 29 kwietnia 2014 
    

Ofensywa marketingowa i produktowa Microsoftu


Autor: Wedelek | 07:36
(4)
W artykułach umieszczanych na TPC nie znajdziecie reklam poszczególnych produktów lub producentów, a jedynie informacje o specyfikacji technicznej konkretnych modeli. Jednak tym razem postanowiłem zrobić wyjątek i podzielić się z Wami reklamą Lumii, stworzoną przez... Microsoft. Jest to pierwszy materiał promocyjny opracowany w całości przez dział marketingu amerykańskiego giganta. Jest on o tyle ciekawy, że obrazuje strategię marketingową jaką obrał Microsoft przejmując dział urządzeń mobilnych od Nokii. Wygląda na to, że zdecydowano by nadal promować odmienność zarówno samego OSu, jak i charakterystycznego dizajnu urządzeń z rodziny Lumia.

Innymi słowy raczej nie ma się co spodziewać zmiany strategii, a użytkownicy zapewne w żaden sposób nie odczują tego, że to już nie Nokia projektuje nowe Lumie, a dział Microsoft. Swoją drogą jako ciekawostkę warto nadmienić, że fabryki w których dotychczas były produkowane smartfony finów nadal są własnością Nokii. Europejski producent nadal jest odpowiedzialny za ich produkcję, z tym, że od kilku dni produkuje na zlecenie Microsoftu, a nie innego działu.

Rynek smartfonów i tabletów internetowych to już kolejna dziedzina powiązana z branżą IT, za której podbój zabiera się Microsoft. W ofercie giganta z Redmond mamy też konsole Xbox, różnego rodzaju akcesoria, w tym genialne klawiatury ergonomiczne, oraz oczywiście oprogramowanie. Dotychczas wiodącymi produktami były Office i Windows sprzedawane w formie jednorazowo wykupywanej licencji, wokół których tworzono inne oprogramowanie, jak systemy bazodanowe, język C# czy całą platformę .NET. Od jakiegoś czasu Microsoft skupia się na usługach, które częściowo są darmowe. Mamy zatem darmowego, okrojonego Office'a, darmowego Windows Phone, a niebawem dostaniemy też darmową edycję Windowsa nastawionego na usługi chmurowe. Oczywiście są to wersje podstawowe, a za więcej musimy zapłacić. Ostatnio sporo mówi się o zunifikowanych aplikacjach, działających na różnych platformach, oraz projekcie WaaS (Windows as a Service), który ma być rewolucją na miarę Windows 95.

Wszystkie te zmiany mają umocnić pozycję Microsoftu na rynku, a połączenie sprzętu i oprogramowania dać efekt synergii, przyciągając klienta jak magnes. Poniższa reklama, oraz wcześniejsze, wyraźnie pokazują, że Microsoft chce zmienić nastawienie klientów i z "wrednego monopolisty" przekształcić się w przyjaznego i nowoczesnego producenta z fajnymi produktami. Swego czasu podobną drogą, a przynajmniej jeśli idzie o marketing, podążały Apple, oraz Google.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ten ich marketing (autor: msc | data: 29/04/14 | godz.: 13:19)
    to jakas tragedia:/ Ogladam to i od razu odechciewa mi sie cos od nich kupowac:O
    - "I'm not like everybody else" - jak trzeba byc tepym zeby dac sie na to nabrac?:O
    - mimika faceta jest taka sztuczna, ze az sie chce plakac
    - facet ktory je kanapke i robi oczy karpia... zero aktorstwa, naturalnosci
    - upuszczenie telefonu przez przechodnia z wrazenia...
    To wszystko jest takie sztuczne, ze az nie chce mi sie wierzyc, ze zdecydowali sie to wypuscic:O
    I na koniec kobieta z czerwonym "blatem" wielkosci tacy;) wygodne jak cholera ;)


  2. bardzo slaba ta reklama (autor: power | data: 29/04/14 | godz.: 15:28)
    Najbardziej mnie smieszy wciskanie kitu o kolorach, podczas gdy od Win8 okrojono palete kolorow dla paskow, ikon, pulpitu.
    Inna wada z powodu ktorej nie kupie juz urzadzenia M$ to koniecznosc uzywania programu ZUNE do przenoszenia danych.


  3. @power (autor: waderr73 | data: 29/04/14 | godz.: 16:46)
    halo pobudka, mamy 2014 rok. ZUNE już w muzeum jest. System na telefonach to WP8

  4. @power (autor: mnemeth | data: 29/04/14 | godz.: 20:34)
    Jak nie wiesz, raczej zamilknij...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.