Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 11 lipca 2014 
    

Dołącz do TwojePC - redaktor aktualności/newsów


Autor: DYD | 18:27
(27)
Jeśli posiadasz szeroką wiedzę z zakresu nowych technologii, masz bazę zagranicznych tech-games-źródeł w małym palcu, dasz radę kwieciście stworzyć tego typu wiadomość, lub masz pomysł na wprowadzenie nowych tematów na naszych łamach, i jednocześnie chciałbyś przyłączyć się i tym samym przyczynić się do rozwoju serwisu TwojePC.pl, to ta informacja jest skierowana do Ciebie! Poszukujemy osób z całej Polski na stanowisko Redaktor Aktualności. Wymagana jest umiejętność w odnajdywaniu świeżych informacji z ogólnoświatowej sieci, znajomość branży, łatwość budowania zdań oraz zdolności redaktorskie. Osoby zainteresowane proszę o kontakt mailowy.

Rozliczenie odbywa się miesięcznie w formie umowy o dzieło. Praca zdalna, nienormowana. W mailu proszę podać krótką informację o sobie, tylko bez CV i listów motywacyjnych :-) Z naszej strony podamy wówczas nasze dokładniejsze oczekiwania i ofertę pracy w TwojePC.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ciekawe czy bym podołał (autor: loccothan | data: 12/07/14 | godz.: 02:21)
    Ile czasu dziennie, trzeba by było poswięcić?
    Do Wedelka pytanko


  2. loccothan (autor: DYD-Admin | data: 12/07/14 | godz.: 09:26)
    podpowiem Ci:

    - zajrzyj do archiwum, wybierz sobie dowolny dzień i zobacz, ile newsów było Wedelka
    - następnie pomyśl, ile czasu zajęło by Ci ich wyszukanie i napisanie
    - masz odpowiedź :-)

    ps. im większa wprawa Newsmana, tym szybciej można się z tym obrobić ...


  3. Wazne sa pewne zrodla (autor: NimnuL-Redakcja | data: 12/07/14 | godz.: 11:01)
    oznacza to zwykle zachodnie serwisy. I regularnosc sprawdzania info.

  4. w porząsiu (autor: loccothan | data: 12/07/14 | godz.: 12:27)
    Interesuję się Nowinkami z zakresu IT itd. oraz Gier, troszkę konsole.
    poprostu nie wiem czy podołałbym ;-)
    Jestem uczciwym człekiem i na 100% nie chciałbym dać plamy bo lubię TPC oraz ludzi tutaj :D (nawet tych od nV i Intela lol)
    Ponieważ trzymamy wszyscy poziom...
    Jak przemyślę to puszczę Tobie DYD maila ;-)


  5. ... (autor: radonix | data: 12/07/14 | godz.: 16:47)
    Mam żal do wszystkich, którzy w nieuczciwy sposób ''podszczypywali'' Wedelka - przyczynili się do rozchwiania naszego serwisu.
    Na przyszłość powinno banować się wszelkich trolli = mogę zostać katem, funkcję będę pełnił honorowo ;-E


  6. Do redakcji (autor: power | data: 12/07/14 | godz.: 17:39)
    Bardzo was prosze skonczcie wreszcie z "kwiecistymi" newsami!
    Takie newsy to 95% "lania wody" i 5% istotnych informacji.
    Gdybym chcial czytac radosna tworczosc to bym odwiedzal serwisy na temat poezji. Ja chce odwiedzac serwis w ktorym moge szybko przeczytac informacje ze swiata.
    Zreszta wam jako redkacji tez chyba zalezy na tym zeby czytelnik odwiedzil jak najwiecej podstron i zeby bylo wyswietlone jak najwiecej reklam. Ja nie widze sensu w meczeniu czytelnika nudnymi artkylami, ktore sa wydluzone na sile przez pisanie o dupie Maryny - szkoda czasu czytelnikow i redaktorow na takie pierdoly.
    Krotka zwiezla tresc i tabelki zamiast dlugich "wypracowan" to jest to na co licze na serwisie o tematyce IT.


  7. ... (autor: radonix | data: 12/07/14 | godz.: 19:03)
    @power: przecież te ''wypracowania'' można z marszu przeskoczyć do treści, która nas interesuje.

    Mam inne zdanie: takie artykuły, jak ten o Kindle, albo (rewelacyjny!) ''Audiotechnika: dźwięk cyfrowy - czy analog naprawdę był lepszy?'', to coś pięknego, to miód na moje serce - klasa sama w sobie!
    Mi marzył by się jeszcze taki rozbudowany artykuł, dotyczący następcy BIOS'a, a mianowicie UEFI (wraz z nadchodzącymi trendami i ciekawostkami w tym temacie).


  8. @radonix (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 12/07/14 | godz.: 20:45)
    Artykuły artykułami, niech będzie ich dużo i niech będą wyczerpujące, zgadzam się. NimnuL robi tu świetną robotę i może stanowić wzór.

    Ta rozmowa dotyczy natomiast NEWSÓW, które powinny być krótkie i zwięzłe. Wedelek miał skłonność do zbyt długich, niepotrzebnych wstępów, nieporadności językowej i błędów gramatycznych. I choć uważam go za mądrego, pracowitego człowieka, redaktorem był słabym. Jako wieloletni czytelnik TPC czekam na dobrego następcę :-)


  9. Dziadek Żniwiarz podpisuję się "oboma" łapami (autor: Sławekpl | data: 12/07/14 | godz.: 22:39)
    pod Twoimi słowami ;)

  10. @@@ (autor: Kosiarz | data: 12/07/14 | godz.: 22:53)
    Jantez lubie dlugie wywody Nimnula i innych ale zgadzam sie z przedmowcami ze newsow nie ma co na sile wyciagac. Fota spocongo czola, zegary, ilosc sp, ilosc ramu, magistrala, data premier i cena. Next please :)

  11. Zdecydowanie musi to być ktoś (autor: Remek | data: 12/07/14 | godz.: 23:03)
    kto umie składnie pisać... Słabo z kandydatami na razie.

  12. Remek (autor: DYD-Admin | data: 12/07/14 | godz.: 23:31)
    A skąd Ty wiesz, że słabo...? Czyżbyś czynił rekrutacje i maila naszego sprawdzał? :)

  13. dobra (autor: belixa | data: 13/07/14 | godz.: 05:54)
    biorę 500 zł za jedno "dzieło". Piszcie na maila.
    PS: trzeba po mnie poprawiać błędy słownikowe i językowe. :D


  14. Dyd (autor: Remek | data: 13/07/14 | godz.: 08:20)
    Mówię o tych co się zgłaszają publicznie... np. w tym wątku :)))

  15. hmm (autor: loccothan | data: 13/07/14 | godz.: 09:45)
    Myślę że redagowanie nowinek i pisanie tzw. "suchych faktów" jest z deka czy innym niż pisanie na biegu komentarzy... Chyba że czytałeś moje wiersze? lub tłumaczenia solucjii do gier? ale nie wydaje mi się. Pozdrawiam

    Bo na Wedelka też dużo osób psioczyło...


  16. Dziadek Żniwiarz, zeby ocenic obiektynie trzeba miec porowanie (autor: detox | data: 13/07/14 | godz.: 13:42)
    dopiero okaze sie czy nastepca bedzie lepszy ..i jaki byl poprzednik.
    redaktorem musi byc pasjonat ktory po prostu potrfi wciagnac w swoj tekst czytelnika oraz przystepnie newsa zredagowac.
    Twojepc czytaja ludzie o roznym poziomie wiedzy.
    Wstep ktory jest merotorycznym streszczeniem, krotka mysla calosci i rozwiniecie z konkretami. Bardzo jasno zredagowane.
    Doba powinna miec 240 ha zeby ludzie mieli czas czytac te wszystkie newsy w internecie ktore ich interesuja z roznych dziedzin, od polityki poczawszy a na sporcie, pasjach konczac.
    Dlatego wkurza czasem jak widzi sie ciekawy tytul a pozniej brnie sie z tekscie nie rozumiejsc sensu calosci, czyli bez zadnych tam ciamciaramcia jak powiedzialby pewien mecenas ;) .
    Cechy dobrego artykulu:
    - przystepna narracja
    - niezbyt dlugi, esensjonalny,
    - ciekawy
    - zrozumialy w kazdym calu (kazdy chyba uwielbia teksty gdy dobrnal do polowy i wciaz sie zastanawia o co autorowi chodzi:) albo nie rozumie pewnych pojec czy sformulowan specjalistycznych)
    - trafiajacy w gusta czytelnikow (ciekawy nie tylko dla autora)
    - nie za ambitny (ludzie tez chca sobie czasem pogadac, pokomentowac:) )
    - poprawny jezykowo i gramatycznie.

    wystarczy kilka punktowo z tej wyliczanki spelnic i juz bedzie dobrze :)


  17. !up (autor: loccothan | data: 13/07/14 | godz.: 13:58)
    Nic dodać nic ująć. A najlepiej poprostu pisac suche fakty, i nic od siebie nie dodawać ażeby strona nie była stronnicza, tylko rzetelna. Informacje to informacje a nie Testy sprzetu lub recki np. gier

  18. mam pytanie (autor: Zbyszek.J | data: 13/07/14 | godz.: 16:08)
    jak oceniacie moje newsy?

  19. @18 (autor: power | data: 13/07/14 | godz.: 19:01)
    8/10
    na plus:
    + tresc (interesujace tematy)
    + znajomosc poruszanych tematow ("czuc" wiedze autora na dany temat)
    + brak razacych bledow (widac ze autor czytal to co napisal przed wyslaniem)
    + jakosc wiadomosci
    + szybkosc ukazywania sie wiadomosci (newsy o roznych porach dnia i nocy, wczesniej przed konkurencja)
    + trafne przewidywania, uzasadnione faktami z przeszlosci
    + bezstronnosc (przekazywane sa fakty, a nie odczucia)
    + ogolny profesjonalizm

    na minus:
    - za dlugie (zmusza to do czytania wzrokowego - wyszukiwania "slow kluczy", waznych pojec, nazw i pomijania calej reszty tekstu, ktory jest zbednym "wypelniaczem")
    - malo news w ostatnim czasie


  20. @loccothan - trudne pytanie, może to Ci pomoże (autor: Wedelek | data: 13/07/14 | godz.: 19:02)
    Zasadniczo gdy nie masz zbyt wiele czasu na pisanie to wygląda to tak, że wybierasz jedną z dwóch opcji:
    1) piszesz mniej artykułów, ale na każdy poświęcasz więcej czasu - lepsza jakość, ale nie nadążasz za konkurencją. Np. Nimnul, który pisze nienagannie, ale i niewiele.
    2) piszesz więcej i w pośpiechu licząc się z tym, że będą się pojawiać błędy i "falujący" styl, stawiasz na solidność - dzięki kompromisom udaje Ci się zapełnić całą stronę.

    W tym drugim przypadku, który ja będąc newsmanem wybrałem, na pojedynczy artykuł poświęcasz około 10-20min. Zazwyczaj jest to co najwyżej 15-20min, przy czym jest to czas na przeczytanie źródła, napisanie newsa, znalezienie obrazka, "obrobienie" go i wrzucenie całości. Oczywiście zdarzają się takie artykuły (np. z konferencji), które piszesz nawet godzinę, ale są to odosobnione przypadki.

    W moim przypadku mamy zatem ok. 15-20min na newsa (średnio) x 7 => 105-140 minut, czyli około 2 godzin dziennie.

    Rzecz jasna idealnie byłoby, gdybyś poświęcał na newsa 20-30min i pisał ich jednocześnie dużo, ale wtedy siłą rzeczy zajmie Ci to dużo czasu. Czasu, którego niestety na pisanie nie możesz poświęcić, bo stawki są marne i nie da się z tego wyżyć. Jeśli obierzesz drogę zastosowaną przeze mnie, to prawdopodobnie doczekasz się podobnych podsumowań:

    "Wedelek miał skłonność do zbyt długich, niepotrzebnych wstępów, nieporadności językowej i błędów gramatycznych. I choć uważam go za mądrego, pracowitego człowieka, redaktorem był słabym."

    Przy drugiej opcji musisz mieć pomoc, bo nie dasz rady.

    Pamiętaj też, żeby nie przejmować się opiniami innych. Jednym wstęp dłuższy się nie podoba, inni do preferują, a jeszcze inni chcieliby więcej górnolotnych słów. Wszystkim nie dogodzisz i musisz odnaleźć balans.

    @Zbyszek - mnie się podobają.


  21. ciag dalszy (autor: power | data: 13/07/14 | godz.: 19:13)
    Odnosnie za dlugich news to dotyczy wszystkich piszacych newsy, ale to chyba taka moda jest. U waszej konkurencji jest to samo, a czesto nawet gorzej. Przykladem sa informacje na temat zakonczenia produkcji CPU intela - u was news ma kilkanascie zdan, na "OnetLabie" kilkadziesiat.
    Dlugie newsy byly dla mnie fajne 20 lat temu. Gdy nie mialem internetu w domu to zgrywalem wszystkie wiadomosci z netu w szkole na dyskietke w celu pozniejszego czytania w domu :)
    Wtedy nie bylo setek stron z newsami, wiec czytelnik cieszyl sie z dlugich news.
    Teraz gdy na wszystko brak czasu, a stron o tematyce IT sa tysiace dlugie news to takie samo zlo jak spam.
    Recenzje i testy moga byc dlugie, ale nie news, bo szkoda waszego i naszego czasu.


  22. Jeśli wszyscy chcą dużo.. (autor: unodgs | data: 13/07/14 | godz.: 19:45)
    ..newsów dobrej jakości to ktoś musi wyłożyć dobre pieniądze i tyle w temacie. Szkoda, że DYD nie podaje otwarcie stawek, na pewno ułatwiło by to ludziom ocenę, czy to się opłaca i warto się poświęcać.

  23. uwaga ode mnie (autor: Venom79 | data: 13/07/14 | godz.: 20:34)
    Często jest tak, że newsy są wrzucane hurtowo z rana lub popołudniem, a w ciągu dnia jest susza. Newsy powinny pojawiać się systematycznie w ciągu dnia a nie stadami rano i wieczorem. W obecnej sytuacji w ciągu dnia nie ma sensu wchodzić na główną, bo po co? Na innych portalach newsy są dodawane systematycznie i wiem, że jest sens tam wchodzić i sprawdzić, a na TPC szkoda czasu.
    Wg mnie obecne podejście znacznie uszczupla ilość odwiedzających, którzy mogliby tu zajrzeć co najmniej kilka razy w ciągu dnia.

    Poza tym, newsy powinny być pisane po polsku, a nie z błędami jak z podstawówki - co, przynajmniej mnie, zniechęca.


  24. hah venom (autor: RusH | data: 13/07/14 | godz.: 23:17)
    nie jestes jedynym, ktory to zauwazyl. To samo jest z weekendami :(


    unodgs skoro nie podaje, to _sie nie_ oplaca i nie warto :) przynajmniej nie dla samej kasy. Mozna zapomniec o 20 minut dziennie 5 razy w tygodniu za pelna pensje.

    Wedlug mnie za duzo jest stron tlumaczacych suche noty prasowe, za duzo leniwego przepisywania PR belkotu, podawania nieistotnych parametrow, generalnie zawracania dupy.
    YAY gadget Y wkracza na rynek, disintermediate ubiquitous functionalities! recontextualize e-business vortals! mesh open-source convergence! empower 24/7 web services!!!! in teh chmura! fefnascie % lepszy od gadgetu X z przed 2 miesiecy

    Dla mnie ponad 50% newsow wyglada tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=8AyVh1_vWYQ

    Imo wlasnie potrzebny jest jakis filtr, ktos z pojeciem, kto przebrnie przez ten zalew pozbawionych tresci bzdur i wylowi wartosciowe smaczki. Noty prasowe mozna znalezc wszedzie, kluczem jest zaoferowanie czegos unikalnego.


  25. @RusH (autor: power | data: 14/07/14 | godz.: 01:15)
    Istnieja strony z news, ktore maja odfiltrowany spam, ale tam trzeba placic za informacje (na przyklad na SemiAccurate)

  26. power chcesz nam dać do zrozumienia, że nie ma szans (autor: Sławekpl | data: 14/07/14 | godz.: 08:07)
    na dobry news-room na polskiej stronie bez opłat?
    kiedyś było kilka stron z dobrymi newsami ale to poszło w kierunku bajkopisarstwa, wodolejstwa czyli objętości a nie treści, jakby piszący dostawał kasę za ilość słów

    DYD powinien rozważyć jeszcze jedną opcje która zwiększy ilość być może ciekawych newsów, większość z nas nie ogranicza się do TPC, tylko czyta kilka stron, może warto za jakieś punkty czy nagrody uaktywnić takich czytelników aby podsyłali ciekawe tematy
    co jakiś czas można coś skrobnąć a jak w jakimś sensownym czasie uda się coś z tego mieć, to chętnych pewnie kilku się znajdzie
    sam swego czasu podsyłałem newsy na PCLab ale skoro nie miałem z tego żadnego profilu a tylko marnowałem czas to odpuściłem sobie temat gdy tego czasu miałem mało


  27. @Wedelek - 20 (autor: TeXXaS | data: 14/07/14 | godz.: 10:58)
    Na początku rzeczywiście mogłoby być lepiej.

    No, ale trzeba powiedzieć, że zmiana na plus z każdym miesiącem była. Wiadomo, każdemu trafi się wpadka, ale - z wpisu na wpis było tego zdecydowanie mniej. Być może gdzieś bym trochę inaczej coś napisał, ale... sam mam tendencję do smarowania na kilka stron, więc ciężko powiedzieć, że byłoby lepiej.

    Co do przejmowania się... Warto brać pod uwagę. Przejmować się? Życie jest za krótkie, żeby się przejmować :)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.