Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 29 października 2014 
    

Nvidia Turf Effects, czyli realistyczne efekty trawy w grach


Autor: EmilM | źródło: Guru3D, Nvidia | 21:46
(13)
Nvidia rozszerza swój pakiet Gameworks, który obejmuje szereg mniej lub bardziej interesujących usprawnień graficznych, mających poprawiać doznania wizualne z gry. Technologia Turf Effects odpowiada za symulację realistycznych efektów trawy, która w naturalny sposób poddaje się działaniom fizyki. Oprócz tego zieloni chwalą się dobrą skalowalnością nowego rozwiązania - programista może zdecydować jaką szczegółowością będą charakteryzowały się modelowane obiekty. Jak wygląda to w praktyce można zobaczyć na przygotowanym przez producenta filmie.


Wielu zapewne zastanawia się co z wydajnością tego rozwiązania. Okazuje się, że nie najgorzej - możliwa jest jednoczesna symulacja milionów źdźbeł trawy o różnej szczegółowości, a wyrenderowanie powyższej prezentacji zajęło karcie GeForce GTX 680 zaledwie jedną milisekundę, więc nie powinno być z tym najgorzej.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Jedno pytanie. (autor: Kenjiro | data: 29/10/14 | godz.: 23:04)
    Czy będzie działać na kartach konkurencji - tak Intela, jak i AMD?

  2. fajne (autor: Smołek | data: 29/10/14 | godz.: 23:47)
    tylko powinni popracować trochę nad jej kolorem bo trawy to to za bardzo nie przypomina

  3. będzie spoko (autor: loccothan | data: 30/10/14 | godz.: 07:31)
    działać ale na nV >780 lol inaczej gracze nV moga pomarzyć o Pełnych Efektach psixa w FHD all Ultra ;-) (niestety)
    zacytuję głosy z DarkSideOfGaming:

    Christian Canilang • 15 hours ago

    You know, with all this this Nvidia news, exclusive features and graphics, that I'm seeing. I'm thinking AMD should step up with their game. It will be bad for all PC gamers if AMD's GPU division got squashed by Nvidia. Without competition, Nvidia GPUs will be very expensive XD

    ROdNEY Christian Canilang • 14 hours ago

    ALIEN ISOlATION (Deferred renderer, HDAO+, Real-time DirectCompute radiosity, BC7 texture compression DX11.2, GPU-accelerated particle physics, DirectCompute Contact Hardening Shadows, Silhouette-enhancing tessellation)
    Sniper Elite (MANTLE)
    Lichdom: Battlemage (TressFX 2.0, TrueAudio)
    Most Forstbite 2.0+ & Cryengine 3.5+ games support MANTLE as MANTLE is part of their SDK now
    THIEF (DirectCompute Contact Hardening Shadows, Silhouette-enhancing, HDAO, MANTLE, TrueAudio)
    Murdered: Soul Suspect (HDAO, MANTLE)
    And many other games from AMD Gaming evolved program. It is just bloody hard to find what AMD's tech those games use. But AMD should promote that for sure!



    MANTLE API

    TrueAudio

    MiddleWare Radeon SDK: TressFX 2, MLAA 2, Tiled Lighting, Separable Filter, Deep Bounds extension, Silhouette Tessellation, SSAA, GPU Particles, Forward+ algorithm
    Those are just few technologies that can be implemented in variety of effects. All generally optimized for any DX11+ compliant HW.

    nV poprostu mocno się reklamuje ;-) co pierdułka to od ręki w sieci Filmik Promo :-)
    Ale AMD także ma swoje, tylko niestety się tak mocno nie promują.


  4. AMD mocno zaspało (autor: Kenjiro | data: 30/10/14 | godz.: 08:06)
    Od kilku lat próbuje nawiązać walkę w segmencie wsparcia developerów, ale poza kilkoma tytułami (Mantle lub TressFX) jest raczej cicho.
    AMD moim zdaniem poszło złą drogą, powinni w końcu przygotować wsparcie GPU dla Havoka i kilku powiązanych technologii i rozdawać pakiet pod egidą własnej firmy. Niestety, od wielu lat pojawia się hasło AMD będzie mieć Havok na GPU lub Bullet na GPU, ale póki co, efektów brak. To jest największy problem AMD i jego programu wsparcia, brak pełnej oferty, którzy muszą sobie kleić kawałki różnych silników w całość.
    Dodam, że o ile wielcy developerzy jak Epic czy Crytek mogą sobie pozwolić na takie klejenie, bo i tak tworzą własne silniki, to mali nie są zainteresowani robieniem wszystkiego od nowa, a wtedy mają dwie opcje, albo wziąć gotowca typu UE, CE czy Unity, albo skleić coś z narzędzi z Nvidia GameWorks - AMD tutaj praktycznie nie istnieje.


  5. Po co to komu? (autor: rookie | data: 30/10/14 | godz.: 08:50)
    Developerzy i tak nie wykorzystaja tego poniewaz konsole nowej generacji sa na radeonach i zaden programista przy systemie tworzenia gry (tworzenie na konsole a potem konwersja PC z lekka poprawa jakosci tekstur) nie bedzie dodawac efektow, ktore dzialaja tylko na kartach jednego producenta (a nie na grafice intela czy AMD). Gry wspoltworzone przez nVidie tylko na rynek PC to bedzie margines...

  6. up@ (autor: loccothan | data: 30/10/14 | godz.: 08:59)
    Jest w sumie ponad 25 gier (niektóre jeszcze są tworzone ;-), które wykorzystują tech AMD wymienione wyżej. Więc jest OK -> tylko reklam brak lol

  7. Pozatym (autor: loccothan | data: 30/10/14 | godz.: 09:01)
    zobaczycie ile będzie nV reklam przed premierą AC:U i FC4 ;-)
    wszędzie będzie o nV głośno, zaś po premierze będzie niezadowolenie (jak zwykle :-( że ga działa tylko na Max configach nV i AMD -> i jak zwykle brak optymalizacji, trzeba czekać na Moderów, którzy naprawią ten BS


  8. notabene (autor: loccothan | data: 30/10/14 | godz.: 09:11)
    na PC Perspective (w tym gdzie gościł Huddy od AMD :-)
    są ciekawe komenty tutaj -> http://www.pcper.com/...xclusive-Effects-GameWorks

    I to nie jest jedyna strona na której użytkownicy są niezadowoleni z UBI i nV...
    no comments
    A z innej beczki powiem, że AMD coś szykuje WIELKIEGO. Przeanalizujcie faby, które robią chipy dla AMD -> okazuje się że poszła w świat duża partia 18-20nm ! Czyżby premiera R3xx była bliżej niż nam się wydaje? Jak ktoś wie lepiej, to niechaj nam przybliży sprawę :D


  9. @8. (autor: Shamoth | data: 30/10/14 | godz.: 09:53)
    Podobno do końca 1 kwartału 2015 maja wypłynąć chipy mobilne i najniższy segment desktopu w podanym przez ciebie wymiarze ale nie wiadomo czy to nowa architektura czy stara pomniejszona i dopieszczona... Podejrzewam że to rozgrzewka, wypuszczą w nowym wymiarze, zobaczą co z tego wyszło, poprawią to i owo i dopiero na gwiazdkę 2015 zobaczymy najwyższą półkę w nowym wymiarze ale co do architektury to nie mam pojęcia czy ewolucja czy rewolucja, na pewno będzie wszystkiego więcej poupychane...

  10. to je (autor: Wyrzym | data: 30/10/14 | godz.: 10:54)
    elo, szkoda ze tej technologi nie bylo w czasie mgs3 i walki z the boss. Moze za pare lat powstanie sporo malowniczych gierek z takim efektem <trysk_trysk>

  11. Nvidia Turf Effects, czyli realistyczne efekty trawy w grach (autor: Marucins | data: 31/10/14 | godz.: 14:00)
    Wszystko OK tylko gdzie reszta świata?
    Czy nVidia chce zaprezentować grę "trawa symulator"?


  12. Marucins (autor: Markizy | data: 31/10/14 | godz.: 17:48)
    jak aktualizacja symulatora kozy jak znalazł ;)

    Teraz czas na symulator krowy/konia/królika ;)


  13. Tak poza dyskusją, (autor: pitero | data: 1/11/14 | godz.: 11:37)
    to nie widzę na tym filmiku nic realistycznego :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.