Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 4 listopada 2014 
    

Mniejszy i tańszy Xbox One z 20 nm procesorem AMD?


Autor: EmilM | źródło: TechSpot | 07:12
(15)
Porównując konsolę Microsoftu z produktami konkurencji trudno przeoczyć fakt, że jest ona naprawdę duża, znacznie większa zarówno od Xbox'a 360, PlayStation 3, jak i PlayStation 4. Jest to o tyle zaskakujące, że Xbox One został wyposażony w bardzo podobny procesor, co praktycznie o połowę mniejsza maszyna Japończyków. Microsoft wypatrując przyczyn nie najlepszych wyników sprzedaży swojego urządzenia najwyraźniej uznał, że czas nieco odchudzić nowego Xboxa.


Gigantowi z Redmond w osiągnięciu tego celu powinna pomóc mniejsza, 20-nanometrowa wersja chipu jaki znajduje się obecnie w XO. Zastosowanie niższego procesu litograficznego przyczyni się do zmniejszenia poboru prądu, a co za tym idzie mniejszej ilości wydzielanego ciepła. Umożliwi to zastosowanie niskoprofilowego chłodzenia, które to w obecnej wersji amerykańskiej konsoli zajmuje sporą część wnętrze obudowy. Nie bez znaczenia jest też niższy koszt produkcji takiego chipu.

Informacje na ten temat ujawnił w serwisie Linked In Daniel McConnell - starszy menadżer projektu SOC w AMD. Zdradził on, że nie tylko stworzył 28 nm układ, ale i jego tańszą 20 nm wersję.

Microsoft natomiast poszukuje obecnie designerów dla Xbox One, co wskazuje na plany wydania odświeżonej wersji tej konsoli.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. tylko (autor: Markizy | data: 4/11/14 | godz.: 08:44)
    co to da jeśli konsola M$ jest po prostu słabsza od konsoli Sony? A swoją polityką że wiedzą lepiej co użytkownik potrzebuje wbili sobie wiele gwoździ do trumny XO/Win8.x.

    Ogólnie sony mogło by zaskoczyć m$ za 2-3lata, nie wydając pomniejszone konsoli jak M$ obecnie, a wydając całkiem nową znacznie mocniejsza od tej M$. Koszty przeprojektowania chipu pod mniejszy proces a następnie pomniejszenie całej konsoli wraz z wdrożeniem do produkcji jest dość kosztowne, a obecnie i tak większość w rynku ma ps4 (jak dobrze pamiętam).


  2. ... (autor: Seba78 | data: 4/11/14 | godz.: 08:53)
    zaskoczenie? w tym segmencie rynku? serio? A nawet jeśli to co z grami? z kompatybilnością? to chyba było by zaprzeczeniem istoty konsoli do gier - czyli utrzymywanie tej samej platformy przez kilka lat. To zrujnowało by reputację Sony a na to ich teraz nie stać. Zresztą... idąc dalej tym tropem - skoro mają taki duży udział w rynku to po kiego grzyba mają coś zmieniać? To MS ma problem nie sony. Sony teraz spienięża swoją inwestycję bo o to w tym przecież chodzi.

  3. a mnie (autor: Krax | data: 4/11/14 | godz.: 09:13)
    mile zaskoczył rozmiar one kiedy go zobaczyłem. Miał być olbrzymi potwór. a wygląda na to że tej różnicy wcale tak nie widać jak się konsol nie porównuje. A wydajność? kwestia softu. w końcu są one i tak mocniejsze ze 20 razy niż poprzednicy, więc jedyne o czym m$ powinien pomyśleć to dysk twardy.

  4. Krax (autor: Markizy | data: 4/11/14 | godz.: 10:42)
    czy ja wiem czy kwestia softu, sam podsystem pamięci w PS4 jest z dwa razy szybszy , edoram to fajna zabawka ale nie w formie 32MB. Pamiętajmy też o tym że GPU ps4 teoretycznie jest o 50% szybsze tego w X0.

    @Seba78
    kwestie kompatybilności sony może łatwo rozwiązać, bo wystarczy o ta samą architekturę stworzyć kolejną konsole. Bo jak sony będzie zadowolone oraz ich programiści to mogą ponownie ją wykorzystać.


  5. ... (autor: radonix | data: 4/11/14 | godz.: 12:15)
    Miał się w końcu roku ukazać pad do XO, dedykowany PC - czy coś wiadomo więcej w tym temacie?

  6. markizy (autor: Krax | data: 4/11/14 | godz.: 12:16)
    z tym podsystemem pamięci to nie do końca jest tak.... bo gddr ma 2 rodzaje taktowania. Fakt że gpu ma taką wydajność jaką ma... ale pomyśl z czym konkurowała 360 na której produkcje niejednokrotnie wyglądały lepiej(50% więcej jednostek teksturujących, przy takich samych taktowaniach i wyższej przepustowości dla gddr). Problem wymagań to problem softu napisanego nie optymalnie i o ile konsole poprzedniej generacji nie miały(no ps3 miało przez rok) z tym problemu, to nowe mają(ta sama architektura i oszczędność przy pisaniu kodu jest tym co pociąga konsole w dół. to co miało być + dla dev okazało się w znaczący sposób wpływać na żywotność rodziny konsol). co do edoramu: zobacz sobie jak to śmiga w nowej rodzinie intela.

  7. Krax (autor: Markizy | data: 4/11/14 | godz.: 14:35)
    zgadza się, jednak wydajność pamięci dla częsci CPU nie jest aż tak istotna tylko dla IGP tam jest ważna przepustowość i pamięci gddr5 sprawdzają się lepiej. Tym bardziej widać to po specyfikacji gier gdzie XO czesto ma np tylko 900p natomiast sony ma 1080p, można powiedzieć że siedząc w dobrej odległości od TV i przy dobrzej gierce różnicy nie zauważy się, przy czym to już pokazuje jasno czyje rozwiązanie jest po prostu lepsze. http://www.pssite.com/...ziala_na_xboksie_one.html ostatnia nowość z gier

    Co do konsol poprzedniej generacji to pamiętam że było tam używanych dużo prerenderów które później konsola odtwarzała często jak film tylko, i tylko cześć grafiki do tego dorzucano.

    Edoram zgadzam się że może dużo dać, tylko że musi być go znacząca ilość jak w i5R/i7R (a lepiej i więcej jak mowa o rozdzielczości HD), gdzie te układy posiadają jej 4 razy więcej niż XO. A Irys Pro prawdopodobnie trochę i tak brakuje do najwydajniejszego APU AMD.

    Co do programowania to obydwaj producenci poszli programistom na rękę ale nie do końca bo zmusili ich do zmiany silników lub lepszego rozkładania zadań na wiele słabszych wątków.


  8. Sony teraz moze wypuscic ps4 w ovecnej formie... (autor: gantrithor | data: 4/11/14 | godz.: 15:18)
    ale z mniejszym apu w 20nm i w innych kolorach dzieki temu malo kto nazwie sony malo innowacyjnym tani trik ale bardzo skuteczny.

    Sony moglo by sie nawet zdecydowac na podbicie zegarow ps4 co by dalo mniejsze spadki fps w fullHD przy 60 klatkach xbox1 ma trudniej bo to nadal rozdzielczosc mniejsza niz fullHD pozatym juz ma podbite zegary aby nadgonic nieco do ps4.


  9. 20 nm ??? (autor: Conan Barbarian | data: 4/11/14 | godz.: 16:27)
    Sen o 20 nm trwa już kilka ładnych lat i sądzę, że w 2015 roku goowno z tego będzie.
    Intel natomiast spokojniutko sobie trzepie procki w 14 nm i to te, które zastępują Atomki. Tylko patrzeć jak mobile zacznie się zmieniać z ARM na x86.


  10. @Conan (autor: PrEzi | data: 4/11/14 | godz.: 16:43)
    Taaa... szczegolnie patrzac na nowe Core M ktore jak na razie to pretenduja do miana niewypalu -- recka Yoga 3 opisana w komentarzach w tym temacie

    http://twojepc.pl/...tery-kolejne-procesory.html#k

    Ale do twojego lba to i tak pewnie nie dotrze bo ty tylko przez niebieskie okulary patrzec potrafisz.


  11. @PrEzi (autor: Conan Barbarian | data: 4/11/14 | godz.: 17:14)
    Łeb i to zakuty to sam masz onetowy dresie. Jak nie możesz się powstrzymać od personalnych wycieczek, to wypier..... tam skąd przyszedłeś.

  12. @up (autor: PrEzi | data: 4/11/14 | godz.: 17:42)
    Nieno... kultura za to przez ciebie pełną gembą (żeby nie napisać - mordą ;-) ) przemawia ;]
    Potrafisz jedynie bajdolić trzy po trzy ciagle smrodząc o tym twoim ukochanym intelu, powtarzajac jak mantre, ze konkurencja to nic, ze zmiecie ich w pyl w x-roku itd.
    Placa ci za to czy moze po prostu tak juz od malego masz i robisz z siebie posmiewisko za darmo ?


  13. @up (autor: Obidion | data: 5/11/14 | godz.: 02:05)
    Sam zacząłeś od wyzwisk mówiąc do Conana aby sobie wbił coś do łba... Popieram Conana w 100% bo o ile każdy ma swoje preferencje - Conan nikogo nie obraził!

  14. @Obidion (autor: PrEzi | data: 5/11/14 | godz.: 13:50)
    Poczytaj sobie wypowiedzi Conana z ostatnich kilku lat. Mantra.
    W słowniku polskim istnieje takie wyrażenie jak "zakuty łeb" do którego nic nie dociera pomimo wielokrotnego udowodnienia, że się myli.
    Teraz rozumiesz już odnośnik ?


  15. @PrEzi (autor: Obidion | data: 5/11/14 | godz.: 17:41)
    Nawet jakby powtarzał swoje opinie od 30 lat to używanie epitetów jakim według mnie jest "zakłuty łeb" jest naganne. A udawadnienie moim zdaniem jest tylko narzucenie twojej subiektywnej opini. Różnice zdań rozumiem - każdy widzi co chce widzieć. Chamskich wyrażeń nie rozumiem... Nie są potrzebne, jedyny efekt jaki dają to chamską kontr-reakcje...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.