Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 3 grudnia 2014 
    

Z Androida Lollipop jeszcze nikt nie korzysta?


Autor: EmilM | źródło: engadget | 06:29
(24)
Huczne wejście Androida 5.0 okazało się jednak nie być tak spektakularne, jak spodziewała się firma Google. Modele urządzeń, które otrzymały już aktualizację do "lizaka" możemy policzyć na palcach jednej ręki, co znajduje odzwierciedlenie w statystykach, które opublikował sam amerykański gigant. Z owych statystyk wynika bowiem, że z Lollipopa jeszcze nikt nie korzysta. Oczywiście nie jest to prawdą, jednak oznacza to, że urządzeń pracujących pod kontrolą najnowszego robota jest niż 0,1%.

Oczywiście sytuacja ta powinna się zmienić w ciągu najbliższych miesięcy, gdyż czołowi producenci już zapowiedzieli aktualizacje dla wybranych urządzeń.

Warto także wspomnieć o udziale pozostałych wersji robota. Otóż już 33,9% urządzeń działa pod kontrolą KitKata (wzrost z 21% od 3 miesięcy). Wciąż największą popularnością cieszy się Jelly Bean (4.1x, 4.2x i 4.3), którym wciąż cieszy się niemal połowa użytkowników Androida. Natomiast starsze wersje systemu nie zostały jak na razie całkowicie wyparte i trzymają się nad wyraz przyzwoicie.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. "...najnowszego robota jest niż 0,1%." (autor: Sławekpl | data: 3/12/14 | godz.: 07:08)
    czegoś tu brakuje hmm... podpowie ktoś? ;)

  2. @Sławekpl (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 07:29)
    Ja tak z innej beczki...

    Fajnie jakby o tym napisali ;-)
    1) Denuvo zostalo zlamane przez chinska grupe 3DM w poniedzialek 1.12. Cracki powinny wyplynac niedlugo... ale... to mniej wazne, bo wazniejsze jest 2 ->

    2.
    Wanna know average number of times parts of exe code are fcked around between RAM and HDD in the span of one hour? 150000 copy/write iterations. That's about 10000 times more than usual. DRM constantly decrypts the game code into the memory and encrypts it back. This is the most bull**** usage of encryption software I've ever stumbled upon. And even though code chunks are quite small (couple of kilobytes per go at worst), they are all stored in one memory block. And playing the game for 4-8 hours(depends on SSD quality) means that you can say goodbye to that block.

    Zrodlo :
    http://www.reddit.com/...ll_games_with_denuvo_drm/

    Plus tu :
    http://www.rpgcodex.net/...4/page-355#post-3599880


    Takze podsumowujac --- NIE POLECAM instalowac gier korzystajacych z Denuvo na SSD ! Maja fatalny wplyw na wear-leveling i zywotnosc SSD... pojechali po calosci...


  3. @up (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 07:36)
    Mimo wszystko fajnie by bylo, jakby ktos kto posiada jedna z tych gier sprawdzil to dokladnie w Resource Monitorze.

  4. @3. (autor: Kenjiro | data: 3/12/14 | godz.: 08:14)
    Nie w resource monitorze, ale na czystym systemie całość obciążenia. Nie można bowiem wykluczyć, iż aplikacja oznacza bloki pamięci do wyswapowania i system to właśnie robi. Ew. może się tak zachowuje przy słabszym sprzęcie (mniej RAMu, etc.).

  5. @Kenjiro (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 08:17)
    Czy system wydajny czy nie --- nie ma to raczej wiekszego znaczenia... tak przynajmniej mniemam. W.g. opisu swapuje bardzo male bloki, deszyfruje je w pamieci, szyfruje i znow zapisuje na dysk.

  6. @2. (autor: mikay | data: 3/12/14 | godz.: 08:29)
    1) Zobaczymy, pożyjemy :)
    2) Nie wiem komu wierzyć, bo większość komentarzy odnośnie tego traktuje ten "fakt" jako bzdurę


  7. PrEzi całe szczęście nie gram ... (autor: Sławekpl | data: 3/12/14 | godz.: 08:38)
    a swojego SSD i tak zajeżdżę w kila latek, szybciej niż gwarancja 10 lat którą na niego mam ;)

  8. @Sławekpl (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 09:40)
    Hmmmm nie wnikam co ty tam robisz --- zrobiles sobie dwie partycje i dla sportu kopiujesz BD-Ripy wte i nazad ? ;-)

    @mikay
    Dlatego fajnie by bylo aby faktycznie ktos to mogl tutaj zweryfikowac... Tu przynajmniej w wiekszosci przypadkow ludzie znaja sie na rzeczy i wiedza jak przeprowadzic test i na co zwrocic uwage.


  9. Ahahhahaah (autor: daver | data: 3/12/14 | godz.: 10:16)
    "And even though code chunks are quite small (couple of kilobytes per go at worst), they are all stored in one memory block. And playing the game for 4-8 hours(depends on SSD quality) means that you can say goodbye to that block."

    Oh, PrEzi, PrEzi, lykasz bzdury jak pelikan.


  10. gniot (autor: zawadaki | data: 3/12/14 | godz.: 10:25)
    jak to nikt ja ma x2, i bardzo żałuje to kawał gniota niewygodny, pełen błędów, pozera baterie ekspresowo i nie jest wcale wydajniejszy ja przynajmniej nie zw uwarzyłem

  11. @PrEzi (autor: Wyrzym | data: 3/12/14 | godz.: 10:25)
    przecie w temacie co linkneles na reddit nikt tego nie potwierdzil, no ale fakt, tu ktos moze. Bo co jak co to specow od wymyslania wlasnych mechanik to tu nie brakuje :D

    Ma ktos tego droida 5? ja tam uzywam od kilku tyg i wyglada git, jakis przyjazniejszy niz poprzednie imo, tnie jak zwykle i na poczatku mi baterie niemilosiernie wcinal, ale to akurat byla wina google calendar. Pewnie za duzo danych z kamerki slal do wielkiego brata ^^


  12. @Wyrzym (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 10:31)
    Lollipopa testuje od czasu pierwszej developerki, dwa tygodnie temu zainstalowalem i testowalem na dwoch Nexusach. Sam siedze na CM11 i testuje w tej chwili CM12.

    Osobiscie mi sie nowe UI nie podoba (mowie o tym "czystym" Googla, bo CM12 jeszcze przejdzie ;-) ).
    Baterie wcinac ci mogl tez media scanner -- jesli masz duzo zdjec i muzyki -- to na poczatku potrafi niezle zrec baterie podczas skanowania/indexowania i tworzenia thumbnaili. Przyciec jak zwykle na OPO z CM12 nie zauwazylem, na Naxusach chodzi wyraznie "sprawniej" --- ale to pewno zasluga ARTa.


  13. Nie, nie mam (autor: Wyrzym | data: 3/12/14 | godz.: 10:53)
    wlasnie ani fot, ani filmow na tablecie, to byl 99% google calendar, bo na poczatku trzymal baterie dobrze, jak to odpalilem zobaczylem ze na wykresie zjadania baterii palme pierwszenstwa dzierzy wlasnie calendar, po wylaczeniu go calkowicie wrocilo wszystko do normy.
    Nawet wylczenie background procesow nie dawalo zadnego efektu (to w ogole dziala??)
    Ale dzieki za info z tym media scannerem, na wyjezdzie bede uwazal przy kopiowaniu swierszczykow przez bt :D (swoja droga ciekawe czy sie da kopiowac juz swobodnie miedzy droidami przez bt)


  14. @Wyrzym (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 13:42)
    Zawsze sie dalo --- gdzies w ustawieniach zaawansowanych miales haczyk "zezwalaj na przesyl wszelkiego rodzaju plikow" czy jakos tak to sie zwalo.....

    A co do google calendara - to moze wlasnie dlatego puscili doslownie przed paroma chwilami update do 5.0.1 ;-)

    A swoja droga -- polecam Greenify (najlepiej dziala oczywiscie z Xposed... ale z samym rootem tez ujdzie -- tylko to na razie pozostaje dla 5.x bo nie dziala z ARTem (jeszcze)) do usypiania aplikacji coby wlasnie ci batki nie ciagnely.


  15. @9 daver (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 13:44)
    To moze zamiast samego uhahahahahahaahajestemtakisuperatynicniewiesz bys napisal choc moze jedno zdanie na jakiej podstawie twierdzisz ze to bzdura ?
    Napisalem poza tym wyraznie, ze fajnie by bylo, zeby to ktos sprawdzil i potwierdzil/zdementowal.


  16. @14 (autor: Wyrzym | data: 3/12/14 | godz.: 14:07)
    ekspertem od andkow nie jestem, ale niedawno dosc bylem na wyjezdzie ze znajomymi i zdjecia chieli sobie poprzesylac przez bt miedzy galaxy s3 a galaxy s3 i za kasztana polaczenia nawiazac nie chialo, to 2 taka sytuacja ktora widzialem. Wszystko przez moja nokie musialo leciec, a tam zas nie ma przyjmij wszystko i klikalem co chwile przyjmij plik az do znudzenia :)

    O Greenify cos jest napisane na stronie ze auto hibernacja bez roota dziala, ale ogolnie takie apki to tylko na roota co ? bo ja jeszcze nie rootowalem, chialem sprawdzic sprzet czy sie nie wysypie zanim go przerobie na server/klaster obliczeniowy/maszynke do rozwiazywania problemow na swiecie/


  17. @Wyrzym (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 15:34)
    Zalezy jeszcze jaka wersja ROMu.... u Samsunga naprawde roznie bywalo z tymi ich udziwnieniami... ale pamietam ze na bank przesylalem miedzy praktycznie wszystkimi telefonami na Andku via BT bez wiekszych problemow. Czasem tylko - tak jak mowilem - trza bylo jedna opcje zmienic.

    A Greenify -- tak - dzialaw 3 trybach -- root+exposed framework (najlepszy/najszybszy), root (dziala ok, choc z opoznieniem) oraz bez roota - dziala tylko na aplikacje niesystemowe.... i jest lekko bardziej mniej zautomatyzowane...
    Choc mimo wszystko nawet w trybie bez roota polecam - pozwala naprawde uspic baardzo upierdliwe apki.


  18. taka zwykla wersja (autor: Wyrzym | data: 3/12/14 | godz.: 15:42)
    ze sklepu, to mieli zwykli ludzie a nie wojownicy kernela :)
    Nie no tez mysle ze normalnie to dziala, tylko samsung cos (jak zwykle) skopal.

    Dzieki za cynk z apka, juz zarzucilem do instalacji i sie zobaczy, w sumie nawet bym nie wiedzial ze cos takiego istnieje...


  19. Bardzo fajny andek (autor: MacLeod | data: 3/12/14 | godz.: 16:01)
    Ogolnie krok do przodu wzgledem kitkata, bateria na obu moich nexusach trzyma dluzej.

  20. @Wyrzym (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 16:05)
    To jak juz zaczynasz z rootem itd... to polecam -- pod Xposed niestety tylko... ale baaaaaaaaaaaardzo fajnie trzyma wakelocki pod kontrola --> mozna sciagnac z poziomu Xposed Installera - zwie sie toto "Amplify".

    Tak jak napisalem -- tylko z tego wzgledu nie mam jeszcze u siebie na wszystkich urzadzeniach 5-tki - bo czekam na wersje Xposed ktora z ARTem bedzie wspolpracowac.


  21. @15 (autor: daver | data: 3/12/14 | godz.: 17:10)
    Bo jedna z podstawowych funkcji kazdego kontrolera jest wear leveling, o ktorej wspominasz w poscie #2, ale ktorej znaczenia nie rozumiesz. Krotko mowiac, logiczne adresy nie sa przypisane fizycznym adresom w pamieci flash, czyli modyfikowane dane, o ktorych mowa, nie sa zapisywane w tych samych blokach pamieci. Myslalem, ze to podstawowa wiedza dla kazdego, nieprzypadkowego, czytelnika TPC.

  22. @daver (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 17:26)
    Popraw mnie jesli sie myle (pomijajac wear leveling rozrzucajacy zapis po roznych blokach) ale jesli samo zabezpieczenie powoduje tysiace odczytow/zapisow (a podobno powoduje) to mimo wszystko ma to bardzo negatywny wplyw na zywotnosc komorek... czyz nie tak ?

    A o to wlasnie chodzi w tym kawalku tekstu (a przekleilem po prostu caly blok) -> "RAM and HDD in the span of one hour? 150000 copy/write iterations."

    Dlatego tez chcialem, zeby to ktos w miare mozliwosci zweryfikowal... Najlepiej - tak jak piszesz - jakis nieprzypadkowy czytelnik TPC.


  23. przeciez w watku, ktory podales (autor: daver | data: 3/12/14 | godz.: 17:59)
    masz juz odpowiedzi. Specjalistyczna wiedza nie jest wymagana, by stwierdzic, czy cos jest na rzeczy. Spisz sobie ze smarta Total_LBAs_Written przed uruchomieniem gry i po, na przyklad, 10 minutach grania. Rzekomo, denuvo zrobi w tym czasie zapisow na ~7GiB. Wielkosc nie do przeoczenia.

  24. @daver (autor: PrEzi | data: 3/12/14 | godz.: 18:50)
    Zeby zrobic pomiar trzeba owe gry posiadac. A ja dopiero przymierzam sie do zakupu Dragon Age. Stad pytam.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.