Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | ATI Radeon 9700 Pro
    

 

ATI Radeon 9700 Pro


 Autor: Kris | Data: 01/10/02

ATI Radeon 9700 ProTym razem nie widzę potrzeby pisania specjalnego wprowadzenia, które ma zachęcać do przeczytania artykułu. Mam przyjemność przedstawić recenzję karty graficznej opartej na najnowocześniejszym i najwydajniejszym na świecie układzie graficznym. Pełen wypas, szczęka na podłodze, rozbita świnka skarbonka, kociokwik, wytrzeszcz oczu i konwulsja konkurencji. Krótko mówiąc: ATI Radeon 9700 Pro (miejsce na oklaski). Dziękujemy firmom ABCData i Sirius.PL za dostarczenie kart do testów.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: ATI Radeon 9700 Pro
 
 » Rozgrzewka
 » "To niemożliwe!"
 » Co w trawie piszczy?
 » Oglądamy zabawki
 » ATI Radeon 9700 Pro OEM
 » SuperGrace Super TwisTron 300
 » HIS Excalibur Radeon 9700 Pro
 » Rozruch
 » Klasyczne testy wydajności
 » Wgryzamy się głębiej
 » Może nadtaktowanko?
 » Dywagacje szaraczka
 » Czas na podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. mniam, mniam (autor: ein-brak rejestracji | data: 1/10/02 | godz.: 15:58)
    biore sie do czytania [pierwszy? :PPPP]

  2. ahh (autor: XepeR | data: 1/10/02 | godz.: 16:14)
    wreszcie! :)

  3. ehh (autor: RusH | data: 1/10/02 | godz.: 16:27)
    Kris nic do strony merytorycznej nie mam .. ale jakies to sie nudne robi .. kolejna karta , kolejne testy , kolejne efekty nowe .. blabllabla , a co z tego wynika ? zawsze to samo , trzeba upgrade bedzie robic bo znowu gry zaczna to poszerac :/

  4. Swietny test !!!! (autor: xan.pl-brak rejestracji | data: 1/10/02 | godz.: 16:49)
    Naprawde wszystko co najwazniejsze a nawet wiecej zostalo zawarte w tej recenzji .
    Swietna robota ,do tego bardzo ladne porownanie jakosci obrazu miedzu Ati a Nvidia w ustawieniach Defoult .
    Teraz tylko czekac az te Radki potanieja :) .
    Pozdrawiam


  5. stefekburczymucha (autor: stefekburczymujaijuz-brak rejestracji | data: 1/10/02 | godz.: 16:54)
    po co komu taka karta, zadna gra jej w pelni nie wykozysta, a za jej cene mamy 2 komputer. madrzy ludzie nie kupia czegos takiego, no moze tylko idi*ci ktorzy nie wiedza co z kasa robic.

  6. Exstra test!!!! (autor: sew123 | data: 1/10/02 | godz.: 17:28)
    Dobrze napisany i wiogole. Czego brak...? hmm moze tego jak by karta sprawowala sie z jakims slabszym procesorem?? I co to za kolorki n screenach z Q3??
    Ale test niezly.


  7. hmm (autor: XepeR | data: 1/10/02 | godz.: 17:29)
    jak cena zejdzie do 600zl to kupie :) Poki co moj GF3 jeszcze pociagnie

  8. Kris (autor: lakers | data: 1/10/02 | godz.: 17:44)
    naprawde dla mnie extra test - wszystko co niezbedne jest i co najwazniejsze nie jest nudny i zawiera wiele ciekawych wskazowek. Czekam jednak niecierpliwie na test matroxa Parhelia :-). Jednym slowem super robota.

  9. Kris (autor: lakers | data: 1/10/02 | godz.: 18:09)
    powiedz szczerze w rozdzielczosci 1280X1024 czy matrox parhelia ma zdecydowanie lepszy obraz 2 D od redona 8500 oryginalu? Bo r9700 wspominasz ze ma nawet ciut lepszy - oczywiscie w tej rozdzielczosci

  10. To strassne... (autor: Jan-brak rejestracji | data: 1/10/02 | godz.: 18:22)
    ja mam tylko 4200 ti od miesiąca a juz każą kartę zmieniać. Wiecznie drugie Ati wyszło na 1 miejsce... beeee

  11. Overclocking szyny AGP (autor: Larus | data: 1/10/02 | godz.: 18:37)
    [quote]
    . Wszystko wskazuje na to, że Radeon 9700 nie "trawi" wysokiego taktowania złącza AGP, które zależne jest od magistrali procesora. Praktycznie na kilku płytach, jakie wykorzystałem do tego testu osiągnięcie 75-80MHz taktowania złącza było maksymalną wartością, przy której karta działała stabilnie. Inaczej rzecz ujmując nie mogłem podkręcić procesora zwiększeniem FSB powyżej 150-160MHz (dzielnik AGP 1/2).
    [/quote]

    Dzięki Kris za przetestowanie tych wyższych częstotliwości AGP. Moje wstępne przypuszczenia okazały się więc niestety prawdziwe :( /mimo wyklinanego starego BH6 ;-)/


  12. moze w tym roku (autor: Artur BOSS-brak rejestracji | data: 1/10/02 | godz.: 20:51)
    poczekam na NV30

  13. przyczepie sie do szczegolow (autor: Meteor | data: 1/10/02 | godz.: 20:58)
    w sumie jednego :)

    Nvidia jest made in California, nie Taiwan

    na potwierdzenie to ze strony Nvidii

    "NVIDIA was incorporated in California in April 1993 and reincorporated in Delaware in April 1998."

    CEO jest co prawda jakis skosnooki jegomosc, chipy robia na tajwanie, ale firma jest jak najbardziej amerykanska.

    P.S recenzja jak zawsze pierwsza klasa


  14. kurde a co bedzie za 6 miesiecy?:) (autor: Mi5iek^^-brak rejestracji | data: 1/10/02 | godz.: 21:53)
    hmm.. tak sie zastanawialem nad kupnem karty(r 8500 czy gf 4200 ) teraz po przejrzeniu tej recki zastanawiam sie czy niepoczekac kilku miesiecy i sie zastanawiac nad gf4 4600 czy r 9700 ) a doom3 coraz blizej...

  15. koment (autor: Wooki-brak rejestracji | data: 1/10/02 | godz.: 23:34)
    Szczerze mowiac to zdziwilbym sie bardzo gdyby ATI bylo wolniejsze lub porownywalne z G 4600. Dzieli je przeciez ok pol roku roznicy.

  16. Co lepsze ...? (autor: Mark-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 00:05)
    Pytanko moze ktos mi powiedziec ktora karta ma lepsza wydajnosc w gierkach : Ati Radeon 9000 Mobile czy GF4 440 Go ?

  17. hurrrrrrrraaaaaaa (autor: NimnuL-Redakcja | data: 2/10/02 | godz.: 07:30)
    w koncu recka - jeszcze nie preczytalem - sciagam i zapowiada sie slicznie ;-)

  18. A ja mam gf2mx 400 i mi wystarcza :) (autor: Norton | data: 2/10/02 | godz.: 09:05)
    plum

  19. Sprzęt do testu (autor: Henio Musztarda-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 09:18)
    Ciekawy jestem dlaczego testy są robione na "wypasionych" kompach? Ile procent ludzi ma P4 na RDRAM-ach? Czy nie można przeprowadzać testów na bardzej "ludzkich" konfiguracjach?

  20. Henio Musztarda (autor: Drakor | data: 2/10/02 | godz.: 09:42)
    Jak szukasz testu Radeon'a 9700 na w miarę "normalnym" sprzęcie, to wejdź na stronę http://www.sirius.pl/...c126d55852f6d3f9697042c924

  21. Recenzja (autor: milekp | data: 2/10/02 | godz.: 10:36)
    OK. Podsumowanie trochę trąci pompatycznością. Aż poruszyło nieznane mi struny w mej duszy. Jedna refleksja - spodziewałem się większej różnicy pomiędzy GF 4600 a 9700?. Wiem, że nie ma jeszcze softu w pełni wykorzystującego taką kartę - ale zawsze. W 1024*768 IMHO wyniki nie bardzo się różnią. Powiedzmy sobie szczerze - kto gra w wyższych rozdzielczościach?

  22. Do "Henia Musztardy" (autor: /// Kaszpir ///-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 10:57)
    Dlaczego są robione testy na mocnych sprzętach ?
    Hmm , jeśli kogoś stać na kartę za 2000zł to ma zapewne tez mocny sprzęt :-)
    Pozatym słaby procesor lub pozostała konfiguracja była by hamulcem przez który karta nie pokazała by swojej prawdziwej mocy.
    Ja sam mam narazie Durona 1Ghz i ATI 8500 i widzę że ten Duron jest stasznym hamulcem.
    Po wypożyczniu Xp 1700+ osoiągi podskoczyły nawet o 70% ...
    Pozatym obecnie procki 1800-2400Mhz to standard ...


  23. Do "milekp" (autor: /// Kaszpir ///-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 11:02)
    Sorry ale na takich mocnych kartach nie kupuje się do grania w 1024x768.
    Ja sam posiadam monitor 19" z "wyższej pólki" i lubię grać w 1280x1024 lub nawet 1600x1200.
    Dlaczego ? Na 19" 1024x768 wygląda bardzo podobnie jak prawie 800x600 na monitorze 17" (oczywiscie uogólniam). Wiec 1280x1024 jest rozdziałka na 19" optymalną. Choć jesli karta ma tak spory potencjał mocy to czemu nie grac w 1600x1200 ? Wszystko łądniej odrazu wygląda , nie ma "schodków i itd).
    Myslę że spora ilośc posiadaczy monitorów większych niż 17" gra właśnie w rozdzielczosci większej niż 1024x768. A na takim ATI 9700 można by jeszcze włączyć AA + ANI x 16 :-) Miodzio !


  24. Kaszpir - odp. (autor: milekp | data: 2/10/02 | godz.: 12:02)
    Jeżeli w sprawie procesów, którą poruszył H. Musztarda masz rację (procek ok. 2GHz to standard), myślę, że 19" ma niewiele osób - warto by przeprowadzić na TPC taką sondę. A granie przynajmniej w niektóre gry na monitorach 17" w rozdziałce wyższej niż 1024*768 nie ma sensu (wielkość odświeżania, malutkie obiekty)

  25. Kaszpir (autor: GULIwer | data: 2/10/02 | godz.: 12:04)
    stary a ty masz czas podziwiać krajobrazy w takim UT2003 czy innych
    robi sie teraz piękne gry alekto sie temu przygląda jak sekunda i juz nieżyjesz :))
    mastahy grają w w Lwo Detail żeby widzieć np. wroga chowającego sie w coronas (UT)


  26. Jeszcze jedno (autor: milekp | data: 2/10/02 | godz.: 12:05)
    chciałem napisać w sprawie procesorów ;) a nie procesów. Sorry, ale w firmie wprowadzamy ISO i wszystko miesza mi się z procesami i procedurami

  27. Zbiorczo... (autor: Kris-Redakcja | data: 2/10/02 | godz.: 12:17)
    sew123: Ze słabszym procesorem też się będzie dobrze sprawowała. To gry głównie tworzą wymagania CPU. Kolorowy kontrast mipmap włącza się w pliku cfg.
    lakers: Test Matroxa na razie został wstrzymany. Różnice w 1280 są minimalne a Parhelia nie ma przewagi.
    Meteor: Masz rację.
    Mark: Znajdziesz odpowiednie porównania w Internecie. Nie testuję notebooków.
    Henio: Testy robi się na takim sprzęcie aby można było wyciągać wnioski co do samych kart. Najtańszy (i podkręcony) Northwood nie powinien być problemem dla chętnego na kartę z tej półki cenowej. RDRAM chodzi jako PC800 co daje wydajność platformy na poziomie DDR-333. Nic najdzwyczajnego.
    Milekp: Załamałeś mnie tą pompatycznością. Testowanie w 1024 tak wydajnych kart mija się z celem bo wynik nie daje informacji o ich wydajności. Powinno się to zmienić wraz z pojawieniem się nowych gier które już w niższych trybach będą zmuszały kartę do działania. Na razie nadwyżkę mocy można przeznaczyć na HQ (Anizo+Fsaa).

    Jeśli ktoś ma ochotę na dyskusję to zapraszam na pl.rec.gry.komputerowe.sprzet Komentarze na www mają zbyt dużo ograniczeń funkcjonalnych.


  28. Do "milekp" (autor: /// Kaszpir ///-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 12:23)
    Czy ja wiem ?
    Obecnie monitor 19" to żaden luksus. Myślę że sporo ludzi posiada taki monitor. Poprostu komfort pracy jak i podczas grania jest większy niż w przypadku 17".
    Pozatym tak mocne karty jak nawet ATI 8500/Geforce4Ti "marnują" się jeśli gra się tylko w 1024x768 gdyż mozna na nich grac w większosci spokojnie w wyższych trybach.
    Natomist zakup takiego demona jak ATI9700 aby grać w 1024x768 to chyba nieporozumienie no chyba że przy włączonym AA i Ani ale i tak karta by nie pokazała tutak swojej pełnej mocy.


  29. Do "gulivera" (autor: /// Kaszpir ///-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 12:26)
    Lubię jak gry wyglądają ładnie a jeśli dzieki większej rozdzielczosci moga wyglądac jeszcze łądniej to czemu nie ?
    Pozatym jest sporo gier gdzie jest czas podziwiać i zachwycać się grafiką.


  30. Superanco (autor: STALOWY SZCZUR-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 12:30)
    Mam Gigabyte 8500 128 DDR mi styka a co do rozdzielczosci 1600:1200 kto ma monitor ktory wyciaga minimum 85Hz po niżej oczka bola ze cholera mój monitorek to Samtron 95Pplus w 1600:1200 tylko 75Hz thx nie skorzystam wiec gram na 1280:1024 85Hz a co do gorszych komp teraz to podstawa Athlon 1700xp+ przy gorszym config po co komu taka wydajna grafa ??????

  31. swietna karta ... (autor: NimnuL-Redakcja | data: 2/10/02 | godz.: 12:34)
    jak to ATi ;-) swietna recka - gratulacje - nic wiecej nie napisze ;-)

  32. Do "stalowego szczura" (autor: /// Kaszpir ///-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 12:42)
    Ja mam :-)
    Moja iiYamka VM 450 19" bez problemu wyciaga w 1600x1200 85Hz ...
    nawet producent monitora poleca ... ten tryb !


  33. Bravo Kris (autor: Maciekmr-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 13:25)
    Dzielnie przebrnąłem przez technikę :) Reszta jest milczeniem. Gratuluje recki :)

  34. Radeon 9700pro?? (autor: speed-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 16:30)
    napewno wielu ludzi znajdzie w tym tescie sporo pozytecznych informacji i znajdzie sie wielu ludzi ktorym te informacje nie wystarcza.
    Bawie sie ta karta juz od miesiaca i jednoczesnie porownuje jakosc gry z GF4 4600 i jaki wnosek ?? nie ma najmniejszego sensu kupowac 9700 jak ktos ma GF4 ,najmniejszego. Wyniki w testach moga zachwycac 9700 ale jak to ma sie w rzeczywistosci . Ktos powiedzial ze jak sie kupuje taka karte to gra sie w 1280x1024 lub wyzej .owszem w niekture gry po wlaczeniu filtrowania i reszty bajerow to granie wyglada jak w zwolnionym tempie , nie jestem zawodowym graczem ale widze roznice w plynnej szybkiej grze a w plynnej wolnej . Ja na przyklad w UT2003 na ustawieniach 1280x1024 x32 w grze wszystko na max a w sterownikach ;AA-4 i Anisotropic-8 po prostu nie daje sie grac jest za wolno w Comanche 4 przy tych ustawieniach odpada wogole nie sprawdzalem wszystkich gier ale nie dajmy sie poniesc zachwytam . testy testom a zycie zyciem . I zeby nie byc goloslownym tydzien temu mialem male party na ktorym poprosilem kilku kolegow o opinie (staly dwa kompy prawie identyczne jeden z 9700 drugi z GF4 4600 ustawienia na 9700 takie jak pisalem na GF4600 ta sama rozdzielczosc bez wlaczonych AA i Aniso. i opinie 5 osob , na GF 4600 gralo sie lepiej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . po wylaczeniu w 9700 tych cudow technologicznych powiedzieli ze 9700 jest troche lepsza. Tak jak zawsze mowilem testy testom a napiszmy jak to jest w rzeczywistosci co malo kto robi .
    na stronie pclab Pily jest sporo moich wynikow pokazujacych rozne konfiguracje .
    sprzet na ktorym to robilem przecietny ale w 3dmark 2001se wyciaga 13700 baz zadnych sztuczek.


  35. Speed... (autor: Kris-Redakcja | data: 2/10/02 | godz.: 18:39)
    Mam wrażenie, że nie widzisz w recenzji tego czego nie chcesz zobaczyć ... Czasem mam wrażenie, że nie ważne co napiszę bo ktoś zawsze odczyta to po swojemu ... :-)))

    Zapraszam na news ...


  36. no ladnie Kris (autor: ErAZoR | data: 2/10/02 | godz.: 19:16)
    w abc pojawil sie link do recenzji na tpc co u nich bywa rzadkoscia .
    pozdr.


  37. ErAZoR ... (autor: DYD-Admin | data: 2/10/02 | godz.: 20:00)
    ... mozesz powiedziec, gdzie dokladnie dali tego linka ?? :)

  38. Kris masz bardzo zle wrazenie . (autor: speed-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 22:32)
    Odczytalem tak jak napisales i nie mam uwag a Twoje zgryzliwosci sa nie na miejscu.
    Ja napisalem co ja zauwazylem i co kilku ludzi potwierdzilo a to ze w innych testach na innych serwisach brakuje testow rzeczywistych to chyba nie nowosc.
    .A zeby sie przyczepic to jaka jest roznica w jakosci obrazu przez wyjscia cyfrowe?? bo robiac test karty za 2000zl i pominac to to troche nieprzystoii.


  39. DYD (autor: MKa11-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 22:36)

    W interlinku news nr 1 - Karta z najszybszym układem graficznym na świecie! - i na dole jest link do recenzji.

    Kris - jak zawsze - recenzja aż miło poczytać :) gratuluję :)


  40. cos droga ta karta (autor: xsawery-brak rejestracji | data: 2/10/02 | godz.: 22:46)
    super recenzja
    tylko cena tej karty jakas chora (HIS)
    1969 zł
    ja kupiłem za 1860 w sklepie internetowym www.apollo.net.pl i dostałem w dodtaku 2 lata gwarancji :)


  41. ...recka na "5" (autor: Jarecki | data: 2/10/02 | godz.: 22:59)
    Pochwała pierwszego stopnia z wpisem do akt

  42. Xsawery... (autor: Kris-Redakcja | data: 3/10/02 | godz.: 00:57)
    Cena jaką podałem dotyczy cennika sklepu, który podesłał kartę do testów. Masz rację co do gwarancji. Nie wiem gdzie widziałem ten 1 rok. Poprawię. Dzięki.

  43. Niebo w Q III . (autor: speed-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 01:54)
    Kiedys bardzo dawno w epoce GF2 takie kwiatki z niebem byly normalne ale juz dawno to minelo i chcac sie przekonac bo az uwierzyc nie chcialem co pokazal Kris ,wlaczam wchodze dokladnie na taka sama scene a tu niebo cudowne czekam krece sie i nie ma zadnych zmian ,wlaczam 9700 wchodze na ta sama scene i niebo ladne ale czy ladniejsze ??watpie . sprawdzilem na kilku rozdzielczosciach i roznych ustawieniach i jak wygladalo ladnie na GF 4 tak wyglada . Jak u posiadaczy kart GF4 4200,4400 i 4600 jak jest z tym niebem .bo wyglada ze mam walnieta karte wyswietla super .

  44. :))))) (autor: YoYo-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 02:28)
    Chyba cie koles nvidia sponsoruje!!!

  45. YoYo ,tak sie sklada ze ATI (autor: speed-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 02:46)
    ale lubie pisac to co widze i do tego jestem wstanie to pokazac ,nie lubie niedomowien , bo jak sposcisz powietrze z opon to terz sie zle jezdzi.:)))

  46. Do "speeda" (autor: /// Kaszpir ///-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 07:18)
    Tak sobie czytam Twoje wypowiedzi i widzę że za wszelką cenę bronisz Nvidiię. Przecież używanie filrowania Ani jak i AA nawet na Geforce4Ti4600 owocuje olbrzymim spadkiem wydajności i raczej nie możliwe jest płynne granie w wyższych rozdzilczosciach. W przypadku ATI 9700 spadek wydajności jest spoooro niższy więc nic nie szkodzi aby grać właśnie w wyższych rozdziałkach. Pozatym zapominasz że włąśnie ta karta technologicznie jet bardziej "przyszłościowa" i zapewne swoje pazurki pokaze że już w Q4 a tam już geforce4 może wymiękać ...

  47. Jaka (autor: cienias-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 12:19)
    Jestem cienki w te klocki i nie znam sie zbyt dobrze na sprzecie i chcialbym prosic kogos o rade. Jaka dobra karte grafiki najlepiej do 1000 PLN?? Jakiej firmy ma ona byc? Najlepiej do 1000 PLN. Czy lepiej kupic Radeona 8500 czy jakiegos GeForce??

  48. no taa (autor: GULIwer | data: 3/10/02 | godz.: 12:33)
    i zpaomiałem pogratulować. fajna recka jak zwykle :))) no i w końcu ktoś to powiedział czyli doubleTHX za "Dywagacje szaraczka"

    cienias zapraszam do archiwum boarda :))) w skrócie obraz na pierwszym miejscu wydajnośc na drugim radeon 8500 od herculesa (recka by Kris na TPC :))) w odwrotnej koleności GF4Ti4200 by A-bit

    kaszpir gdyby babcia miał wąsy :)) mam znajomego który pyka na w UT2003 na TNT2 MACH 64 i kosi kolesi z GF3 i Co ty wiesz o wymiekaniu :P


  49. aaa (autor: maliq | data: 3/10/02 | godz.: 14:07)
    wie ktos moze czy w sieci sa testy parheli na nowych sterach?

  50. mailq i nie tylko... (autor: Kris-Redakcja | data: 3/10/02 | godz.: 14:29)
    Proszę z takimi pytaniami na news (np. pl.reg.gry.komputerowe.sprzet). Chodzi o to, że komentarze mają ograniczoną wielkość i są niewygodne do prowadzenia dyskusji.

    Nie widziałem żadnych nowych sterów dla Parhelii. Najnowsze jakie sprawdzałem to pierwszy final v1.01 (mają 2 tygodnie). Powiem krótko: jeśli jeszcze ich nie instalowałeś to nawet nie wiesz ile straciłeś. Są znacznie lepsze od tych poprzednich beta... EOT (jak chcesz więcej informacji to wal na news)


  51. no karta super ale sa inne problemy... (autor: OrbitaL-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 16:11)
    Ja sie musze borykac z pytaniem dlaczego w UT2003 w singlu na niedawno kupionej GF4Ti4200 i procku A1Ghz + 512 DDR musze schodzic do 640x480 i wylaczac detale ? Wczesniej mialem Radeon'a SDR 32 i po zamianie karty ta gra wogole nie przyspieszyła (no moze nie calkiem, ale spodziewalem sie miazgi).. co za syf. pozdrawiam

  52. Kaszpir , ja bronie Nvidii :)))))) (autor: speed-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 16:20)
    ja pisze tak jak jest , a jak ktos ma problemy z ustawieniem sobie jakosci wyswietlanego obrazu to juz jego problem .
    Wiadomo ze 9700 jest szybsza i lepsza od GF4 4600 to nie podlega watpliwosci ale panowie nie przesadzajmy. Widzisz malo kogo stac na to aby zrobic test na zywo (dwa identyczne komputery dwie rozne karty dwoch graczy i pieciu obserwatorow znajacych sie na rzeczy. I Konia z rzedem temu kto rozpozna jaka karta siedzi w danym komputerze. To jest zycie a nie podgladanie powiekszenia z lupa i szukania dziury w calym. Dlaczego niebo w QIII umnie wyglada identycznie jak na 9700???? po wlaczeniu wszystkich bajerow w 9700 prawie nie daje sie grac w 1280x1024x32 prawie w zadna nowa gre i taka jest prawda ,a roznica w jakosci jest taka ze prawie nikt nie bedzie wstanie rozroznic co innego w niskich rozdzielczosciach .Dlatego napisalem ze jezeli ktos posiada GF4 4200,4400 lub 4600 to jest bezsensowne przesiadanie sie na 9700. A jak wyjda nowe gry ktore w czesci wykorzystaja mozliwosci 9700 to wtedy ta karta bedzie kosztowac okolo 200$ i prawie kazdy bedzie mogl sobie ja kupic i cieszyc sie jej mozliwosciami.
    Od daty premiery do dzisijaj 9700 staniala juz 100$ us juz mozna kupic ja z 300$ .
    Tak ze warto wziasc to pod uwage . I na konic krys napisal ze pelno wodotryskow ale co my z tego mamy .


  53. ut2003 (autor: driver-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 19:18)
    a moze masz bete ut2003, bo u mnie na XP1600+ i gf3ti200 śmiga 800x600x32 i full detale

  54. wodotryski (autor: driver-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 19:24)
    recenzja bardzo ciekawa, narazie to moge sobie czytać o r300, kupować niemam zamiaru bo po co?!? już mi sie znudziło granie w 3dmarka itp badziewia. jeszcze niema gier z takimi wodotryskami żeby było warto wydawać tyle kasy, poczekam z rok będą gry i karta w rozsądnej cenie

  55. ut2003 (autor: masatahe-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 22:27)
    ja mam pIII 800 + gf2mx i w 800x600 full detale
    chodzi idealnie co do 9700 to napewno nie kupie w najblizszym roku


  56. driver (autor: masatahe-brak rejestracji | data: 3/10/02 | godz.: 22:29)
    czy sa klopoty w grach na radeonie 8500 ??
    czy wszystkie gry chodza dobrze ?????


  57. teksturowanie (autor: avenger-brak rejestracji | data: 4/10/02 | godz.: 11:48)
    Jak to możliwe że R300 nakłada tekstury na 16 pikseli w cyklu skoro ma 8 potoków renderujących i tylko po jednej jednej jednostce teksturowania?

  58. wyjasnienie (autor: OrbitaL-brak rejestracji | data: 4/10/02 | godz.: 12:04)
    UT2003 FULL mam i detonatory v30.87. No zaraz ale bede probowal z tymi 40.72

  59. Hmm (autor: Vegita-brak rejestracji | data: 4/10/02 | godz.: 12:43)
    Recka ciekawa i fachowa. Minus : brak wykresów (ale to kwestia przyzwyczajenia). Podsumowanie co najmniej stronnicze i wyraźnie bije w nim niechęć do produktów NVIDIA (i to niestety osobista). Recenzent w przesostatnim akapicie podsumowania sięgnął bardzo nisko. Ogólnie wygląda mi na podpasowaną pod obecną modę na ATI (i to bardzo).

  60. P.S. (autor: Vegita-brak rejestracji | data: 4/10/02 | godz.: 12:45)
    Gdzieś już widziałem "styl sądowy" :P

  61. Avenger... (autor: Kris-Redakcja | data: 4/10/02 | godz.: 12:53)
    To zasługa API z którą ma zgodność sprzętową (Dx9). Architektura ma znaczenie tylko w kwestii wydajności. Robi cykl renderowania na dwóch taktach "omiatając" TMU dwukrotnie zanim zakończy proces...

  62. Vegita... (autor: Kris-Redakcja | data: 4/10/02 | godz.: 13:30)
    Sięgnąłem do nizin własnych odczuć. Jako recenzent jestem i zawsze będę "stroną" w porównaniu i w tym znaczeniu nawet nie próbuję aspirować do czegoś co moim zdaniem nie może zaistnieć, czyli pełnej obiektywności wniosków. Jest to zawsze "autorska" i subiektywna część recenzji. Możnaby ją pominąć ale czytelnik z reguły chce ją poznać. Przecież nie musi się z nią zgodzić. A co do "mody" sprzętowej, to kto ma ją kreować jak nie recenzenci? Wolisz aby to robili spece od marketingu producentów?

    "Stylu" wcześniej nie widziałem (a szkoda bo pewnie już dawno bym go zastosował). Mało czytam rodzimych recenzji. Może się boję, że zacząłbym komentować cudze artykuły co uważam za nieetyczne. Wolę pisać własne jeśli mam inne spojrzenie na sprzęt ...


  63. zgadzam sie z speedem (autor: MAtTX-brak rejestracji | data: 4/10/02 | godz.: 21:46)
    Zgadzam sie z tym gosciem o ksywie Speed czemu - proste zadaj sobie jedno pytanie Kris poco komu 230 FPS jesli bez problemu mozna grac na 60 fps mam G4 4400 podkreconego na 310MHz jadro i 650MHz pamiec i chodzi spoko bez problemu nie spotkalem gry na ktorej mialbym bardzo malo klatek i nie dalo by sie grac w warcrafta na 1280X1024X32Bit - AA X4S bez problemu ajosc G4 tez jest odlotowa bo mam flatrona 17' i grafa jest naprawde dobrej jakosci i wracajac do pytania po co mozna odpowiedziec prostym pytaniem co sie liczy oczywiscie kasa , dlatego wychodza coraz szybsze niepotrzebnie karty bo nawet na G3 ti500 mozna grac w najnowsze gry np. UT 2003 , a gra jest fenomenalna , orientujac siew srodowisku to najlepsza karta grafy jaka ma moj kumpel to G3 Ti200 a oni truja o r300 poco chyba po to aby sie pochwalic ze zamiast 200fps ma sie 230 fps a cor300 to na 3d marku powinien miec 20000 a nie 13 000 dla mnie to smieszne ( przepustowosc 20gb/s , AGP 8X ) i co , szajs dzieki narazie

  64. MAŁTX... (autor: Kris-Redakcja | data: 4/10/02 | godz.: 23:09)
    Przecież to ja jestem tym szczęśliwym, tytułowym "szaraczkiem" z kartą dwa razy tańszą od Twojej. Sam sobie zadaj to pytanie ... Dla Ciebie zakup R9700 nie ma sensu. Ja równie dobrze mogę to samo powiedzieć już o GF4Ti4400. To tylko kwestia skali. Karty z najwyższej półki cenowej są dla specyficznego kręgu odbiorców. Są na przykład tacy "ekscentrycy" co chcą mieć "najszybszą" (pojęcie związane tylko z benchmarkami) kartę, stać ich na to i właśnie to daje im satysfakcję. Recenzja jest dla wszystkich.

  65. R9700 vs Phearelia (autor: GregorP-brak rejestracji | data: 5/10/02 | godz.: 10:12)
    witam
    test jest bardzo rzetelny i nawet dość
    szczegółowy.
    czekam na test porównawczy R 9700
    i Matroxa Phearelii. będzie to pojedynek
    tytanów (będzie na co popatrzeć ;).
    przypadek potwierdzi regułę i po raz
    kolejny okaże się, że jednak wschód
    do pięt nie dorasta USAńskim i Kanadyjskim
    producentom, tak pod względem wydajności,
    jak i (a raczej przede wszystkim) pod
    względem jakości obrazu [pomijając oczywiście jakość wykonania samych
    kart oraz ich pracę (oryginalnych ma się rozumieć)].
    nara


  66. Rufus (autor: Rufus | data: 5/10/02 | godz.: 16:20)
    A ja wole voodoo 2............porzucać ;)

  67. DYD (autor: ErAZoR | data: 5/10/02 | godz.: 16:27)
    tak jak napisal MKa11 ,w dodatku to fajnie wyglada - link do recencji :)
    pozdr.


  68. Nowosci nowosciami,ale glowe trzeba miec na karku ...;D (autor: NemeSiS!-brak rejestracji | data: 5/10/02 | godz.: 19:15)
    Po zapoznaniu sie z recenzja Radeona 9700 PRO ,musze przynac ,ze w koncu ''ktos dal kopa NVidii'' . Benchmarki mowia same za siebie kto rzadzi na rynku kart graficznych . Jak widac rozwiazania tech. we flagowym modelu ATI sa imonujace, to fakt. Jedank odnoszac sie do kwesti ''Czy warto zaopatrzyc sie w te cudenko'' Moim skromnym zdaniem uwazam ,ze w ciagu najblizszych 4-5 miesiecy ,nie ukarza sie programy zdolne wykorzystac wszystkie mozliwosci nowego 'Radka' , co za tym idzie nie warto teraz placic za niego 1800 PLN, lepiej poczekac te 5 miechow i kupic karte za przyzwoita cene ... Wydaje mi sie ,ze Nvidia ,jeszcze mocniej NAS zaskoczy jakims graf. wynalazkiem ,niz teraz ATI :) Zegnam...

  69. nie tak wesoło... (autor: dickus-brak rejestracji | data: 5/10/02 | godz.: 19:34)
    wydajność wydajnością, ale mogli by coś zrobić ze sterownikami, bo co druga gra (nawet nowa) nie chodzi...

  70. dickusie (autor: Devastator-brak rejestracji | data: 6/10/02 | godz.: 18:51)
    Coś musiałeś nachrzanić przy instalacji, bo u mnie jakoś wszystkie chodzą. Póki co, nie mam żadnych problemów z tą kartą.

  71. Devastator... (autor: Kris-Redakcja | data: 6/10/02 | godz.: 22:20)
    Dickus nic nie namieszał przy instalacji. Po prostu zbudował peceta ciężkiego kalibru i nie zapewnił mu sensownego zasilania (kolejna ofiara Codegena)...

  72. hymmm... (autor: G.S.S. | data: 7/10/02 | godz.: 02:07)
    moze by tak troche mniej tych stron... :)
    4-6 wystarczy... (?)


  73. Ludzie co wy robicie ?!?!?! (autor: HussaR | data: 7/10/02 | godz.: 11:00)
    Dodajecie karbitu, zeby szybciej fermentowalo !!! A co trzeba robic?
    Przedewszystkim przestancie wpisywac opinie typu: tylko idiota kupowalby taka karte, za tyyyyleeee pieniedzy, ja ja kupie za pol roku (chyba, ze chcecie tym sposobem wyrazic opinie, ze testy sprzetu powinny odbywac sie nie predzej jak 6 miechow po premierze). Co wiecej, musicie zdawac sobie sprawe, ze txty typu:
    "dlatego wychodza coraz szybsze niepotrzebnie karty bo nawet na G3 ti500 mozna grac w najnowsze gry", sa zupelna porazka - nic tylko siasc i plakac.
    MAŁTX slyszal Ty kiedy o postepie ? No wiesz, moze obily Ci sie o uszy takie pojecia jak: ogien, kolo, rolnictwo, trojpolowka, kalkulator, komputer, 3dfx, riva TNT, geforce, radeon itp.?
    Nie? To w takim razie masz racje - sam nie wiem po co wychodza te coraz szybsze niepotrzebnie karty.
    Jeszcze slowko do wszystkich tych, ktorzy uwazaja, ze ludzie, ktorzy kupuja drogi sprzet to idioci. Rozumiem, ze wszystkich szczesliwych posiadaczy samochodow ze stajni porshe macie za skonczonych debili; badz, co badz poczciwym maluszkiem tez sie wszedzie dojedzie, kosztuje dziesiatki razy mniej i tylez samo nizsze sa koszty eksploatacji (ze o mniejszym ubezbieczeniu, podatku i ryzyku kradziezy nie wspomne).
    Post Scriptum
    Artykol jak zwykle doskonaly.
    Ostatnimi czasy zauwazylem ciekawa tendencje wsrod recenzentow TwojegoPC; mianowicie, czynienie wysilkow by wzbic sie na wyzyny literackie zarowno w recenzjach, jak i newsach. Trz przyznac, ze, ciagle jeszcze sporadyczne to zjawisko, przejawia w calkiem dobrym stylu.

    No to Wio Jiroumaru !!!


  74. OpenGL (autor: MAB-brak rejestracji | data: 7/10/02 | godz.: 11:35)
    A jak jest z wydajnoscia w OpenGL?
    Jest mozliwe jakies zamieszczenie testow z programow 3D (Max, XSI, Maya itp.)?


  75. MAB... (autor: Kris-Redakcja | data: 7/10/02 | godz.: 16:07)
    Przykro mi ale nie dysponuję żadną z tych aplikacji.

  76. ATI Rulez (autor: C4|fatal1ty-brak rejestracji | data: 8/10/02 | godz.: 04:55)
    Swietna karta jak i jej recenzja... Tej pierwszej gratuluje jakości, a recenzentowi - kwalifikacji i dobrego stylu. Tak 3maj Ksysiu :D

  77. Maniana (autor: Kufci@k-brak rejestracji | data: 8/10/02 | godz.: 15:01)
    Wydaje mi się ze testy są oszukane.

  78. oszukany? (autor: madsheep-brak rejestracji | data: 8/10/02 | godz.: 21:26)
    Maniana: CZEMU ??

  79. Jest dobre (autor: Greg-brak rejestracji | data: 9/10/02 | godz.: 00:08)
    Do tej poty używalam ATI Radeon 7000 VE DDR są małe problemy ze streownikami ale produkt jest dobry po dłuższym zapoznaniu karta zaczeła chodzić naprawdę dobrze

  80. teksturowanie (autor: avenger-brak rejestracji | data: 11/10/02 | godz.: 14:23)
    Czy można powiedzieć, że gdyby Dx9 oferował w jednym przejściu czterokrotne (albo ośmiokrotne) nakładanie tekstur to karta nakłada 32 (64) tekstury w JEDNYM cyklu?

  81. Przyłączam się do opinii HussaRa (autor: Devastator-brak rejestracji | data: 11/10/02 | godz.: 23:30)
    Przyznaję bez bicia, że nigdy nie miałem najlepszego zdania na temat poziomu tekstów prezentowanych w TwojePC. Zajrzałem tu jednak po paru miesiącach i zauważyłem radykalną poprawę. Teraz będę częściej tu zaglądał. Do Krisa - najlepsza recenzja jaką ostatnio czytałem w polskim necie.

  82. Przylaczam sie do opini Devastatora :) (autor: HussaR | data: 12/10/02 | godz.: 23:30)
    Jakkolwiek nigdy nie mialem zlego zdania o recenzjach na TPC (a teksty Lancera mam wrecz za doskonale), to przyznac musze, ze ciagle sie one poprawiaja, w przeciwienstwie do komentarzy , ktore z kolei staja sie coraz bezmyslniejsze.

  83. Ja mam sprzet the best (autor: Desann-brak rejestracji | data: 14/10/02 | godz.: 17:30)
    A ja mam celerona 400 160 ramu i tnt2 m64. No i kto mi podskoczy? Mam najlepszy sprzet na swiecie!!!

  84. Czekam na test Radeona 9000 (autor: grozen | data: 16/10/02 | godz.: 13:27)
    Czy to prawda że Radeony 9000 mają
    gorszą jakość TVout od Radeona8500?


  85. OOOOOOOOOOOO...(!!!!!!!!!!!!!...) (autor: RaGODeon-brak rejestracji | data: 17/10/02 | godz.: 15:14)
    To jest TO!
    Ta karta jest tym czego pragnę, po prostu drugie VooDoo! A tekścik niczego sobie.
    Czekam na opinie o tym cudeńku!


  86. Ta Karta jest wydupista (autor: ABART-brak rejestracji | data: 17/10/02 | godz.: 16:02)
    TA KARTA JEST WYDUPISTA BIJE NA RYJ WSZYSTKIE KARTY GE-FORCE NVIDI ALE CENE TEZ MA SWOJĄ OK. 2000PLN

  87. Karta (autor: alalh-brak rejestracji | data: 21/10/02 | godz.: 17:42)
    a ja mam S3TRIO 1MB i jest mi dobrze:)

  88. HussaR (autor: DYD-Admin | data: 29/10/02 | godz.: 13:31)
    ...teraz komentarze moga zadawac tylko zarejestrowani uzytkownicy, wiec alahy z s3trio nie beda juz sie produkowac...

  89. bug detected (autor: GULIwer | data: 5/12/02 | godz.: 20:14)
    "Obliczoną siatkę trójkątów tworzących trójwymiarowe obiekty należałoby teraz wypełnić kolorowymi punkcikami zwanymi fachowo pikselami. Radeon 9700 jest pierwszą kartą, którą wyposażono w osiem równoległych strumieni renderowania. Oznacza to, że można jednocześnie obrabiać osiem pikseli. Nawet najsilniejsze układy konkurencji mają o połowę mniej." poza Kyro II :))) http://www.benchmark.pl/...cesorow_2002/kyro2.html wcześniej szukałem na stronie PowerVR bo nie chciałem pisać niepotwierdznych informacji i zapomniałem a dziś włąsnie na to wpadłem na B3D :))

  90. ati radek 9700pro all in wonder (autor: wypass | data: 12/11/06 | godz.: 23:49)
    witam mam pytanie tego typu zakupilem taka karte z allegro bez zadnych gratisow dzis robilem formata i ta karta przy sterownikach microsofta z 3dmarka 2001 wyciska 13200pt a po wgraniu a po wgraniu sterownikow catalist media center o 1000 miej dlaczego takie zjawisko ???

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL