Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 4 stycznia 2016 
    

AMD po raz kolejny wspomniał o produkcji GPU w GlobalFoundries


Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 23:09
(8)
Od jakiegoś czasu jesteśmy świadkami pojawiania się informacji dotyczących produkcji nowej generacji procesorów graficznych AMD. Nie są to bynajmniej oficjalne komunikaty producenta, tylko szczątkowe wiadomości, oparte na przeciekach. Poznalismy niedawno nazwę rodziny nowych GPU, co jest pewnym sukcesem, gdyż konkurencja od co najmniej roku emituje serial pod tytułem "Pascal". W odróżnieniu od Nvidii polityka informacyjna AMD jest tak lakoniczna, że praktycznie nie istnieje. Oczywiście na pewno pojawią się oficjalne informacje, ale będzie to miesiąc, góra dwa przed premierą nowych układów, a więc jeszcze przez kilka miesięcy jesteśmy skazani na pogłoski z drugiej ręki i wróżenie z fusów.

Niedawno ogłoszona inicjatywa AMD o nazwie "GPUOpen", mająca zachęcić użytkowników do tworzenia własnego oprogramowania narzędziowego przeznaczonego dla procesorów graficznych tej firmy, okazała się nieco niedyskretna. W dokumentach związanych z tym projektem uważni czytelnicy znaleźli wzmianki o tym co nas czeka ze strony AMD w najbliższej przyszłości. Biorąc pod uwagę, że jest to informacja de facto oficjalnie pochodząca od AMD i jednocześnie zbieżna z wcześniejszymi pogłoskami, uprawdopodabnia ona i inne informacje.
Na dodatek AMD zdradził zamiar produkowania w GlobalFoundries nie tylko CPU i APU, ale również układów przeznaczonych dla konsol, jak i niektórych ze swoich nowych procesorów graficznych. Potwierdza to tym samym wcześniejsze niezbyt precyzyjne doniesienia o tym, że produkcja GPU zostanie podzielona pomiędzy Samsunga i GlobalFoundries, zaś TSMC zajmie się produkcją procesorów w litografii 16nm, która okazała się nieco lepsza od procesu 14nm FinFET Samsunga.




 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. na innej stronie wczoraj czytałem oficjalny (autor: Sławekpl | data: 5/01/16 | godz.: 12:58)
    komunikat AMD, a tutaj nadal plotki i domysły...
    Giray przeglądaj choć nagłówki na innych polskich stronach, po polsku chyba umiesz czytać, aby nie wstawiać staroci które nie są już aktualne


  2. Zwykle gdy AMD milczy przed premierą (autor: pwil2 | data: 5/01/16 | godz.: 13:56)
    to produkt finalny zaskakuje pozytywnie, jak HD48x0 kiedyś.

  3. Tu oryginalnie od AMD (autor: loccothan | data: 5/01/16 | godz.: 15:20)
    https://www.youtube.com/...tm2l1FBsuY9&index=1

  4. @pwil2 (autor: Pider | data: 5/01/16 | godz.: 17:43)
    zgadzam się w 100%.
    Mnie to bardziej ciekawi, czy już będa masowo produkować w Q1 tego roku dla nowych macbooków. Chodzą pogłoski, że Apple po tym jak nvidia zaczęła trollować z patentami chcę dalej korzystać z GPU od AMD. Jeżeli faktycznie jest duży progres w wydajności na wat to myślę, że amd spokojnie może troche kasiory zgarnąć ze sprzedaży porduktów apple. A te jak wiem schodzą jak ciepłe bułeczki :)


  5. @update (autor: Pider | data: 5/01/16 | godz.: 17:48)
    właśnie przeczytałęm na wccftech (wiem wiem często bzdury ale czasem mają sprawdzone info) że premiera "małego rdzenia" za 2 miesiące. Czyli na 100% apple wchłonie dużo nowych GPU.

  6. Pider nie sądzę by AMD dużo zarobiło (autor: Sławekpl | data: 5/01/16 | godz.: 18:14)
    na sprzedaży do japka swoich układów, żydy z ogryzka będą tak długo targować i szczuć AMD nV i chipzillą że będę oddawać im prawie po kosztach układy
    może to się wydawać złe ale ma to też plus, więcej zamówionych układów to tańsza produkcja, tylko odbiją to sobie na innych, czyli na nas, Sony i M$ też pewnie się nieźle targują o cenę układów do konsol


  7. mowisz o tym? (autor: piwo1 | data: 5/01/16 | godz.: 20:38)
    http://wccftech.com/amd-polaris/

  8. @6. (autor: pwil2 | data: 7/01/16 | godz.: 00:59)
    Pewnie tak. Dla AMD ważne jest też, by być na jak największej ilości rynków. Zdobywać jak największy udział, by było wsparcie/optymalizacje dla ich GPU w OSX/aplikacjach.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.