Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 11 marca 2016 
    

PlayStation VR wolniejsze ale za to tańsze


Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 22:51
Rzeczywistość wirtualna powoli zaczyna pukać do naszych drzwi, jesteśmy obecnie świadkami premier urządzeń przeznaczonych do tego celu. Choć do rozpowszechniania tego typu rozwiązań brakuje jeszcze sporo, to większość znanych firm nie chce pozostać z przysłowiową "ręką w nocniku" i stara się mieć takie urządzenie w swojej ofercie. Jak wiadomo Sony już od dawna zajmuje się tą technologią, czego dowodem są gogle rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR, właściwe czekające tylko na swoją oficjalną prezentację, która miejmy nadzieję nastąpi niebawem.

Jest to jedno z trójki, obok Oculus Rift ( 599$) i HTC Vive (799$) liczących się urządzeń tego typu. Do użytkowania PlayStation VR potrzebna jest jedynie konsola PlayStation 4 i specjalne urządzenie zewnętrzne, odpowiedzialne za tworzenie odpowiedniego otoczenia dźwiękowego. Nie znana jest jak na razie cena samych gogli, lecz z wcześniejszych wypowiedzi wynika, że ma być ona zbliżona do ceny samej konsoli, czyli do 349$.
Niższy koszt PlayStation VR Sony wyjaśnił nieco gorszymi parametrami tego urządzenia niż konkurencyjnych rozwiązań. Powodem tego jest niższa wydajność samej konsoli, niż odpowiednio skonfigurowanego PC, przeznaczonego do rzeczywistości wirtualnej. PlayStation VR ma generować obraz z rozdzielczością 1920 x 1080 pikseli i kącie widzenia 100 stopni, zaś HTC Vive i Oculus Rift zapewniają parametry obrazu na poziomie 2160 x 1200 pikseli i kącie widzenia 110 stopni. Dodatkowo produkt Sony wyświetla obraz z częstotliwością 120 Hz, podczas gdy konkurenci oferują tylko 90 Hz.
W przyszłości Sony chciałby zwiększyć stopień utożsamienia się użytkownika z rzeczywistością wirtualną. Ma temu służyć rezygnacja z przewodów oraz opracowanie manipulatora w formie rękawicy. Ciekawe efekty powinno też dać wykorzystanie w rzeczywistości wirtualnej zmysłu powonienia. Na razie jednak nie wiadomo, ile z tych szumnych zapowiedzi zostanie zrealizowanych. Pamiętacie technologię 3D ?

 


    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.