Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 9 czerwca 2016 
    

Nvidia ogranicza możliwości technologii SLI


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 19:51
(8)
Wraz z debiutem pierwszych GeForce’ów z GPU na bazie architektury Pascal (GTX 1080 i GTX 1070) Nvidia oficjalnie ogłosiła zakończenie wsparcia dla konfiguracji złożonych z więcej niż dwóch kart graficznych. Zdaniem producenta ilość graczy łączących trzy lub cztery GeForce’y za pomocą mostków SLI jest tak mała, że nie ma sensu tracić czasu i środków na dostosowywanie sterowników dla tzw. konfiguracji 3-way i 4-way SLI. Stąd też taka a nie inna decyzja i ograniczenie technologii SLI do konfiguracji 2-way. Jednak, co ciekawe, od tej reguły będą pewne odstępstwa.

Jeśli deweloper sam zadba o dostarczenie odpowiedniego wsparcia, to Nvidia doda stworzoną przez niego grę lub program na specjalnie utworzoną w tym celu listę. Znalezienie się na niej sprawi, że wykorzystywane będą wszystkie zamontowane w komputerze GeForce’y. Już teraz mówi się, że jednymi z pierwszych programów wykorzystujących tę możliwość będą benchmarki takie jak 3DMark czy CatZilla.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. rozsądnie... (autor: Qjanusz | data: 9/06/16 | godz.: 22:58)
    posiadacz 3-way SLI pogra z wykorzystaniem tylko 2 kart, natomiast trzecia przyda mu się do marków...

  2. hmm (autor: GULIwer | data: 9/06/16 | godz.: 23:19)
    wyjątki od reguły czyli jednak można tylko pewno trzeba będzie zapłacić extra
    Z drugiej strony wydajność dwóch takich potworków pozwoli pewno grać na totalnie odjechanych ustawieniach


  3. @GULIwer (autor: Qjanusz | data: 10/06/16 | godz.: 08:16)
    zaraz wyjdzie gierka, która z 2 lub 3 monitorami UHD może nie być optymalna na 2-way SLI

  4. @04 (autor: GULIwer | data: 10/06/16 | godz.: 09:34)
    panie monitory są już passe. Teraz czas na VR a to pociągnie 2-way ;)

  5. Od dawna (autor: biuro74 | data: 10/06/16 | godz.: 11:38)
    im to SLI >2 nie szlo. Wstyd, zeby w niektorych markach juz 3-way SLI bylo wolniejsze od 2-way, a 4-way to juz prawie bankowo wolniejsze od 3-way. Mogli dopracowac baze - w sensie podstawe - swojego mGPU, to skalowanie szloby, jak z platka. A tak jakis konus bez wyobrazni i z trojami na polrocze z informy spartolil sciezke rozwoju calej firmy ;-)

  6. @biuro (autor: rookie | data: 10/06/16 | godz.: 14:15)
    A ile osob mialo wiecej niz 2 karty w kompue? Garstka, a dla garstki nie oplaca sie rozwijac pewnych technologii. NVidia musiala to wyliczyc I wyszlo im, ze niewielu klientow z tego korzysta a koszty specjalistow developerow (sterowniki+wskparcie w kazdej grze osobno) sa niewspolmiernie duze do wynikow....

  7. Ecie pecie... (autor: pandy | data: 10/06/16 | godz.: 17:31)
    ktos robil 3 way cf na 6850? - dostalem niedawno komplety z i7 2500 i zastnawiam sie czy warto szukac plyty z supportem do crossfire i wsparciem dla i7 2500?

  8. @6 nie zrozumiales (autor: biuro74 | data: 12/06/16 | godz.: 10:39)
    Sens mojej wypowiedzi byl taki, ze technologia bez wlasciwej bazy (podstawy) nie jest dobrym kierunkiem. Ty piszesz truizmy, ktore wszyscy wiedza. Pomysl sobie, gdyby baza tej technologii byla wlasciwa, to ilosc kart w mGPU nie mialaby znaczenia, bo skalowanie odbywaloby sie normalnie. Teraz nie, bo mGPU >2 to wiecznie latana proteza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.