Microsoft oficjalnie zaprezentował swoją nową konsolę do gier znaną do tej pory jako projekt Scorpio. Model Xbox One X odziedziczył po One 8-rdzeniowy procesor x86 na bazie architektury Jaguar, ale teraz jednostka ta pracuje z wyższym zegarem bazowym, wynoszącym 2,3GHz. Za oprawę graficzną odpowiada Radeon na bazie Polarisa z 40 blokami CU oraz 2560 procesorami strumieniowymi, taktowanymi z częstotliwością 1172MHz. Podręczne dane są przechowywane w 12GB pamięci GDDR5 o przepustowości 326GB/s, z czego deweloperzy mają dostęp do 9GB, a pliki gier i programów można zapisać na dysku HDD o pojemności 1TB.
Całość uzupełniają dodatkowe moduły komunikacji przewodowej oraz napęd optyczny ze wsparciem dla płyt 4K UHD Blu-ray.
Rynkowa premiera Xboxa One X nastąpi 7 listopada bieżącego roku, natomiast za konsolę zapłacimy 449 dolarów.
K O M E N T A R Z E
Niby mocniejsze (autor: Wyrzym | data: 13/06/17 | godz.: 08:38) niz ps4 pro, ale ani to, ani to nie pociagnie 4k bez kombinowania wiec w sumie co za roznica? :|
mocniejsza grafika (autor: bajbusek | data: 13/06/17 | godz.: 09:00) nic mu nie da przy tak słabym procku :/
Poza tym te "exclusivy" co przedstawili z Xem to smutek ...
@Wyrzym (autor: Deathraw | data: 13/06/17 | godz.: 10:21) Iluzja jak widać dobrze się sprzedaje, chociaż pspro jako projekt, to trochę niewypał, co mnie akurat cieszy, bo kupiłem zwykłą ps4 pół roku przed ogłoszeniem pro i gdybym o nim wiedział, to na pewno bym poczekał i do niego dołożył, albo kupił slima w cenie 999zł.
@2. (autor: pwil2 | data: 13/06/17 | godz.: 12:08) Widać, że nie jesteś w temacie. Scorpio ma mieć dodatkowo sprzętowo wspomagane DX12, co ma odciążyć CPU z części narzutu. Chwalili się dostosowaniem Forza6 do 4K@60fps w ciągu 2 dni i przy tym zostają wolne zasoby CPU/GPU. Gdyby tak starsze gry z XONE/S + patch miały 60fps (lub 40-60fps z FreeSync!), a miejscami nawet 4K@60fps, to za 449$ chętnie zmienię XONES na XONEX.
c.d. (autor: pwil2 | data: 13/06/17 | godz.: 12:09) Obawiałem się ceny rzędu 599$...
DX12 (autor: Wyrzym | data: 13/06/17 | godz.: 12:52) DX14, czy UberXXX666 jakie to ma znaczenie? duzo bibliotek sie na konsole pisze, a nie uzywa gotowych od ubershitu, pfu, microsoftu :) Niech sie chwala nawet pasjansem w 80 fps w 8k przepisanym w 3minuty, kogo to w sumie obchodzi? okaze sie w grach, tak w graCH, a nie jednej grze :] exlusiwy to sobie moga chodzic dobrze, zawsze chodzily.
Jesli o mnie chodzi to najlepiej bym DX12 na konsolach nie chial widziec, ani w ogole jakiegokolwiek DX w sumie, juz pora na inne biblioteki a nie na tego wrednego, plugawego monopoliste
bajbusek (autor: komisarz | data: 13/06/17 | godz.: 13:05) warto poczytac zanim zaczniesz glosic opinie. Nowy jaguar dostal dodatkowe wyspecjalizowane jednostki do obslugi odwolangrafiki. Przeprojektowano uklad.
Creative BlasterX AE-5 nowa Karta Dźwiękowa -> jest super-extra ale ma jak dla mnie jedną poważną wadę ! Brak jej Dolby ATMOS !
Oraz cena bez powyższego jest za duża ;)
Sound BlasterX AE-5 will be available in July 2017 at USD149.99.
The Sound BlasterX AE-5 Pure Edition will be available in August 2017 at USD179.99.
Miejmy nadzieję że Pure Edition będzie z ATMOS.
komisarz (autor: bajbusek | data: 13/06/17 | godz.: 14:30) poczytałem tak jak 3/4 internetów i dzielę się spostrzeżeniami ... ty wygłosiłeś swoją opinię z której NIC nie wynika. Co to dało ? Przeprojektowano układ ? Tablety będą szybciej chodzić teraz :)
Co z tego, że mocny sprzęt, decydują gry. A Sony tu zdecydowanie prowadzi... (autor: Rhobaak | data: 13/06/17 | godz.: 14:48) ...szczególnie jeśli chodzi o tytuły na wyłączność. No a samo PS4 Pro mimo, że słabsze od One X, to jest już od pewnego czasu na rynku i jest o 100$ tańsze, a przed premierą One X pewnie nawet cena jeszcze spadnie.
bajbusek (autor: komisarz | data: 13/06/17 | godz.: 22:17) nic nie przeczytales, nie oszukuj, wiemy, ze nie potrafisz zrozumiec slowa pisanego. Ale moze sobie przynajmniej obejrzysz:
2:30 i dalej https://www.youtube.com/watch?v=RE2hNrq1Zxs
jednak bez wyświetlacza fpsów.... szkoda ;-) (autor: Qjanusz | data: 13/06/17 | godz.: 23:53) M$ odrabia straty. Podczas prezentacji XO wypadli blado na tle Sony. Wręcz jak turyści. Widać wyciąnęli wnioski i tym razem idą w dobrą stronę. Na mnie prezentacja zrobiła dobre wrażenie, mimo że mam PS4.
Co do utylizacji CPU w konsolach, to ma się ona nijak do utylizacji CPU w PC. W konsolach architektura APU, podział CPU/GPU/MEM jest projektowana pod soft, API i zastosowania. Tu nie ma problemu z czekaniem na CPU przez GPU. Dlatego na konsoli wyciska się o wiele więcej (znacznie więcej), niż na PC z podobną specyfikacją CPU / GPU.
W tym piękno konsol.
Myślę że 4k nawet w 60fps będzie osiągalne i wykorzystywane. Co prawda wspomagane sztuczkami i mniejszymi detalami, ale będzie. Tak chce klient, tego wymaga marketing, tym można tłuc po głowie Sony.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.