Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 21 listopada 2002 
    

GeForceFX bez Displacement Mapping?


Autor: Kris | źródło: RC | 11:20
(8)
Reactor Critical powołując się na własne źródła twierdzi, że nVidia GeForceFX nie został wyposażony w sprzętową obsługę efektu Displacement Mapping (po kliknięciu w więcej zamieściłem kilka przykładów tego efektu), który wcześniej wprowadzony został do układów Matrox Parhelia i ATI Radeon 9500/9700 jako element składowy DirectX 9.0. Jeśli to prawda a Microsoft nie zmieni końcowej specyfikacji to trudno będzie pisać o 100% zgodności sprzętowej GeForceFX z przyszłym standardem API. Reactor Critical sugeruje, że obcięcie tej funkcji wynika z tego, że stanowi ona rozwinięcie krytykowanej wcześniej przez nVidia technologii N-Patches (ATI TruForm). Prawdę mówiąc, gdyby to okazało się prawdą to obawiam się, że mogłoby to stanowić gwóźdź do trumny tej w sumie ciekawie zapowiadającej się funkcji. Szkoda ...





 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmm (autor: ArturNOW | data: 21/11/02 | godz.: 11:31)
    nawet jeżeli to prawda nVIDII to nie zaszkodzi, to tak jak z mapowaniem wybojów od MATROXa które zostało użyte w śladowych ilościach.

  2. GFX (autor: cex-brak rejestracji | data: 21/11/02 | godz.: 11:46)
    A niby dlaczego koniec? Olać panow z nvidii, niech się gonią!

  3. nihil novi (autor: Kudlaty | data: 21/11/02 | godz.: 12:59)
    To nic nowego, nawet GF3 nie jest do konca kompatybilny z DX8, nie mowiac o DX7. DX8 - VERTEX TWEENING nie dziala :), DX7 - textura projekcyjna z EMBM nie dziala :) a to sa funkcje przewidziane przez standard i chodza na kartach konkurencji... Jeszcze mozna wymienic pare bledow ktore sa bledami w sterownikach "podobno" a nie w HW... Niepoprawne dzialanie czy brak niektorych funkcji i tak odbije sie raczej na developerach tylko, bedziemy mieli wiecej roboty i tyle. Bo odbiorca koncowy nie musi miec pojecia...
    Pozdr.


  4. Gwóźdź do trumny?! (autor: suzie_q | data: 21/11/02 | godz.: 13:02)
    Niech się martwi nVidia! Kłamstwo jest bardzo źle widziane w sferach biznesowych! Wswzystko teraz zależy o obrotności ATI! Jeżeli przekona kilku znaczących producentóe gier do użycia tej właśnie funkcji, to nVidia sama kopnęła się w d... I bardzo dobrze!

  5. ... (autor: Ulthar | data: 21/11/02 | godz.: 13:51)
    nie wiem na co taki efekt, nawet carmack stwierdzil ze nie zostanie to wykorztane w doom3 poniewaz procesor graficzny generuje polygony bez wiedz uzytkownika co oznacza ze nie mozna np dokladnie albo w gole obliczyc cieni czy kolizji na takim objekcie

  6. Polityka nVidii coraz bardziej przypomina działania ś.p. 3dfx-a... (autor: zartie | data: 22/11/02 | godz.: 13:10)
    typu 32 bitowy kolor, czy tekstury 2048x2048 pikseli są nikomu niepotrzebne.
    Czyżby początek końca ?????


  7. Displacement mapping (autor: Lightman-brak rejestracji | data: 22/11/02 | godz.: 22:10)
    czy z nVidia czy bez niej i tak stanie sie standardem w niedalekiej przyszlosci. Taka jest po prostu kolej rzeczy, najpierw efekty graficzne sa implementowane w programach graficznych, a nastepnie z wielkim trudem przenoszone do silikonu i sprzedawane jako super wydajna karta graficzna. A wszystko to dazy do w pelni realistycznego raytracingu ktory aktualnie nawet na poteznych maszynach zajmuje duzo czasu! Ale juz nie dlugo, za pare latek, kot wie moze w domku na PC obejrzymy sobie animacje fotorealistycznych plenerow z woda idealnie zalamujaca swiatlo bez rzadnych tekstur ENV!

  8. o_o (autor: GregorP-Redakcja | data: 23/11/02 | godz.: 15:01)
    Z ktorej strony by na to nie patrzec,
    to jednak fakt jest faktem.

    Nie bedzie wiec mozna mowic o pelnej
    zgodnosci GF FX z dx9.0.

    Jest to niestety dziedziczna GeForcowa
    przypadlosc; starsze modele tez na nia
    cierpialy..
    ATI nie mialo w tej materii specjalnych
    problemow.

    nVidia serwoje nam wiec po blisko pol roku
    dominacji ATI, karte co najwyzej (zaledwie?;
    aż?) porownywalna z R9700..

    Żyłowanie do oporu STAREJ technologii
    jest IMO bardzo brzydkim sposobem na
    podkreslenie swojej (ciagle jeszcze
    trwajacej, choc slabnacej regularnie)
    rynkowej dominacji.

    nara


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.