Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 20 lipca 2018 
    

AMD wprowadza technologię StoreMI


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 05:38
(29)
Jedną z nowych technologii, które debiutują wraz z nowymi płytami głównymi wyposażonymi w chipsety serii 400 jest technologia StoreMI, która ma optymalizować wykorzystanie SSD i HDD tak by zmaksymalizować wydajność odczytu danych z tych dysków. Rozwiązanie to znane wcześniej jako Enmotus FuzeDrive stanowi bezpośrednią odpowiedź na Optane firmy Intel. Zasada jego działania jest stosunkowo prosta. Dysk SSD działa po prostu jako bufor dla najczęściej wykorzystywanych danych, które są przenoszone z HDD. Podobnie działają chociażby dyski hybrydowe czy tzw. RAM Disk.

Zaletą rozwiązania AMD jest automatyzacja całego procesu z użyciem posiadanego sprzętu. Oba dyski są widziane jako jeden nośnik, a algorytm sam czuwa nad zarządzaniem plikami. Ponadto użytkownik może bez kosztowo skorzystać z zalet płynących z StoreMI a także w dowolnym czasie zrezygnować z tej technologii na rzecz osobno administrowanych nośników SSD i HDD. W przypadku SSHD nie jest to możliwe.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Bufor (StomeMi) do bufora (cache dysku) do bufora (cache CPU). (autor: Micky | data: 20/07/18 | godz.: 07:15)
    Czyli jak sprzedać coś czego nie potrzebujesz, ponieważ nie potrafimy zrobić tego czego oczekujesz.

  2. Bzdury piszecie to nie jest żaden bufor (autor: kombajn4 | data: 20/07/18 | godz.: 07:42)
    tylko specjalistyczne oprogramowanie wykorzystywane dotąd na poziomie korporacji które AMD daje gratis. To jest wielopoziomowy magazyn danych a nie żaden prosty bufor.
    Oglądnijcie sobie zamiast głupoty pisać:
    https://www.youtube.com/watch?v=wbl2dYgjMQ4&


  3. @1. (autor: Kenjiro | data: 20/07/18 | godz.: 08:24)
    Tiering jest stosowany głównie w rozwiązaniach enterprise, bo po prostu w domu czy małej firmie przydaje się to średnio (chociaż na pewno są małe firmy, które są w stanie wykorzystać tę możliwość), za to drastycznie podnosi ryzyko awarii całości.
    Przecież nie od dzisiaj istnieje na rynku oryginalny produkt (który kryje się pod nazwą StoreMi), czyli Enmotus FuzeDrive, a nie znam nikogo, kto by go używał.


  4. Kenjiro (autor: kombajn4 | data: 20/07/18 | godz.: 09:15)
    No i o czym to świadczy? Wszyscy twoi znajomi są świadomi istnienia takiego oprogramowania, jego plusów i minusów i zdecydowali że jest ono im niepotrzebne? Czy po prostu w życiu nie słyszeli o takim sofcie, bo dotąd nie był dedykowany do użytku domowego i/lub po prostu nie trafili na informację o nim bo normalny użytkownik komputera wie o istnieniu powiedzmy 0,001% programów dostępnych na PC.

  5. @kombajn4 (autor: djXone | data: 20/07/18 | godz.: 11:06)
    a po co to komu, żeby zajeżdżać sobie dyski? No chyba że się nic prawie nie robi na kompie. Ja tam mam same SSD i nie mam problemu.

  6. Takie cuś będzie zajeżdżać dyski SSD (autor: Mario2k | data: 20/07/18 | godz.: 11:45)
    A że w polshy dużo ogrom posiada tanie dyski SSD
    to będą po roku leciały na hasiok jak nic.
    Bzdury którymi tylklo podciotek pracownika AMD może siępodniecać.
    Moje rozwiązanie , na system i programy/gry SSD
    na reszte plików filmy muza kopie normalny HDD


  7. Zajeżdżanie dysku SSD w warunkach domowych (autor: pwil2 | data: 20/07/18 | godz.: 12:06)
    Buahahahahaha

  8. @3. (autor: pwil2 | data: 20/07/18 | godz.: 12:11)
    Dla graczy jest to rozwiązanie jak najbardziej ok.

    Kupują sobie SSD 500GB, HDD 4TB i instalują gry STEAM/ORIGIN na C: do oporu nie interesując się niczym, dopóki 4.5TB miejsca im się nie skończy.

    Nie ma czegoś takiego, że jak włączysz grę i załadujesz poziom kilka razy to dopiero ostatnie załadowanie się będzie szybkie. Wszystko idzie na SSD, a dopiero gdy zaczyna brakować miejsca, to co najbardziej pokryte kurzem, przenosi się na HDD robiąc miejsce na gorące dane.


  9. c.d. (autor: pwil2 | data: 20/07/18 | godz.: 12:12)
    Dla całej reszty użytkowników lepiej/prościej kupić 500GB SSD i ewentualnie HDD na filmy.

  10. c.d. (autor: pwil2 | data: 20/07/18 | godz.: 12:14)
    Na XOX mam RAID0 z SSHD i jak coś kiedyś, to najwyżej gry pobiorę drugi raz.

  11. c.d. (autor: pwil2 | data: 20/07/18 | godz.: 14:28)
    Dyski SSD same w sobie są mocno skomplikowane. Mechanizmy RAID (RAIN), ECC, dynamiczne struktury danych, buforowanie danych i metadanych, COW, zaawansowany wear leveling i oszczędzanie energii, kompensacja zużycia komórek i temperatur pracy. Niesamowite, że taki dysk SSD potrafi bezawaryjnie 5+ lat działać.

  12. @4. (autor: Kenjiro | data: 20/07/18 | godz.: 15:07)
    Nie ma znaczenia, czy słyszeli, czy nie, a część na pewno słyszała, bo interesuje się IT. Rzecz w tym, że to jest rozwiązanie bardzo niszowe, podobnie do RAMdysków.

    @8. Dla typowego gracza jak najbardziej, niewielki SSD + HDD i hulaj dusza ;-). Jak się coś sypnie, to niewielka strata, nawet save'y są dziś w chmurze.


  13. Jak sie to ma do Intel(R) Turbo Memory Controller? (autor: pandy | data: 20/07/18 | godz.: 16:00)
    No i rzecz jasna do Microsoftowego ReadyBoost (zakładam że to rozwiązanie jest OS/Platform agnostic).

  14. @12 (autor: kombajn4 | data: 20/07/18 | godz.: 16:13)
    To rozwiązanie w niczym nie jest podobne do ramdysku. Software składa dwa dyski mniejszy szybki i większy wolniejszy i tworzy z nich jeden wirtualny dysk i ciebie już nie interesuje jak to jest robione używasz tego wirtualnego napędu tak jak zawsze i dysponuje on suma wielkości obu napędów wiec nie jest to pamięć ceche dla dysku HDD która powiela najczęściej używane informacje. Tutaj fizycznie dane używane na co dzień są umieszczane na szybkim dysku a dane rzadko wykorzystywane są fizycznie trzymane na wolnym dysku. Jak się coś sypnie to w każdej chwili możesz dyski rozdzielić i stracisz dane na sypniętym dysku dokładnie tak jakby się to stało w innym przypadku. Czego w stwierdzeniu że jest to oprogramowanie wykorzystywane w korporacjach i centrach danych nie zrozumiałeś? Tam nie ma miejsca na partyzantkę dla graczy. System jest sprawdzony i dobrze pomyślany, wkład AMD polega na tym ze dokłada do swoich chipsetów serii 400 i 370/399 darmową licencję.
    @13 oglądnij sobie podlinkowany filmik z mojego postu 02.


  15. @14 wszyscy oczekujemy wydajności a nie innowacyjności. (autor: Micky | data: 20/07/18 | godz.: 17:33)
    Ja poproszę 10 GHz na procesorze, wspólną przestrzeń zunifikowanego cache dla operacji dyskowych, pamięci operacyjnej i przetwarzania zmiennoprzecinkowego, oraz elastycznego podsystemu dyskowego współpracującego z całością. Czekam na x128 i pożegnanie z Afryką czyli olamowanytm x32 i protezą x64. A te klajstry, plajstry i kolejne rdzenie niech sobie wsadzą w superkomputery do prognozowania pogody na 12 godzin do przodu.

  16. @13. (autor: ekspert_IT | data: 20/07/18 | godz.: 22:13)
    Miałem Intel Rapid Storage i było to rozwiązanie uciążliwe, gdyż wiele różnych wersji pod system na stronie intela (jedne były kompatybilne z sp1 do W7, inne nie) powodowało chaos podczas reinstalacji/zmiany czegoś w systemie.


  17. sorry (autor: pawel1207 | data: 20/07/18 | godz.: 22:20)
    ale jak to cos co znane bylo od poczatkow ssd przerabiane wielokrotnie choby przez segate :D mialo by konkurowac z optane :D :D :D

  18. A może ktoś kto (autor: OBoloG | data: 21/07/18 | godz.: 00:48)
    ma i używa tego na codzień się wypowie a nie jacyś pseudo teoretycy co przeczytali newsa i mędrkują. Ja z tego korzystam i jest to świetna sprawa. Pomyślcie pacany że np. ktoś ma dwa dyski SSD o pojemności 60 GB każy i do niedawna mieścił mu się na jednym system ale za bardzo urósł (aktualizacje, soft, etc.) i nie stać go na nowy SSD o większej pojemności - to co robi? z dwóch jeden o pojemności 120 GB dzięki store mi i jego problemy się kończą - dwa dyski SSD widziane jako jeden większy lub nawet więcej dysków połączonych jako jeden wolumin, więc ja się pytam skoro AMD daje to za darmo to z czym macie problem?. Bo oczywiście można też zrobić z SSD i HDD jeden nośnik gdzie SSD robi za cache ale Store Mi ma kilka różnych ustawień a nie tylko przyspieszanie HDD.

  19. @18 (autor: kombajn4 | data: 21/07/18 | godz.: 08:00)
    po raz setny StoreMi to nie jest bufor do przyspieszania dysku twardego tylko soft tworzący jeden wirtualny napęd z kilku i użytkowane dane zawsze są na szybkim dysku a śmieci trafiają na wolny dysk. To oprogramowanie nie służy do nieco szybszego używania dysku hdd tylko do używania szybkiego dysku bez przejmowania się skromna ilością miejsca - stad nazwa tierd storage.

  20. @19 (autor: OBoloG | data: 21/07/18 | godz.: 12:07)
    Masz rację, zgadzam się z Tobą - HDD działa tak samo nie jest przyspieszany, ale tandem SSD + HDD daje wymierne korzyści temu drugiemu. Można instalować wszystko na SSD i to będzie naszybsze rozwiązanie ale jak braknie miejsca na SSD-ku to już jest ból d.py. A StoreMi pozwala zainstalować na dużym HDD wszystko co nam potrzeba, a mały SSDeczek patrzy sobie co ten stary HDDek odpierd..a i sobie myśli to ja mu qwa pomogiem i skopiuje to co on teraz uruchamia i razem uruchomiemy to szybciej. P.S. Nic nie jaram

  21. @14 (autor: Kenjiro | data: 21/07/18 | godz.: 19:07)
    W skrócie, bo nic nie zrozumiałeś z mojego posta: czego w stwierdzeniu "niszowe rozwiązanie" nie zrozumiałeś?
    Nawet mógłbym napisać "podaj 5 znanych ci osobiście firm, które używają tego rozwiązania", bo nie będziesz w stanie, tak bardzo niszowe to jest rozwiązanie.
    Dużo bardziej popularnym jest po prostu tiering w gotowych macierzach, które mają te funkcje od 10 lat i więcej.


  22. @21 (autor: kombajn4 | data: 21/07/18 | godz.: 19:23)
    Ręce i spodnie opadają jak mawia Jan Pietrzak toż człowieku StoreMi to jest właśnie tiering a nie żaden bufor/ceche/akceleracja hdd i inne cuda wianki, i tłumacze to jak komu mądremu od kilku dni.

  23. OBoloG (autor: pawel1207 | data: 21/07/18 | godz.: 19:51)
    alez drogi pacanie :D o tym wszyscy wiemy pytanie jest jak to ma konkurowac z optane ?

  24. @23 (autor: OBoloG | data: 21/07/18 | godz.: 21:45)
    Dla Ciebie Panie inżynierze a nie pacanie, pacanie :P. Konkurować z Optane? :D przecież StoreMi jest lepszym rozwiązaniem. Za cenę intel optane memory 32GB ja sobie kupuję SSD 240GB v 256GB, które mogę sobie połączyć z HDD i patrząc na samą pojemność więcej aplikacji będzie trzymała swoje pliki na SSD 256 GB niż w twoim Optane 32GB a w razie czego mogę spowrotem je rozłączyć jeśli zajdzie taka potrzeba i mam pełno wartościowe SSD na którym się cokolwiek zmieści (system, programy). A Ty z tym Optane 16GB v 32GB to co porobisz?

  25. @23 (autor: kombajn4 | data: 21/07/18 | godz.: 22:21)
    Tylko bez wycieczek osobistych dobrze? Optaine to właśnie bufor/ceche dla dysku HDD a StorMi to kompleksowe wielopoziomowy magazyn danych który jest sumą pojemności użytych nośników. Dane są zapisywane na szybkim dysku a gdy nie są używane regularnie są przenoszone na wolny dysk. Oglądnij sobie filmik który podlinkowałem na samym początku.

  26. @22 (autor: Kenjiro | data: 21/07/18 | godz.: 23:48)
    A czy ja cokolwiek pisałem o cache? Od początku pisałem o tieringu, z choinki się urwałeś? Może nie pij tyle z rana, to nie będziesz mieć problemów z czytaniem.

  27. @Temat (autor: loccothan | data: 22/07/18 | godz.: 05:19)
    Ja od lat używam Primo Cache.
    Jako RAM Cache pod SSD nr.2 512GB Samie Pro (Samie 1szy systemowy ma Rapid mode)
    Oraz 30GB z SSD + RAM dla 3TB RAID0 Pod Gry: Steam/Origin/Uplay itp.
    Jest różnica, i to spora -> a miejsca nigdy nie zabraknie, 30GB styczy jako cache do każdej gry.
    Prey już skończyłem (poziom się wczytuje ok 10-15sek ;))


  28. OBoloG (autor: pawel1207 | data: 22/07/18 | godz.: 22:04)
    na inzyniera to nie wygladasz raczej na pacana :D .

  29. dobra uzasadnie (autor: pawel1207 | data: 25/07/18 | godz.: 01:21)
    zobacz na jakiej platormie store mi dziala ina jakich chipsetach no i nie dziala na intelach wiec jak mozna mowic tu o konkurencji ??? .. jak wpomnialem kiepskojak na inzyniera :).


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.