Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 21 września 2018 
    

Spadek cen akcji Nvidia po premierze kart GeForce RTX


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 10:44
(39)
Dwa dni temu odbyła się oficjalna premiera kart graficznych GeForce RTX 2080 oraz GeForce RTX 2080 Ti, a w sieci pojawiły się liczne testy i recenzje nowych akceleratorów. Te rozczarowały inwestorów giełdowych i spowodowały ponad 2 procentowy spadek cen akcji Nvidia. Przed premierą nowych kart cena akcji zielonych na giełdzie NASDAQ wynosiła około 272 USD, następnie krótko po premierze spadła do poziomu 264,10 USD i do końca sesji giełdowej ustabilizowała się na poziomie około 266 USD. Zdaniem analityków z banku Morgan Stanley, jest to efekt rozczarowania wydajnością nowej serii kart graficznych.

Jak argumentuje Joseph Moore z Morgan Stanley, nowe karty według zapowiedzi miały być nawet 50 procent bardziej wydajne od swoich poprzedników. W końcu posiadają lepszą architekturę więcej jednostek wykonawczych, wyższe zegary taktujące i 40 procent wyższą przepustowość pamięci. Joseph Moore dodaje dalej, że analitycy są zaskoczeni, że GeForce RTX 2080 Ti w dotychczasowych tytułach gier i bez wykorzystania RTX jest sumarycznie tylko trochę (według testów około 25 procent - dop. redakcji) szybszy od GeForce GTX 1080 Ti.

Analityk zwraca także uwagę na wysoką cenę nowych kart i prognozuje ich wolne przyjęcie na rynku a także, że nie będą one odgrywać tak znaczącej roli w ilości sprzedaży, jak prognozowano. W efekcie według analityka z Morgan Stanley pojawienie się GeForce RTX nie wpłynie tak znacząco na wyniki finansowe Nvidia w najbliższych dwóch kwartałach, jak wcześniej zakładano.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. spekulanci finansowi nie mają kompletnie pojęcia o postepie (autor: Qjanusz | data: 21/09/18 | godz.: 11:44)
    interesuje ich wyłącznie krótkowzroczny zysk.
    Akurat Turing jest produktem o długoterminowej stopie zwrotu i produktem o tyle rewolucyjnym, że wymierne korzyści finansowe będa mogły być zarejestrowane może za 2-3 serie GPU.
    Do tej pory nVidia nie bawiła sie w innowacje, a tylko odtwórczo parła do przodu. Teraz zrobiła bardzo duży, trochę ryzykowny krok i nagle analitycy zdziwili się że nie ma 50% tylko 20%. Weszliby czasami na chociażby tpc, to wiedzieliby doskonale że stała się rzecz zgodna z przewidiwaniami.


  2. @Up (autor: loccothan | data: 21/09/18 | godz.: 12:22)
    https://eteknix-eteknixltd.netdna-ssl.com/...8.jpg

  3. 3/4 ludzi w tym akcjonariusze (autor: Mario2k | data: 21/09/18 | godz.: 12:32)
    Jest nie zadowolona dość małym wzrostem wydajności . Jedynie nastoletnie blondyny mające bogatych rodziców pieją z radosci i wydają 6k zł na kartę.
    Do końca roku można sięspodziewać obnizek nowych RTX'ów o conajmniej 15%


  4. #2 - nie loccothan, Vega nie bierze pod obciążeniem ledwie 240W :-) (autor: Qjanusz | data: 21/09/18 | godz.: 12:59)
    https://www.purepc.pl/...rce_gtx_1080_ti?page=0,21
    https://pclab.pl/...ien/rtx/wykresy/power_load.png


  5. @3. (autor: Kenjiro | data: 21/09/18 | godz.: 13:01)
    Oby, oby, trzymam cię za słowo ;-).

    @1.
    Po prostu rynek reaguje na opinie, że jest zbyt drogo względem wydajności i cieszy mnie to niezmiernie, bo może dzięki temu nVidia pójdzie po rozum do głowy i dopasuje ceny do rynku.
    Zresztą, skoro owe "rewolucyjne" możliwości RTX będą możliwe do oceny najwcześniej za miesiąc czy dwa, to w ogóle nie ma o czym mówić, bo może się wtedy okazać, że RT w wydaniu nVidii jest o kant d... rozbić (bo np. ma tyle ograniczeń, że się słabo nadaje do czegokolwiek poza demami, albo koszt wdrożenia rozwiązania w silniku 3D jest kosmicznie wysoki, albo jest po prostu tragicznie powolny).
    Poza tym wszyscy opierali się na opiniach CEO, skoro mówił i pisał 50%, to oczekiwali 50%. Po prostu zrobił z gęby cholewę i teraz zbiera tego owoce.


  6. 4@@ (autor: Bjaku | data: 21/09/18 | godz.: 13:45)
    Masz solidne nieobycie w temacie ale tak to jest gdy o architekturze Vega 64 tak mało się wie.
    Podstawowe wersje kart graficznych Vega 64 , które były testowane na pclab i purepc mają zawyżony voltomierz dla swojej konstrukcji.Na stronie eteknix korzystali z Sapphire Vega 64 , która to ma skręcony parametr odpowiadający za sporo wyższy pobór energii elektrycznej.Jest dużo forów traktujących ten temat dlatego polecam poczytać sobie na ten temat dlaczego na przykład Vega 64 dla górników przy spadku wydajności od 5-10% potrafi pobierać o 50% mniej energii elektrycznej z gniazda elektrycznego a Vega 56 ma TDP na poziomie GTX 1070.
    RTX y rządzą teraz na rynku i wzrosty są spore zwłaszcza gdy popatrzymy na różnice między antyaliasingiem TAA przeciwko DLSS , które logicznie są obsługiwane tylko z RTX ponieważ korzystają z Tensor Core.
    Nie dość , że samo ustawienie DLSS daje lepszy obraz ponieważ nie ma postrzępionych krawędzi to do tego RTX jest w tym wydajniejszy od słabszego teraz TAA właśnie za sprawą wykorzystania dodatkowych jednostek wyspecjalizowanych do tego typu zadań.
    Patrząc na możliwości GTX 1080Ti teraz po premierze RTX 2070 za tego pierwszego nie dał bym więcej jak 1500złotych.
    Jak co raz więcej gier zacznie otrzymywać DLSS to jedno jest pewne , że przepaść między RTX a GTX i Vega 64/56 jeszcze się pogłębi.
    https://zapodaj.net/518733c47c275.png.html
    Mało kto zwraca uwagę , że Nvidia tutaj nie dokonała przejścia na rewolucyjną litografię 7nm i pozostałą przy starszej litografii nieco ulepszonej.
    To samo mało kto wierzył w Ray Tracing w grach a najwcześniej sporo osób zakładało będzie to 5lat a nawet 10lat a teraz nagle okazuje się , że w Ray Tracing RTX 2080Ti równa się tyle co 9x GTX 1080Ti , 4x Titan Volta.


  7. QJanusz (autor: bajbusek | data: 21/09/18 | godz.: 14:05)
    nie rób z siebie Sonego proszę ... brzmisz podobnie.

    Turing nie jest żadną rewolucją ... porównaj sobie do gforcow (NV20) z shaderami w 2000.

    To jest ewolucja ... a za ewolucje wolac 50% wiecej kasy to jednak troche przesada

    Tym bardziej, ze RTX2080 nie jest wydajniejszy od GTX1080i a kosztuje tyle samo - skok cenowy o jedną półkę do góry żeby stworzyć nowy segment wydajności dla RTX2080Ti ? Zobaczysz, że w przyszłym roku pokażą Titana ... wtedy będzie 10K PLN za grafikę dla entuzjastów


  8. @Up (autor: loccothan | data: 21/09/18 | godz.: 14:13)
    Jeszcze do tego masz FreeSync i FPS Cap do tegoż ;)
    Oraz ceniony przeze mnie RadeonChill.
    Tu The Division DX12 1702Mhz/1160HBM2 (codzienne walki i już 28 Lev !)
    -> http://i65.tinypic.com/2qxqagk.jpg
    Mniej niż 200tW w spike (nagły impuls rejestrowalny) no i przez 1h30min średnio w graniu to ok. 80tW !!!

    Niestety mało jest prasy o RadeonChill a szkoda, bo ludki myślą że Vega to nie wiadomo ile pobiera z gniazda -> niewiedza i tyle w temacie ;)

    Tu przykład z najlepszej wyścigówki FH4 (dam 4k i 1440p)

    -> http://i65.tinypic.com/2llnhok.jpg
    -> http://i65.tinypic.com/osgw8g.jpg



  9. @Bjaku , @loccothan (autor: Qjanusz | data: 21/09/18 | godz.: 15:46)
    nie chodzi tu o nieobycie w temacie, albo zarzucenie komuś niewiedzy. Ja rozumiem że chcąc udowodnić "swoje", można sie posunąć do największej manipulacji. Tylko po co? Płacą Wam za to?

    Undervolting i manipulowanie stanami energetycznymi znane jest od dawna. Można to robić jak ktoś lubi i na selektach można osiągnąć ciekawe wyniki. Vega z eteknix została tak skręcona, że wydajnościowo przegrywa z 1080, a i często dostaje po tyłku od 1070Ti. Co z tego wynika? W sumie nic ciekawego, ale wachlowanie wynikami samego TDP, bez wpływu zakręcenia tego papu na wydajność, jest najlepszym przykładem manipulacji.

    Bjaku, do listy redakcji z zawyżonym woltomierzem (cokolwiek ta bzdura miała by nie znaczyć), dopisz sobie Benchmarka
    http://www.benchmark.pl/...-test/strona/30026.html

    ...i w zasadzie cały zagraniczny internet. Dla Ciebie Vega64 to niedowoltowany egzemplarz z eteknixa, dla mnie to nowa karta wyjęta z pudełka, kupiona w sklepie za rogiem.

    @bajbusek - inna optyka. Patrząc przez wydajność w tradycyjnym renderowaniu, pełna zgoda. Nie ma rewolucji. Ja patrzę jednak przez pryzmat próby wprowadzania RT i jednostek uczenia maszynowego do zwykłego blaszaka. To nie jest korzyść, którą już teraz możesz wymacać. Jeżeli tego na prawde nie rozumiesz, ja Ci raczej nie wytłumaczę.


  10. {Zieew} Nuda, nuda, nuuuda. (autor: pwil2 | data: 21/09/18 | godz.: 16:21)
    RTX to tak samo udana karta jak FX... 5900Ultra ;-)

    Takie karty to sobie mogą prezentować na targach jako ciekawostkę, a na rynek wypuszczać dopracowane produkty (1080@30fps... serio? ;))


  11. c.d. (autor: pwil2 | data: 21/09/18 | godz.: 16:33)
    Następna generacja konsol powinna dostać 8 rdzeniowego Ryzena, trochę mocniejsze GPU i rynek gier na PC wyschnie.

    Niech XOX refresh dostanie ze 2x mocniejszy procesor (cel - FHD@60fps przy większych detalach), a XBOX dostanie ponownie 5x mocniejsze GPU od poprzedniej generacji i też Ryzena 8c do 4K@60fps i po wtedy komu piec do grania. Do FPS obowiązkowo obsługa myszy i klawiatury.


  12. @Qjanusz (autor: loccothan | data: 21/09/18 | godz.: 17:59)
    Primo:
    Ja pokazałem z mojego kompa (tak jak gram, anie na pokaz lol na pokaz to mam 28k w smarku ;) czyli tyle co 2080Fe OC)

    Secundo:
    FRT i Chill jest Adrenalin ReliVe i jeśli chodzi o ścisłość to Vega i GTX/RTX czyli karciochy za ok 3k to jest sprzęt dla entuzjasty a nie konsola, którą stawiasz pod szafą i zapominasz o niej.

    tertio:
    PC - Personal Computer tu zaczyna się zabawa, w tym OC/UV itp. bajery ;)

    IMO, Vega jest o wiele lepsza do grania niż GTXy/RTXy patrząc cena/jakość/wydajność
    Ponieważ za ok 1000Euro masz GPU + Monitor z HDR 1440p 1440Hz i FreeSync -> tego nie przebijesz na dziś niczym.


  13. @loccothan (autor: kosa23 | data: 21/09/18 | godz.: 18:28)
    jaki monitor 27" w 2560x1440 144hz FreeSync polecasz

  14. @Up (autor: loccothan | data: 21/09/18 | godz.: 21:20)
    Jak bym teraz kupował to zastanawiałbym się nad tym:
    -> https://www.samsung.com/...tum-dot-lc27hg70qqnxza/

    Ale pamiętaj żeby sprawdzić rynek, bo co chwila jakieś nowe Monitory wychodzą.
    Ponoć mają się pojawić także OLED z FreeSync ! a i Micro.O.LED ponoć są na horyzoncie.
    Najlepiej wejdź tu i przeszukaj bazę monitorów pod kątem FreeSync/HDR i Hz :D
    -> https://geizhals.eu/...40&sort=t&bl1_id=30

    Potem sobie polukaj w Ceneo :D


  15. @Cd (autor: loccothan | data: 21/09/18 | godz.: 21:34)
    Ja na tym siedzę, OC przez CRU do 75Hz

    -> https://geizhals.eu/...xub2792qsu-b1-a1550895.html

    Ale jest haczyk ;) musisz mieć kabelek za ~120zł (Ten od iiyamy jest OK ale nie prześle 10Bit Full RGB 32Bit 4:4:4 75Hz i FreeSync)
    -> https://allegro.pl/...old-line-1m-i7551387223.html


  16. soory jak (autor: pawel1207 | data: 21/09/18 | godz.: 22:40)
    gpu wspierjaca w takim stopniu raytracing i uczenie maszynowe to nie jest rewolucja to chyba czas na powrot do piaskownicy panowie i bawienie sie w stawianie domkow z piasku sczeze gdyby to wypuscilo amd i to w takich cenach :D to bylo byscie piali z zachwytu :D niemal kardzy serwis podkresla ze karty sa swietnie tylko ze drogie ale sorry to jest cena postepu nie stac was to nie kupujecie czekacie jak technologia stanieje .. proste..

  17. pawel1207 (autor: Markizy | data: 21/09/18 | godz.: 22:54)
    wydajność dobrą mają, dlss poprawia osiągi ale to trzeba porównać w szerszej liczbie produktów. Natomiast wydajności RT w grach nie znamy. Wiec w oparciu o to co dziś jest co portale mogą pisać więcej?

  18. co do cen akcji (autor: Markizy | data: 21/09/18 | godz.: 22:56)
    to wielu akcjonariuszy znać się nie musi na sprzęcie ale mają od tego ludzi. A wiele wskazuje na to że takie sobie te karty będą, wiec raczej jak ktoś tanio kupił akcje zielonych to bezpieczniej teraz sprzedać zanim wyjdą pierwsze gry z RT i przeszyć szkód w postaci dramatycznej wydajności na karcie za 6k.

  19. Markizy (autor: pawel1207 | data: 22/09/18 | godz.: 03:35)
    bo nie ma czego porownywac :D dlatego ze jedynie nv to wprowadzila, jakiekolwiek zderzenie i testy z pascalami czy vegami sa absurdalnie bezsensowne na tym polu a no dlatego ze ani vega ani pascal modulu rtxa nie maja to tak jak by porownywac szybkosc grafiki generowanej jedynie przez cpu do grafiki generowanej przez cpu wsparte akcelelatorem 3d :D sczeze nawet jesli 2080 ti wygenerowalo by 15 p/s to i tak bylo by w tej dziedzinie najlepsza a to z prostego powodu posiada jakakowiek akceleracje czego nie ma reszta podobna sprawa z dlss chce wam tylko uswiadomic ze tensory nie slurza jednynie do dlssa ale i do wsparcia rtxa w odszumianiu obrazu :D i niemusza byc wykorzystane jedynie w ten sposob :D nowium tej karty to mocno poprawiaona architektora i wlasnirtx i tensor o jakimkolwiek proownywaniu w tym momencie rtxa nabierze sensu przy kolejnej generacji i bedziemy widziec czy rtx z tensorami przyspieszy o 50 % czy moze o 5 % bo konkurencji na tym polu nie bedzie .ale fakty sa takie ze jak na razie to jedna z najwiekszych zmian w jesli chodzi o generowanie grafiki na przestrzeni ostatnich paru lat dxy wprowadzaly niewiele to samo vulcan czy nowe wersje open gla a nv poszla w tym momencie mocno w przyszlosc i chwala im za to i mnie osobiscie postep cieszy w koncu jest nadzieja na jakis skok w tej dziedzinie i oby jak najszybciej .. martwic to ja sie bede jesli kolejna generacja przyniesie maly postep nie w ilosci klatek ale wlasnie w wydajnosci rtxa i tensor cores. i szczeze nie jestem tymi kartami wogule rozczarowany co najwyzej cena tych kart . ale to sie zmieni miejmy nadziej na nastepna generacje..


  20. pawel1207 (autor: Markizy | data: 22/09/18 | godz.: 07:05)
    do RT nie trzeba wsparcia w sprzęcie, może być to liczone na obecnych jednostkach zaszytych w gpu. Tylko w stosunku do wyspecjalizowanych jednostek jest to mniej wydajne. Ale z czasem różnice się zmniejszą jak będzie sie rozwijać wspólne rdzenie. Natomiast jak 2080ti wyciągnie 15fpsów to będzie dramat (użytkowników) i katastrowa (dla zielonych).

    Jak to już pisano na innym portalu odszumowanie obrazu jest rzeczą łatwą i wydajną na tym co już jest. tensory do niczego tu nie są potrzebne. Samo dlss nie wiadomo czy gwarantuje na tyle dobrą grafikę żeby było warto to stosować w końcu mamy 1440p do 4k

    PS. przestań żyć marzeniami z prezentacji w którą nikt nie wierzy poza fanbojami zielonych, którzy wywalili kasę na preordera i próbują ten zakup uzasadnić na wszelkie sposoby. DSLL może się przyjmie ale RT prawdopodobnie polegnie jak wiele pomysłów zielonych.

    PSS. Nawet w najnowszym tomb raiderze 2080ti nie osiąga 60fps w k4.


  21. To czekamy na vege20 (autor: piwo1 | data: 22/09/18 | godz.: 07:07)
    W 7nm która miała być szybsza o 30% od vega64 czyli wyląduje gdzieś na poziomie rtx2080.

  22. ogólnie (autor: Zbyszek.J | data: 22/09/18 | godz.: 12:09)
    to faktyczni chyba jest za mała różnica wydajności między generacjami i RTX wchodzi na rynek bez 'efektu ŁAŁ', WOW itp.

    Mogli już faktycznie poczekać do 2/3 kwartału 2019 i wypuścić RTX w 7nm, z większą liczbą jednostek, wyższymi taktowaniami i mniejszymi chipami. Czyli zrobić serię wgniatającą Pascale w podłogę.

    Do tego czasu mogli poprzestać na GTX 1180, 1180 Ti - czyli Pascale 2.0, z GDDR6 i trochę większą liczbą jednostek - przynajmniej chipy byłyby mniejsze niż obecnie bo nie byłoby jednostek Tensor, RT itp.


  23. @18 skoro się nie znają na sprzęcie to niech lepiej nie ufają rekomendacji... (autor: SebaSTS | data: 22/09/18 | godz.: 12:25)
    ... analityków opartej o +50% o slajdy marketingowe :-P, chyba że zrobi to od ręki kupi i za kilka dni sprzeda, zanim wydadzą rekomendację sprzedaj po fali nieprzychylnych testów...

  24. Ludzie jaka rewolucja ogarnijcie sie... (autor: gantrithor | data: 22/09/18 | godz.: 12:50)
    raytracking to zestaw algorytmow matematycznych do ktorych wystarczy jaki kolwiek procesor zaczynajac od procesora 386 konczac na rtx 2080ti

    "Video of a ray traced version of Enemy Territory: QUAKE Wars. The ray traced port has been done by the Intel ray tracing research group."
    10 lat temu intel pokazal gre quake wars z raytrackingiem i grafika byla generowana przez 16 rdzeni procesora intel xeon na rdzeniu tigerton w rozdzielczosci 720p i 24-27fps ponizej wideo nagrane 10 lat temu.

    https://www.youtube.com/watch?v=mtHDSG2wNho

    A tu trzy ps3 generujace obraz samochodu z realistycznymi odbiciami raytracking

    https://www.youtube.com/...?v=oLte5f34ya8&t=1s

    Raytracking jest juz 31 lat na rynku i bylo kilka prob implementacji tej technologi oprocz przemyslu filmowego nigdzie sie nie sprawdzila a to za sprawa zbyt duzych wymagan co do zasobow komputera.
    11 lat temu uniwersytet starland opracowal dedykowane jednostki obliczeniowe dla raytrackingu tak wiec nie to nie jest zadna rewolucja moze 11 lat temu nia byla ale napewno nie dzisiaj.


  25. Markizy (autor: pawel1207 | data: 22/09/18 | godz.: 19:57)
    o czy ty pleciesz bo zyjesdz w swerze fantazji :D zobacz jak jest roznica z akceleracja i bez kolosalna :D rownie dobrze mozesz sobie to procu liczyc powodzenia :D

  26. SebaSTS (autor: pawel1207 | data: 22/09/18 | godz.: 20:06)
    a widziales roznice na tych filmikach w zlozonosci sceny jak jakkosci raytracingu cszczeze raytracing byl moziwy nawet na amigach od motek 040 wzwyz i byly demka pokazujace to .. podstawa jest taka ze dzieki nv wlasnie nie potrzebujesz superkomputera aby pograc z raytracingiem :D z przyzwoita grafika popatrz na przyklad z quake wars raytracing jest jedynie na jednym jedynym obiekcie gladkim jak lustro :D :D porownaj too z chocby z nowym metro demem technologicznym czy tombraiderem jak nie widzisz roznicy to o czym my mowimy gdybys ogladal konferencje nv to aby miec podobna wydajnosc rt w jak 2080 potrzebowal bys 6 titanow :D. skoro nie uawarzasz tego za rewolucyjne to chyba nie masz zupelnie pojecia jak tworzony jest obraz 3d wiec znim razem z markizym zaczniecie pisac idiotyzmy to douczcie sie najpierw bo robicie z siebie po prostu idiotow ..

  27. i dodam tylko (autor: pawel1207 | data: 22/09/18 | godz.: 20:09)
    jesli chcesz uzyskac raytracin o przyzwoitej jakosci na wiecej niz jednym obiekcie to soory bez akceleracji sprzetu i wyspecjalizowanych jednostek sie nie obejdzie ..


  28. Wieszcze amd w akcji (autor: MacLeod | data: 22/09/18 | godz.: 20:39)
    :DD

  29. wszyscy zapomnieli? (autor: kosa23 | data: 22/09/18 | godz.: 23:41)
    mokry Sen intela:

    LARABEe i raytracking


  30. @kosa23 (autor: Deathraw | data: 23/09/18 | godz.: 10:30)
    Nikt nie zapomniał, to o czym pisał gantrithor z tego co pamiętam było renderowane na larrabee, ale jak takowe skończyło wszyscy pamiętamy i gdzie można sobie wsadzić te dema.

    Jak wcześniej powiedziałem- do ostatecznej oceny technologii wstrzymam się do czasu użytecznej implementacji, co powinno wkrótce nastąpić.

    Mówić jednak, że ray tracing w nv nie jest niczym przełomowym, bo algorytm ma 30 lat, to tak jak mówić że shadery nic nie wniosły, bo przecież wcześniej był bump mapping. Że HW T&L nic nie wniosło, bo przecież cpu mogło to wszystko robić i wszyscy byliby szczęśliwi.


  31. pawel1207 (autor: Markizy | data: 23/09/18 | godz.: 14:18)
    zejdź na ziemie, nie ma żadnych realnych testów. A nie ma co jakości porównywać po filmach i gierkach nie ukończonych bo to może być różnie. Raz filmy maja kompresje, dwa finalnie technika w grze może wyglądać jednak trochę inaczej.

  32. pawel1207 (autor: Markizy | data: 23/09/18 | godz.: 14:18)
    zejdź na ziemie, nie ma żadnych realnych testów. A nie ma co jakości porównywać po filmach i gierkach nie ukończonych bo to może być różnie. Raz filmy maja kompresje, dwa finalnie technika w grze może wyglądać jednak trochę inaczej.

  33. Markizy (autor: pawel1207 | data: 23/09/18 | godz.: 16:19)
    dla mnie fantasta jest czlowiek ktory twierdzi ze do rt w grach wystarcza karty bez akceleracji rt zaskocze wystarcza o ile lubisz 4fps i 800x600 i na tym zabawa sie konczy chodzi o sam fakt ze da sie wiec jest w koncu nadzieja na zastosowanie tej techniki w grach i nie tylko ..wiadomo rt potrzebne sa co najmniej 2/3 generacje do przodu aby mial wiekszy sens i aby efekty faktycznie byly mocno widoczne obecnie to co ma rt czyli tombrider i metro ma rt robiony na kolanie troche niejako z doskoku 3 generacji powinnny powstawac gry ktore zaczna mocno odstwac od tego co widzimy obecnie ..

  34. @33 (autor: Markizy | data: 23/09/18 | godz.: 17:19)
    jak nie będzie to liczone na poprawionych z unifikowanych jednostkach to technika ta umrze. Podobnie jak wiele pomysłów co wprowadzało zarówno ATI/AMD/Nvidia. Obecna seria nie gwarantuje że w 1080p pograsz komfortowo, a co dopiero nowsze produkcje.

    Dlatego zieloni mogli wydać odświeżone pascale z nowszymi pamięciami i z dodanymi SP dla najwydajniejszej karty. A tak zostali z dużym chipem który zwracać się będzie 2 koło dwóch lat jak w miarę tesle będą się z nim sprzedawać. A przez ten czas zieloni nie będą chcieli chętnie wypuścić coś nowego.


  35. Po testach wydaje sie, że 2080 jest za słabe do komfortowego 4k (autor: Michał_72 | data: 23/09/18 | godz.: 18:42)
    Tak więc wielu graczy zostanie przy poprzedniej generacji
    jest też spiskowa teoria, że nvidia chce wypchnąc z magazynów GTX 10XX i gdy je wypchnie, to nowe sterowniki dadzą konkretnego kopa nowym kartom.

    Wygląda na to, że AMD nie ma zasobów na to, by jednoczesnie konkurować z niebieskimi na rynku procesorów i z zielonymi na rynku kart

    Przez kilka lat dawali radę w kartach, w procesorach był zastój i lipa z Buldożerem.
    Teraz- Ryzeny to zdecydowanie udane procesory, ale w kartach przewiduję kilka lat dojenia nas przez nVidię - co generację będziemy dostawać kilka % wydajności za znacznie większe pieniądze,.


  36. @30 Przelom to shadery zgadzam sie ... (autor: gantrithor | data: 23/09/18 | godz.: 18:42)
    ale raytracking nim nie jest , a tym bardziej jednostki obliczeniowe za ktore sie placi ekstra a ktore leza odlogiem bo zaden producent nie ma w planach dodania ich implementacji , a dlaczego nikt nie chce dodac raytrackingu do gier? bo taka technologia jest dostepna tylko dla posiadaczy rtx2080ti lub nawet dwoch takich kart aby gra dzialala plynnie w 60fpsach na dokladke slabsze karty sa calkowicie pobawione jednostek RT! wiec jaka to rewolucja? 0.5% graczy na swiecie bedzie mialo dostep do w miatre mocnej karty z obsluga RT?
    To tak jak by wybudowac 2 autostrady w polsce gdzie dopuszczalna predkosc poruszania sie jest nie mniejsza niz 300Km/h no ilu ludzi takie pojazdy posiada zeby wiecej niz 300 jechac?
    Jak Markizy napisal dopoki nie bedzie zunifikowanych jednostek liczacych raytracking i przydajacych sie rowniez w innych dziedzinach gdzie nie ma raytrackingu i bedzie to dostepne i obslugiwane w co drugiej grze to nazwe to rewolucja.
    Na dzien dzisiejszy mamy doklejone jednostki RT i tensor a co nastepne? dokleja wyspecjalizowane procesory wektorowe? a co nastepne?
    Oczywiscie poki nie ma ukladow MCM to mozna isc w ta strone ale to slepa uliczka.
    Zgadzam sie ze procesory nawet wielordzeniowe sa zbyt wolne do obliczen raytrackingu i nawet stardze gpu ma wieksza wydajnosc ale nawet wyspecjalizowane jednostki w RTX 2080ti maja spore klopoty z utrzymaniem 60 fps w juz istniejacych grach a co dopiero w przyszlych a napewno deweloper ktory liczy kase nie bedzie sie zastanawial nad dostarczeniem gry dla jak najwiekszej liczby odbiorcow czy wydac ja dla 0.5% graczy.


  37. @26... Nie porównuje mocy w RT... Bo ile masz gier gotowych na premierę... (autor: SebaSTS | data: 23/09/18 | godz.: 18:48)
    ... odnosiłem się do mocy w obecnych grach bez RT.

  38. dziwne masa ludzi grala na ps3/4 (autor: pawel1207 | data: 24/09/18 | godz.: 11:35)
    w okolicach 30/40 klatek i nie narzekala .:D dla was to nie jest komfortowe granie :D to soory jakie wy karty obecnie macie skoro az takie wymagania bo chyba nie vegi :D. gantrithor wiem a trawa jest jest czerwona i siwnie lataja :D rece mi opadly o sensowna jakosc raytracingu w rt czyli real time w przynajmniej 30 fps producenci walcza od 10 lat bez sukcesow teraz mamy sprzet ktory to uciaga no ale to nie rewolucja w desktopowych grafikach .. jak bys licczyl to na shaderach to bysmial moze z fps z jakoscia zalosna i bez odszumiania :D jak to wygladalo to wystarczy popatrzec na q2 z raytracingiem ... jest olbrzymi skok jesli chodzi o jakosc generowanej grafiki z raytracingiem jesli chodzi o rozwiazania potrafice ciagnac 30 fps w fhd. a wy placzecie jak dziecie ze gra wam 100 klatek w 4k nie wyciaga bo zapewne obecne radki robily by to z palcem w dupie wg. was gdyby tylko zla nv otworzyla standad :D smieszy mnie to .. amd w tym wypadku oddalo rynek kart graficznych i olalo was cieplym moczem nie pierwszy raz zreszta :D i raczej nie ma co liczyc na raytracing ze strony amd :D wiec radze przelknac gorzka pigulke .. i miec nadzieje ze amd ruszy dupe w tym temacie. i oby rt byl standardem w karzdej nowej grze :D



  39. @38 snij dalej o raytrackingu jako standardzie... (autor: gantrithor | data: 24/09/18 | godz.: 19:11)
    moze za 10 lat ale nie dzisiaj , konsole nie beda mialy RT to i w grach na PC nie bedzie ot cala prawda.

    "trawa jest jest czerwona i siwnie lataja" nie wiem co bierzesz ale przestan brzmi to jak gimbusowy tekst z madroscia podana na butelce po winie i potwierdzany przez miejscowych bezdomnych.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.