Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 23 maja 2019 
    

Pierwsze nieoficjalne informacje techniczne o architekturze Navi


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 21:58
(8)
W sieci pojawiły się nieoficjalne informacje na temat architektury Navi, której prezentacja jest spodziewana w przyszłym tygodniu podczas targów Computex. Według nich, zmiany dokonane podczas przejścia z architektury Vega do architektury Navi dotyczą m.in. innego pogrupowania procesorów strumieniowych w celu poprawy ich wydajności i efektywności wykorzystania. GPU Navi 10 ma posiadać łącznie 2560 procesorów strumieniowych, umieszczonych w 8 blokach Shader Engine. W każdym bloku Shader Engine znajdzie się natomiast po pięć jednostek Compute Units złożonych z 2 x 32 procesorów strumieniowych.

Dla porównania dotychczasowe karty z serii Polaris i Vega posiadają po cztery bloki Shader Engine, złożone z odpowiednio: 11 lub 16 jednostek Compute Units, z których każda zawiera zestaw 1 x 64 procesorów strumieniowych. Jednocześnie pojedyncze procesory strumieniowe w serii Vega są nieco bardziej rozbudowane niż w serii Polaris.

Architektura Navi wprowadza natomiast znaczące zmiany w głównej budowie GPU. Podwojenie liczby bloków Shader Engine ma dać trzy zasadnicze korzyści. Po pierwsze jednostki Compute Units będą zarządzane przez większą liczbę planistów zadań (schedulerów), co poprawi efektywność ich wykorzystania. Natomiast wzrost liczby bloków Shader Engine z 4 do 8 pozwoli całemu GPU na zwiększenie równoległości obliczeń. Trzecia z zasadniczych korzyści tej modyfikacji to natomiast podwojenie jednostek odpowiedzialnych za obliczenia geometryczne i teselację - jednostki te przynależą do całego bloku Shader Engine.

Warto dodać, że podobne zmiany, dotyczące podzielenia dostępnych jednostek na mniejsze "zespoły robocze" zostały wprowadzone przez Nvidia podczas przejścia z architektury Kepler do architektury Maxwell (GeForce GTX 980) i spowodowały, że GeForce GTX 980 z 2048 procesorami strumieniowymi był prawie dwukrotnie bardziej wydajny niż GeForce GTX 770 z 1536 procesorami strumieniowymi.

Kontynuując, flagowy model karty z GPU Navi 10, oprócz 2560 procesorów strumieniowych, ma posiadać 64 jednostki ROP oraz 256-bitowy interfejs pamięci GDDR6. Wydajność tej karty ma przewyższać oferowaną przez GeForce RTX 2070, co oznacza, że powinna być zbliżona do oferowanej przez kartę Radeon VII. Słabszy model nowego z Radeonów, otrzyma prawdopodobnie GPU z 4 jednostkami Compute Units w każdym z 8 Shader Engine, co da liczbę 2048 procesorów strumieniowych. Wydajność tej karty ma przewyższać oferowaną przez GeForce RTX 2060.

Więcej informacji poznamy już za kilka dni podczas targów Computex.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. czyli ciołki z Radeon Technologies (autor: Baraka | data: 23/05/19 | godz.: 22:38)
    niczego nowego nie wymyślili,a próbują kopiować rozwiązania NV na swój grunt.Odgrzewania kotletów czas start

  2. 8 bloków Shader Engine miała mieć już (autor: Mario1978 | data: 23/05/19 | godz.: 22:43)
    generacja Vega ale widać AMD przedłużyło proces wprowadzenia wersji z taką ilością tych jednostek.
    Czyli przecieki z przed dwóch lat tyczyły się generacji po Vega i nad tym pracował Koduri.
    Szkoda bo z tego wynika , że AMD nie miało pomysłu na coś więcej a to bardziej utwierdza mnie w przekonaniu od licencjonowaniu GPU od Samsunga.


  3. no to (autor: pawel1207 | data: 23/05/19 | godz.: 22:47)
    moze byc goracy chip Mario1978 wez mie uswiadom co to za gpu ma samsung ze bedzie lepsze od vegi ?


  4. Stara zasada, która AMD się sprawdzała (autor: pwil2 | data: 24/05/19 | godz.: 00:11)
    Jeśli konkurencja wpływa mocno na optymalizację softu, najlepiej wypadnie sprzęt podobny do konkurencji. To było sukcesem Duronów i Athlonów kiedyś, że były podobne do P3 (a jednocześnie lepsze).

    Phenomy miały architekturę z potencjałem (trudnym do wykorzystania), ale dopiero po wypuszczeniu 6+ rdzeni Intela zyskały na >4 wątkach wykorzystywanych w grach.

    Ryzeny mają 2x więcej L2 cache (512kB), ale gry optymalizowane pod 256kB na tym nie zyskują, a tracą na minimalnie dłuższym czasie dostępu (przeszukiwania większego L2).


  5. @4. (autor: Shamoth | data: 24/05/19 | godz.: 07:43)
    O to to, może w końcu zmądrzeli i przestaną robić innowacyjną architekturę i zaczną robić wydajną czyli przystosowaną do spaghetti code. O ile da się coś takiego wykonać ;-) no i pytanie czy przez to nie stanie rozwój w miejscu... Ogólnie za stan rzeczy powiesiłbym za jaja leniwych lub pazernych developerów...

  6. @5. (autor: pwil2 | data: 24/05/19 | godz.: 09:54)
    Patrząc na rynek konsol wystarczy, że co jakiś czas zwiększy się poziom wydajności, ale ważniejsze, by programiści wykorzystywali to co mają dostępne. Forza5/6 w FHD@60fps na HD7790? Da się? Da się.

  7. c.d. (autor: pwil2 | data: 24/05/19 | godz.: 09:58)
    Taka VEGA56+ w konsoli pokaże pazura.

  8. @06 (autor: kombajn4 | data: 25/05/19 | godz.: 19:14)
    da się bo to jest moc optymalizacji pod zamkniętą architekturę. Teoretycznie na PC też można zrobić dobrą optymalizację ale niestety coraz częściej developerzy idą na łatwiznę produkując śmieci które tylko na najpotężniejszych komputerach mogą sprawnie działać na full detalach.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.