Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy miejsce na Twojš reklamę
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 13 września 2019 
    

HTC zapowiada Vive Cosmos


Autor: Wedelek | źródło: SlashGear | 05:32
(8)
Firma HTC zaprezentowała światu nową wersję Vice o nazwie Cosmos. W skład zestawu oprócz gogli VR wchodzą też całkiem nowe, świecące manipulatory o tej samej nazwie. Ich ruch śledzi sześć kamer umieszczonych na hełmie, dzięki czemu nie potrzeba dodatkowej stacji bazowej, choć oczywiście nadal można takową podłączyć. Największych zmian doczekał się właśnie hełm, który otrzymał odświeżoną optykę oraz dwa wyświetlacze LCD o przekątnej 3.4-cala, rozdzielczości 1440 x 1700 pikseli i odświeżaniu 90Hz. Producent deklaruje, że maksymalne pole widzenia wzrosło do 110 stopi, a odczucia z korzystania z nowego Vive Cosmos są znacznie lepsze.

Domyślnie komunikacja gogli z komputerem PC odbywa się za pomocą interfejsów USB-C 3.0 i DisplayPort 1.2, ale można też dokupić stację bazującą z kontrolerem Intel WiGig. Sprzedaż VIVE Cosmos ruszy 3 października, a sugerowana cena detaliczna wynosi 699 dolarów.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. kiedyś dawno temu nakręcono film "Kosiarz umysłów" (autor: Qjanusz | data: 13/09/19 | godz.: 09:01)
    w którym główną atrakcją były "diwajsy", do których widzę nieustannie rynek zmierza :-)

  2. Nadal czekam (autor: ligand17 | data: 13/09/19 | godz.: 09:55)
    aż VR stanie się bardziej popularne. Niestety, tylko znikomy ułamek procenta nowych gier wychodzi w wersji VR. Na liście "best VR games" od lat ciągle te same pozycje...

  3. VR pozostanie niszą i dobrze ! (autor: leosh | data: 13/09/19 | godz.: 15:45)
    kto to widział, żeby po pracy dla relaksu zakładać na łeb hełm i plątać się w kablach. Zabawka dla nolajfów i amatoró xxx którzy nie potrafią zbudować normalnego związku i uciekają w świat wirtualnych lalek

  4. ja poczekam (autor: bajbusek | data: 13/09/19 | godz.: 17:04)
    aż interfejs do mojego postrzegania VR się zmieni - te śmieszne rzygogenne ekraniki nie nadają się do niczego ... ile by herzów nie miały i rozdziałki to ciągle nie ma szans na kąty widzenia jakie ma ludzkie oko

  5. @ 4 (autor: Muchomor | data: 14/09/19 | godz.: 11:34)
    Święta prawda Panie. Dokładnie.

  6. @4.. (autor: d3k | data: 14/09/19 | godz.: 20:19)
    Pimax 8k jest juz bardzo blisko fov ludzkiego oka

  7. The Lawnmower Man (autor: Conan Barbarian | data: 14/09/19 | godz.: 22:05)
    The Lawnmower Man został nakręcony w czasach pierwszego zauroczenia VR, które nie miało żadnych szans przy tamtej technologii. Drugie zauroczenie VR właśnie przechodzi do historii a do tematu nastąpi powrót może za 10 lat.
    Jedyną szansą na uratowanie tego rynku jest HoloLens od M$, ale to trochę inna (lepsza) idea.


  8. @4 ... (autor: podpora demaga | data: 15/09/19 | godz.: 19:56)
    Widać, że ewidentnie nie masz styczności z tą technologią ;)
    Po pierwsze: są headsety oferujące fov na poziomie 200° (pimax 5k i 85 wspomniane wyżej);
    po drugie: duży fov ma wpływ na zwiększoną 'rzygogenność', jak to nazywasz. Dlatego właśnie stosowane są m.in. techniki zmniejszania fov podczas wirtualnego poruszania się w przestrzeni.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.