Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 18 grudnia 2020 
    

RTX 3080 miażdży Radeona RX 6800 XT w RayTracingu dla API Vulkan


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 05:29
(39)
Nie jest tajemnicą, że karty graficzne od Nvidii lepiej radzą sobie z RayTracingiem niż ich odpowiedniki ze stajni AMD. Z jednej strony jest to pokłosie innej budowy samych jednostek RT, a z drugiej większego doświadczenia zielonych. Nie da się jednak ukryć, że za lwią część przewagi odpowiada oprogramowanie. To które ma w swoim arsenale Nvidia jest po prostu dopracowane, podczas gdy jego odpowiednik od AMD często nawet nie istnieje. Jeszcze. Mowa tu chociażby o DLSS, która to technika potrafi drastycznie zwiększyć ilość wyświetlanych klatek. Najlepiej przewagę Nvidii na polu softu widać w teście Ray Tracing dla API Vulkan w Quake II.

Przypominam, że Vulkan to API, które wyrosło na stworzonym przez AMD Mantle, więc teoretycznie powinno dobrze działać na Radeonach. No i działa, ale nie w przypadku RayTracingu. W tym aspekcie GeForce RTX 3080 uzyskuje nawet dwukrotnie więcej klatek niż Radeon RX 6800XT. Powód takiego stanu rzeczy jak już wspomniałem jest bardzo prosty. AMD dopiero szlifuje swoją implementację RT i część technik nie jest jeszcze nawet gotowa – ma być w niedalekiej przyszłości. Tymczasem Nvida aktywnie pracowała nad dopracowaniem VK_NV_ray_tracing, który to mechanizm jest podstawą Ray Tracingu w Vulkanie.

Efekt wygląda następująco kompletna deklasacja:


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: leosh | data: 18/12/20 | godz.: 07:29)
    moc, miazga, deklasacja.

  2. @up (autor: Qjanusz | data: 18/12/20 | godz.: 08:02)
    ciężko się w tym przypadku nie zgodzić

    AMD ma tutaj sporo do wypracowania i że tak napiszę... bardzo dobrze że ma punkt odniesienia w postaci wyniku RTXów.


  3. Ale (autor: jaross | data: 18/12/20 | godz.: 08:27)
    Te wyniki to są natywnie czy z DLSS?
    Bo jeśli z DLSS to po prostu renderowanie w niższej rozdzielczości i pewnie AMD zrobi odpowiednik, więc tragedii nie ma. Trzeba trochę poczekać.


  4. Tak jak na początku byłem entuzjastycznie nastawiony do RT (autor: rookie | data: 18/12/20 | godz.: 09:04)
    Tak teraz jestem negatywnie do niego nastawiony i uważam za ślepą uliczkę jak telewizory 3D i filmy 3D.
    Efekty RT pobierają tak gigantyczną moc obliczeniową a efekty nie są spektakularne. Oczywiście dema nv wyglądają pięknie, ale produkcje już nie. Oto przykład z Metro Exodus static.techspot.com/articles-info/1793/images/2019-02-15-image-5.jpg. Teraz pytanie, czy warto włączać RT z dlss w high i renderować sztucznie z upscalingiem 720p do 1080p zamiast bez RT ale very high/ultra w natywnym 1440p? Ja wybieram drugą opcję.
    RT miało być przełomowe jak wprowadzenie shaderów w Geforce3, ale wg mnie niestety nie daje spektakularnych efektów (o ile graficy nie wymyślą przemieszczania się bohatera gry w jedynie szklanych, bogato oświetlonych pomieszczeniach...)


  5. @ 4 (autor: power | data: 18/12/20 | godz.: 10:41)
    Telewizory 3D i filmy 3D to nie jest zadna slepa uliczka, tylko przyszlosc. RT to jest wciskanie efektow na sile, ktore zamiast polepszyc wyglad gier to go pogarszaja i wszystko wyglada sztucznie i z mniejsza iloscia FPS.

  6. teraz mamy namiastki RT i tak na prawdę pierwsze implementacje w grach (autor: Qjanusz | data: 18/12/20 | godz.: 11:41)
    gdzie twórcy balansują pomiędzy brakiem mocy GPU a efektami graficznymi.

    Jest to okres przejściowy do osiągnięcia etapu pełnoprawnego RT. Nie jest to okres bezbolesny, ale konieczny do tego, aby za kilka lat pojawiły się tytuły z pełnym RT - dopiero tutaj będzie efekt wow

    Ja do RT jestem nastawiony pozytywnie nieprzerwalnie od lat 90tych - Sculpt 3D na A500

    3D w TV z kolei czeka na odpowiednią technologię


  7. @Qjanusz (autor: ekspert_IT | data: 18/12/20 | godz.: 12:54)
    Ale implementacja RT będzie zawsze wyglądać sztucznie. Przykład? Zrobiłem sobie chwilę przerwy od pracy w Oracle Informatica Developer. Patrzę przez okno na taras. Lekko padało i na płytkach jest jeszcze trochę wody. Światło na nie pada, ale nie ma spektakularnych odblasków i na pewno nie można się w tym przejrzeć. A gry z włączonym RT tak mają -wszędzie przezroczystość, ba, nawet na matowych powierzchniach coś się odbija (można przejrzeć się w lakierze bezbarwnym pokrywającym drewniany stół? Really?). Moim zdaniem już niedokładne efekty odbicia bez RT często wyglądają realistyczniej niż RT na maksa...

  8. omg (autor: pawel1207 | data: 18/12/20 | godz.: 13:04)
    przecierz tak jest z karzada nowa technologia na razie mozemy zapomniec o pelnym rt dlatego wyglada to sztucznie bo devy musza pokazac ze wprowadzili rt wiec na razie rt sprowadza sie do kilku odbic to bedzie juz wygladac inaczej kiedy rt bedzie powszechne a karty beda w koncu ialy odpowiednia wydajnosc aby to uciagnac dobrze ze ta maszyna w koncu ruszyla i nv robila ten krok szczerze najwieszym hamulcem tej technoologi jest obecnie amd .. i rt slepa uliczka ludzie przecierz do tego sie wlasnie dazy przez caly czas w rozwoju kart graficznych i dopiera niedawno sie to udalo co mnie niezmiernie cieszy ni ema innej drogi takie fakty .. reszta rozwiazan to protezy ktore z czasem beda potrafily zezrec wiecej mocy niz rt o czym sami developerzy sie wypowiadali ... rt to swiety grall grafiki 3d .. a tak wogule to pakrzcie mi 1 gre wyggladajaca 100% naturalnie :D :D :D


  9. @6i7. (autor: Mariosti | data: 18/12/20 | godz.: 13:33)
    Tak, teraz jest okres przejściowy i zgodnie z tym co pisałem przy premierze serii 2000, gpu mają jakieś 30x za małą moc obliczeniową na RT.
    Tworzenie karty z "rozszerzeniami" do RT jest bez sensu, bo obniża to wydajność rasteryzacji gpu przez zmarnowanie tranzystorów, dramatycznie pogarsza fps, nie poprawia jakości obrazu względem dobrego Globall Illumination i przede wszystkim takie podejście tylko dokłada jeszcze masę roboty i testowania developerom.

    Odejście od rasteryzacji będzie miało sens gdy będzie oszczędzać pracę developerom z powodu tego iż nie będą musieli pracować w ogóle nad cieniami i oświetleniem ponad definiowanie parametrów materiałów/tekstur i przede wszystkim specyfikowania źródeł światła.
    Obecnie to jest dopiero początek pracy nad oświetleniem w grach, także RT w takim wydaniu jakie serwuje nvidia jest na siłę wpychaniem gówna i jeszcze wciąganie w to konkurencji i jeszcze hejtowanie jej że tak dobrze tego gówna nie przetrwarza, a zarazem umniejszanie faktu iż w rasteryzacji nvidia już nie jest liderem i nie ma żadnej przewagi.
    To jest klasyczna strategia dezinformacji i fikcyjnej innowacyjności cechująca zachowania monopolistyczne zachęcające klientów do kupienia nowego sprzętu.


  10. na prawdziwe RT poczekamy kilka lat (autor: Mario2k | data: 18/12/20 | godz.: 14:33)
    Czym będzie to prawdziwe RT ? ano tym że programista już nie będzie musiał kombinować ze sceną i oświetleniem , ''ręcznym'' cieniowaniem obiektów żeby wyglądały na scenie naturalnie . Odpali tylko silnik a ten sam sobie policzy co i jak podczas gry . To całe RT tak naprawdę będzie ogromnym ułatwieniem pracy programistów .

    Problem w tym że potrzebna jest wydajność obliczeń Ray Tracingu co najmniej 3x większa niż obecnie. Za jakieś 4-5 lat RT będzie standardem a gry przez to będą wyglądały jak najlepsze rendery na PS4 czy PS5


  11. oj widze (autor: pawel1207 | data: 18/12/20 | godz.: 15:51)
    tylko placz fanbojow amd rt jest zle i do dupy i jest gowniane bo amd nie potrafi tego rt dobrze zrobic a w rastreryzacji ma przewage :D :D :D pomijalna :D wazne zby amd swiecilo w benchmarkach bo to jedyna sluszna firma. a rt od nv to najwiekszy krok w tym kieunku jaki kiedykolwiek jakakolwiek firma wykonala amd twierdzilo ze rt to dopiero za 10 lat :D nv wprowadzila to 10 lat wczesniej :D ina dodatek to dziala i jest widoczne wystarczy na cyberpunka popatrzec jak oswietlenie zwlkaszcza w nocy wyglada z rt troche pograc z 2 godziny puzniej to rt wylaczyc .. aby widziec roznice obecnie w rasteryzacji karty generuja w 4 k po 100 klatek i wiecej wiec to nie rasteryzacja jest problemem tylko raytracing nim jest i to jest najistotniejszy parametr obecnie jak dobrze kart radza siobie w rt wydajnosc rasteryzacji jest w tym momecie pomijalana .. jesli bylo by inaczej to karty od amd do dzisiaj nie mialy by rt :D a tak amd usilnie strara sie skopiowac rozwiazanie nv i zadaptowac do swoich kart :D :D bo uznali ze ze z rt sie nie da a nv pokazalo ze sie jednak da ::D :D :D biedni fanboye amd za rok sie okaze ze wasza 6900xt :D:D:D oj fanboystwto po prostu nie poplaca ..:D


  12. @Mario2k (autor: Promilus | data: 18/12/20 | godz.: 16:35)
    Mylisz się, shadery w rasteryzacji symulują efekt działania światła. RT symuluje zachowanie światła. Ale i tak trzeba ustawić zilion parametrów żeby to wyglądało poprawnie tj. realistycznie. Jak się nie ustawi to efekt jest niewiele lepszy niż w rasteryzacji, konkretne różnice to w sumie tylko lepsze odbicia, dynamiczne oświetlenie i ao.


  13. @pawel1207 (autor: kombajn4 | data: 18/12/20 | godz.: 18:49)
    RT daje nieco inne niekoniecznie lepsze efekty. Osobiście bardziej mi się podoba grafika klasyczna bez RT.

  14. @Pawel@Mario (autor: ekspert_IT | data: 18/12/20 | godz.: 19:15)
    Aż piejecie na temat zalet RT. PcWorld bardzo dokładnie przeanalizował za i przeciw RT i...bilans nie jest korzystny.
    https://www.pcworld.com/...ng-and-dlss-got-us.html
    Karty są znacząco droższe, moc niewykorzystywana (albo jednostki RT nie wyrabiają, albo jest za mało ROP/TMU ze względu na jednostki RT zastępujące Shadery...), gier mało (głównie produkcje partnerskie nV) - wielu producentów się w to nie bawi lub wyda patcha dodającego elementy RT w kilku miejscach. Zróbmy jeszcze jednostki Water Tracing,movement Tracing (dlaczego postaci mają poruszać się sztywno?), dostanie detail Tracing (dlaczego dalekie obiekty mają być niewyraźne?). Potrzeba jeszcze z 50 tys jednostek na kartach...


  15. @ekspert (autor: rookie | data: 18/12/20 | godz.: 19:21)
    A ktoś pamięta PhysX? Też miała być rewolucja. Nvidia cały czas się chwali tą technologią, ale nie kojarzę jakiegoś tytułu wykorzystującego tę cechę.

  16. sie zastanawiam czy tam ktos nie zgubil jednego 0 (autor: Wyrzym | data: 18/12/20 | godz.: 20:37)
    bo w 131fps w 1080p w q2 to chyba jakis zart :D to chyba mialo kogos zdolowac a nie pokazac jakie karty sa elo. Te efekty rt to sa dla ludzi ktorzy grali cale zycie na tosterze, znalezli jakas nowa grafe i nie moga sie odnalezc z ta plynnoscia ^^

  17. ekspert_IT (autor: pawel1207 | data: 19/12/20 | godz.: 00:16)
    artykol jest z przed roku kiedy jescze nie bylo 3080 na rynku na dodatek dotyczy 2070 i na nim autor wyciaga swoje wnioski i dotyczylo to tlko tej konkretnej karty jak sie poczyta natomiast nowsze arykoly to chlop przestal sie osmieszac i pisze mniej wiecje to co wszyscy co maja odrobine rozmu rasteryzacja traci na znaczeniu i i zacyzna liczyc sie wydajnosc w rt zapytam wprost co ci da szybsza rasteryzaja obecnie wiecej klatek ? obecne karty wyciagaja po 100 kl i wiecej wiec na h*j ci 200 czy 300 klatek na sekunde lepiej ta moc sporzytkowac gdzie indziej i tu pojawia sie rt i o ile 2 seri 2xxx rt wypadalo tak sobie to z w seri 3 xxx juz wypada przyzwoicie jescze 2 generacje i wiekszosc bedzie miala karty ktore rt obsluguja w kompie i rasterzacja bedzie maial podobne znaczenie co obecnie wydajnosc w cienowanu gouarda/phonga/' czy lambdy ktos sprawdza dziasiajwydajnosc z-bufora ?D

  18. rookie (autor: pawel1207 | data: 19/12/20 | godz.: 00:17)
    https://www.geforce.co.uk/...echnology/physx/games ty tak na serio powinenes raczej zapytac co sie z havocem stalo :D

  19. kombajn4 (autor: pawel1207 | data: 19/12/20 | godz.: 00:30)
    rozumiem ze zartujesz :D dobre rozumiem ze wolisz klasyczna animacje 2d od 3d ok to jestem w stanie zrozumiec ale twierdzenie ze obraz bez rt wyglada leepiej niz z rt to jest poza moja skala myslenia rozumiem ze lubisz np bajkowe krajobrazy jak w zelfdzie czy gernshinie kiepskie cienie i brak odbic kochasz matowe powierzchnie no ok o gustach sie nie dyskutuje to tez ma swoj retro klimat ale rt daje efekty zalezne od jego implementacji w danej grze jak karzda technologia rt w magiczny sposob nie stworzy pieknej gry ale poozwloli tworzyc lepiej wygladajace gry z prawdziwymi cieniami i odbiciami w czasie rzeczywistym zywo reagujacymi na zachowanie gracza zreszta obejzyj albo pograj w cyberpunka z rt tak ze 2/3 godziny zwlascza w nocy a puzniej to rt wylacz efekt dla posiadaczy radeonow moze byc mocno dolujacy ..

  20. ekspert_IT (autor: pawel1207 | data: 19/12/20 | godz.: 00:42)
    dobra moj blad przeczytalem jeszcze raz arykol i nie jest z przed pol roku autor nic w rt zlego nie widzi po prostu narzeka ze implementacja tej technologi w grach jest taka wolna ale dx 11 tez dlugo sie adaptowal podobnie jak dx12 a tu i tak dzieki mocnemu wsparcu od nv powoli sie to rozkreca coraz wiecej gier z tego korzysta na dzien dobry niemniej artykol dotyczy przeszlosci i to ze lludzie kupili serie2xxx i niewiele z tego rt zobaczyli bo zaledwie kilka gier ale tez opisuje swoje wrazenia z kilku gier gdzie to rt dodano i nie mozna napisac ze jest tym rozczarowany :D a karzda nowa technologia potrzebuje czas na adaptacjie i znormalnienie niemniej rt to przyszlosc i jedyna droga /..chyba ze wymysla cos lepszego ale od ponad 40 lat niczego lepszego nie wymyslono..


  21. @pawel1207 (autor: Promilus | data: 19/12/20 | godz.: 05:08)
    No RTXy takie są mocne że w połowie dobrych gier z RT muszą się ratowąć DLSS bo nie uciągają native wystarczająco płynnie. Przestań się ośmieszać i bronić technologii wprowadzonej ewidentnie nadal - mimo znaczącego postępu technologicznego - zbyt szybko.

  22. @18 pawel1207 (autor: kombajn4 | data: 19/12/20 | godz.: 06:00)
    Ty tak na serio? Na tej liście są 43 gry. Słownie czterdzieści trzy. Zobacz sobie listę Havoc:
    https://en.wikipedia.org/...t_of_games_using_Havok
    A jak sobie posegregujesz datami to na początku listy znajdziesz tam gry z górnej półki takie jak choćby żeby wymienić tylko kilka:
    Doom Eternal
    Far Cry New Dawn
    Rage 2
    Wolfenstein: Youngblood
    Assassin's Creed Odyssey


  23. @19 pawel1207 (autor: kombajn4 | data: 19/12/20 | godz.: 06:05)
    Człowieku grafika bez ray tracingu wygląda równie dobrze i przestań głupoty wypisywać o jakiś matowych powierzchniach, bajkowych klimatach i grafice 2D.
    RT daje nieco inne światło-cienie plus odbicia kosztem gigantycznego nakładu mocy obliczeniowej. Jedno i drugie jest robione od lat innymi technikami. Czy RT jest bardziej realistyczne? Może i tak, ale mam to w tyle bo klasyczne podejście jest równie dobre.


  24. cd.. (autor: kombajn4 | data: 19/12/20 | godz.: 06:06)
    Jak nie wierzysz wejdz na YT i porównaj sobie opisanego Quake 2 w wersji Ray tracing do wersji z modami graficznymi AD2020. Bo propagandziści z Nvidii bezczelnie porównują do wersji gołej z 97r

  25. @18 .... (autor: Wyrzym | data: 19/12/20 | godz.: 06:54)
    nie wiem co ci powiedziec, ty widziales ta liste w ogole? bo spora to ona nie jest ^^ jak na dekade istnienia technologii to liczba 43 (jak to kombajn4 policzyl :)) wbija w siedzenie :D

    to RT to fajnie ze w ogole robia i takie tam, ale czy ktos w ogole gra na tym w cokolwiek oprocz gry z przed 23 lat? osiagnac z tym jakakolwiek plynnosc w nowych grach to trzeba by bylo wszystkie suwaki na low przeciagnac, wszystko wyglada jak rzyg ale RT jest co? ^^



  26. Promilus (autor: pawel1207 | data: 19/12/20 | godz.: 16:28)
    Dlss byl czescia tej technologi :D :D od samego poczatku co nv podkreslala no ale skad ty mialbys o tym widziec :D

  27. kombajn4 (autor: pawel1207 | data: 19/12/20 | godz.: 16:36)
    taaak se tlumacz ze wyglada lepiej ty nadal nie ogarniasz ze z rt i tak bedzie to wyladac lepiej a to zalezy od implementacji i porownalem bo jestem /bylem fanem quejka :D wiec gralem chyba w wiekszosc wersji jaka jest :D i nie masz racji bo tekstury i efekty sa lepsze problem w tym ze swiatlo i dbicia w tych wersjach leza i kwicza . "RT daje nieco inne światło-cienie" no to porponuje sie lepiej zaznajomic z ta technika bo to tylko " urzywane jest w karzdym filmie do niamal karzdego cgi bo to tylko robi znacznie wiecej przredewszystkim i do tej pory nie wymyslono nic lepszego wec wybacz wasc ale pierdolisz jak potluczony obecnie nie ma lepszej techniki oswieltlania sceny i tyle jak ja masz to wiekszosc producentow cgi z checia cie poslucha a ty zarbobisz miliony :D :D :D



  28. co do waszego havoca (autor: pawel1207 | data: 19/12/20 | godz.: 16:44)
    to jest smiech popatrcie sobie jeszcze raz na ta liste i im dalej w las tm mniej sie go urzywa ostatnia gra z havociem wyszla w 2019 i puzniej cisza a wiekszosc tego to srednio budzetowe produkcje i przzypuszczam ze z tad ta ilosc :D zreszta gdybyscie kiedys wykazali sie intelektem i zainteresowli tematem to byscie sie dowiedzieli dlaczego physx jest znacznie lepszy .. no ale komu z was chcialo by sie sprawdzac wazne zeby bylo czerwono niezaleznie jakie gowno w czerowny papierek bedzie zawiniete byle by zielone nie bylo :D


  29. kombajn4 (autor: pawel1207 | data: 19/12/20 | godz.: 16:49)
    uproszcze ci to aby uzyskac sztuczkami takie same efekty jak przy urzyciu rt dzialalo by to jeszcze wolniej i zurzywalo by jeszcze wiecej mocy kart na doatek wydlurzylo by znacznie caly proces produkcji :D i to ci powie karzdy programista i grafik 3d i 90 ludzi z demosceny ...

  30. @pawel1207 (autor: Promilus | data: 19/12/20 | godz.: 17:00)
    Gdyby było tak jak piszesz, to włączenie RT automatycznie włączałoby DLSS a tak nie ma. To zupełnie niezależna technologia. Nie jest niezbędna do używania z RT na żadnym kroku. Jest technologią która zwyczajnie, ordynarnie obniża wymagania by załączenie RT nie zabiło wydajności. Ale można zaimplementować RT bez DLSS i DLSS bez RT. Więc to nie żadna część składowa RT! To zwykłe koło ratunkowe dla aktualnej implementacji RT by ludzie masowo nie uznali że jednak... w tej sytuacji wprowadzenie RT było na siłę.

  31. @pawel1207 (autor: Promilus | data: 19/12/20 | godz.: 17:08)
    Heh, a ile z tych super duper nowych tytułów wymaga i/lub wykorzystuje physx@cuda? Bo physx nie jest technologią opracowaną przez nv tylko przez novodex którego przejęła ageia, a tą z kolei później nv. Jedyny ich wkład w physx dla gier to "gpu physx" który miał swój moment i minął dawno temu bez echa. A to właśnie taki niby przełom miał być. I nie, jeśli nie potrafisz nawet w tabelce wiki ustawić kolejności wedle dat malejąco to nie komentuj...
    "na doatek wydlurzylo by znacznie caly proces produkcji :D i to ci powie karzdy programista i grafik 3d i 90 ludzi z demosceny ..." jak na obecną chwilę to developerzy muszą wspierać i jedno, i drugie więc gdzie ten zysk ...



  32. @14. (autor: Mariosti | data: 19/12/20 | godz.: 17:24)
    Dokładnie.
    Wyciągam szklaną kulę jasnowidzenia na podstawie wiedzy historycznej i mówi mi że nvidia już planuje w serii RTX 4000 dodać nowe jednostki dedykowane pixel i vertex shader! To będzie dopiero rewolucja w grafice 3d! Ależ ta nvidia jest postępowa i innowacyjna!

    "Badum tss"


  33. @28 pawel1207 (autor: Wyrzym | data: 19/12/20 | godz.: 18:47)
    czy ty jestes jakis ten teges albo raczej nie teges, nie podawali witaminek za mlodu czy co ( tak patrzac po tym w jaki sposob piszesz to chyba tak ). Moze i tego havoka nie ma od 2019 w grach i to twoj argument czy co? bo z PhysX w ciagu 2 lat wyszly 2 gry, slownie DWIE gry, z czego jedna jest w early access to chyba nie mozna nawet powiedziec ze wyszla. Zanim podasz jakis argument na niekorzysc jednej rzeczy to wysil sie troche zeby sprawdzic czy on sie nie stosuje tez do tej drugiej.

    a co do tego havoca to wez wejdz w ten link
    https://en.wikipedia.org/...t_of_games_using_Havok
    Kliknij na "Year" to ci posegreguje po latach i zobaczysz ze w 2019 masz 7 gier a w 2020 to 3. Serio sie nawet nie wysililes zeby to zrobic? przecie ci podali nawet linka...


  34. Promilus (autor: pawel1207 | data: 21/12/20 | godz.: 22:47)
    :D :D technologia zostala stworzona przy okazji pratacy nad rt :D i wlasnie po to aby to rt mialo wiekszy sens inaczej nie bylo by sensu pchac tensorow na karte bo w to miejsce mozna by wrzucic cuda cores dlss po prostu nie ma sensu bez rt obecne kart sa wystarczajaca szybie a dlss wlasnie po to powstal aby :rt na serii2x mialo sens o czym sam nv mowile wiec proponuje :D isc do nv i przedstawim im swoje swiatle argumenty nie mnie jestem pewny ze cie "ozloca" jak wylozysz im nowe fakty na temast ichnego sprzetu technologi i systemu :D .


  35. Wyrzym (autor: pawel1207 | data: 21/12/20 | godz.: 22:53)
    ponad 40 giier w tm mafi i wiedzmin i to nie sa aktualne dane :D no soory ja sie zastanawim ile razy za mlodu upuszczono cie na podloge i czy jestes zawodowym bokserem na emeryturzy e skoro ty widzisz 2 gry . fakt jest taki ze havoc jest przestarzaly PhysX jest po prostu lepszy i potrafi znacznie wiecej byl moment ze wszyscy havoca adaptowali bo byl osczedniejszy dla cpu pomimo ze fizyka czasteczek byla w nim kiepska byl tez tanszy ostsnia gra jest 2019 i jest az 1 :D havoc mial swoj czas no wlasnie mial wiec o ile nie pokarza czegos nowego to jest na pozycji ktore przegywa czy sie z tym pogodzisz czy nie takie sa fakty ..

  36. debilne pole tematu (autor: henrix343 | data: 21/12/20 | godz.: 23:25)
    "Karty są znacząco droższe, moc niewykorzystywana (albo jednostki RT nie wyrabiają, albo jest za mało ROP/TMU ze względu na jednostki RT zastępujące Shadery...), gier mało (głównie produkcje partnerskie nV) - wielu producentów się w to nie bawi lub wyda patcha dodającego elementy RT w kilku miejscach. Zróbmy jeszcze jednostki Water Tracing,movement Tracing (dlaczego postaci mają poruszać się sztywno?), dostanie detail Tracing (dlaczego dalekie obiekty mają być niewyraźne?). Potrzeba jeszcze z 50 tys jednostek na kartach..."

    "A ktoś pamięta PhysX? Też miała być rewolucja. Nvidia cały czas się chwali tą technologią, ale nie kojarzę jakiegoś tytułu wykorzystującego tę cechę."

    dokladnie - oni po prostu jak kazdy monopol chca robic siano. Tutaj sobie wymyslili, ze ludzie beda placic za RT. No wiec laduja w to dziala marketingu, ale kazdy trzezwo myslacy widzi oc sie dzieje. Z mojej strony zycze powodzenia w lapaniu frajerow, ale co kto uwaza :)

    JA uwazam ze konsole to miszmasz odnosnie PC, ale sa ludzie, ktorzy sobie kupili i graja i nic mi dot ego. JA nie wierze w RT - na ten czas i na te karty - a juz na pewno nie przy tej cenie :)


  37. @34 (autor: Wyrzym | data: 22/12/20 | godz.: 07:58)
    2 gry ulongu w ciagu 2 lat wedlug strony z wikipedi, a nie tej twojej co ma pond 40 gier w ciagu dekady

    Mowisz o tym wiedzminie ktory wyszedl w 2015? :D masz 2 mafie z 2020, jedna to M2: DE ktora ma PhysX i jest praktycznie kopiuj wklej mafii 2 (2010) i Mafia: Definitive Edition jako nowa gra (w sumie engine z 3) juz na havocu jedzie. Ty te twoje argumenty podajesz na korzysc czy niekorzysc havoca ? bo juz sam nie wiem :D nawet cie nie musze krzywdzic bardziej niz sam to sobie robisz ^^

    "ostsnia gra jest 2019 i jest az 1"

    hymmm, a mafia ktora sam wymieniles jest ostatnia gra i z 2019? :>


  38. Wyrzym (autor: pawel1207 | data: 23/12/20 | godz.: 21:13)
    zawsze mnozna znalezc takie zrodla ktore pokazuja dokladnie to co chesz ale fakty sa takie i tego nie zmienisz ze havoc to przezytek ..:D pozatym mafia 3 na havocu podaj zrodlo .:D :D


  39. nie no tak (autor: Wyrzym | data: 24/12/20 | godz.: 07:42)
    zgadza sie ze zawsze mozna podac takie zrodlo ktore tobie podpasuje, mi tu caly czas chodzi zebys ty podal to swoje ktore mowi ze PhysX nie jest martwy, bo aktualnie to tylko twoje gadanie bez zadnego dowodu ;] podales tylko linka do strony gdzie nie ma zadnej nowej gry i heppi.

    w przeciwienstwie do ciebie to ja sprawdzam informacje przynajmniej z jednego zrodla a nie bo mi sie tak przewidzialo podczas porannego posiedzenia na klopie
    https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Mafia_III
    https://www.pcgamingwiki.com/...Definitive_Edition
    https://www.2k.com/mafia-iii/credits/
    Chcesz skrinszota z czerwonym koleczkiem i strzaleczka w ktorym miejscu szukac czy juz sobie znajdziesz?
    Ja tu nic nie musze zmieniac, mnie to nie grzeje ani nie ziebi na jakiej technologi cos tam wychodzi, nie siedze przed tytulem i sie nie tasuje jak ty bo ma logo jakiejs tam firmy, po prostu mam alergie na takie fanbojskie trzepu trzepu ^^



    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.