Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 7 maja 2021 
    

AMD już w czerwcu zaprezentuje swoją odpowiedź na DLSS?


Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 17:25
(4)
Znany YouTuber o pseudonimie Coreteks twierdzi, że podczas czerwcowych targów Computex AMD oficjalnie zaprezentuje technologię FSR (FidelityFX Super Resolution). Pod tą nazwą kryje się konkurent Nvidiowego DLSSa, a więc skomplikowanego supersamplingu, który w locie skaluje obraz wyrenderowany w niższej rozdzielczości do wyższej z wykorzystaniem algorytmów SI. Dzięki temu obraz rozciągnięty z 1080p do 4K wygląda równie dobrze jak renderowany w natywnej rozdzielczości, ale do jego wyprodukowania karta zużywa znacznie mniej mocy obliczeniowej. Implementacja tej techniki w wykonaniu AMD ma być nie tylko otwarta – można będzie z niej korzystać na Radeonach i kartach GeForce, ale i łatwiejsza w użyciu niż produkt konkurencji.

Chodzi o to, że w przypadku rozwiązań zielonych sieć neuronowa musi zostać najpierw nauczona w jaki sposób ma poprawiać obraz, co wymaga dodatkowej pracy ze strony deweloperów, a FSR ponoć nie wymaga przeprowadzenia wstępnej fazy uczenia. Coreteks przekonuje również, że wydajność nowej technologii ma być co najmniej zadowalająca, a deweloperzy już pracują nad jej implementacją w swoich tytułach.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Końcem Czerwca (autor: Mario2k | data: 7/05/21 | godz.: 20:12)
    W grach Jesienią :)

  2. to albo będzie brzydkie (autor: GULIwer | data: 8/05/21 | godz.: 22:51)
    albo wolne. Uniwersalne, wymagające małego nakładu developera to tylko w Erze. Chciałbym się mylić bo 4k zaczyna być wszędzie w monitorach i TV, ale żeby to obsłużyć w 120fps to karty już nie za bardzo wyrabiają.

  3. @2. (autor: pwil2 | data: 9/05/21 | godz.: 00:52)
    Wraz z popularyzacją 4K na monitorach w okolicy 27" szkoda tracić wiele mocy obliczeniowej na liczenie każdego piksela w 4K. Alternatywą mogłoby być dynamiczne skalowanie rozdzielczości w częściach obrazu, gdzie detale są mniej istotne. Np. w wyścigach trawa/pobocze jest i tak rozmyte, a rozdzielczość najważniejsza jest w okolicy horyzontu.

  4. AMD pracuje nad rozwiązaniem, które wykorzysta zasoby jakie (autor: Mario1978 | data: 9/05/21 | godz.: 17:33)
    nie są w pełni wykorzystywane przez ich GPU. Przydałoby się to także w przypadku CPU no ale to na późniejszy etap.
    Nvidia lepiej wykorzystuje zasoby swojego GPU dlatego FSR w wykonaniu Nvidia będzie słabszy w efekcie końcowym. Wystarczy prześledzić wydajność w grach GPU od AMD na przestrzeni lat by zauważyć jak często efektywność wykorzystania ich GPU w grach osiąga poziom 30%, w najlepszym przypadku nie przekraczają 70% a więc jest pole manewru. Trzeba poczekać na premierę i wsparcie w grach a wtedy dostaniemy odpowiedzi.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.