Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 26 listopada 2021 
    

Rozwiązanie Nvidia DLSS dostępne w systemie Linux


Autor: Zbyszek | źródło: Steam | 19:02
(5)
Oferowane przez Nvidia rozwiązanie DLSS (Depp Learning Super Sampling), to technika wykorzystująca jednostki obliczeniowe GPU do podniesienia rozdzielczości wyrenderowanego obrazu wraz z jednoczesną rekonstrukcją, czyli eliminacją efektów ubocznych tej konwersji. To pozwala uzyskać wyższą płynność, niż przy renderowaniu obrazu w docelowej rozdzielczości, kosztem pewnej najczęściej niezauważalnej utraty jakości. Nvidia ciągle ulepsza DLSS, w efekcie utrata jakość staje się coraz bardziej niezauważalna. Producent podejmuje też wiele kroków zmierzających do tego, aby wykorzystanie DLSS było jak najszersze.

Teraz znika kolejne ograniczenie, jakim była konieczność posiadania systemu Windows w celu skorzystania z dobrodziejstw DLSS. Wszystko dzięki współpracy Nvidia i Valve, która doprowadziła do dodania obsługi DLSS w narzędziu Proton, które umożliwia uruchamianie gier z API DirectX na systemach z rodziny Linux.

Na ten moment największym ograniczeniem w rozwoju DLSS wydaje się konieczność posiadania karty GeForce RTX z jednostkami Tensor.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Chwali się nVidii (autor: Qjanusz | data: 26/11/21 | godz.: 21:52)
    ale tej technologii i tak już licznik bije. Skończy jak fizyks, gSync i wszystkie inne co było zamknięte.

  2. @Qjanusz (autor: henrix343 | data: 26/11/21 | godz.: 23:53)
    Prawda, OS wbija sie w korpo jak dildo w dupe - duzo krzyku. To jest JEDYNY bacik na monopol.

    Brakuje jeszcze OS hardware - wlasne cepy i karty. Np bez czegos jak IME.


  3. FSR 2.0 (autor: rookie | data: 27/11/21 | godz.: 17:01)
    " Na ten moment największym ograniczeniem w rozwoju DLSS wydaje się konieczność posiadania karty GeForce RTX z jednostkami Tensor." Dlatego DLSS przegra z drugą generacją FSR. I piszę to jako posiadacz geforce. Znając nv za chwilę nowe dlss będzie dostępne tylko na serii 3000/4000 a posiadacze serii 10, 16 i 20 obejdą się smakiem :( FSR działa na każdej karcie. Porównywałem obraz w Terminator Resistance - FSR daje radę i naprawdę nabija fpsy przy bardzo porównywalnej jakości. Trzymajmy kciuki za FSR 2.0 bo to może być jedyna możliwość na odpalenia gier AAA na sprzęcie dla zwykłego zjadacza chleba nie mającego fanaberii o zakupie karty za 5 koła...

  4. cd.. (autor: rookie | data: 27/11/21 | godz.: 17:11)
    Taki Deathloop to przykład gry o fatalnej optymalizacji...

  5. FSR (autor: pawel1207 | data: 29/11/21 | godz.: 02:32)
    :D:D dobre fsr to mydlo czasami dlss to fsr to mydlo w wiekszosci gier nie znam nikogo kto by wlaczal fsr po zobaczeniu jakie daje rezultaty :D zreszta po co grac z mydlem na ekranie . jrsynie gdzie widze zastosowanie to po to aby podbic wydajnosc w 4k jesli sie ten monitor 4k posiada i jest to dla mnie akt kompletnej desperacji biorac pod uwage co fsr robi z obrazem..:D

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.