Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 17 października 2022 
    

Microsoft szykuje API DirectStorage w wersji 1.1


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 06:04
(6)
Debiutujące dwa lata temu konsole PlayStation 5 i Xbox Series X wprowadziły ciekawe rozwiązanie, dzięki któremu GPU ma bezpośredni dostęp do plików gry zapisanych na dysku twardym. To zmniejsza czas ładowania się gier i obciążenie procesora CPU, który dotychczas pośredniczył w transferze danych z dysku do układu graficznego. W efekcie Microsoft postanowił, aby takie samo rozwiązanie trafiło też na platformę komputerów PC , i wydał API DirectStorage, które umożliwia bezpośredni dostęp przez kartę graficzną do plików gry zapisanych na dysku. Niestety pomimo upływu ponad pół roku, żadna z gier na platformę PC nie korzysta z DirectStorage.

Wszystko dlatego, że API DirectStorage okazało się rozwiązaniem kulawym - pozbawionym jednej istotnej możliwości występującej w konsolach, czyli dekompresji plików gry bezpośrednio przez GPU. Teraz Microsoft zamierza naprawić ten błąd i przygotowuje API DirectStorage w wersji 1.1, w którym znajdzie się funkcja dekompresji plików gry przez GPU.

Tym samym DirectStorage 1.1 będzie rozwiązaniem o takich funkcjach jak rozwiązanie stosowane w konsolach, co daje szansę na to, że zacznie być używane przez twórców gier.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: power | data: 17/10/22 | godz.: 06:27)
    Interesujaca technologia, szkoda tylko ze mimo tylu hucznych zapowiedzi to nadal nie ma implementacji, ani zapowiedzi. A drugi problem to zywotnosc nosnikow SSD w grach z Direct Storage. Transfery (odczyt i zapis) po kilka GB/s podczas grania beda "zajezdzac" SSD jak kopanie kryptowaluty Chia. :)

  2. @power (autor: Dzban | data: 17/10/22 | godz.: 15:26)
    Podczas grania na SSD zapiszą się co najwyżej savy które zajmują bardzo mało. Gry nie zapisują niczego innego na dysku. SSD z których odpalane są gry będą żywotne przez długie lata.
    Instalowanie gry to jeden zapis a potem przy graniu tylko odczyt.


  3. Naprawde ktos jeszcze (autor: mirek190 | data: 17/10/22 | godz.: 20:12)
    opowiada te bzdury o niszczeniu SSD prezz jakis absurdalnie duze zapisy ??
    SSD mamy od 10 lat i jakos nikt normalny nie dobija to tej granicy nawet w polowie po kilku latach ...
    Nawet dyski talerzowe maja ograniczony zapis na talezach a jakos nikt nie plakal z tego powodu.


  4. @01 (autor: lcf | data: 18/10/22 | godz.: 09:56)
    jak dobrze rozumiem celem nie jest zwiększanie ilości odczytywanych i zapisywanych dla sztuki, tylko odczytywanie i zapisywanie tych samych ilości danych, tylko szybciej, bez dodatkowych pośredników w procesie przetwarzania - więc na żywotność komputera ta zmiana to akurat powinna wpłynąć pozytywnie (przy tej samej ilości przesyłanych danych mniej komponentów komputera będzie używanych).

  5. @power (autor: rookie | data: 18/10/22 | godz.: 11:56)
    Problemem nie jest SSD jako taki, ale liczba cyklów zapisu QLC, która jest bardzo niska w porównaniu do TLC a nie mówiąc o MLC... https://encrypted-tbn0.gstatic.com/...amp;usqp=CAU

  6. no niby fajne (autor: henrix343 | data: 18/10/22 | godz.: 13:56)
    tylko, ze poza PCU, biosem itp. teraz karta graficzna bedzie stanowic istotne zagrozenie i bedzie trzxeba sie "zabezpieczac" a jak wiadomo producent ma wszystko "tajne" czyli bedziemy zdatni na laske pana jeszcze przy kartach graficznych.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.