Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Porównanie trzech odtwarzaczy MP3 firmy iRiver
    

 

Porównanie trzech odtwarzaczy MP3 firmy iRiver


 Autor: PiK | Data: 14/07/03

Porównanie trzech odtwarzaczy MP3 firmy iRiverZaryzykowałbym stwierdzenie, że większość z nas wie, czym jest standard MP3 (mimo niepokojącego news-a sprzed paru dni). MP3 staje się coraz powszechniejsze - nawet najprostsze modele stacjonarnych odtwarzaczy DVD "radzą" sobie z tego typu plikami - i mimo upływu czasu nie ustępuje miejsca kolejnym, jeszcze bardziej dopracowanym metodom kompresji dźwięku (np. MP3Pro). Nic więc dziwnego, że na rynku pojawia się coraz więcej przenośnych urządzeń pozwalających cieszyć się nam muzyką w każdej chwili. "Grajki" można podzielić na te, co przechowują pliki na zwykłej płytce CD, pamięci flash, twardym dysku, ewentualnie innego rodzaju nośniku zaprojektowanym przez danego producenta. Na początek przyjrzyjmy się urządzeniom ze stajni iRiver. Do testów od firmy Multimedia Intelligent Products dostaliśmy trzy modele: iMP-400 SlimX, iMP-550 SlimX oraz iFP-390T. Pierwsze dwa korzystają z płyty CD jako źródła odczytu plików MP3, natomiast kolejny przechowuje je we wbudowanej pamięci flash o wielkości 256MB. Zapraszam.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Porównanie trzech odtwarzaczy MP3 firmy iRiver
 
Wyświetl komentarze do artykułu
 
  Sprzęt do testów dostarczyły firmy:

Multimedia Intelligent Products      Multimedia Intelligent Products
    • www.mip.biz.pl
    • ul. Twarda 1/21
    • 00-114 Warszawa
    • fax. (22) 620 19 73
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ah te ceny ... (autor: Kaszpir | data: 14/07/03 | godz.: 14:09)
    Odtwarzacze ok , ale ceny wręcz szokujaco wysokie :(
    Myśle że i tak przeciętny sluchacz nie kupi aż tak drogiego discmana.
    Oczywiście znajdą się i tacy którzy to kupia ale myślę że większośc jednak zdecyduje się na discmany może i gorsze ale w sporo niższej cenie :)


  2. Import z USA na twe problemy Kaszpir (autor: guess2good | data: 14/07/03 | godz.: 14:57)
    Kupić w USA i zaimportować do Polski przez taki Polamer na przykład. Da sie :-)

  3. moje zdanie... (autor: Jozepchine | data: 14/07/03 | godz.: 18:42)
    Co tu dużo mówić. Zabawki nie do pogardzenia. Zwłaszcza ta ostatnia. Ale cena trochę za wysoka. Co się tyczy odtwarzaczy CD-Audio z dekodowaniem MP3, to jak już miał bym wydać te 1000zł z kawałkiem to wolał bym sobie kupić Soniaka (np. Sony D-NE1EE lub D-NE715/LEE), który jest w podobnej cenie a pochodzi dłużej na komplecie akumulatorków. I mamy pewność działania bo ta marka na bagi nie może sobie pozwolić.

  4. drobna poprawka co do accu (autor: Master/Pentium | data: 14/07/03 | godz.: 19:30)
    akumulatory tego typu mają znikomy efekt pamięciowy. Testowane na swoich accu :). Mylisz je z Ni-Cd.

  5. ..accu (autor: PiK@TwojePC | data: 14/07/03 | godz.: 20:14)
    Znikomy, ale mają ;-) Ni-Cd to już wogóle... .
    NiMH producenci zalecają rozładowaywać do końca.


  6. Guess2good (autor: Ciasteczk0 | data: 15/07/03 | godz.: 00:33)
    a mozesz dokladnie cos podac, jak zaimportwoac cos z usa ?
    co to polamer ?
    chetnie bym zaimportowal


  7. A NAPA? (autor: ZGreG | data: 15/07/03 | godz.: 00:45)
    No właśnie - kiedyś pprzeglądnąłem ofertę NAPA i było tam kilka podobnych modeli (a najbardziej podobnych do Soniaków) w znacznie przystępniejszych cenach... Co do minusów: - co chcecie od akumulatorów NiMH? Wg. są OK. USB 1.1 - no tak ledwie USB 2 się pojawiło i już 1.1 jest niesamowicie wolne.. myślę że większość z nas ma i tak 1.1 w kompach i nie narzeka... Ale zgadzam się że skoro jest to już mogłoby być zaimplementowane. Co do samych playerów - chyba speed (albo się XTC) słusznie mówi że żadnej optyki w sprzęcie przenośnym - to jednak jest zbyt czuła sprawa żeby działa jak należy... poza tym gabaryty..(-: Co do teksu - bardzo dobry i na czasie. CHWALI SIĘ!!!

  8. import faq (autor: guess2good | data: 15/07/03 | godz.: 10:04)
    Ciasteczko0, tutaj link: http://next-gen.pl/faq/index.php?id=import

    miłej zabawy.


  9. iMP'eki (autor: Eskel | data: 15/07/03 | godz.: 12:32)
    Posiadam iMP-550 (znajomi mają iMP-400). W zyciu nie słyszałem na żadnym przenośnym sprzęcie takiego dźwięku. Po podłączeniu dużych słuchawek (auto zapomniał dodać iż iMPeki obsługują dwie oporności - na dużych słuchawkach nie grają ciszej) wszystkie znane mi sprzęty audio wysiadają. Nie zgadzam się z "minusem" odnośnie szybkości startu player'ka. 15 sek od włączenia do usłyszenia dźwięku w sluchawkach to raczej nie tak wiele zwłaszcza, że maszynka startuje od miejsca w którym skończyła (co można zresztą ustawić). SlimX "gotować tylko nie potrafi". Wszystok jest w pełni konfigurowalne.
    Odnośnie akumulatorków to z ogniwem Li-ion jest drobny problem: może podawać napięcie tylko 3.6V. Nie jestem pewien ale wydaje mi się iż laser wymaga napięcia 3.0V... tak mi się tylko wydaje bo inaczej już dawno by dali litowo-jonowe.
    ZGreG - optyka nie popsuje się jeśli nie będziesz tym wywijał non-stop. Player jest tak zbudowany, że ładuje partię muzy do pamięci i z niej odtwarza. Jak zbliża się do końca to raz zakręci, odczyta następną partię i znów staje - daje to mniejsze zużycie energii oraz 100% shock resistance.
    Jak macie jakieś pytania to chętnie odpowiem, zarówno w kwestii 550 jak i 400 (obie leżą sobie koło mnie :->)


  10. ..IMP'eki (autor: PiK@TwojePC | data: 15/07/03 | godz.: 13:01)
    Wydaje mi się, że zmiana napięcia to mały pryszcz (oporniczki itp.). W grę raczej wchodziła redukcja kosztów (czytaj: aby zysk na produkcie był jak największy).
    Owszem maszynka fajna, ale za to cenę chciałoby się więcej... .


  11. Akumulatory, optyka itd. (autor: Conroy | data: 15/07/03 | godz.: 13:35)
    Naprawde nie wiem czemu autor testu tak bardzo narzeka na akumulatory Ni-Mh, jakies zle doswiadczenia z nimi, czy co?
    A co do faktu, ze producenci zalecaja ich rozladowywanie do konca, to jest to prawda, ale zalecaja to takze w przypadku Li-Ion, tylko sam nie wiem po co. Efekt pamieciowy w Ni-Mh wystepuje. Tak, trzeba to zaznaczyc, bo efekt jest. Na szczescie jedno calkowite rozladowanie co kilkanascie-dziesiat cykli wystarcza - chce przez to powiedziec, ze predzej akumulatory te straca pojemnosc przez przeladowywanie, przegrzanie czy zwykle zuzycie, niz przez efekt pamieciowy.

    Co do delikatnosci optyki - jakos zwykle DiscMany mialy i maja optyke od lat, Minidiski tez ja maja i nie ma z optyka specjalnych problemow. Wiec nie sadze, aby wymagala ona wiekszej troski niz zaleca zwykly zdrowy rozsadek. Pozatym przenoscne urzadzenia optyczne sa na rynku pewnie od ponad 15 lat - mysle, ze gdyby sie optyka sie nie sprawdzala, wymyslono by cos innego.


  12. Re: Conroy (autor: PiK@TwojePC | data: 15/07/03 | godz.: 14:23)
    Nie złych wspomnień nie mam :-) Tak jak wyżej - cena, cena i jeszcze raz cena! Post nr. 10, ostatnie zdanie ;-)
    Mam sprzęt co korzysta z Li-Ion (aparat fotograficzny) i producent wyraźnie ostrzega przed rozładowywaniem do końca akumulatorków. Wręcz urządzenia korzystające z Li-Ion (niektóre) same się wyłączają jak poziom energii wyniesie powiedzmy 5%. Rozładowanie Li-Ion może doprowadzić do uszkodzenia ogniwa. Jakieś technikalia są, ale nie chce mi się przepisywać dokumentacji ;-)


  13. Jeszcze na slowko... :) (autor: Conroy | data: 15/07/03 | godz.: 16:16)
    Tzn. Li-Ion nie dadza sie (chyba ze masz je w postaci samych ogniw) rozladowac do konca (do 0V) - po to m.in. maja z ogniwem elektronike. Zreszta kazdy typ ogniw ponizej pewnej wartosci napiecia zostanie uszkodzony, wiec mowiac "rozladowac do konca" mialem na mysli do granicy gdzie sprzet przestaje dzialac, a nie napiecie spada do 0 :)

    Konczac temat (bo ile mozna o akumulatorach) nadal twierdze ze Li-Ion to w wiekszosci przypadkow niepotrzebny i wcale nie tani gadzet (tutaj zbedne), szczegolnie ze latwo znalezc zamiennik (np. druga pare) uzytych akumulatorow typu Gumstick, czego nie mozna niestety powiedziec o Li-Ion. Duracell produkuje nawet baterie alkaliczne typu Gumstick. EOT :)

    http://www.duracell.com/prismatics/lp1.htm


  14. Re[2]: Conroy (autor: PiK@TwojePC | data: 15/07/03 | godz.: 16:50)
    OK. Wierzę ;-) Ale dalej jestem uparty... . ;-)))

  15. Akumulatory (autor: atatur | data: 16/07/03 | godz.: 21:23)
    Panowie... nie piszcie o aq nie majac o nich pojecia, bo wprowadzacie w blad ludzi!! Po pierwsze autor zsumowal ich pojemnosc... od kiedy to sumuje sie pojemnosc aq polaczonych szeregowo??? przeciez nie jest to moc podana w Wh a nawet jesli tak by bylo to i tak jest to jakis odnosnik tylko i wylacznie w momencie, gdy podany jest prad/moc pobierany(a) przez sprzet. Sprawa druga: aq NiMh niewiele sie roznia od NiCd i jak najbardziej trzeba je do konca rozladowywac. Sprawa nr 3 to to, ze rozladowanie do konca to NIE JEST WYLADOWANIE DO 0V, ani do wylaczeniu sprzetu (choc czasami czesto, ale nie zawsze jest to zbiezne z tym, o czym dalej), a do napiecia podawanego przez producenta - zazwyczaj 1.0V. Dlatego wlasnie tak waznyjest odpowiedni doboq aq, zeby zbyt szybko ich nie zabic
    pozdrawiam
    Artur


  16. IFP 195T (autor: wredniak | data: 30/07/03 | godz.: 22:26)
    Mam to cacko i chyba nie bylem jeszcze tak zadowolony z zakupu. wydalem 1500 zlotych ale nie zaluje ani zlotowki. urzazdenie nie dosc ze malych rozmiarow, dzwiek doskonalej jakosci, szybki dostep do kazdego utworu, z nowym firmwarem moze sluzyc jako removable drive. a bateria? wole aby to byla bateria a nie jakis akumulator w dziwnym ksztalcie .. paluszka kupie za grosze w kazdym sklepie .. z tym nie ma problemow .. a 20 godzin .. to naprawde bardzo duzo. usb wolne .. coz .. moze i tak .. nie znam sie na cenach ani wielkosci usb 1.1 i usb 2 wiec nie bede mowil ktore jest lepsze. nie bardzo rozumiem co znacze ze ubogi tryb radia?? rds'u nie ma? wpisywania nazw stacji z 4 przyciskow? ktory mp3 playerow czy discmenow ma? nie przesadzajmy. a czy 512 mb to malo? jeszce wiecej? pewnie kupic nape ktora wyglada jak wyklepana w kuzni z plastyku po przetopie tandetnych zabawek. iriver jest bardzo ladnie wykonany, lekki, maly .. modele serii 300 sa jednak troche za drogie .. za duzo za zbyt malo nowosci. ja placac tez sie balem .. ale teraz polecalbym kadzemu kto chce miec playera mniejszego niz discman

  17. uzupelnienie (autor: wredniak | data: 31/07/03 | godz.: 10:30)
    cytat "Niestety nie udało mi się zmusić "playerka" do wymiany plików z komputerem bez instalacji sterowników." - po czesci tylko prawda. Autor opisu nie napisal wyraznie ze grajki z seri IFP i najnowszy discman maja opcje upgradu firmwaru. Jest wersja oprogramowania ktora pozwala podlaczyc bez dodatkowych sterownikow.

  18. Re: uzupelnienie (autor: PiK@TwojePC | data: 11/08/03 | godz.: 15:49)
    Autor napisał o możliwości upgrade'u firmware'u wyraźnie ;-) Podczas testów nowsza ver. softu do 395T nie była jeszcze dostępna.

  19. do Eskela (autor: MeRBi | data: 18/08/03 | godz.: 18:23)
    Ja mam pytanie do qlegi Eskela za ile sprzeda mi iMP550 :)))))) ????

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL